Gå til innhold

Hva er det dummeste dere har gjort?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg satt og så på Madicken fra Astrid Lindgren sine historier (da var jeg også bare barnet), og mens foreldrene hennes var borte, puttet de erter i nesene sine. Erta satt fast, og de måtte til legen. Need I say more?

:ler: Det der har jeg testet på broren min også....

Jeg var nok litt inspirert av Madicken da jeg var liten, for jeg prøvde å fly fra taket på stabburet med paraply... Jeg skulle bevise at det gikk an og at Madicken hadde gjort det feil! Resultat: Masse stygge skrubbsår på hele kroppen og en brukket arm!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Jamen... hva TENKER du da? Tenker du ikke handling - mulig konsekvens? Jeg var vel kanskje et grublende barn, men jeg tok alltid en sånn sannsynlighets sjekk, og hvis man har sett andre drite seg ut går man ikke hen og gjør det samme?

Du vet at du antagelig har satt et par grå hår i huet på foreldrene dine? Sånne unger som MÅ prøve ting er jo et mareritt - man må huske å si sånne ting som at "legger du hånden på noe varmt, brenner du deg", og "slår du deg selv med noe hardt, får du vondt" og den stilen der  :ler:  

Betyr nok bare at du er kreativ.

Hva syntes samboeren din da...? Ble han imponert eller?

Vel, han kjenner meg for den jeg er, nemlig en utforskende sjel. Det kan virke som om jeg ikke tenker konsekvens, men det gjør jeg altså. Alltid. Saken er den at med barberbladene så trodde jeg at han på tv egentlig ikke snurpet sammen leppene, og det gjorde egentlig ikke jeg heller. Men, barberblad er jo sylskarpe, dah...

Når det gjelder hullet i senga, så SÅ det faktisk ut som om jeg kunne komme meg gjennom.

Erten i nesa... Jeg måtte ikke til legen, og jeg fikk den ut igjen til slutt.

De gangene jeg gjorde "Emil-ting" da jeg var liten, fikk sjelden foreldrene mine vite noe. Med mindre det var store sår, eller noe ble ødelagt.

Enden på visa er at det er meg selv det går ut over, og ved å prøve og feile, eller prøve og lykkes, får man jo erfaringer man ikke ville fått dersom man aldri prøvde i det hele tatt.

Men, poenget mitt med hele tråden var ikke å forsvare hvorfor jeg hadde gjort de dumme tingene, men høre om andre som hadde noen historier å komme med.

Leyla

Skrevet

Trenger ikke forsvare noe, er bare endeløst fascinert over at det er mulig, lurte bare på hva du tenker på i forkant liksom.

Alle har jo prøvd noe som små barn, tatt tunga på iskaldt metall og liknende. Men man vokser det jo ofte av seg :ler:

Du har et sånt utforske-gen da vet du. Det er sånn forskere finner medisiner i Amasonas og sånn :-)

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Trenger ikke forsvare noe, er bare endeløst fascinert over at det er mulig, lurte bare på hva du tenker på i forkant liksom.

Alle har jo prøvd noe som små barn, tatt tunga på iskaldt metall og liknende. Men man vokser det jo ofte av seg  :ler:  

Du har et sånt utforske-gen da vet du. Det er sånn forskere finner medisiner i Amasonas og sånn  :-)

Jada, vi sier det... :wink:

Liker forresten signaturen din. :)

Leyla

Skrevet

Thanx!!

Men jeg mener det jeg sier - en kamerat av meg som er innmari smart, har vært skikkelig pøbelunge.

Foreldrene hans fikk bare ham, for å si det sånn :ler: det var opp i gardiner og gud vet hva, høl i huet, noen sting her og der, i det hele tatt.

Mennesker som er intelligente, har en sånn eksperimentell tilnærming til ting, de MÅ finne ut selv hvordan ting funker. En tjuesiders forskningsrapport holder ikke, de vil se selv, føle, og erfare.

