Gå til innhold

I morgen får vi svaret


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Hapi skrev:

And what else is new? Dette er NRK's agenda, nettopp derfor jeg ikke ser på det.

Om NRK hadde klart å bevise at det gikk an å snakke med døde, så hadde det vært en sensasjon. Jeg ser ingen grunn til at de skulle holde tilbake beviser på såkalt «klarsynthet» dersom slike beviser fantes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svaret har vi alt, når noen er død så er dem død, man skal være ukritisk julenissegodtroende for å tro kvakksalveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2016 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det, prt90? Har du truffet alle sammen? Har du truffet noen i det hele tatt? 

Anonymkode: 28de8...252

Ganske mange tusen klarsynte bløffmakere som ble avslørt i dag ihvertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte spesielt godt dama på telefonen som lurte på om han ikke kunne ringe tilbake ved en senere anledning.

Anonymkode: 706d3...7ad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men jesus lever så da er det greit allikevel.

Anonymkode: 1c99a...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likte spesielt godt dama på telefonen som lurte på om han ikke kunne ringe tilbake ved en senere anledning.

 

This! Og creds til "avhopperen" som rett og slett fikk for dårlig samvittighet av å svindle folk med dette tullet, og valgte til slutt å ikke fakturere for egen lønn.

En annen som skal ha honnør er mannen som fikk folk til å tro at han var klarsynt, men i realiteten bare bedrev vanlig cold reading. Det var vel siste spikeren i kista.

Og med frykt for å bli små-arrogant: Hvis folk fortsatt tror på enkelte "mediums" evner etter å ha sett dette programmet, så mener jeg helt seriøst at de bør innlegges for tvangstanker og vrangforestillinger. Da er det nemlig noe elementært galt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, kongenavtys skrev:

Og med frykt for å bli små-arrogant: Hvis folk fortsatt tror på enkelte "mediums" evner etter å ha sett dette programmet, så mener jeg helt seriøst at de bør innlegges for tvangstanker og vrangforestillinger. Da er det nemlig noe elementært galt.

Jeg er enig meg deg, samtidig får jeg vanvittig vondt av de som lar seg lure fordi de så gjerne vil tro at det er sant og griper etter halmtrå. Det er rett og slett ulidelig trist at dette utnyttes, synes jeg.

Anonymkode: 706d3...7ad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra at svindlere som Tørum og Williams blir så til de grader avkledd i et slikt program. Håper mamhe så på! Det er ingenting annet enn cold reading de holder på med, og hun Williams er virkelig verst, som fyller store konsertsaler med folk som betaler henne penger for det hun holder på med. Det burde jo være forbudt. 

Og ja, jeg skjønner godt at "klarsynte" foretrekker å jobbe for en kanal som TVNorge, som unngår å stille kritiske spørsmål om virksomheten deres. No shit, liksom :fnise: 

Anonymkode: 1ac2f...2bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det programmet avdekker så vidt at "klarsynte" er en stor industri som tjener penger på svake mennesker. Håper dette følges opp med mer info om svindlernes arbeidsmåter.

Anonymkode: 1c99a...634

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som elsket dette vil jeg anbefale alt Darren Brown har laget, han kler av svindlerne så vanvittig da han er bedre enn dem I deres egne triks, helt sykt, han er skummel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/26/2016 den 3.44, Hapi skrev:

Nei det der orker jeg ikke se. NRK sine programmer ender alltid med at de får bekreftet sitt eget syn, som er at det ikke finnes noe vi ikke kan se og alle klarsynte er bløffmakere.

Så på Michael Winger's facebook-side (han slettet innlegget fordi han fikk så mye hat) at han hadde blitt spurt av NRK om å bli med på ett eller flere program, men blitt frarådet å delta av folk som jobber i NRK, fordi de visste hvordan det kom til å bli vinklet...så smarte mannen jobber heller med TVNorge.

Smarte mannen jobber med en kanal som ikke stiller ett eneste kritisk spørsmål, som lar han bare holde på.
Selvfølgelig velger han det, om han blir motbevist av NRK, så mister han jo masse penger.

Så, ja, smarte mannen, men ikke av de grunnene du tenker han er smart.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Feyfeyhey skrev:

Smarte mannen jobber med en kanal som ikke stiller ett eneste kritisk spørsmål, som lar han bare holde på.
Selvfølgelig velger han det, om han blir motbevist av NRK, så mister han jo masse penger.

Så, ja, smarte mannen, men ikke av de grunnene du tenker han er smart.

Vet ikke om du har fått det med deg men Michael Winger har funnet flere savnede personer i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, kongenavtys skrev:

Den beste delen av programmet var vel da han avslørte hvordan samtlige av disse svindlerne bruker samme metode når de skal "få tak i en slektning". De begynner å gjette på en eldre kar (ofte bestefar), går deretter etter ekstremt generelle trekk som nærmest alle mennesker i Norge vil ha til felles for så å hause opp deres riktige gjett mens de flerfoldige skivebommene blir kjapt lagt i glemmeskuffen. 

Jeg var på Lisa Williams her i Norge faktisk, og der var ingen besteforeldre for å si det sånn. Jeg husker ikke så godt alle sakene, men husker at hun fikk inn helt konkrete ting om de hun kommuniserte med på andre siden. Han som satt foran meg fikk hilsener fra sin døde far, blant annet sa han at sønnen hadde hatt rett når han påsto at det fantes noe etter døden, faren hadde vært en skeptiker og trodde ikke på sånt.

Anonymkode: 2fb68...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Hapi skrev:

Vet ikke om du har fått det med deg men Michael Winger har funnet flere savnede personer i Norge.

