Gå til innhold

Når kjæresten har hatt sex med en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, H Smith skrev:

Så om du var i et forhold, og du hele tiden overbeviste kjæresten om at den nære vennen av motsatt kjønn var kun en venn, og det var ingen ting mellom dere. Så var det første du ville gjøre når forholdet tok slutt, var å ligge med denne vennen som du har påstått det ikke var noe følelser med?

Høres mistenkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ALDRI i verden godtatt dette!

Til dere som forsvarer han ved å påpeke at han var singel : vel, det er jo ikke hele sannheten her, når man ser den i sammenheng. Man må jo se HELHETEN før man trekker den konklusjonen:

- han gjorde det slutt

- han hadde straks sex med denne dama, dvs: høres definitivt ut som han gjorde det slutt med ts for å teste henne ut.

- det funket ikke med henne, kanskje fordi hun ikke er interessert (?), evt at han angret seg plutselig og vil ha ts tilbake nå ( men vet jo aldri hva han plutselig kan finne på å gjøre igjen etter dette. Neste uke kan det være slutt igjen.

han krever at han fortsatt får ha henne som "venninne" i sin nære krets, mens har gir f... når ts sier at hun ikke liker dette. Da slår han mobilen på flymodus. 

Konklusjon: dette forholdet skal bare gå på hans premisser og han er IKKE til å stole på!

Det er absolutt ingen mann for deg å satse på ts.

Anonymkode: 0111c...d41

Signerer her! Kom deg unna han ts. Livet har mer å by på enn denne karen her som ikke er fornøyd med det han har og dropper deg så fort andre sprer beina, og så kommer tilbake til deg igjen når han har testa ut andre. Finn en god gutt som er deg verdig. 

Anonymkode: 00364...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Druid skrev:

Dette tror jeg du vet veldig lite om, og skal være glad til.

Dette vet jeg. Ikke noe tullball der i gården gitt! 

Anonymkode: 00364...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å se hva som er normal reaksjon til følgende: 

Typen og jeg slo opp, han slo opp. Vi var venner en liten stund, før jeg kuttet kontakt med han. Vi hadde vært sammen et år, uten disse ukene med brudd. Allerede etter 2 uker kom han krypende tilbake og ville ha meg, og jeg tok han tilbake. Senere fikk jeg vite at han hadde hatt sex med en annen, bare 3(!) dager etter at vi slo opp. Denne damen hadde han omtalt som en venn, en del av gjengen hans, tidligere. Jeg godtok det faktum at han hadde hatt sex, men ikke med henne, det gjør vondt. Dette fordi de ikke var full, og han er en person som ikke ligger rundt for å ligge - han måtte ha villet det skikkelig. Ikke det at han har ligget med så mange heller, 3 med henne, noe som gjør det hardere. Det andre er at dette er en person han ser hver dag, som han studerer med (de studerer det samme), og er i samme gjeng. Dette plager meg utrolig mye. Har krevd at han ikke snakker med henne på sosiale medier, og ville helst at han skulle ha slettet henne på Snapchat og Instagram blant annet, noe jeg ikke ser er poeng i å ha hun på. Men det nektet han. Har sagt at det er greit at han snakker med hun på universitetet, siden de på en måte er nødt. Men jeg føler at han snakker med hun en del på universitetet, da det blir på en måte hans "fripass", og at han snakker med henne for å ikke såre henne. Men det sårer meg. Merk at vi har langdistanse, og at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å stole på det lover meg. 

Jeg blir av og til frustrert og tar gjerne dette emnet opp. Hver gang blir han sint, og legger på, og setter på flymodus for at jeg ikke kan ringe han opp igjen. Føler på en måte at han "forsvarer" henne. Spurte blant annet om at han kunne la være å omgås henne så mye, og fikk til svar at han aldri skal slutte å snakke med henne. Ble utrolig lei meg, og han bare la på. 

Jeg bare lurer, hvis dere har/hadde vært i en slik situasjon med en kjæreste/eks, hva ville dere krevet av han? 

Anonymkode: f5940...238

Jeg ville ha krevet at han holdt seg LANGT unna meg og alle jeg er glad i, og at han tok med seg rasket sitt når han dro.

Jeg synes du angriper ting litt feil, TS, og jeg blir mildt sagt forbløffet over mange av de svarene du får her.

Dette er en søppelfyr. Det går ikke an å endre sånne, ved å nekte han ting eller kontrollere hvem han snakker med osv. Det kommer bare til å ende i sorg. Eller...du sørger jo allerede.

Det spiller ingen trille om det er samboerskap eller langdistanse. Man skal kunne stole på kjæresten sin uten å måtte ta på seg det ekstraarbeidet det er å følge med på alt han driver på med. Tillit er noe man skal gjøre seg fortjent til. Han her gjør ikke det;

- han gjør det slutt med deg, for så å ha sex med noen andre(!), for så å komme krypende tilbake til deg og be om pent vær(!)

