Gå til innhold

Forlate noen uten et ord


Håpløs123

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Sweethart...en ting er sikkert, det har ingenting med at du ikke var bra nok for ham. Noen mennesker er på evig jakt, rotløse sjeler, tapt sak. Han har behandlet deg ufattelig dårlig. Og når man har så lite respekt for andre mennesker...jeg har ikke ord... Men ja, en eller annen type hevn hadde vært digg... Du er mer enn bra nok. Men det tar tid å få hodet over vann, se at det var han og ikke deg. 

Han tror nok at jeg er en hevnsk dame, men jeg er ikke det. Jeg er faen meg ALTFOR SNILL! .... Men jeg har funnet ut at jeg får håpe at han en vakker dag forstår hvor lite verdig og hvor vondt den behandlingen hans var for meg. Jeg tror at for at det skal være håp for at han forstår det: så må en dame gjøre det samme mot han som han gjorde mot meg. Hun må fortelle han at hun er veldig glad i han for så å tilslutt stikke og ignorere han etter at de har hatt en lang sexøkt. 

Dersom han ville bli ferdig med meg så hadde jeg trodd at hans store ønske for meg var å gjøre det lettere for meg å gå videre. Men med denne oppførselen her så forstår du nok at jeg nekter meg selv å gå videre, og at det kan ta tid før jeg orker det. Jeg går rundt å håper fortsatt på at eksen tenker på meg, og klarer å sette seg inn i hvor vondt dette er for meg, og at han kunne i det minste tatt en prat om alt sammen. Men det spørs du. Han har oppnådd å ødelegge lysten min til å satse på en mann igjen. Så gratulerer skal han ha for denne lite verdige behandlingen hans!. 

En annen sak er at jeg av og til tenker at dette er gjort bevisst for å ødelegge for meg fordi han hadde avstandsforhold med den andre damen som jeg mistenker at han har et avstandsforhold til. Derfor tenker jeg at han bevisst forlot meg på noe av den verste måten man kan forlate et menneske på, i mål om å ødelegge min lyst til å gå videre. Sånn tenker jeg og. For det er jo det han oppnår. Hadde han bare tatt praten så hadde det vært mye lettere. Men neida. 

Jeg er et bra menneske. Men om han ikke synes jeg var bra nok for han, så kunne han faen meg behandlet meg bedre enn å tråkke meg flat på den måten. 

Men må nå ærlig si: etter å ha slitt med dette så lenge så håper jeg på at dersom han ikke forstår det,: at han får da oppleve det samme, - og får kjenne det på den måten. Tror at han ville blitt oppgitt og frustrert da. ;) 

Takk for svaret ditt. Du hadde nok slitt med det samme om du hadde opplevd det. Og det tror jeg veldig mange andre hadde og. Håper på at jeg en dag får opp troen på menn igjen. Akkurat nå er jeg skit-lei!

Endret av lovekathy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det var hans mening, å ødelegge deg såpass at du ikke kan gå videre. Ihvertfall burde du heve deg over det, vise ham fingeren, og date videre, finne en ny. Skjønner at du er bitter, men livet kan ikke stoppe opp. Vet ikke hvor lenge siden dette skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Tror ikke det var hans mening, å ødelegge deg såpass at du ikke kan gå videre. Ihvertfall burde du heve deg over det, vise ham fingeren, og date videre, finne en ny. Skjønner at du er bitter, men livet kan ikke stoppe opp. Vet ikke hvor lenge siden dette skjedde...

Jeg forstår ikke hvorfor han måtte stikke på den måten etter at vi hadde hatt lang sexøkt. Vanskelig å forstå. Og vanskelig å se noe godhet fra hans side med å gjøre det. Men jeg er alene resten av livet om jeg ikke orker å gå videre. Heller det enn å oppleve noe lignende igjen ;). Har fått angst for å oppleve det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lovekathy skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor han måtte stikke på den måten etter at vi hadde hatt lang sexøkt. Vanskelig å forstå. Og vanskelig å se noe godhet fra hans side med å gjøre det. Men jeg er alene resten av livet om jeg ikke orker å gå videre. Heller det enn å oppleve noe lignende igjen ;). Har fått angst for å oppleve det samme. 

