Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lagt ut kjolen min på finn.no, så får vi se om det dukker opp noe. Da ligger den der i hvert fall!

Godt å se at du har overlevd helgen. Jeg er som deg, kan ikke fordra folk som er gnien. Æsj! :-x

Jeg skal bruke inneværet til å være inne! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det ble ikke noe hagearbeid i dag, Imax... :ler:

Var på kontroll hos jordmor etter lunch, så det ble en veldig kort dag på jobben i dag. Men det gjør ikke meg noe.

Alt ser bra ut, blodtrykket har gått ned nesten til utgangspunktet, og det kan jeg nok takke de kortere dagene mine for. Ellers ingenting å utsette på noen ting. Mannen var med denne gangen og han syntes det var kjempegøy å høre hjertelyden. :hjerte:

Mens jeg ventet på at mannen skulle komme hjem fra jobben fikk jeg vasket komfyren og alle stekeplatene.

Etter middag dro vi på Kid for å kjøpe rullegardin og gardin til frøet sitt rom. Det blir så fint der så! Rullegardinen er oppe, mens gardinene skulle skylles og henger nå til tørk. De kommer nok opp i morgen.

De hadde forresten ammepute til 99,- som det i tillegg var 80% rabatt på! Er meget fornøyd med det innkjøpet. :-D

I tillegg fikk vi kjøpt maling til listene mannen skal male mens jeg er på besøk hos mamma.

Vi er kjempetrøtte i dag, begge to, så det blir nok ikke sent i kveld. Jeg er sliten etter helgen, det ble nok litt for mye farting og gåing. Heldigvis er det kort uke, jeg har tatt meg fri på fredag.

Jordmoren satt meg forresten litt frem i dag, så nå er jeg plutselig 27+5... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så effektiv du er da Siam!! :) Imponert jeg!

Glad for at det har hatt effekt med å jobbe kortere dager, det er ikke noe særlig når det går på helsa løs, iallefall ikke når det ligger en liten baby i magen som skal ha det best mulig! :hjerte:

Hvilke farver har dere gått for på barnerommet?

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke farver har dere gått for på barnerommet?

Ingen skal beskylde oss for å være utradisjonelle... :ler: Veggene var lyseblå fra før, så de gjør vi ingenting med. Rullegardinen er mørkeblå og gardinene er hvite med seiler-bamser i forskjellige blå-farger og litt rødt.

Synes de var veldig søte uten å bli altfor sukkersøte, jeg er litt allergisk for det.

Ellers vil jeg nok ikke si at jeg er altfor effektiv, heller... Resten av kvelden blir "kastet bort" på KG... :ler:

Koselig med hilsen fra deg, Madden! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å høre hvordan det går med deg :)

Sukk barnerommet hørtes helt skjønt ut! Heldige som har et barnerom! "Barnerommet" vårt er okkupert av det største barnet av alle oss, nemlig mannen og alt pc og spill utstyret hans :roll:

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.05, Cappo?? Litt av en tid å være våken på...

Takk for besøk.

Har sovet godt i natt, men våknet med litt vondt på siden. Må nok begynne å støtte meg opp med puter.

Ellers lekker puppene mine mer og mer. I dag var det to våte flekker på lakenet. Synes det er litt morsomt jeg, da virker i alle fall kroppen min.

Frøet har hatt en tendens til å sparke mye på høyresiden i det siste, så nå begynner jeg å bli littegrann sår der... Søten min begynner å bli sterk.

27+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam,

Godt å "høre" at alt er bra.Er øm på høyre siden jeg og,de sier jo at gutter sparker mye på høyre siden såDet er i hvertfall lurt å støtte seg med pute.Puppene lekker her og.Sist jeg var hos JM fikk jeg beskjed om å gå uten BH når jeg er hjemme hvis jeg har tenkt å amme.Så nå gjør jeg det og plutselig kjenner jeg at det renner nedover magen tihi.

Ha en fortsatt fin tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos JM fikk jeg beskjed om å gå uten BH når jeg er hjemme hvis jeg har tenkt å amme.Så nå gjør jeg det og plutselig kjenner jeg at det renner nedover magen tihi.

Å, er det lurt? Er det ødeleggende for ammingen å gå med bh? Jeg får vel kanskje prøve å gå uten litt jeg også, selv om det er ekkelt.

Takk for tips.

Koselig med hilsen fra deg, nat26!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg strøket og hengt opp gardinen inne på rommet til frøet. :hjerter: Det er så koselig å holde på med forberedelser.

