Gå til innhold

Når slippes egget egentlig?


tweet

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på min andre syklus etter jeg sluttet med p-ring (har gått på prevensjon i årevis til nå), og jeg tror jeg har ganske klare tegn på eggløsning. Ca på dag 10-12 i første syklus, var jeg (unnskyld uttrykket) sprengkåt i dagesvis, var våtere nedentil (slimaktig noen dager) og kjente stikking i høyre side ene dagen. Mensen kom på nøyaktig samme dag som den har gjort med p-ringen og varte like mange dager (4). 

I går (dag 12 i andre syklus) kjente jeg igjen stikking, men på venstre side denne gangen, og det kjennes ekstra vått der nede. Ingen tegn til slim nå. Spørsmålet mitt er altså når egget egentlig slippes om man skal tenke utifra stikkingen jeg kjenner. Jeg har litt vanskeligheter med å skjønne det der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har litt problemer med å skjønne det også. Rett etter mens er de dagene det er mindre sjanse for å bli gravid hvertfall, i følge min mens app er det 5 dager til neste eggløsning etter siste mensdag men jeg har ikke registrert så lenge så vet ikke helt om den stemmer. Hvor lang tid ca går det fra egget løsner til mensen kommer blir vel spørsmålet da kanskje. Og om man er veldig fruktbar hele den perioden der.

Anonymkode: f5afa...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningen finner normalt sted mellom dag 10-18 hos de aller fleste og det mest vanlige er rett rundt dag 14. Egget slippes annenhver gang fra hver eggstokk så ene mnd er det fra høyre eggstokk og neste mnd er det fra venstre, og det er ikke uvanlig å kjenne stikkende smerte (meg selv inkludert) når eggløsningen finner sted. 

Jeg har vært prøver og har derfor brukt eggløsningstest og denne stikkende smerten pleier å komme den dagen eggløsningstesten blir positiv. Når eggløsningstesten blir negativ igjen betyr det at eggløsningen har funnet sted, og dette skjer normalt sett 1-2 dager etter den første positive testen. Deretter kan egget bli befruktet i opptil 2 døgn etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lulilelu skrev:

Eggløsningen finner normalt sted mellom dag 10-18 hos de aller fleste og det mest vanlige er rett rundt dag 14. Egget slippes annenhver gang fra hver eggstokk så ene mnd er det fra høyre eggstokk og neste mnd er det fra venstre, og det er ikke uvanlig å kjenne stikkende smerte (meg selv inkludert) når eggløsningen finner sted. 

Jeg har vært prøver og har derfor brukt eggløsningstest og denne stikkende smerten pleier å komme den dagen eggløsningstesten blir positiv. Når eggløsningstesten blir negativ igjen betyr det at eggløsningen har funnet sted, og dette skjer normalt sett 1-2 dager etter den første positive testen. Deretter kan egget bli befruktet i opptil 2 døgn etter dette.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! :) Det hjalp veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...