Gått på noen smeller jeg også, men ikke stoppet å leve av den grunn... Ting tar tid å komme over, det vet jeg. Men noen ganger må man gamble. Det er mange fine menn der ute. Ikke alle som behandler noen slik du har opplevd, eller venninnen min. Men å gi opp er det samme som å si at de har vunnet... Hev hodet og gå videre. Råtne epler finnes, man lærer etterhvert å spytte dem ut i tide ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Håpløs123 skrev:

Gått på noen smeller jeg også, men ikke stoppet å leve av den grunn... Ting tar tid å komme over, det vet jeg. Men noen ganger må man gamble. Det er mange fine menn der ute. Ikke alle som behandler noen slik du har opplevd, eller venninnen min. Men å gi opp er det samme som å si at de har vunnet... Hev hodet og gå videre. Råtne epler finnes, man lærer etterhvert å spytte dem ut i tide ;) 

Ja kom heller med noen historier dere hører om folk som har opplevd det samme som meg og trådstarter for så å oppleve en ny mann eller dame behandle de bra. Og det er godt å høre andre si: slik vil ikke jeg behandle noen. Det hjelper. Må forsøke å finne troen på at det fins folk som ikke er sånn som stikker på de mest smertefulle hjerteløse måter. Takk for gode kommentarer av deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Håpløs123 skrev:

Det var kun ett år. Men det beste i hennes liv. Og det var han som maste om samboerskap og et liv sammen. La masse planer om ting de skulle gjøre, ting de skulle kjøpe, reiser...

Det kalles "future faking"..ofte brukt av narssisister/psykopater..

Anonymkode: 5690c...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Gått på noen smeller jeg også, men ikke stoppet å leve av den grunn... Ting tar tid å komme over, det vet jeg. Men noen ganger må man gamble. Det er mange fine menn der ute. Ikke alle som behandler noen slik du har opplevd, eller venninnen min. Men å gi opp er det samme som å si at de har vunnet... Hev hodet og gå videre. Råtne epler finnes, man lærer etterhvert å spytte dem ut i tide ;) 

Du har rett i det. Råtne epler fins og man lærer etterhvert å spytte dem ut før de gjør vondt. Jeg var på en date for nesten to måneder siden. Da dumpet jeg han med en gang jeg kjente på meg at mannen virket til å være en utnytter av en person. Man lærer. Men jeg sitter fortsatt i det og kjenner smerten ennå. Men alt blir bedre når man lærer å få tiltro til folk igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles "future faking"..ofte brukt av narssisister/psykopater..

Anonymkode: 5690c...d51

Forklarer en hel del.,.psyke faen. Men opp på bena skal hun, ikke ødelegge livet pga ham ihvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Håpløs123 skrev:

Forklarer en hel del.,.psyke faen. Men opp på bena skal hun, ikke ødelegge livet pga ham ihvertfall!

Fins psykopater / kyniske mennesket. Og det er de som behandler folk dårlig. Bra mennesker har empati. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Forklarer en hel del.,.psyke faen. Men opp på bena skal hun, ikke ødelegge livet pga ham ihvertfall!

Les deg opp på narsisister, psykopater osv- ligger en hel del på youtube.

Er så mange der ute med forstyrrelser, best å være føre var.

 

Anonymkode: 5690c...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lovekathy skrev:

Ja kom heller med noen historier dere hører om folk som har opplevd det samme som meg og trådstarter for så å oppleve en ny mann eller dame behandle de bra. Og det er godt å høre andre si: slik vil ikke jeg behandle noen. Det hjelper. Må forsøke å finne troen på at det fins folk som ikke er sånn som stikker på de mest smertefulle hjerteløse måter. Takk for gode kommentarer av deg :) 

De fleste menn og kvinner er ikke slik. Jeg har også blitt bedratt. Vet det er supertungt. Tok meg et par år før jeg turte og orket å se på en mann igjen, men har ikke angret. Det å legge seg ned, synes synd på en selv, mens den andre farter rundt og har et godt liv...du hører hvor feil det høres? Du trenger tid, bruk den, men ikke grav deg ned, ikke la én mann sette en stopper for ditt liv. Du bestemmer det selv. Ja, livet suger til tider, man får noen strake høyre som man blir satt ut av. Men å stoppe å leve, puste, elske... Fuck din eks...det verste for ham er å se deg gi faen, at du har gått videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp på narsisister, psykopater osv- ligger en hel del på youtube.

Er så mange der ute med forstyrrelser, best å være føre var.

 

Anonymkode: 5690c...d51

Skal gjøre det...garantert mye å lære, faresignaler... Hvorfor er verden blitt så fucket opp... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Håpløs123 skrev:

De fleste menn og kvinner er ikke slik. Jeg har også blitt bedratt. Vet det er supertungt. Tok meg et par år før jeg turte og orket å se på en mann igjen, men har ikke angret. Det å legge seg ned, synes synd på en selv, mens den andre farter rundt og har et godt liv...du hører hvor feil det høres? Du trenger tid, bruk den, men ikke grav deg ned, ikke la én mann sette en stopper for ditt liv. Du bestemmer det selv. Ja, livet suger til tider, man får noen strake høyre som man blir satt ut av. Men å stoppe å leve, puste, elske... Fuck din eks...det verste for ham er å se deg gi faen, at du har gått videre. 

