Gå til innhold

Datteren min dater eldre fyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Klart han ikke skal fortelle det videre. Da er han en dust som ikke respekterer sin mulige svigermor. Han bør jo legge seg langflat for å få henne til å like han

Han er en dust som ikke respekterer sin mulige svigermor? Hva med henne som ikke respekterer sin myndige datter og mulige svigersønn? 

Og han skal legge seg langflat? Er du seriøs? Man skal da ikke legge seg langflat for å bli likt av familien til kjæresten! 

Det er ca samme aldersforskjell på meg og kjæresten, jeg er dog noen år eldre enn ts. Om foreldrene mine hadde begynt å grave og mase på kjæresten min om hvorfor han var sammen med meg, hadde jeg bedt de holde seg til H.. unna forholdet vårt, og det ville skapt distanse mellom meg og foreldrene mine. Det vitner om NULL respekt for både ungen og kjæresten.

Om ts og datteren har et nært forhold så kommer datteren til å komme til ts dersom noe er galt. Om de ikke har et nært forhold, får ts stole på at datteren gjør et riktig valg. Hva myndige barn gjør i kjærlighetslivet har ikke foreldre en dritt med å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 25.9.2016 at 19.57, AnonymBruker skrev:

Ts

Betryggende å høre at dere ikke synes forholdet er helt galskap. Jeg får vell bare venne meg til tanken på at de er ett par.. Håper de andre min datter møter på sin vei er like åpne og forståelsesfulle som dere. Er redd dette vil gi henne ett dårlig rykte. Men jeg får bare krysse fingrene for at hun ikke blir dømt nord og ned. Og ikke minst for at denne karen behandler henne med den respekten hun fortjener, hun er ett fantastisk menneske! Lurer bare på om dette er hennes lille rebel periode.. Denne karen har rykte på seg for å være litt "bad ass"

Anonymkode: a6c40...862

Og der har du grunnen til at han renner rundt med en ung dame, han kan manipuler henne som han vil og trene henne opp til det han vil. Forbered deg på mange tunge stunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, RompeRusk skrev:

Han er en dust som ikke respekterer sin mulige svigermor? Hva med henne som ikke respekterer sin myndige datter og mulige svigersønn? 

Og han skal legge seg langflat? Er du seriøs? Man skal da ikke legge seg langflat for å bli likt av familien til kjæresten! 

Det er ca samme aldersforskjell på meg og kjæresten, jeg er dog noen år eldre enn ts. Om foreldrene mine hadde begynt å grave og mase på kjæresten min om hvorfor han var sammen med meg, hadde jeg bedt de holde seg til H.. unna forholdet vårt, og det ville skapt distanse mellom meg og foreldrene mine. Det vitner om NULL respekt for både ungen og kjæresten.

Om ts og datteren har et nært forhold så kommer datteren til å komme til ts dersom noe er galt. Om de ikke har et nært forhold, får ts stole på at datteren gjør et riktig valg. Hva myndige barn gjør i kjærlighetslivet har ikke foreldre en dritt med å gjøre. 

Ja. Slik er det. Kjæresten skal legge seg langflat for at svigerfamilien skal anse vedkommende som noen de syns er bra for sitt barn. Inhen vil for eksempel ta imot en heavy narkoman eller en kriminell inn i familien sånn uten videre. Er jo ikke ok for en forelder å tenke at barnet ikke har det bra med sin kjæreste. Typen er over 30. Han bør ha gode argumenter for hvorfor han velger en så ung kjæreste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. september 2016 at 19.21, AnonymBruker skrev:

Hei

Min 19, snart 20, år gamle datter har begynt å date en mann på 32 år. Datteren min har alltid vært voksen og moden for alderen, men jeg vet ikke helt om jeg synes hun er voksen nok for dette. Denne mannen har i tillegg en datter selv på 4-5 år. 

Hadde dere godtatt forholdet? 

Kan og burde jeg nekte henne å fortsette å se ham? Er redd hun kommer til å ende opp skikkelig såret..

