Gå til innhold

Skal man virkelig aldri hilse på en hund som står i bånd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"jeg er ute etter å provosere og lage diskusjon".

Anonymkode: 3a4a6...aa5

Nei, jeg sier meningen min. Hilser på hunder som står i bånd, null problem.

Anonymkode: 307d3...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hilser ofte på hunder som står i bånd. Dette med at man ikke skal hilse på en hund som er i bånd, vel. For det første setter man ikke fra seg en labil hund som biter fremmede utenfor butikken. For det andre er hunder sosiale vesen og det føles helt feil å ikke hilse på en glad og ivrig hund når jeg går forbi. For det tredje er jeg vant med hunder og leser godt signalene deres. For det fjerde, hunden er bundet og kan ikke akkurat gjøre så altfor mye skade. Velger den å bite kan jeg fort trekke meg unna uansett.

Hvis dere binder hunden fast på et offentlig sted kan dere ikke klikke i vinkel fordi noen hilser på den. Ærlig talt.

Anonymkode: 307d3...e58

Du kan trekke deg unna hvis hunden prøver å bite ja, men hunden kan ikke trekke seg unna deg om den blir usikker av at du kommer bort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du blir bitt i trynet som du ser noen skrev et innlegg om over her. Stakkars hund som vil bli avlivet, men kanskje du lærer da, ditt lille troll.

Anonymkode: 9a3f3...7b7

Jeg har aldri blitt bitt av hunder jeg har hilset på og jeg har vel gjort dette i over tjue år.

Hvis hunden er så farlig for mennesker at den biter når den hilser sier det seg selv at man ikke binder den fast utenfor butikken eller lignende. 

Det er jo ikke som om jeg hopper inn i hagene til folk for å hilse på hundene deres.

Anonymkode: 307d3...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, infectedsopp skrev:

Du kan trekke deg unna hvis hunden prøver å bite ja, men hunden kan ikke trekke seg unna deg om den blir usikker av at du kommer bort. 

Som jeg skrev ... 

Jeg leser hundens signaler og har aldri skremt en hund jeg har hilst på. Lar den nærme seg meg osv, dette kan jeg.

Hvis folk er så redde for at folk skal hilse på hunden deres kan de jo ikke sette den fra seg der folk går. 

Anonymkode: 307d3...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, det er da ikke ulovlig. Det som er ulovlig er å sette hunden ved inngangen til en butikk, sånn at folk ikke kan gå rundt den. Det er helt lov til å sette fast hunden noen meter unna inngangen.

Anonymkode: 9a3f3...7b7

Jeg antok det var det vi diskuterte, når folk snakker om å gå forbi hunder i bånd ved butikken. 

Anonymkode: 08327...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antok det var det vi diskuterte, når folk snakker om å gå forbi hunder i bånd ved butikken. 

Anonymkode: 08327...2a9

Jesus. På mange butikker er det feste til bånd 2 meter fra inngangen. Du har da festet hunden utenfor butikken. Vanskelig?

Anonymkode: 9a3f3...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg en gang i blandt må sette fra meg hunden utenfor en butikk blir det så langt unna inngangen som mulig, men helst slik at jeg han se den inne fra butikken. Noen folk er ikke bare interessert i å hilse på hunden, men plage den. Eller stjele den. Derfor lar jeg heller hunden være hjemme, dersom det er praktisk mulig. På lengre reiser til fots eller med sykkel er jeg nødt til å ha den med. Men jeg liker ikke å måtte sette fra meg hunden på den måten. Man vet aldri. 

Noen ganger dukker det opp folk som mener de vet mer om hunden enn eieren selv, og går det galt er det gjerne slike som er raskest til å kreve hunden avlivet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som bare klappe søte hunder som står i bånd og gjøre et stort nummer ut av det. Huff, det er så flaut. Hva skal jeg si til henne? Hun er veldig sårbar.

Anonymkode: 7aeb0...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2016 den 1.46, AnonymBruker skrev:

Så hva mener dere? Er det greit å hilse på en hund som tydelig ønsker det selv? 

Anonymkode: e2818...afb

Den ene hunden jeg hadde var kjempeglad i å hilse på andre mennesker og var veldig innbydende til kos med både kjente og ukjente 

Men...pga kroniske problemer med ørene så kunne gleden fort endre seg til aggresjon dersom man klappet han over det ene øret. Snill som dagen er lang, men tok du han på det øret så kunne han til og med ha bitt meg kraftig. 

Nå bandt jeg han aldri foran en butikk eller lot han være blant fremmede som ikke visste om dette, men ikke alle tenker på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser aldri på hunder som står i bånd uten eieren til stede, ikke bare fordi jeg ikke vet hvordan den kan reagere men også fordi den kan være under opptrening og jeg vil ikke sabotere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null interesse av å hilse på hunder som står i bånd, fordi jeg vet aldri hvordan den kan reagere. For å være helt ærlig, så er jeg en smule redd for hunder, men det er jo forståelig når "alle" sier at man ikke skal hilse på en hund før man har spurt eieren. Den kan jo klikke fullstendig, på bare sekunder...

Jeg klapper heller katter, som for øvrig er mer trygge å kose med uansett om man kjenner den eller ikke :) 

Anonymkode: 0522e...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns ikkje det er greit å gå bort til ein fremmed hund for å verken hilse eller kose uten at eieren er tilstede, selv om hunden virker aldri så interessert i å hilse. Man kjenner ikkje hunden eller hvordan den kan reagere - kanskje den ikkje liker å bli klappet nær hodet, kanskje den har vondt noe sted og man tar på det uten å vite om det, osv.. Eg går aldri fra hunden min noe sted, fordi eg ikkje vil risikere at noe skjer mens eg er borte. Eg hater også at folk bare kommer bort til meg for å klappe på hunden uten å spørre først, da fortjener de virkelig at den hopper opp på de med skitne poter og kliner søle på klærne deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...