En myte som heldigvis ble avslørt ganske kraftig:
http://tjomlid.com/2014/06/02/michael-winger-en-avkledd-bloffmaker/

https://tjomlid.com/2014/05/30/michael-winger-lurer-pressen-igjen/
Og takk til Tjomlid for den! Godt journalistarbeid.

Til Anonym: jeg beklager at du har betalt penger til en svindler for å høre på hennes tull. Virkelig. Nå har jeg brukt 30-35 minutter på Youtube og kan se at hun følger det tydelige mønsteret som Folkeopplysningen i går tok for seg. Fikk du sett gårsdagens program i det hele tatt?

Det at Lisa Williams kan gjette seg til at en pappa har en normal og fornuftig tankegang som brygger på vitenskap til tross for at sønnen er villig til å betale over 1000 kroner for å høre på en lurendreier mener i hvert fall ikke jeg er særlig gode bevis. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ingen svindler, Lisa Williams er ingen svindler, men faktisk et utrolig dyktig medium. Jeg vet det fordi jeg selv holder på med lignende arbeid. Jeg skrev dette i en annen tråd, og gjenposter det gjerne her:

Jeg kan ikke og skal ikke prøve å overbevise noen, men jeg kan fortelle min historie.

Jeg driver og utdanner meg til dyretolk, og har over tiden funnet ut at det er like lett å kontakte og få informasjon fra et levende dyr som et såkalt dødt dyr. Jeg har fått inn verifiserbare detaljer om døde dyr, som at en katt likte å leke med vann, jeg fikk riktig rase på en hund jeg aldri har sett og ikke visste noe om, jeg fikk at en hest "plukket blomster", som eieren kunne fortelle en historie om som forklarer hvorfor jeg fikk det, uten at jeg skal gå i detaljer. Jeg fikk se vennen til en død hest, som var rød med hvit man og hale, og eieren kunne bekrefte at hesten hadde en venn med akkurat de fargene etc....

Jeg har ikke vært tilstede i dødsøyeblikket med mennesker eller dyr, men jeg har sett både en død person og et dødt dyr rett etter de døde, og det var virkelig som det var "ingen der" i det hele tatt.
Men både med dyret og personen opplevde jeg et nærvær ca tre dager etter de var døde, særlig med dyret, som var hunden min, var det så virkelig at jeg nesten kunne kjenne pelsen hennes, hun var glad og fri, og slett ikke trist slik som jeg var. Jeg følte et jublende nærvær som var så påtagelig at det kan ikke bortforklares. Hun holdt seg i nærheten noen dager, så forsvant hun, og begynte å komme på sporadiske "besøk". Senere har hun sluttet med det, men jeg får fortsatt kontakt med henne om jeg "stiller meg inn på henne", akkurat som jeg kan få kontakt med andre døde dyr (og sikkert også mennesker, noe jeg ikke har prøvd enda).

Jeg har også opplevd at en dyretolk snakket med min døde hund, og så henne sammen med en dame som var litt "tykk rundt livet og blid og glad", på andre siden. Det er garantert min mor, som er død. Det er ingen måte hun kunne ha visst at hun er død eller tykk rundt livet på.

Det å lære om dyretolking snudde alt på hodet for meg, og nå vet jeg sikkert at ikke bare vi lever videre, men også dyrene gjør det, og plantene også, og sikkert bakterier og alt som er. Alt finnes også på den andre siden, det har jeg blitt helt overbevist om, og jeg er ikke noe redd for å dø lenger.

Anonymkode: 2fb68...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare si noe til alle: det er en veldig avslørende taktikk at disse såkalte "mediumene" mener de kan kommunisere med to type vesener:

- Døde mennesker.
- Dyr.

Hva har disse to til felles? At det ikke er mulig å legge frem bevis på at svindelen ikke er noe annet enn ...ja... svindel. Og når de først fikk alle muligheter til å bevise dette på en enkel og ryddig måte (ref Folkeopplysningens mange forsøk), så falt de igjennom noe så grassalt.

Hvis du noensinne har tenkt til å ta penger fra noen sarte sjeler som du klarer å overbevise, så anbefaler jeg deg sterkt å tenke deg nøye om før du gjør det. Det er ekstremt uetisk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var så komisk når Wahl mer eller mindre hjalp de "klarsynte" på vei, og de likevel ikke greide det. For selvfølgelig greier de ikke det, det er jo humbug. Og når du står i en sal, og annenhver ting du "får opp" er feil, så er det sjokkerende at folk likevel har en klokketro på at du faktisk er klarsynt. Vagsynt eller tøvsynt er vel en bedre beskrivelse. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler ingen svindler, Lisa Williams er ingen svindler, men faktisk et utrolig dyktig medium. Jeg vet det fordi jeg selv holder på med lignende arbeid. Jeg skrev dette i en annen tråd, og gjenposter det gjerne her:

Jeg kan ikke og skal ikke prøve å overbevise noen, men jeg kan fortelle min historie.

Jeg driver og utdanner meg til dyretolk, og har over tiden funnet ut at det er like lett å kontakte og få informasjon fra et levende dyr som et såkalt dødt dyr. Jeg har fått inn verifiserbare detaljer om døde dyr,

Siden du sier det du sier så bekrefter dette bare våre mistanker. Sjarlatan!

Anonymkode: 1c99a...634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hapi skrev:

Vet ikke om du har fått det med deg men Michael Winger har funnet flere savnede personer i Norge.

Nei? Det er jo blitt motbevist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...