Anonymkode: a6c40...862

Ta en alvorsprat med henne først og typen senere der du snakker om ambisjoner og utdannelse. Det er fort gjort å legge studiene på hylla i en slik situasjon. Hun kan risikere å begynne å lene seg på han økonomisk og unnlate å bygge sitt eget økonomiske karriere og kompetansefundament. Dersom hun med liten utdannelse  blir hjemmeværende hos han med tre egne barn og ei som hun arver, så kan hun ende opp i en ugunstig sitasjon derom han bytter henne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Maleficenta skrev:

Klart han ikke skal fortelle det videre. Da er han en dust som ikke respekterer sin mulige svigermor. Han bør jo legge seg langflat for å få henne til å like han

Oppskrift på å bli rævkjørt for all fremtid.

Anonymkode: e7dd1...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ja. Slik er det. Kjæresten skal legge seg langflat for at svigerfamilien skal anse vedkommende som noen de syns er bra for sitt barn. Inhen vil for eksempel ta imot en heavy narkoman eller en kriminell inn i familien sånn uten videre. Er jo ikke ok for en forelder å tenke at barnet ikke har det bra med sin kjæreste. Typen er over 30. Han bør ha gode argumenter for hvorfor han velger en så ung kjæreste.

... Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt en prat med denne mannen. Hadde fortalt han at han ødelegger min datters ungdomstid, hun er altfor ung til å gå inn i et forhold som forventes av en på hans alder, hadde lurt på hvordan han selv var på hennes alder siden han går rundt og tenker at han tilbyr henne det hun fortjener på dette ståstedet i livet hennes. 

Hilsen pappa

Anonymkode: 8e30a...b57

Det syntes jeg er ganske drøyt. Vi snakker om en mann på 32 her, ikke 60 år. Det er ikke alle menn som forventer at hun skal gå inn i et forhold der de etablerer seg med barn og familie. 

Anonymkode: 6aa69...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja. Slik er det. Kjæresten skal legge seg langflat for at svigerfamilien skal anse vedkommende som noen de syns er bra for sitt barn. Inhen vil for eksempel ta imot en heavy narkoman eller en kriminell inn i familien sånn uten videre. Er jo ikke ok for en forelder å tenke at barnet ikke har det bra med sin kjæreste. Typen er over 30. Han bør ha gode argumenter for hvorfor han velger en så ung kjæreste.

Nå er det forskjell på en person som er kriminell/narkoman og oppegående. Men ja, fortsett med den holdningen, for blir mannen møtt med fiendtlighet så vil det nok virkelig utløse de gode følelsene :ironi:

Mannen er 32, ikke 60. Og selv om det er noe mange mener det fortsatt er for stor forskjell, så er det et personlig valg om man ønsker å gå inn i et forhold med den aldersforskjellen eller ikke. 

Anonymkode: 6aa69...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. september 2016 den 19.21, AnonymBruker skrev:

Hei

Min 19, snart 20, år gamle datter har begynt å date en mann på 32 år. Datteren min har alltid vært voksen og moden for alderen, men jeg vet ikke helt om jeg synes hun er voksen nok for dette. Denne mannen har i tillegg en datter selv på 4-5 år. 

Hadde dere godtatt forholdet? 

Kan og burde jeg nekte henne å fortsette å se ham? Er redd hun kommer til å ende opp skikkelig såret..

Anonymkode: a6c40...862

Ser det er en del negative kommentarer. Jeg tenker egentlig at dette kan gå begge veier, også positivt. Du sier hun snart er 20 og moden for alderen. Fordelene ved en eldre mann er at han er moden, og forhåpentligvis mer reflektert enn en i 20 årene. Han har muligens levd livet og er klar for å slå seg til ro. Jeg tenker at det kan være mye mer trygghet og stabilitet i dette forholdet enn om hun valgte en på 20, som er umoden, og ikke har "levd" livet (noe de fleste gjør i 20 årene). Til syvende og sist er det hennes valg. Stol litt på datteren din. Såret kan hun bli uansett, det er det ingen garanti på. Uansett om hun velger en på samme alder eller 30 :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sammen med han som i dag er mannen min når jeg var 21 og han 32 ;) Det er 12 år siden nå :) 

Anonymkode: 48a6d...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2016 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Ts

Nekte blir bok feil, ja. Men prøve å overtale henne til å stoppe det hele. Er bare veldig i tvil om jeg skal godta forholdet?

 

Du har strengt talt ikke noe valg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre er eventuelt ta en prat med henne, men du får liksom ikke gjort så mye annet. Jeg drev å dealet med en 38-år gammel fyr da jeg var 19, og det endte jo ikke så fint, men det trenger ikke alltid ende dårlig haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...