Gå til innhold

Hverdagslivet med to små

Chandra

Anbefalte innlegg

Åå, de planleggerne var altfor fine! Og litt dyre... Men kanskje det er verdt det? Ja, tror det. Oisann, trykket visst på "kjøp" :plystre: Takk for tips :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Weebs skrev:

Åå, de planleggerne var altfor fine! Og litt dyre... Men kanskje det er verdt det? Ja, tror det. Oisann, trykket visst på "kjøp" :plystre: Takk for tips :nigo:

Haha jeg syntes også de var dyre (jeg er litt gjerrig) men jeg syntes det var verdt det. Skal jo tross alt vare et år. :tongue: Jeg elsker i alle fall min!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg sååå mye bedre etter at etterveksten er borte! Jeg skal fikse min neste helg og er egentlig kjempe misunnelig på alle de som løper rundt med naturlig hårfarge. De må jo føle seg dødsfresh hele tiden! :ler:

Har akkurat gått over fra bok til mobil planlegging selv.. Ekke det samme.. Får liksom ikke plass til alt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Man føler seg sååå mye bedre etter at etterveksten er borte! Jeg skal fikse min neste helg og er egentlig kjempe misunnelig på alle de som løper rundt med naturlig hårfarge. De må jo føle seg dødsfresh hele tiden! :ler:

Har akkurat gått over fra bok til mobil planlegging selv.. Ekke det samme.. Får liksom ikke plass til alt. :P 

Ja det hadde vært noe! Min naturlige farge er mørk mørk kommuneblond så det skjer ikke for å si det sånn. Med et lite grått hår her og der! 😵 Men n å er det fresh igjen! 

Du får gå tilbake til bok igjen. 😁

Nå er jeg klar for januars tiende treningsøkt.  💪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vi renset klesskap. 7 ting ble renset hos meg og nærmere 20 hos mannen. Mest sokker og hullete plagg. I dag slo jeg til og vasket speilfrontene på skyvedørsgarderoben. Har en hel langvegg med speil. 😵 Hadde aldri valgt det selv men. Nå skinner de!

Ny uke nye muligheter. Uka starter med veterinærtime for hunden. Han er slapp og hoster eller brekker seg. Så enten har han et eller annet virus ellers så må han ha rispet opp halsen. 😬 Håper det ikke er kennelhoste. De kan vist få det selv om de er vaksinert.  :klo:

Til uka starter vi endelig med oppussing av mini sitt rom! 😍 Skal sette på plater på vegg, male i alle fall en vegg rosa, male tak og skifte lister. Gulvet er heldigvis fint. Vi pusset oop barnerom i sommer i gamle huset så føles litt teit ut å begynne på nytt. 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt jeg, du er så flink! Du må jo virkelig være årets husmor :nigo:

God bedring til hunden, krysser fingrene for at det ikke er kennelhoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg blir helt matt jeg, du er så flink! Du må jo virkelig være årets husmor :nigo:

God bedring til hunden, krysser fingrene for at det ikke er kennelhoste.

Jeg lover, hjemmet mitt ser ganske langt fra perfekt ut. Men jeg er rar. Når jeg koser meg ser jeg på organiseringsvideoer på YouTube. :klo::tongue:

Foreløpig er det ingen tegn på sykdom. Men mistanke om en eller annen slags flapp i halsen eller noe som er for slakk eller lang som visstnok kan vokse. Det var vist mest vanlig på mopser men andre hunderaser kunne også få det. Selvfølgelig hostet han ikke noe hos veterinæren. Typisk! 😄

——

Skikkelig dritt mandag. Fikk ikke sove i går pga halsvondt og vondt i hodet. Føler meg crappy i dag men overlever så vidt på paracet og Ibux på jobb. Orker ikke å bli syk!Mini er heldigvis frisk i barnehagen men hun snørrer jo konstant da. Må skifte laken hver dag nå for det er fullt av snørr hver morgen. Deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! Etter flere tester ble hunden diagnostisert med kennelhoste og går på medisin og må ta det med ro og ikke treffe andre hunder. Mini kastet opp i barnehagen  igjen og jeg ligger i senga og føler meg helt crap. Føles bare komisk ut! Jeg har liksom blitt til hun «syke» på jobben. Hater det. 😬 Men jeg bet tennene sammen nesten hele arbeidsdagen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeer så svett! 39 i feber. Jeg syntes selvfølgelig såå synd på meg selv. :P Godt jeg har kg å klage på. Har ikke matlyst men villt lyst på mc Donalds pommes frites. Er det innafor å be mannen kjøpe med det på vei hjem?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chandra skrev:

Jeg eeer så svett! 39 i feber. Jeg syntes selvfølgelig såå synd på meg selv. :P Godt jeg har kg å klage på. Har ikke matlyst men villt lyst på mc Donalds pommes frites. Er det innafor å be mannen kjøpe med det på vei hjem?? 

Håper du ringte mannen, heeelt innafor!

