Gå til innhold

Menssmerter allerede 2dpo/gravid rett etter MA


lillemy100

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og samboeren min prøver å bli gravide. Jeg har tidligere hatt 2 SA og 1 MA i slutten av august dette året, og har ingen barn... 

Jeg hadde medikamell abort 1. september, og fikk negative gr-tester ca. 2 uker etter aborten. Jeg tror at jeg hadde eggløsning rundt 17. sempember (hadde sterke smerter i venstre eggstokk, el-slim og nesten positive billig-tester) Bare 2 dager etter eventuell el, begynte jeg å få såpass sterke menssmerter at jeg må bruke varmepose om kveldene for å få sove. Forrige graviditet var det også sånn, at jeg hadde menssmerter helt fra el, og frem til MAen ble oppdaget i uke 8. 

 

Det jeg lurer på er om det er noen her som pleier å ha menssmerter fra EL? Og om dette er et tegn på  graviditet eller om det er vanlig å ha før mensen kommer. 

Jeg lurer også på om det er stor sjanse for at jeg kan ha blitt gravid på nytt?

Endret av lillemy100
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å ha svake mensesmerter noen timer ved EL, ved første graviditet fikk jeg mensesmerter til vanlig tid da tanta skulle kommet, TR kom ikke, og graviditetstesten var positiv. Husker ikke hvor lenge smertene varte, de var sterkere enn vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen reagerer hormonelt på abort, så alt kommer i ulage og en får jo igjen mens etter 4-6 uker. Så det kan være bare mens som kommer nå. Men klart du kan være gravid igjen. Krysser fingre for deg:) 

NB! Hvis du nå har abortert 3 ganger på rad tror jeg du kvalifiserer til å bli utredet for habituell abort? 

Anonymkode: 36140...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen reagerer hormonelt på abort, så alt kommer i ulage og en får jo igjen mens etter 4-6 uker. Så det kan være bare mens som kommer nå. Men klart du kan være gravid igjen. Krysser fingre for deg:) 

NB! Hvis du nå har abortert 3 ganger på rad tror jeg du kvalifiserer til å bli utredet for habituell abort? 

Anonymkode: 36140...2de

Takk for svar :) 

Ja, hvis det ikke klaffer nå, så skal jeg dra til legen å få utredning. Har IKM på søndag eller mandag, og fikk negativ test i dag... 

Har lest her inne at man kan bil raskere gravid etter abort, så tenkte å prøve i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, snehvit88 skrev:

Pleier å ha svake mensesmerter noen timer ved EL, ved første graviditet fikk jeg mensesmerter til vanlig tid da tanta skulle kommet, TR kom ikke, og graviditetstesten var positiv. Husker ikke hvor lenge smertene varte, de var sterkere enn vanlig

Ok :) Krysser fingrene for at mensen ikke kommer her også! Vil så gjerne bli gravid og være gravid tiden ut selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 9/28/2016 den 17.06, lillemy100 skrev:

Ok :) Krysser fingrene for at mensen ikke kommer her også! Vil så gjerne bli gravid og være gravid tiden ut selvsagt.

Har du testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, TR kom dessverre...

 

På 13.10.2016 den 17.12, snehvit88 skrev:

Har du testet?

 

Endret av lillemy100
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...