Ikke la deg stoppe :ler: bare prøv å beholde armer og bein!

Gjest Anonymous
Skrevet

I et desperat forsøk på å fikse et allerede ødelagt forhold, fikk jeg til et møte med en eks. Dette var rett før jul, og da jeg var langt inne i en romantisk tåkeheim og trodde at alt selvfølgelig ville gå bra til slutt (det gjør jo alltid det på film), hadde jeg med en julegave. Men jeg var veldig påpasselig med gaven, så jeg kunne gi den til henne selv om det ikke ble noe mer likevel. Det var en gave jeg kunne gitt til en venninne.

Virkeligheten er selvfølgelig ikke som på film, så det hele endte ikke med en romantisk luftballongtur. Cden jeg derimot hadde kjøpt skulle jeg gjerne ha hørt litt nøyere gjennom før jeg ga den til henne, for det var Stray Dogs. Gjennomgangstemaet på den er vel Dybdahls savn etter kjærligheten han mistet, og hymner til en kvinnes kjærlighet. Overhodet ikke budskapet jeg ønsket å formidle. Feil måte, feil sted og ikke minst feil tid. Herregud den dama må ha trodd jeg var noen par hakk mer patetisk enn jeg var (selv om jeg var litt patetisk til å starte med, siden jeg trodde jeg levde i en film).

Den dag i dag er jeg vel den eneste som begynner å smile og le når jeg hører Dybdahl :)

Kanskje ikke det som var etterspurt, så ja jeg har hakket chilli og tatt meg en tur på toalettet etterpå.

Skrevet

:hoho::hoho:

*tørker tårer*

Min Gud, hvad for en flot idé med denne tråd!

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
I et desperat forsøk på å fikse et allerede ødelagt forhold, fikk jeg til et møte med en eks. Dette var rett før jul, og da jeg var langt inne i en romantisk tåkeheim og trodde at alt selvfølgelig ville gå bra til slutt (det gjør jo alltid det på film), hadde jeg med en julegave. Men jeg var veldig påpasselig med gaven, så jeg kunne gi den til henne selv om det ikke ble noe mer likevel. Det var en gave jeg kunne gitt til en venninne.

Virkeligheten er selvfølgelig ikke som på film, så det hele endte ikke med en romantisk luftballongtur. Cden jeg derimot hadde kjøpt skulle jeg gjerne ha hørt litt nøyere gjennom før jeg ga den til henne, for det var Stray Dogs. Gjennomgangstemaet på den er vel Dybdahls savn etter kjærligheten han mistet, og  hymner til en kvinnes kjærlighet. Overhodet ikke budskapet jeg ønsket å formidle. Feil måte, feil sted og ikke minst feil tid. Herregud den dama må ha trodd jeg var noen par hakk mer patetisk enn jeg var (selv om jeg var litt patetisk til å starte med, siden jeg trodde jeg levde i en film).

Den dag i dag er jeg vel den eneste som begynner å smile og le når jeg hører Dybdahl :)

Kanskje ikke det som var etterspurt, så ja jeg har hakket chilli og tatt meg en tur på toalettet etterpå.

Jøsses jo, det var som etterspurt!! :hoho:

En god gammeldags tabbe hjelper veldig godt på humøret en fredags ettermiddag! Takk skal du ha!!!

Chilien gjorde vondt, det vet jeg. ;-)

Skrevet

Noe av det dummeste (og vondeste) jeg har gjort er å putte lillefingeren min i en blyantspisser (en sånn en som mann fester på bordet og sveiver) og begynne å sveive :oops: Skjønner ikke den dag idag hva jeg tenkte med, men jeg var jo ikke så gammel da! Gjorde det aldri igjen.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Noe av det dummeste (og vondeste) jeg har gjort er å putte lillefingeren min i en blyantspisser (en sånn en som mann fester på bordet og sveiver) og begynne å sveive :oops: Skjønner ikke den dag idag hva jeg tenkte med' date=' men jeg var jo ikke så gammel da! Gjorde det aldri igjen.[/quote']

Flott!! Man må jo prøve for å skjønne hvordan det fungerer... :-)

Minte meg om den gangen jeg skulle finne ut hvordan en stiftemaskin virker... Skulle presse den øvre delen inn for å se hvordan det så ut da stiften kom ut, og da fant jeg ut at stiften kom ut rett under tommelen min. :-)

Jaja...

