Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1

Anbefalte innlegg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe er det, for nå så sa hun "men du som falt så uheldig..." Til moren, med barnet rett foran henne! Hva fader er det for noe å si. Kjenner jeg blir bare mer og mer provosert over hvor klønete hun er. Ellers så er det meg som er problemet her. Jeg synes hun er ufølsom og ganske så klønete når det kommer til valg av spørsmål, hvordan hun ordlegger seg foran de som sliter med hva det måtte være. Og ikke minst, væremåten. Dette sympati-ansiktet og slikt.

Anonymkode: b2a96...92e

Jeg synes ikke Helene sa noe kritikkverdig! Synes hun er flink

• Liker 39
Skrevet

Kan man fremdeles se denne episoden på nett, eller kommer det i reprise en av dagene? 

Anonymkode: a0342...72a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man fremdeles se denne episoden på nett, eller kommer det i reprise en av dagene? 

Anonymkode: a0342...72a

Jada. Ligger på NRK nett-tv 

Skrevet

Jeg klarer ikke engang å begynne å forstå hvilke sorg og smerte disse foreldrene går igjennom.  

😢💔🌹

• Liker 9
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Stakkars foreldre😢😢 fikk lyst til å gråte, men er veldig glad for at den lille jenta overlevde! ❤️❤️ 

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Må si jeg blir litt irritert over hvordan hun oppfører seg og ordlegger seg. "Stakkars mammaen, hun føler sikkert skyld og alt mulig hun da". Synes det virker litt som et dårlig forsøk på empati, men som kommer ut som falsk sympati. Synes hun bommer på empatien og fremstår som sympatisk, noe som er falskt og klønete. 

Sett flere eksempler i tidligere episoder. Hun  er liksom ikke "spørrende journalist", hun graver på feil sted og snubler i ord og klusser med empati og sympati. Veldig slitsomt å se på, og litt kleint til tider.

Hun tenker høyt og hun tenker nok det samme som mange av seerne. Hun reagerer på uforutsette hendelser og da er det kanskje vanskeligere å være "spørrende journalist". Synes hun virker veldig oppriktig jeg. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det ny sesong? Synes episode-listen er så rotete! Har sett en god del før, men aner ikke hvilke som er ny.

Jeg synes også at episoden virket litt rotete, men det tror jeg kommer av at i motsetning til de andre episodene så kunne hun ikke vandre rundt og finne historier. Her var hun "der det skjedde" og ble mer eller mindre kastet inn i helt uvante og uforutsigbare situasjoner.  

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende og hetsende kommentarer. 

Mynona, mod. 

• Liker 8
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 minutter siden, Mynona skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende og hetsende kommentarer. 

Mynona, mod. 

Takk!

Skrevet

Bare NEI! Hvordan har hun fått godkjennelse til å bo på st.Olav? Svinse med kamera i gangene der mennesker er på sitt mest sårbare. Usmakelig. 

Neste blir vel at hun flytter inn på barnevernsinstitusjon og begynner å spørre barna om hvorfor de er der - om de har vært slemme

Anonymkode: a4c49...03e

• Liker 11
Skrevet

Jeg regner med hun har fått samtykke fra foreldrene, men det er likevelt litt mye å ha et kamera i trynet og få det mest dramatiske i livet ditt vist på tv. Altså jeg kunne ikke deltatt i dette programmet samtidig som jeg er fullstendig enig at det er behov for dette programmet og belysning av livet i bobla. Folk ''ute'' må gis en sjanse å forstå hvordan det er for foreldrene ''inne'' for at man blir møtt på en mer tilpasset måte senere.

Jeg er nemlig en av foreldrene som har vært i denne bobla og vet akkurat hvordan det er. Jeg er enig med han pappaen som sa at man ikke kan forstå det med mindre man selv sitter i det og at livet står stille der inne mens livet ute fortsetter. Utrolig sterkt og jeg gråt masse da jeg så programmet, jeg fikk så vondt av det første paret som mistet barnet sitt bare fordi hun snublet i et hull i asfalten. Dette er en trauma som aldri går bort, en sorg og skyldfølelse som er vanskelig å bli kvitt. Jeg håper alle foreldre som deltok får masse støtte og hjelp å akseptere det som har skjedd og gå videre med livet etterhvert. Mange minner dukket opp og det ble enda verre da det viste seg at to av de tre barna døde. Men et sånt program måtte lages og jeg er glad for at sykehuspersonal og foreldre ga samtykke.