Sant det du sier. De som har blitt fortalt om hvordan min eks behandlet meg har sagt at det sier mer om han enn om meg. En kamerat av meg kjenner litt til fyren og situasjonen. Han tror at han holdt på med et avstandsforhold samtidig som han holder på med flere om gangen. Og det tror jeg og. Fuck den fyren som var så glad i meg og kunne ignorere meg etter vår lange sexøkt. 

Ja det gjelder bare å finne de som kan si at de aldri vil behandle noen på den måten . 

Er redd det kan ta tid før jeg orker å bare date i seg selv. Men får bare jobbe med å finne troen på mennesker igjen. For alle er ikke som min eks. Gjelder å finne tiltro og troen på empatisk mennesker. De fins de og. Men fins noen krek iblant ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Skal gjøre det...garantert mye å lære, faresignaler... Hvorfor er verden blitt så fucket opp... 

Verden er syk. Mange egoistiske svin. Det gjelder å finne de empatisk. Og det er jo egentlig de vi søker etter. Ikke etter rasshølene ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎26‎.‎09‎.‎2016 at 20.43, Håpløs123 skrev:

Han hadde ingenting han måtte prestere for henne, og han virket rolig og avslappet, de var samstemte som få. Ingenting hastet og de tok alt i sitt tempo. Men noe skjedde ja, men hva får vi aldri vite. Men hvordan få henne utpå igjen, vise henne at det er håp.

Jeg synes det Sidsel skrev høres interessant ut. TS skriver jo ingenting om hvordan denne fyren er som menneske, bortsett fra at han var «perfekt». Vel, ingen er perfekte, og hvis venninna di ikke kan gi noen beskrivelse av hans svake sider, så kjente hun han kanskje aldri?

Hvordan håndterte han kritikk, for eksempel? Har en jobb hvor kritiske tilbakemeldinger er en del av gamet, og alle mennesker jeg har jobbet med, har i større eller mindre grad en av disse tre tilnærmingene: Tar seg svært nær av den; nekter å godta den og begynner å kverulere på småting, eller oppfatter ikke at det er kritikk og hva som egentlig er poenget. Første tilnærming tyder på dårlig selvbilde, andre tilnærming på overdreven tro på seg selv, og tredje tilnærming på manglende kognitive ferdigheter. Dette er satt på spissen, men håper dere skjønner tegninga. (Når jeg tenker meg om finnes det kanskje en fjerde kategori også; de som sukker og stønner over endringene de er nødt til å gjøre, altså folk med lavt engasjement/motivasjon.)

TS skriver at han ikke hadde noe han måtte prestere, og at han virket rolig og avslappet. Men hans indre motivasjon når det gjelder å «prestere», i dette tilfellet å være den perfekte kjæreste, har jo ikke nødvendigvis noe med kravene venninna di stilte å gjøre. Det kan henge sammen med hvordan han er som person, hva han tidligere har opplevd, osv.  

Anonymkode: 82848...6d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det Sidsel skrev høres interessant ut. TS skriver jo ingenting om hvordan denne fyren er som menneske, bortsett fra at han var «perfekt». Vel, ingen er perfekte, og hvis venninna di ikke kan gi noen beskrivelse av hans svake sider, så kjente hun han kanskje aldri?

Hvordan håndterte han kritikk, for eksempel? Har en jobb hvor kritiske tilbakemeldinger er en del av gamet, og alle mennesker jeg har jobbet med, har i større eller mindre grad en av disse tre tilnærmingene: Tar seg svært nær av den; nekter å godta den og begynner å kverulere på småting, eller oppfatter ikke at det er kritikk og hva som egentlig er poenget. Første tilnærming tyder på dårlig selvbilde, andre tilnærming på overdreven tro på seg selv, og tredje tilnærming på manglende kognitive ferdigheter. Dette er satt på spissen, men håper dere skjønner tegninga. (Når jeg tenker meg om finnes det kanskje en fjerde kategori også; de som sukker og stønner over endringene de er nødt til å gjøre, altså folk med lavt engasjement/motivasjon.)

TS skriver at han ikke hadde noe han måtte prestere, og at han virket rolig og avslappet. Men hans indre motivasjon når det gjelder å «prestere», i dette tilfellet å være den perfekte kjæreste, har jo ikke nødvendigvis noe med kravene venninna di stilte å gjøre. Det kan henge sammen med hvordan han er som person, hva han tidligere har opplevd, osv.  

