Gå til innhold

"Jeg så det ikke" - Mor tiltalt for omsorgssvikt med døden til følge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne moren burde fått fred og ro rundt seg, typisk at de skal stilles for galgen-er jo viktig å ha en å skylde på, er ikke bv som sviktet, skolen som sviktet og legen som sviktet... nei, det er moren-som gjerne ikke har nok kompetente evner til å se virkeligheten, hva vet vi? la henne være i fred.

Anonymkode: 1b648...329

Hvordan kan du si at legen, barnevernet og skolen sviktet når det er mor som ikke tar I mot hjelp og flytter mellom flere kommuner?  Hun flyttet jo vekk fra de som skille hjelpe! !

Anonymkode: c8e4a...2d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun fjernet henne fra leger da. Flyttet på en hytte der ingen kunne se dem. Og ville ikke kontakte lege da jenta selv ba om det, så jeg vet ikke jeg... 

Jeg har selv hatt en datter medspiseforstyrrelser, og da fjerner man seg ikke fra hjelpeapparatet.  Da trygler man heller om å få barnet innlagt.  

Anonymkode: c8e4a...2d9

Vel, når man vet hvordan bv opererer i dette landet så er det ikke så rart at moren fjernet seg fra det såkalte hjelpeapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Supersol skrev:

Vel, når man vet hvordan bv opererer i dette landet så er det ikke så rart at moren fjernet seg fra det såkalte hjelpeapparatet.

Enig. Tipper hun og datteren har tatt årevis med drit fra helsevesen/psykiatri og barnevern, der moren til slutt tenkte at hun uansett ikke fikk hjelp og måtte løse datterens problem alene og følte at det offentlige bare ødla datteren hennes videre og forsterket problemene hennes. Moren mislyktes, men ikke faen om jeg tror på at det var pga av manglende morsemne og grov omsorgssvikt. Jeg tror ikke utfallet hadde blitt anderledes om det "offentlige" hadde "ivaretatt" datteren hennes.

Anonymkode: f65bf...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Tipper hun og datteren har tatt årevis med drit fra helsevesen/psykiatri og barnevern, der moren til slutt tenkte at hun uansett ikke fikk hjelp og måtte løse datterens problem alene og følte at det offentlige bare ødla datteren hennes videre og forsterket problemene hennes. Moren mislyktes, men ikke faen om jeg tror på at det var pga av manglende morsemne og grov omsorgssvikt. Jeg tror ikke utfallet hadde blitt anderledes om det "offentlige" hadde "ivaretatt" datteren hennes.

Anonymkode: f65bf...5a0

Dette tror jeg også. I tillegg er bv ivrige etter å overta omsorg og frata foreldre rettigheter så det er ikke rart moren ble redd og trakk seg unna disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du føler datteren din ikke får hjelp så flytter du ikke fra der hjelpen finnes til en fjellbygd som knapt har et fastlegekontor. Når datteren har vekten til et barnehagebarn så må det selvfølgelig ringe en bjelle, gjør det ikke det så sier det mye om hvorfor mor ikke burde ha omsorg i det hele tatt. Det som burde diskuteres er tv2 sin rolle i dette, hvor moralsk er det å utsette en kvinne som er i en sorgprosess og åpenbart stresset for et intervju som kan slå tilbake på henne senere? De vet at aktoratet ikke kan komme med bevis eller uttale seg pga taushetsplikt, men når det i en rettssak legges frem journaler, notater som også kan omhandle mor, smser osv så kan det godt ramme mor som gjerne skulle hatt anonymiteten sin og muligheten for å ikke bli gjenkjent. For ikke å snakke om at de intervjuene mor gir kan brukes i rettssaken, og ikke nødvendigvis til hennes fordel. Dette er ikke nyheter, dette er et intervju som skal appelere til folks innerste sladreinstinkt, samme som gjør at alle leser Se og hør. For min del syns jeg tv2 forsøker å øke seertallene på bakgrunn av en tragisk hendelse, og det syns jeg er moralsk ugreit.

Anonymkode: 39a2d...933

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgssvikt er ikke bare de tingene man gjør av ondskap, men kan også være det man gjør (eller unnlater å gjøre) fordi man ikke vet bedre. At mor ikke "ser" at datteren er i livsfare ER omsorgssvikt. Ikke noe sykehus i verden ville avvist mor dersom hun kom med datteren sin med en bmi på 8.8 (og lenge før det også). 

At andre har gjort feil betyr ikke at ikke mor også har gjort feil i denne saken. For det har hun utvilsomt.

Anonymkode: 4ec5b...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...