Skrevet

Det dummeste jeg har gjort hendte på en mørk landevei. Vi var ute å kjørte en sein kveld og satt å erget oss over all elgen som absolutt skulle spasere på veien. Selv er jeg redd elg etter å ha blitt jaget av ei ku med kalver.

Men inne i bilen var jeg trygg... Plutselig begynner det å blinke i taklyset på bilen. Ble litt skremt og lurte på om vi skulle få motorstopp eller noe. Etter en kort stund fant vi heldigvis ut at det bare var ene bakdøra som var åpen og jeg stoppet for å gå ut å lukke døra. Hadde akkurat satt begge beina på bakken og reist meg opp da det kommer fra pasasjersetet: "ser du elgen der?" Jeg ble vettsremt og fløy inn i bilen.... med hodet først rett i dørbjelken.... Fy flate så redd jeg var og vondt som f.... Ved siden av meg sitter samboeren min og STORLER.... :o

Det var selfølgelig ingen elg der så jeg ble både flau og forbannet.... Hører til historien at jeg IKKE gikk ut å stengte døren og så elg i månder etterpå.... :-? :oops:

Gjest gotthard
Skrevet

ok, smugrøyka i garagen men det var så kaldt så jeg tømmte alle postkassene til naboene og lagde meg et lite bål,,,under bilen til min kjære far som ikke blei helt innponert....var vel rundt 9 da trur jeg.......

er utrolig mye dumt jeg har gjort i mit liv men kan ikke gå innpå alt her, bare gi noen små erfaringer: lsd er ikke lurt og ta...kalle en fra bandidos for apehue er vondt....d er strafbart og kjøre stjålet buss i påvirket tilstand....kjøpekort er verdens dumeste opfinelse.

Skrevet

Jeg har også "må prøve alt" tendenser.

En gang da jeg var liten stakk jeg fingrene oppi sentrifugen mens den gikk, og den hadde et plastlokk med hull i på toppen. Heldigvis traff jeg ikke noen av hullene, og fingrene er fortsatt inntakt.

En annen gang hadde vi fanget en mus i en flaske. I stedet for å bare slippe den ut igjen ute skulle jeg prøve å få den ut. Dum som jeg er stakk jeg fingeren inn i flaska. Musa beit, og hang i fingeren ut av flaska og en god stund til. Behøver vel ikke å si at det gjorde vondt.

Da jeg var 10-12 år fikk jeg tak i en kondom, og dette syntes jeg selvfølgelig var veldig spennende. Jeg fylte kondomen med vann, og for en ukjent grunn puttet jeg den i lomma. Sånn gikk jeg rundt hjemme en stund, med en kondom i lomma. Til slutt skjedde det som måtte skje, kondomen sprakk. Der sto jeg, med en bukse som plutselig var veldig våt, uten å kunne si hvorfor. Ble ganske så rød og løp så fort jeg kunne å skifte.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Noe av det dummeste (og vondeste) jeg har gjort er å putte lillefingeren min i en blyantspisser (en sånn en som mann fester på bordet og sveiver) og begynne å sveive :oops: Skjønner ikke den dag idag hva jeg tenkte med' date=' men jeg var jo ikke så gammel da! Gjorde det aldri igjen.[/quote']

:hoho:

Gjest happyending
Skrevet

Denne episoden hendte ikke meg, men en kompis av meg, for noen år siden.. Han skulle spise karamell, men det var sånn smørbukk type veldig hardt og han liker ikke harde karameller, så han tenkte han skulle tine den litt i microen.. Som sagt, så gjort, men inni microen begynte karamellen å koke.. Han tok den ut med fingrene og i panikk når han kjente hvordan karamellen begynte å smelte seg inn i fingrene hans putta han likegodt karamellen inn i munnen.. Kan jo nevne at en kokende karamell ligger på rett i overkant av 150 grader... Smart liksom...