Anonymkode: 82848...6d7

Så det du sier er at ingen av dine kolleger er i stand til å ta til seg kritikk og bruke den positivt? Har du tenkt på at fellesnevnerenher kan være måten kritikken blir gitt på? 

Anonymkode: 90ef1...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at ingen av dine kolleger er i stand til å ta til seg kritikk og bruke den positivt? Har du tenkt på at fellesnevnerenher kan være måten kritikken blir gitt på? 

Anonymkode: 90ef1...d73

Kategori tre illustrert umiddelbart? :P  

Jeg skal ikke stikke under en stol at kritiske tilbakemeldinger er vanskelige å gi, og man kan alltid bli bedre. Men jeg skrev da ikke at de ikke nyttiggjør seg av kritikken, jeg skrev om hvordan de umiddelbart reagerer... Og så må man jobbe og kommunisere videre ut i fra dette. Ellers har jeg vært i jobben min i mange år, er så vidt jeg vet godt likt, og har blitt forfremmet. Men dette var en avsporing.

Anonymkode: 82848...6d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kategori tre illustrert umiddelbart? :P  

Jeg skal ikke stikke under en stol at kritiske tilbakemeldinger er vanskelige å gi, og man kan alltid bli bedre. Men jeg skrev da ikke at de ikke nyttiggjør seg av kritikken, jeg skrev om hvordan de umiddelbart reagerer... Og så må man jobbe og kommunisere videre ut i fra dette. Ellers har jeg vært i jobben min i mange år, er så vidt jeg vet godt likt, og har blitt forfremmet. Men dette var en avsporing.

Anonymkode: 82848...6d7

Duer tydeligvisikke bedre enn dine kolleger på dette. 

Anonymkode: 90ef1...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe lignende. Hadde vært sammen med kjæresten min i 2 år, vi hadde det fantastisk sammen. Og planla framtiden med barn og ekteskap. Kranglet en gang iblant, men ble alltid venner igjen. Så var jeg i en bilulykke, og måtte opereres, lå på sykehuset i en uke etterpå. Han var den, som dro hjem og hentet ting til meg, besøkte meg, pratet med legene, og sa han skulle ta vare på meg da jeg kom hjem. Han var der første natten jeg var hjemme, så dro han den morgningen på jobb, og kom aldri tilbake. Slet med dette lenge, men kom over det.

En ting jeg vet han følte på, var at jeg var for perfekt kjæreste, og at han klarte aldri å leve opp til det. Og jeg vet han var litt i tvil om barn, og selv om jeg var åpen for både og få barn, og ikke få barn. Så tror jeg han følte veldig på, at han bare ikke klarte å gi meg det jeg fortjente.

Hvis hun ikke klarer å komme over det, vil jeg anbefale psykolog. For det kan hjelpe en del. Selv tok det meg 3,5 år, før jeg turte å forelske meg igjen.

Anonymkode: 56be9...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det Sidsel skrev høres interessant ut. TS skriver jo ingenting om hvordan denne fyren er som menneske, bortsett fra at han var «perfekt». Vel, ingen er perfekte, og hvis venninna di ikke kan gi noen beskrivelse av hans svake sider, så kjente hun han kanskje aldri?

Hvordan håndterte han kritikk, for eksempel? Har en jobb hvor kritiske tilbakemeldinger er en del av gamet, og alle mennesker jeg har jobbet med, har i større eller mindre grad en av disse tre tilnærmingene: Tar seg svært nær av den; nekter å godta den og begynner å kverulere på småting, eller oppfatter ikke at det er kritikk og hva som egentlig er poenget. Første tilnærming tyder på dårlig selvbilde, andre tilnærming på overdreven tro på seg selv, og tredje tilnærming på manglende kognitive ferdigheter. Dette er satt på spissen, men håper dere skjønner tegninga. (Når jeg tenker meg om finnes det kanskje en fjerde kategori også; de som sukker og stønner over endringene de er nødt til å gjøre, altså folk med lavt engasjement/motivasjon.)

TS skriver at han ikke hadde noe han måtte prestere, og at han virket rolig og avslappet. Men hans indre motivasjon når det gjelder å «prestere», i dette tilfellet å være den perfekte kjæreste, har jo ikke nødvendigvis noe med kravene venninna di stilte å gjøre. Det kan henge sammen med hvordan han er som person, hva han tidligere har opplevd, osv.  

Anonymkode: 82848...6d7

Enig. Det Sidsel skrev var interessant, det du skriver likeså. Tråden og verden forøvrig er full av mennesker som mangler forståelse for dypereliggende årsaker. De tenker da at mennesker "forsvinner uten grunn".

Ingen forsvinner uten grunn. Men det er ikke alltid mulig å kommunisere den.

Anonymkode: ef805...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...