Snart skal vi bestille seng og stellebord fra Stokke. Det er ikke så veldig hastverk, der er bare 2-4 ukers levering. Men det er greit å få spredt utgiftene litt. Lurer på om vi skal kjøpe det hos Fru Lyng siden de gir 10% på kjøp ved opprettelse av Fru Lyng-kort. Det blir fort litt penger av det...

Har vært på yoga i dag. Kjempefine pusteøvelser. Får alltid så dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått trent noe på egenhånd hjemme... Må skjerpe meg!

I morgen drar jeg til mamma rett etter jobben. Skal være der helt til søndag. Men vi skal en tur og besøke mormor med en overnatting. Det blir koselig. Det er lenge siden sist jeg så henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Koselig å lese om forberedelsene dine.Barnerommet hørtes kjempefint ut!

Kos deg sammen med mamma'n din da,Siam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. må jo ikke glemme å stikke innom deg og gi deg en suuper duuper stor :klem: !!!!!!!!

Er jo så hyggelig å bli savnet når man er litt borte!!!

Ønsker deg en fin uke, og håper du får det kjempekos sammen med mamman din!!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å ønske deg fin fredag! :hoho: Det føles i hvert fall sånn når vi har fri i morra. 2 fredager i en uke. Bra deal! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam

Nett innom og les litt medan knøttet tek seg ein lur.

Ikkje sant det er koseleg å laga til rom og utstyr til den kommande håpefulle? Verkar som om du kosar deg. Ta vare på deg sjølv, ønsker deg ei god helg

Klem frå RoadQueen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener.

Stor :klem2: til Mrs. Potter, shy, nat26, Imax og RoadQueen!! Go'ingene!

Det har vært noen deilige dager hos mamsen. Bortsett fra at jeg brukte 5-6 timer på en reise som vanligvis tar 2 timer. Dustete NSB som ikke hadde operativt signalanlegg mellom Nationaltheateret og Skøyen. To tog ble innstilt og det tok en evighet før det ble satt opp buss i stedetfor.... :evil: Var rimelig sliten da jeg kom frem.

Vi var og besøkte mormor fra torsdag til fredag. Greit å få besøkt henne også, har ikke sett henne på kjempelenge.

Fikk lånt en kjole av kjæresten til fetteren min. Hun var gravid i fjor sommer i bryllupet vårt. Snilt at jeg fikk låne den, da er 17. mai- og andre sommerfest antrekk i boks.

Lillesøsteren min har kjøpt seg hest, så det var jo selvsagt det store temaet i helgen. En kjempefin araber. Jeg har ikke peiling på hest, så det er jo litt spennende.

På lørdag gikk jeg berserk på mammaklær på H&M. Så nå er sommergarderoben i boks. Det fine været kan bare komme. :sjarmor: Mangler bare en bikini, men det har jeg i bunn og grunn ikke noe lyst til å vise meg offentlig i.

Kjøpte mer klær til frøet også. Han kommer til å bli så fin, atte! :hjerte::hjerte::hjerte:

Vi var og så på et hus vi kommer til å by på i morgen. Det var kjempefint!! Det blir kjempespennende! Litt urolig i magen nå. Håper vi får det og at vi kan prøve å unngå flyttingen midt i fødselen. Kanskje vi kan drøye overtakelsen til høsten? Men først får vi se om vi får det. Det var mange på visning, og mange på liste.

Og i morgen får jeg kanskje den nye bilen min! Det har jeg kanskje ikke skrevet noe om! Men vi kjøpte en Saab 95 stasjonsvogn på onsdag. :hoppe: Så da kan jeg og frøet kjøre trygt og staselig rundt om kring. Skikkelig fin, svart bil. Gleder meg til å få den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med ny bil :hoppe:

Spennende med budrunde på hus da! Gleder meg til å følge med, det blir moro.. Håper dere får det!

Ha en fin søndagskveld!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Dette har du snakket så lenge om, så det er godt det er i havn!

Bra du også har kjole klart, det må jo være vanskelig å få klær til å passe for tiden (pluss at det er grenser for hva man gidder å bruke penger på når det gjelder klær man skal bruke 1-2 ganger...)

ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil:)Høres ut som en fin helg.Blir spennende å se om dere får huset da,krysser fingrene for dere:)

Du må bare komme på treffet altså,det kommer noen nye hver gang,Vi har også treff på kvelden innimellom så det hadde vært fint om du kunne komme :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Mye spennende som skjer her om dagen, både bilkjøp og mulig huskjøp!! Gratulerer med ny bil iallefall!! :blomst_opp: Håper det løser seg med huset også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...