Gå til innhold

Er det flere som sliter i kulda?

Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
7 minutter siden, Winza skrev:

I dag har det vært veldig kaldt :fryser: Andre som opplever det i dag?

I går kveld var det som en vinterkveld her bare uten snø, det var skikkelig kaldt! Men likevel tok jeg meg i å tenke at det var en fantastisk følelse med tanke på den grusomme varmen vi hadde for 2 måneder siden 😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Moondance skrev:

I går kveld var det som en vinterkveld her bare uten snø, det var skikkelig kaldt! Men likevel tok jeg meg i å tenke at det var en fantastisk følelse med tanke på den grusomme varmen vi hadde for 2 måneder siden 😅 

Hehe litt det samme her, jeg blir i det minste ikke kvalm av kulde :P Varmen ble så ille at jeg følte for å brekke meg flere ganger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Winza skrev:

Hehe litt det samme her, jeg blir i det minste ikke kvalm av kulde :P Varmen ble så ille at jeg følte for å brekke meg flere ganger :fnise:

Her også, følte magen var i ulage hele sommeren. Og det var en lang sommer 🙈 Kanskje ikke dette er tråden for meg likevel siden jeg nyter den kjølige tempen, må nok vente et par måneder med å hive meg inn her 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det straks kuldegrader og jeg våkner med vondt i føttene og fingre. Bare å telle ned til sommeren igjen, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Moondance skrev:

Her også, følte magen var i ulage hele sommeren. Og det var en lang sommer 🙈 Kanskje ikke dette er tråden for meg likevel siden jeg nyter den kjølige tempen, må nok vente et par måneder med å hive meg inn her 🤣

Du kan trøste meg da imens 😅 

Det blåser fryktelig nå, er redd vinduene skal løsne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Winza skrev:

Du kan trøste meg da imens 😅 

Det blåser fryktelig nå, er redd vinduene skal løsne :P 

Leste på nyhetene at dere der oppe skal få en fryktelig vind disse dagene, kanskje det må opprettes en tråd om "vi som sliter i vinden"? 🤣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moondance skrev:

Leste på nyhetene at dere der oppe skal få en fryktelig vind disse dagene, kanskje det må opprettes en tråd om "vi som sliter i vinden"? 🤣😅

Eller

Vi som blir tatt av vinden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Nietsoj skrev:

Vi her oppe har det bra med stormsikre vindruer og snor rundt halsen på capsen. 

Vi sliter med andre ting. 

Så praktisk med stormsikre vindruer a gitt, da kan man mekke vin uten at druene blåser avgårde i en eventuell storm. :hoho: 

Her var det -3 rundt kl ett i natt da jeg satte inn hestene. Stjerneklart var det også, kaldt, men herlig. Her kommer vinter'n, her kommer den kalde, fine tida! :romeo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nietsoj skrev:

Vi her oppe har det bra med stormsikre vindruer og snor rundt halsen på capsen. 

Vi sliter med andre ting. 

Jeg leste først bare "snor rundt halse" begynte å lure o: :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gruer meg til mørketid først og fremst. Kulda lever jeg helt greit med, men mørketid er verst!

Jeg må ut på tur med hundene, og det skjer enten det er sommer eller vinter. Men når det er mørkt ute, så må jeg gå med lykt, og jeg er mørkeredd! Så mørketida her nord er jeg ikke glad i! Jeg går ofte med en venninne, så da går det greit. Men de dagene jeg må gå uten henne, alene i skogen, det er skummelt! Selv om jeg har to hunder, og den ene er en vokter/vakthund. 

Når vi kommer til februar, og får sola tilbake igjen, er det helt skjønt! Selv om det er 10-20 minusgrader. Da er det som en lykkepille å gå tur. Ser utover fjord og fjell på tur i sola! Det er ren lykke! Men den tida som kommer nå, med 3 mnd i mørket, det er fælt!

Her hjemme fyrer vi med ved, og vi har det varmt og godt hele vinteren, så jeg tenker ikke på det.

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 19.53, Moondance skrev:

Vi har hatt mye vind, og også veldig lave temperaturer. Ser ut om vi må skifte til vinterdekk NÅ! Og det er det tidligste jeg har opplevd her nord. Forrige helg gikk jeg på tur i lett jakke og t-skjorte, 16 grader, og nå er det 3 grader på dagtid. 

Heldigvis har vi enda ikke hatt det sånn at veiene er snødekkket, så jeg venter enda LITT med å skifte om til vinterdekk. Og det er det tidligste noensinne etter mine 17 år her nord. Men jeg vet flere som har skiftet til piggdekk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Majott skrev:

Vi har hatt mye vind, og også veldig lave temperaturer. Ser ut om vi må skifte til vinterdekk NÅ! Og det er det tidligste jeg har opplevd her nord. Forrige helg gikk jeg på tur i lett jakke og t-skjorte, 16 grader, og nå er det 3 grader på dagtid. 

Heldigvis har vi enda ikke hatt det sånn at veiene er snødekkket, så jeg venter enda LITT med å skifte om til vinterdekk. Og det er det tidligste noensinne etter mine 17 år her nord. Men jeg vet flere som har skiftet til piggdekk nå.

Våren og høsten er 2 forvirrende årstider der det er kaldt om natta og man må gå med tjukk jakke på morgenen, for så å kunne gå i t-skjorte på dagen :klo: Jeg begynner allerede å glede meg til våren 😅 Jeg bor i sør og vi hadde -1.4 grader for et par netter siden. Altfor tidlig spør du meg! 3 grader på dagtid er fryktelig kaldt da, selv om du bor i nord, huff 😧

Endret av Moondance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...