Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så også episoden fra Sunnås. Pasienter med galgenhumor - hvordan kunne de tillate seg å le over egen situasjon liksom. 

Anonymkode: a4c49...03e

Skrevet

Er ikke Helene utdannet sosionom?

Anonymkode: e9113...554

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun er vel journalist vel?

Anonymkode: fd868...60f

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning: Cand. Mag ved Universitetet i Oslo, Journalistikk ved Høgskulen i Volda

Anonymkode: 97ce3...b25

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes denne serien kunne vært laget på en helt annen måte. Jeg liker generelt ikke dokumentarer der programleder er så mye i fokus (mulig unntak for David Attenborough og kanskje Louis Theroux). Det lages veldig gode dokumentarer der vi slipper å se nærbilder av programleder hele tida.

Programmene er interessante, men jeg er egentlig ikke interessert i hva Helene Sandvig tenket, føler og mener. Jeg vil se dokumentardelen av det, jeg trenger ikke henne til å føle for meg. Bare irriterende, det virker selvsentrert og selvpromoterende. Noen av uttalelsene og valgene hennes i serien er LANGT over streken, som når hun tar borti armen til denne unge moren som falt når hun står der i sitt livs verste mareritt med en dum kommentar/spørsmål. "Er du redd?"tror jeg hun sa. Er du dum, tenkte jeg - hva slags spørsmål er det! Huff. Og at de inke klippet bort den kommentaren hennes om skyldfølelse... Jeg synes de kunne laget dette mye bedre med å filme "stille", intervjue foreldrene etterpå, og legge på voiceovers osv. Ikke buse inn slik. 

Anonymkode: bc7ef...e09

• Liker 18
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne serien kunne vært laget på en helt annen måte. Jeg liker generelt ikke dokumentarer der programleder er så mye i fokus (mulig unntak for David Attenborough og kanskje Louis Theroux). Det lages veldig gode dokumentarer der vi slipper å se nærbilder av programleder hele tida.

Programmene er interessante, men jeg er egentlig ikke interessert i hva Helene Sandvig tenket, føler og mener. Jeg vil se dokumentardelen av det, jeg trenger ikke henne til å føle for meg. Bare irriterende, det virker selvsentrert og selvpromoterende. Noen av uttalelsene og valgene hennes i serien er LANGT over streken, som når hun tar borti armen til denne unge moren som falt når hun står der i sitt livs verste mareritt med en dum kommentar/spørsmål. "Er du redd?"tror jeg hun sa. Er du dum, tenkte jeg - hva slags spørsmål er det! Huff. Og at de inke klippet bort den kommentaren hennes om skyldfølelse... Jeg synes de kunne laget dette mye bedre med å filme "stille", intervjue foreldrene etterpå, og legge på voiceovers osv. Ikke buse inn slik. 

Jeg synes denne måten å lage dokumentarer på føles mye mer ekte. Mindre ressigert og man kommer tettere på menneskene. Folk blir mye stivere når de blir intervjuet formelt. Så jeg er totalt uenig med deg. Jeg hadde neppe sett på en dokumentar om nyfødtintensiven om den var med VoiceOver, intervjuer og slikt. Det blir mye mer distansert. 

Anonymkode: ff9d6...aa0

• Liker 28
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne måten å lage dokumentarer på føles mye mer ekte. Mindre ressigert og man kommer tettere på menneskene. Folk blir mye stivere når de blir intervjuet formelt. Så jeg er totalt uenig med deg. Jeg hadde neppe sett på en dokumentar om nyfødtintensiven om den var med VoiceOver, intervjuer og slikt. Det blir mye mer distansert. 

Virker ikke som du skjønner hva jeg mener.

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle foreldre parene har fått se gjennom og bestemme om det skal sendes i ettertid. Hvis det var noe der de ikke ville vi skulle se/høre så hadde det ikke blitt vist. Helene er et medmenneske her, derfor tror jeg også hun får lov å komme så nært innpå. Og vi er ikke profesjonelle fakta orienterte maskiner når vi opptrer som medmennesker, da vet vi ikke alltid hva som er helt rett og si, og det blir til og med feil av og til. Men så lenge hensikten vår er god, oppfattes det som regel godt. 

Anonymkode: f1096...d93

• Liker 6
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som du skjønner hva jeg mener.

Nei vel. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle foreldre parene har fått se gjennom og bestemme om det skal sendes i ettertid. Hvis det var noe der de ikke ville vi skulle se/høre så hadde det ikke blitt vist. Helene er et medmenneske her, derfor tror jeg også hun får lov å komme så nært innpå. Og vi er ikke profesjonelle fakta orienterte maskiner når vi opptrer som medmennesker, da vet vi ikke alltid hva som er helt rett og si, og det blir til og med feil av og til. Men så lenge hensikten vår er god, oppfattes det som regel godt. 

Anonymkode: f1096...d93

• Liker 4
Skrevet

Man ser Vertfall tydelig på faren til Alexander at noen av spørsmålene er unødvendige. Ja selvfølgelig er man redd for hva som skjer med barnet, for at det har fåt store skader og ikke vil overleve. Ja selvfølgelig er man lei seg. 

• Liker 7
Skrevet

Liker ikke Helene , men ser at det er delte meninger. 

Anonymkode: 44947...ffa

• Liker 4
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Jeg synes det er et bra program,og Helene er super i rollen sin her. Et realt medmenneske. 

Jeg så episoden med babyene på intensiven i går,og har tenkt på det helt siden. Stakkars foreldre,hva de (og barna!) går gjennom. 

Skrevet

Jeg liker heller ikke intervjuteknikken til Helene, selv om jeg liker seriens konsept. 

• Liker 18
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Er det ny episode idag?

kommer vel i morgen?

Anonymkode: a3ef6...020

Skrevet

Vet ikke om jeg burde se episode 1, den på nyfødtintensiven.. Sitter her med en 10 uker gammel baby og redd for å bli skremt 🤔😳😅

Skrevet
2 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Vet ikke om jeg burde se episode 1, den på nyfødtintensiven.. Sitter her med en 10 uker gammel baby og redd for å bli skremt 🤔😳😅

Barna i episoden er premature. 

Men joda, jeg har ikke baby og storgråt så blir nok verre for en med baby og masse hormoner. 

Du vil i hvertfall være enda mer takknemlig for barnet ditt når du har sett det. 

• Liker 7
Skrevet
57 minutter siden, Elektra skrev:

Barna i episoden er premature. 

Men joda, jeg har ikke baby og storgråt så blir nok verre for en med baby og masse hormoner. 

Du vil i hvertfall være enda mer takknemlig for barnet ditt når du har sett det. 

Mulig jeg må se det alikevel da 🙈  Best å finne frem lommetørkle 

Skrevet
2 minutter siden, Vinglass skrev:

Slutt sjæl hun virker som hun seriøst mangler sosiale antenner. 

Det gjør hun da virkelig ikke. Hun snakker med folk der de er og er litt mindre formell enn det vi er vant til å se i andre tvprogrammer. 

Har dere lest intervjuet med hun fra nyfødtintensiven? 

Anonymkode: 40fe3...468

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...