- han har sex med vennene sine(!) eller så er han forelsket i en annen han ikke kan få og du er den han kan få

- "snakker med henne for å ikke såre henne". Hva faen?

- han oppfører seg generelt søplete og totalt blottet for respekt for deg og dine følelser

- jeg setter en tier på at han ikke akkurat har vært drømmemannen før dette heller, for da ville du ha skrenset når han begynte med denne oppførselen

Ville det ikke føltes mye bedre om du hadde en kjæreste som oppførte seg bra mot deg sånn at du hadde det fint og smilte? Antageligvis. For det er sånn det skal føles å være kjæreste :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ALDRI i verden godtatt dette!

Til dere som forsvarer han ved å påpeke at han var singel : vel, det er jo ikke hele sannheten her, når man ser den i sammenheng. Man må jo se HELHETEN før man trekker den konklusjonen:

- han gjorde det slutt

- han hadde straks sex med denne dama, dvs: høres definitivt ut som han gjorde det slutt med ts for å teste henne ut.

- det funket ikke med henne, kanskje fordi hun ikke er interessert (?), evt at han angret seg plutselig og vil ha ts tilbake nå ( men vet jo aldri hva han plutselig kan finne på å gjøre igjen etter dette. Neste uke kan det være slutt igjen.

han krever at han fortsatt får ha henne som "venninne" i sin nære krets, mens har gir f... når ts sier at hun ikke liker dette. Da slår han mobilen på flymodus. 

Konklusjon: dette forholdet skal bare gå på hans premisser og han er IKKE til å stole på!

Det er absolutt ingen mann for deg å satse på ts.

Anonymkode: 0111c...d41

Helt enig. Det der er absolutt ingen mann for noen å satse på, vil jeg driste meg til å legge til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg veldig godt, TS, og jeg er ikke en spesielt sjalu person vanligvis. Men den situasjonen du skisserer høres ikke god ut. Problemet her er jo ikke bare at kjæresten din hadde sex med en annen mens dere hadde en pause, men at det også var han som dumpet deg. Det er jo en dobbelt smerte, ydmykelse og hjertesorg - ikke bare dumper han deg, men han er også intim med noen andre like etterpå. 

Mange skriver at så lenge det var slutt, så var det slutt, og joda - rent teoretisk så er det jo sånn det funker. Men følelsesmessig så er ikke grensene så klare, det er forbanna vondt når en man elsker er intim med en annen, selv om det formelt sett ble slutt for tre dager siden. Og den smerten, inkludert smerten over å faktisk ha blitt dumpet og forkastet, gjør noe med deg. Selv om dere blir sammen igjen, så forandrer den noe i dynamikken mellom dere.

Om noe så burde det jo være en lærepenge for folk: hvis du skal gjøre det slutt, vær 100% sikker på at du kommer til å stå for det valget, før du går videre med en annen. Selv om eksen tar deg tilbake, kan ting være ødelagt.

Ville tatt magefølelsen min til etterretning hvis jeg var deg, TS, og antagelig valgt å gjøre det slutt for godt og heller møte noen som virkelig ville ha meg uten å tvile.

Anonymkode: 39de6...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry avsporing, men fikk litt sånne "friends" vibber her :P når Ross å Rachel hadde tatt en pause å Ross hadde hatt sex med ei anna. 

"We were on a break!!" Kimer i hodet mitt 🙄🙄

Anonymkode: f8d10...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry avsporing, men fikk litt sånne "friends" vibber her :P når Ross å Rachel hadde tatt en pause å Ross hadde hatt sex med ei anna. 

"We were on a break!!" Kimer i hodet mitt 🙄🙄

Anonymkode: f8d10...49b

Det får være hans oppgave å "fikse"

Anonymkode: c7b5c...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha seriøst?  Venner og sex er ikke noe som hører hjemme.  Skjønner ts godt.  Godt det finnes ordentlige folk som ikke bruker ordet vennskap for alt det er verdt.  Noen ganger måtte folk takk konsekvenser av sine handlinger. Har man sex med en såkalt "venn"  og deretter forventer at fremtidig kjæreste skal godta dette "vennskapet"  etterpå så må leve i trua ;-) Folk godtar ikke alt heldigvis. Og folk som deg skal jo tvinge gjennom ethvert egoistisk "vennskap" pga du vil ha i pose på sekk. Sånn fungerer ikke verden dessverre. Men isåfall får du og de med samme syn finne hverandre og ikke plage oss andre vanlige dødelige! Synes jeg ser mora mi på snart 60 skal tvinge fram et "vennskap" mens hun er sammen med sin samboer.  De begge har venner, men ikke noen "venner"... 