Eller så kan man nevne en historie hvor jeg og søsteren min hadde vært ute å lekt, vi var rundt 10-11 år.. Og nedi en hule i ei steinrøys fant vi noe som ligna på et lite egg, men det var mykt.. Vi syns dette var kjempespennende og trodde vi hadde funnet en sånn kokong som sommerfugllarvene legger seg i for å bli sommerfugler.. Vi tenkte vi måtte åpne den og tok den med oss inn på kjøkkenet.. Der klippa vi den opp, men ut kom aldeles ingen fin sommerfugl, men derimot hundrevis av bittesmå, ca 2 millimeter store edderkopper som kravla over HELE kjøkkenbenken... Og akkurat da hørte vi foreldrene våre kjøre opp i oppkjørselen... De ble ikke særlig blide..

Og en annen gang fant jeg ut at jeg skulle smelte alle stearinrestene jeg hadde sammen i ei gryte og lage nye stearinlys i noen former jeg hadde.. Men jeg fikk altfor mye stearin til overs og stressa som jeg var for å bli kvitt stearinen før den stivna så helte jeg bare resten ut i vasken... Oopps.. En stk tett vask...

Skrevet

Kjæresten min tente på dorullen da han var 12 for å finne ut om den brant...

Jeg kan jo legge til at den dorullen hang på veggen inne på toalettet og foreldrene ikke var særlig blide da han kom løpende og sa at det brant på do!

Ellers så kjenner jeg ei jente som synes det var så gøy å putte ting inn i stikkkontaktene da hun var liten. En dag hun var på loftet sammen med moren måtte moren en kjapp tur og hente noe og sa spesifikt at hun ikke måtte putte noe i stikkontakten for hun visste vel hvor vondt det var??? Men hva skjer? To spikre stikkes inn i stikkontakten... :hoho:

Jeg har også gnidd meg i ansiktet, under nesa etter å ha hakket chili... og da jeg var mindre satt jeg fast hodet imellom sprinklene i trappa. men etter litt lirking fikk jeg det ut igjen. :hoho:

Pam

Gjest Valhalla
Skrevet
Kanskje ikke det som var etterspurt' date=' så ja jeg har hakket chilli og tatt meg en tur på toalettet etterpå.[/quote']

Jeg også, ikke å anbefale

Skrevet

Ingen pose i søppelkassen og jeg helte tørre havregryn i vasken. en time senere kom jeg inn og det var vann og havregryn over hele kjøkkenet :o

(Havregrynen hadde svellet i røret og vasken hadde blitt helt tett)

Skrevet

Minte meg om den gangen jeg skulle finne ut hvordan en stiftemaskin virker... Skulle presse den øvre delen inn for å se hvordan det så ut da stiften kom ut, og da fant jeg ut at stiften kom ut rett under tommelen min. :-)

Jaja...

Been there done that.

AU!

Skrevet

Som fireåring måtte jeg selvfølgelig finne ut hvordan en jernstolpe smaker i 20 minusgrader. Nå, 30 år senere, bærer tungen min fremdeles preg av den opplevelsen... (Klarer ikke spise/drikke noe som er varmt).

Under snøværet i Oslo sist uke, tok jeg av E6 på Alnabru for å fylle bensin. Der var det fullstendig kaos, så jeg kom meg ingen steder før etter fire timer.

I dag har jeg satt i gang med å male 15 cm. store ruter på en hel vegg i stuen. Sitter nå og lurer på om ikke det også kommer ganske langt opp på lista over dumme ting jeg har gjort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...