• Liker 26
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 minutter siden, queensnella skrev:

Du må jo skjønne det at hun har fått tillatelse av både ansatte og besøkende?! Det er ikke slik at hun går rundt der og snikfilmer disse menneskene. Tror de vet veldig godt hva Helene gjør der, og de vil gjerne være med å vise resten av Norge hvor skjørt livet kan være. 

Jeg synes programmet er informativt og viktig for samfunnet. Vi får være med på innsiden av mye tabubelagt og vi har bare godt av å få åpnet øynene våre, og sette pris på de som åpner opp for å vise sin litt annerledes hverdag enn oss flest. Dette har vi bare godt av å se.

Kudos til Helene!

Helt enig! Jeg har alltid tenkt at graviditet og spedbarnstiden går så fint atte. At det sjeldent skjer noe, at det er en selvfølge. Jeg fikk meg virkelig en oppvekker! Det er ingen selvfølge at det går bra. Veldig bra med litt realitetsordning.

Skrevet
13 timer siden, Vanlig fyr skrev:

Hun tenker høyt og hun tenker nok det samme som mange av seerne. Hun reagerer på uforutsette hendelser og da er det kanskje vanskeligere å være "spørrende journalist". Synes hun virker veldig oppriktig jeg. 

Jeg synes også at episoden virket litt rotete, men det tror jeg kommer av at i motsetning til de andre episodene så kunne hun ikke vandre rundt og finne historier. Her var hun "der det skjedde" og ble mer eller mindre kastet inn i helt uvante og uforutsigbare situasjoner.  

Men så er det jo sånt i nyfødtsykepleien også. De ferreste er planlagt at de skal havne der, og det er som oftest ganske dramatisk.

Anonymkode: 2edf4...a5e

• Liker 1
Skrevet

Hva er det egentkig med folk!?????? 

Syns Helene er flink, hun sier da ikke noe kritikkverdig?

Hun har fått lov og fått tillatelse av de som filmes. 

Liker programmet godt. 

Anonymkode: 40fe3...468

• Liker 30
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare NEI! Hvordan har hun fått godkjennelse til å bo på st.Olav? Svinse med kamera i gangene der mennesker er på sitt mest sårbare. Usmakelig. 

Neste blir vel at hun flytter inn på barnevernsinstitusjon og begynner å spørre barna om hvorfor de er der - om de har vært slemme

Hva synes du om serie fødeavdelingen da? Eller nattpatruljen som viser folk som er stupafull og har lite kontroll over seg selv? Eller blålys og andre serier av ekte folk i ekte og vanskelige situasjoner? Nå får du ro deg ned fire hakk her. Den kommentaren der tror jeg ikke var så godt gjennomtenkt gitt. 

• Liker 15
Skrevet

Hva er det liksom med henne som har noe med autisme å gjøre 😂 Ikke har det noen betydning heller om hun skulle hatt noe. 

Men noen utpregede autistiske trekk det ser jeg ikke hos henne. (uten at jeg vet noe som helst) 

Anonymkode: 40fe3...468

• Liker 9
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om serie fødeavdelingen da? Eller nattpatruljen som viser folk som er stupafull og har lite kontroll over seg selv? Eller blålys og andre serier av ekte folk i ekte og vanskelige situasjoner? Nå får du ro deg ned fire hakk her. Den kommentaren der tror jeg ikke var så godt gjennomtenkt gitt. 

Fødeavdelingen er det mødre som føder barn ved termin så oddsen er på hele familiens side. De andre seriene blir menneskene sensurert og stemmen forvridd

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde så vondt i magen da jeg så på den siste episoden da jeg satt der med min egen friske baby. Gråt en del. Stakars lille Alexander, Cedric og Tilje. Godt at det går bra med Tilje. Føler med foreldrene til babyene og andre foreldre med premature eller syke babyer. Kan ikke en gang forestille meg hvor tøft det må være. 

Anonymkode: ff9d6...aa0

• Liker 5
Skrevet

Det var en skikkelig realitycheck på hvor heldig jeg er og hvor ubetydelig våre spedbarnsproblemer egentlig er. 

Anonymkode: ff9d6...aa0

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...