Anonymkode: 00364...896

Hvorfor ikke? Selv om du er ett menneske som legger følser i alt er ikke alle sånn. Heldigvis.

Min nåværende kjæreste får ikke vite hvem av mine venner jeg har hatt sex med og ikke, men han er fullt klar over at jeg har hatt en del vennesex i en periode av livet der jeg ikke var villig til å prioritere å bruke tid på ett forhold. 

Moralen med sex bare i forhold eller at man ikke kan ha sex uten følelser er heldigvis ett døende fenomen. Stadig flere oppdager fordelen med å ha uforpliktendes sex med gode venner istedenfor alt styret som følger med å date en sexpartner.

Anonymkode: d5264...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Selv om du er ett menneske som legger følser i alt er ikke alle sånn. Heldigvis.

Min nåværende kjæreste får ikke vite hvem av mine venner jeg har hatt sex med og ikke, men han er fullt klar over at jeg har hatt en del vennesex i en periode av livet der jeg ikke var villig til å prioritere å bruke tid på ett forhold. 

Moralen med sex bare i forhold eller at man ikke kan ha sex uten følelser er heldigvis ett døende fenomen. Stadig flere oppdager fordelen med å ha uforpliktendes sex med gode venner istedenfor alt styret som følger med å date en sexpartner.

Anonymkode: d5264...f14

Det er ikke vennskap når man knuller vettu.. Og ja, er helt enig med deg i at man trenger ikke være i et forhold for å ha sex, at man kan knulle uten å føle noe. Men venner er ikke til å ha sex med. Venner er venner. Knulleforhold og bare knull er nettopp bare det.. Har ikke snakket om å date eller må være i et forhold. Bare sier at vennskap er vennskap. "vennskap"  er noe helt annet! 

Anonymkode: 00364...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vennskap når man knuller vettu.. Og ja, er helt enig med deg i at man trenger ikke være i et forhold for å ha sex, at man kan knulle uten å føle noe. Men venner er ikke til å ha sex med. Venner er venner. Knulleforhold og bare knull er nettopp bare det.. Har ikke snakket om å date eller må være i et forhold. Bare sier at vennskap er vennskap. "vennskap"  er noe helt annet! 

Anonymkode: 00364...896

Ikke nødvendigvis. For noen er sex en naturlig del av vennskapet.

Anonymkode: d5264...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. For noen er sex en naturlig del av vennskapet.

Anonymkode: d5264...f14

Nei nei nei. Det er ikke vennskap når det er sex. Sånn er det bare. Egoistisk er greien. Pose og sekk syndromet! Det kalles sexuelt forhold. 

Anonymkode: 00364...896

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du ikke klarer dette ts, så bør du ikke gå tilbake. Det er ett fett om det var slutt mellom dere eller ikke - klarer du ikke å gå rundt å tenke på at han ikke kan få denne dama ut av livet sitt, så vil du bare gå rundt og tenke på det og ikke klare å let it go. Da er det ikke noe vits i å bli sammen med fyren igjen heller.

Anonymkode: 0337d...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var slutt, han hadde sannsynligvis sex for å glemme litt og fordi han hadde lyst på sex. Er det ikke bedre at han ligger med en venn han stoler på uten følelser enn at han hadde blitt med en gal, full dame hjem fra byen?

Desse to var sannsynligvis enige om at sexen ikke skulle ødelegge vennskapet, noe den heller ikke har gjort. Her synes jeg det er urimelig av deg å kreve at han avslutter vennskapet. Du ødelegger vennskapet deres fordi du ikke klarer å se forskjell på sex og følelser. I mine øyne blir du en oversjalu drittkjerring. Godta at han har kvinnelige venner, han var singel når de hadde følelsesløs sex.

Anonymkode: d5264...f14

puhh....menn har ikke feminine venner, med mindre de ble kjent fra barndommen eller lignende. Alt som går på to bein med en vagina imellom, vil gutter ha sex med!

Ikke hør på denne dusten her, dropp ham bare. Hvis du tenker at han er en idiot, vil det være lettere for deg å komme over ham:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden må du ha denne kollegaen din på snap selv om dere jobber sammen siden dere har vært intime og du nå har kjæreste som reagerer på den kontakten?

Lenge leve egoismen sier jeg bare...

Anonymkode: 0111c...d41

Fordi vi jobber veldig tett. Fyren min (som ikke helt er kjæresten min) vet dette, og vet vi ikke har all verdens kontakt ellers. Han vet også at kollegaen min dater min venninne og derfor ville jeg ødelagt mye om jeg skulle finne på å flørte med han igjen. Han er forresten ikke så flink på akkurat det området selv, så skal jeg slette skal han slette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...