Gå til innhold

Deco blue på vegg, hva slags gardiner?


Kamelia83

Anbefalte innlegg

Vi har malt soverommet i fargen deco blue, og garderobeskapet er svart. Tak, lister, dør og karmer er i bomull. Hvilken farge passer på gardinene? Må ha noen lystette, så hvite/kremfargede utgår vel. Kan man ha grå ? Andre forslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gardiner er vel litt ut nå, er det ikke? Spesielt sammen med en så vakker farge som deco blie... Gå for plissé eller lameller? Du må ihvertdall tenke på at det skal slippe luft inn, stoppe lys, men ikke blafre i vinden når vinduet står oppe. Eventuelt lyse grå gardiner i lin foran, og hvite lystette bak de igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre ett vindu som ikke kan åpnes, og ett vindu som åpnes på langs innover. Vi må ha luft om natta og da kan vi ikke ha lameller, persienner osv :( Så da må det bli gardiner. Og taket er også litt håpløst så vi har bare en skinne til å feste gardiner i så kan bare ha et lag. Tenkte det ble litt mye forskjellig med gråfarge i tillegg, men samtidig så er svart litt too much og blå er vanskelig å matche. Beige eller lys brun blir kanskje litt kræsj? Tror jeg får male opp en hvit list med litt deco blue og ta med i butikkene :) Ender vel opp med grå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har deco blue på soverommet og fant blå tykke gardiner i samme farge - litt mer mørkeblå kanskje, men likt nok. Rommet blir bekmørkt om natta - elsker den fargen! Tror det var på IKEA jeg fant gardinene, men det er lenge siden nå. 

Anonymkode: 442f0...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deco Blue er en litt "ekslusiv" farge som gjør seg godt sammen med litt tunge, matte materialer som f.eks fløyel. Jeg ville tredd gardinene på skinne festet helt opp i taket så får man litt hotellfølelse på soverommet. Farger som vil passe til Deco Blue er støvblå, sennepsgul og bærfarger i tillegg til de trygge valgene som hvit, beige og grå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kamelia83 skrev:

Vi har malt soverommet i fargen deco blue, og garderobeskapet er svart. Tak, lister, dør og karmer er i bomull. Hvilken farge passer på gardinene? Må ha noen lystette, så hvite/kremfargede utgår vel. Kan man ha grå ? Andre forslag?

Her kan du få ideer om fager som passer til deco blue

http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/4477-deco-blue-interior.aspx

http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/forelsket-deco-blue/

 

Anonymkode: d30cd...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kamelia83 skrev:

Vi har malt soverommet i fargen deco blue, og garderobeskapet er svart. Tak, lister, dør og karmer er i bomull. Hvilken farge passer på gardinene? Må ha noen lystette, så hvite/kremfargede utgår vel. Kan man ha grå ? Andre forslag?

Dyp grå gardiner som her Relatert bilde  Bilderesultat for gardiner deco blue vegg

 

https://www.google.no/search?q=gardiner+deco+blue+vegg&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1k4qvp6bPAhWJDZoKHXk8A04Q_AUICCgB&biw=1350&bih=637#imgrc=aR9xcaadVcnqOM%3A

 

 

Anonymkode: d30cd...dbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har deco blue på soverommet og fant blå tykke gardiner i samme farge - litt mer mørkeblå kanskje, men likt nok. Rommet blir bekmørkt om natta - elsker den fargen! Tror det var på IKEA jeg fant gardinene, men det er lenge siden nå. 

Anonymkode: 442f0...22f

Har tenkt det er vanskelig å finne "riktig" blå, men tror kanskje det kan bli veldig fint. Du har ikke bilde av soverommet med gardiner?

15 timer siden, Ellii skrev:

Grå blir sikkert kjempefint. Sånn skifergrå kanskje?

Ja jeg tror det kan bli fint :)

15 timer siden, Ella1 skrev:

Deco Blue er en litt "ekslusiv" farge som gjør seg godt sammen med litt tunge, matte materialer som f.eks fløyel. Jeg ville tredd gardinene på skinne festet helt opp i taket så får man litt hotellfølelse på soverommet. Farger som vil passe til Deco Blue er støvblå, sennepsgul og bærfarger i tillegg til de trygge valgene som hvit, beige og grå.

Akkurat det jeg syns om fargen også, den gir hotellfølelse som vi ville ha :) Nydelig farge. Men samtidig litt vanskelig å finne tekstiler til som skal passe med resten syns jeg. Men veldig gode forslag fra deg :) Greit å få tips om litt farger jeg egentlig aldri ville vurdert :)

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har titta der før, men egentlig ikke funnet noe. Men takk for linker :)

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, grått ser veldig fint ut til :)

14 timer siden, Leo skrev:

Disse fløyelsgardinene fra Jotex er faktisk overraskende fine prisen tatt i betraktning og de mørke fargene er lystette. Mørk grå eller beige kan i hvert fall brukes: http://www.jotex.no/jotex/sammie-lengde-med-skjulte-stropper-2-pk/409685?N=1z141dpZ1z1418p&Ns=RankValue5|1&Nao=2

Litt usikker på fløyel? Tror jeg må titte litt på det i butikken i såfall, men kan jo være det passer fint til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...