God bedring👍👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
19 timer siden, Chandra skrev:

Jeg lover, hjemmet mitt ser ganske langt fra perfekt ut. Men jeg er rar. Når jeg koser meg ser jeg på organiseringsvideoer på YouTube. :klo::tongue:

Foreløpig er det ingen tegn på sykdom. Men mistanke om en eller annen slags flapp i halsen eller noe som er for slakk eller lang som visstnok kan vokse. Det var vist mest vanlig på mopser men andre hunderaser kunne også få det. Selvfølgelig hostet han ikke noe hos veterinæren. Typisk! 😄

——

Skikkelig dritt mandag. Fikk ikke sove i går pga halsvondt og vondt i hodet. Føler meg crappy i dag men overlever så vidt på paracet og Ibux på jobb. Orker ikke å bli syk!Mini er heldigvis frisk i barnehagen men hun snørrer jo konstant da. Må skifte laken hver dag nå for det er fullt av snørr hver morgen. Deilig. 

Jeg måtte bare blande meg inn og spørre:

Organiseringstutorials liksom? :ninja: Har du link til en? :nigo: Jeg har sett på organiseringstips på den facebooksiden til Goodful,og jeg har SÅ lyst til å organisere hele kjøleskapet. Dvs; jeg har ikke begynt i en eneste kant, men det ser så tilfredsstillende ut!

De bøkene liknet på Bullet logging - det var vel kanskje det de var laget til, men jeg har iallefall begynt med min egen bullettlogging, for da kan jeg bestemme temaer og ikke minst kjøpe mange tusjer i pastell :hjerte: 

Jeg har for eksempel habit tracker - hvor jeg jo ser sort på hvitt hva som ALDRI er blitt gjennomført til nå: Legge seg 22.30, meditasjon(skal liksom prøve en app i sånn 5-10 minutter innimellom - den er egentlig veldig bra og digg for hjernen) og......ja, det var endel andre ting. Så da er februars fokus «se til helvete å skru av Netflix og legg deg 22.30». For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! 39 er jo kjempehøy voksenfeber :daane: Håper det går bedre i dag! Og håper du fikk pommes frites ;) 

Takker også ja til de YouTube-videoene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LudoAllis skrev:

Jeg måtte bare blande meg inn og spørre:

Organiseringstutorials liksom? :ninja: Har du link til en? :nigo: Jeg har sett på organiseringstips på den facebooksiden til Goodful,og jeg har SÅ lyst til å organisere hele kjøleskapet. Dvs; jeg har ikke begynt i en eneste kant, men det ser så tilfredsstillende ut!

De bøkene liknet på Bullet logging - det var vel kanskje det de var laget til, men jeg har iallefall begynt med min egen bullettlogging, for da kan jeg bestemme temaer og ikke minst kjøpe mange tusjer i pastell :hjerte: 

Jeg har for eksempel habit tracker - hvor jeg jo ser sort på hvitt hva som ALDRI er blitt gjennomført til nå: Legge seg 22.30, meditasjon(skal liksom prøve en app i sånn 5-10 minutter innimellom - den er egentlig veldig bra og digg for hjernen) og......ja, det var endel andre ting. Så da er februars fokus «se til helvete å skru av Netflix og legg deg 22.30». For eksempel.

Hei! Ja det er en del prikker i den slik av man kan skrive nullet journal men jeg har ikke helt peiling på det. Og resten er inspirert av det ser det ut til. Jeg har i alle fall noen tusjer og skriver og ordner. Men pent blir det aldri. Bruker også habit trackeren. Foreløpig bare på trening og vitaminer, men det er jo ganske avslørende når det ikke går bra! 😅 Jeg mediterte masse før, nå har jeg bare fall ut. 

De kanalene jeg liker best på YouTube er kanskje mer normale folk som jobber med sitt eget «kaos» på en måte. Ikke slike som har dritdyre perfekte hjem som de viser frem. 

Mine favoritter: 

Messy minimalist: en som jobber med å gå fra et hus vanvittig stappet fullt av rot og ting til å kvitte seg med det og bli mer organisert. 

A Young mum: konmari konsulent. Før hun ble det la hun ut en hel serie om hvordan hun ryddet/renset huset sitt med konmari metoden. 

Old world home: hun er knallgod til å organisere. Og kjøkkenet hennes er bare nydelig. Kjøper alltid ting i bruktbutikker og har sin helt egne stil.

How to Get your Shit together: hun snakker mye om målsetting, motivasjon og slikt. 

My great challenge: min favoritt. Stilen hennes er så langt fra min som man kan komme på mange områder og hun må være nærmere 15 år eldre enn meg. Men jeg bare digger dama og hun har gått fra å ha masse kaos til å bare få det bedre og bedre og hun har alltid prosjekter i huset hun gjennomfører. Så jeg blir alltid motivert av videoene hennes og at hun aldri dekker over noe. Hun snakker også mye om flylady metoden som jeg delvis følger. Ser ikke for meg at andre på min alder hadde likt kanalen hennes, men jeg er stor fan! 😄

Også er det bare å søke. Det er jo vanvittig mange der ute og det handler vel bare om å finne de kanalene som motiverer akkurat deg. Er jo mange som har mer konkrete organiseringstips og slikt. For eksempel  clean my space. Eller Peter Walsh som har en utfordring i januar der han legger ut en liten oppgave man skal gjøre hver dag. 

