Gå til innhold

Dubai!

Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Ville bare minne dere om at dere som tre jenter på tur bør være litt forsiktige - husk at forholdene ikke er helt som her hjemme. Selv om de er liberale i Dubai, så er det fortsatt et muslimsk land med en del strenge lover. Se f.eks. her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260521

Denne saken var jo relativt uskyldig, men husker godt en artikkel jeg leste for et års tid siden om en fransk forretningskvinne som hadde vært ute på byen i Dubai. Hun hadde møtt noen lokale på utestedet og antakelig blitt med dem videre. Kvelden endte i voldtekt. Mennene gikk fri, mens kvinnen ble plassert i husarrest på et hotell anklaget for hor. Da artikkelen ble skrevet jobbet fortsatt franske diplomater iherdig for å få kvinnen ut av landet.........

Ikke meningen å redusere reisefeberen, men ville bare advare en smule. Riktig god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
Gjest Jamila
Du som skulle flytte til Dubai, kan jeg spørre hva du skal der? :)

Så ikke denne før nå.

Mannen min jobber her nede, og jeg er MBA student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere som har vært i dubai, hvordan var det? Jeg skal på bryllupsreise dit om ikke så lenge, så jeg lurer på om vi har valgt riktig sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Hei gjest,

jeg syns du har gjort et fabelaktig valg. Hvor skal dere bo? Hva har dere lyst til å gjøre? Dubai er en by som faktisk har alt bortsett fra skikjøring. Men vi får innendørs skiarena i september!

Si litt om aktivitetsnivå og kostnadsnivå, så kommer jeg gjerne med noen tips.

En ting som er verdt å merke seg,- dersom mannen din skal kjøpe smykker til deg i morgengave så bør han gjøre det her. Fantastisk utvalg og veldig bra priser sammenlignet med norge.

(hihi-vis han denne som et hint!) En venninne kjøpte diamantring her som var halv pris sammenlignet med hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, det var meg som var gjest. Vi skal bo på dette hotellet http://www.lemeridien.com/united_arab_emir...el_ae1342.shtml

Har du hørt om den? Jeg bare letet meg fram på nettet til den, men dersom du har noen bedre forslag så må du gjerne komme med dem. Vi kommer til å betale litt over 30000 for 13 netter på det hotellet. Vi ønsker å bo ved stranda. Hvordan er det å komme seg til byen fra Jumeriah beach? Går det busser hele tiden, eller er det like greit å ta taxi?

Ang morgengave, vi har faktisk tenkt på det. Jeg ønsker meg en ring med hjertediamant, og den koster ca 15000-20000 i norge. Og iogmed at vi skal til dubai, satser vi på å finne den til halvpris der :)

Når det gjelder aktivitetsnivå, så er planen å ligge rett ut på stranda om dagen, og gå på byen (ikke for å drikke seg dritings) på kvelden. Dersom du har forslag på gode spisesteder så er de velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg vil også til Dubai! 8)

Jeg trodde det bare vært supersuper rikinger som dro dit, men det er altså mulig for oss "vanlige" også?

Jamila, hvordan er det å bo der egentlig? Studerer du på universitet der nede? Jeg synes du er heldig som får oppleve noe sånt, nyt det. :)

Pam, hvordan gikk det på ferie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg har bodd her i 3 mnd, og trives så langt veldig bra. Dubai er stedet som i mine øyne har "alt", også etter prisnivå.

Som noen har nevnt så er dette "shoppers paradise". Du finner alle typer varer i alle priskategorier. Mine favoritter er Zara, Oasis og Mango, som prismessig ligger omtrent som i København, kanskje litt billigere. Men, med veldig jevne mellomrom har de salg, med alt fra 25-70% avslag. Hoteller finnes også i alle prisklasser. Kan være lurt å ringe de direkte for å få beste tilbud, de har ofte tilbud som ikke nevnes på internett.

Matvarer, biler og turer ut på byen er mye billigere her enn hjemme. Du kan så klart finne dyre eksklusive restauranter, men på de vanlige restaurantene kan du få et måltid for to med en flaske vin for 300 kr.

Det er en stor overvekt av menn her, både generelt og i "expat community", så det å være jente ut på byen er en lønnsom affære. Var ute med noen venninner i går, og da var det ladies night med fri inngang og gratis drinker for damene. Brukte 80 kroner-- på taxi hjem. Taxi er i tillegg til privatbil den beste måten å komme seg rundt på, og prisene er latterlig billige. (25 km- 80 kroner)

Jeg studerer ved et amerikansk universitet, som har godt kvalifiserte professorer og bra beliggenhet.

Den beste tiden på året å reise hit er fra slutten av september til april. Sommerhalvåret er visst veldig varmt, så da skjer det meste innendørs.

IdaC: sender deg en PM med ekstra info!

Jamila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, shoppingparadis! :hjerter2: Zara er også min favoritt. Heldigvis er jeg stadig vekk i Spania, og da kjøper jeg ofte klær der.

Du sier at det er flest menn der, er det ubehagelig? Eller er det "ordentlige menn"?

Du er heldig, kos deg så masse i Dubai!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...