Jeg elsker å se andre rydde i skuffer og skap og kvitte seg med ting. Kan godt også se på at folk vasker også. Perfekt når man bretter tøy eller for å motivere seg til å gjøre noe. Men jeg liker som sagt best å se de som jobber med husene sine og man ser at de blir bedre og bedre. 

Eh... ja jeg elsker YouTube! :laugh:

1 time siden, Weebs skrev:

Ånei! 39 er jo kjempehøy voksenfeber :daane: Håper det går bedre i dag! Og håper du fikk pommes frites ;) 

Takker også ja til de YouTube-videoene :Nikke:

Ja, ikke rart jeg følte meg helt forferdelig! 😬 Jeg fikk pommes frites og cola! Flink mann! 😄

Se svar over for YouTube. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen feber i dag men formen er ikke bra. Så da endte jeg opp hjemme som syk selv og med sykt barn siden mannen hadde et viktig møte. :glare: Nå har mini sovnet så nå går det bra, men før det var det rimelig kjipt! Men nå venter jeg på mamma som skal passe mini så jeg får slappet av. Kjekt med slike mødre. ❤️

Fyr i peisen, vaskemaskinen går, hunden sover og jeg har nesten en hel sesong av game of Thrones som jeg hadde glemt av i ammetåka eller noe! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er alle friske og raske igjen. Jeg har fri og mini er i barnehagen. Har en lang liste med husarbeid som skal gjøres så bare å komme i gang. Håper dette blir en effektiv dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme meg gjennom alt som skal gjøres kommer jeg til å kjøre på med 15 minutter jobb og 5 minutter pause. Etter første 15 minutter har soverommet blitt luftet, støvsugd, tørket støv og fått nytt sengetøy. Blir veldig effektivt å jobbe med stoppeklokke og jeg føler jeg får gjort dobbelt så mye da. 😄 Neste 15 minutter blir å støvsuge og rydde resten av 2 etasje. 

Sånn bortsett fra det er jeg kjempetrøtt så tror jeg må belønne meg selv med en liten lur når 2. Etasje er helt ferdig eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør på med lur! :opplyser: 

Ellers synes jeg planen din høres veldig bra ut! Tror jeg må prøve på det neste gang :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter nr. 2: støvsugd ferdig 2. Etasje, ryddet og begynt på badet

15 minutter nr. 3. Vasket ferdig bad

15 minutter nr 4: Brettet to maskiner med klær

15 minutter nr 5: la på plass to maskiner tøy, hang opp en maskin, satt på en maskin, ryddet inn i oppvaskmaskin, ryddet sammen lekene til mini i stua

Nå blir det lang lunsj altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet en herlig time på sofaen i stad og etterpå fikk jeg unnagjort 1 etasje og kjelleren. Kjøkken strøkent osv. Nå må det ryddes og fikses igjen etter middag og kveldsmat da. Evig greie det der. Mini har badet og sovnet for natten. I barnehagen i dag hadde de dramatisert de tre bukkene bruse. Det var vist stor stas! :laugh:

Mannen begynte på soverommet til mini i stad. Vi skal legge på panelplater, skifte lister og male tak. Det er en innebygd seng på den ene langsiden som jeg tenkte kunne bli kosekrok. Vurderer å male den veggen dus rosa. Litt usikker på om hele rommet eller bare den veggen skal males. Møbler har vi nytt av fra det gamle huset men vi kommer til å trenge et system for bokhylle og noe til å oppbevare leker i. Kunne egentlig tenke meg å henge bokhylla på veggen men mini vil vel sikkert ha glede av å hente bøkene sine selv? HM... Jeg gleder meg i alle fall skikkelig til mini har et elte rom igjen. Det rommet hun bor på nå må også pusses opp på sikt. Til en baby nummer to!? Det syntes jeg er en veldig merkelig tanke. 

Vi fant forresten tre klesplagg stappet inn i et hull i veggen. Dette huset altså! Jeg elsker huset, men føler at hun som eide det før har gjort mye merkelig med det. 

Nå vurderer jeg veldig sterkt å ta meg et glass vin. Er det innafor? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å være tilbake på jobb igjen! Sånn bortsett fra at dagen startet med masse møter og endte med krangel med en kollega. Vi er veldig gode kollegaer men vi er vel som et litt gammelt ektepar og i stad bare smalt det. :heks: Nå er vi venner igjen da. 😁

Svigermor ville låne mini brått så da fikk hun lov til det. Koselig det, selv om hun sendte bilde av at hun hadde tatt på mini Crocs. :glare: Jaja, jeg tok en tur på treningssenteret og nå skal jeg ta et bad før hun kommer hjem igjen. ❤️ 

Seriøst, jeg hater Crocs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...