Gå til innhold

IKKE A4? Da er du ikke god nok i samfunnet.


Gjest CKT

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Maria. skrev:

Nei, det gjør de så visst ikke. Mennesker som legger andre mennesker lett i bokser og generaliseringer er ikke vant til mennesker og har ikke godt nok innsyn. 

Sidestilt er og bra. Og jeg er også i en boks.  Og er glad for det. 

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, CKT skrev:

Og du må absolutt ikke ha andre tanker en meg. For da fungere vi ikke Sammen.

Jeg ble skremt når jeg nå leste tråder.

Folk setter diagnoser på folk de ikke kjenner, de får diagnosen for de var ikke A4 i svar og oppførsel for noen.

Er det rart mange menn og kvinner velger og være singel? Man blir jo dømt ned , om man IKKE ER A4.

Takke meg til.

Dette var dråpen til og være singel. 

For jaggu om jeg skal være i et forhold der jeg får en diagnose jeg ikke har fra før.

Er det rart dette samfunnet er FARLIG. Det er ikke rart jeg IKKE ORKER og ha såkalte venner jeg ikke kjenner fra før heller. Dagens samfunn er blitt veldig farlig.  ALLE MÅ VÆRE A4. HVIS IKKE SETTER FOLK PÅ DEG DIAGNOSER DU IKKE HAR.  FOR DU TENKER UTENFOR A4 BOKSEN.

 

Hehehe;)

Anonymkode: 41316...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok også de største truslene kan ligge blant dem som betrakter seg som åndsfrisk og normal når det kommer til galskap ja..En gal mann tror aldri han er gal. 

Anonymkode: 74d5c...d24

Hva er gal? I noens hode er det og hilse hei. Galskap.

Hva skal jeg si, som var i storbyen i går. På en liten kaffe. Fullt var det og.  Så kom en litt eldre dame og lurte på om og få sette seg. Bare sett deg du sa jeg. Hyggelig med selskap

 Ble sittende en stund og prate.  Visste seg vi hadde felles kjente. En koselig stund. 

Følte jeg ga damen en hyggelig stund på kaffe.

For ukjente er det sikkert galskap.  For meg er det helt naturlig og snakke slik med totalt ukjente.  

Slik er nå bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
11 timer siden, CKT skrev:

Jeg legger i det , at om du f.eks ikke klarer og stå i jobb, for helsen svikter . At man ikke er med på alt, som forventes at man skal være med på. Ikke kler seg , slik som forventes at du gjør. Slike ting, som forventes at du skal gjøre, men som du ikke gjør.

Jeg har ikke opplevd at folk setter diagnoser på meg som jeg IKKE har. Jeg har lest flere eksempler her inne på Kvinneguiden. Og det er skremmende hvordan ukjente oppfører ovenfor mennesker de kun kjenner fra KG.   Om noen ser litt annerledes ut en du gjør, så er man nødvendigvis ikke satt utenfor et system. Og om jeg halter, så trenger noen ikke kalle meg for mongo, f.eks. Det er slike ting jeg ser IRL, også. Folk kjenner ikke vedkommende engang. Det er ikke noen fin oppførsel, spør noen meg. 

det er da mange som ikke kan jobbe fordi helsen deres svikter. det har ikke noe med og være a4 og gjøre. viss folk kritiserer det er det de som har et problem og ikke deg. 

vær deg selv og det skal folk respektere og også omvent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, CKT skrev:

Og du må absolutt ikke ha andre tanker en meg. For da fungere vi ikke Sammen.

Jeg ble skremt når jeg nå leste tråder.

Folk setter diagnoser på folk de ikke kjenner, de får diagnosen for de var ikke A4 i svar og oppførsel for noen.

Er det rart mange menn og kvinner velger og være singel? Man blir jo dømt ned , om man IKKE ER A4.

Takke meg til.

Dette var dråpen til og være singel. 

For jaggu om jeg skal være i et forhold der jeg får en diagnose jeg ikke har fra før.

Er det rart dette samfunnet er FARLIG. Det er ikke rart jeg IKKE ORKER og ha såkalte venner jeg ikke kjenner fra før heller. Dagens samfunn er blitt veldig farlig.  ALLE MÅ VÆRE A4. HVIS IKKE SETTER FOLK PÅ DEG DIAGNOSER DU IKKE HAR.  FOR DU TENKER UTENFOR A4 BOKSEN.

 

Du orker ikke å ha venner...og du "velger" å være singel. 

Fett liv da! Lykke til

Anonymkode: 23dae...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok også de største truslene kan ligge blant dem som betrakter seg som åndsfrisk og normal når det kommer til galskap ja..En gal mann tror aldri han er gal. 

Anonymkode: 74d5c...d24

Hva er gal? I noens hode er det og hilse hei. Galskap.

Hva skal jeg si, som var i storbyen i går. På en liten kaffe. Fullt var det og.  Så kom en litt eldre dame og lurte på om og få sette seg. Bare sett deg du sa jeg. Hyggelig med selskap

 Ble sittende en stund og prate.  Visste seg vi hadde felles kjente. En koselig stund. 

Følte jeg ga damen en hyggelig stund på kaffe.

For ukjente er det sikkert galskap.  For meg er det helt naturlig og snakke slik med totalt ukjente.  

Slik er nå bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du orker ikke å ha venner...og du "velger" å være singel. 

Fett liv da! Lykke til

Anonymkode: 23dae...209

Jeg har da mange venner IRL. Jeg vil ikke ha såkalte venner på nett. Skulle nå bare mangle om og være NAIV OG. 

Livet mitt er helt perfekt IRL. Er der jeg er sosial med ekte venner.😎😋😋😊😊😊

På nettet stoler jeg ikke på en sjel.:hakeslepp:

Ha en fin dag.😊😚😊

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel da man er 100 % trygg  på seg selv.  Når man velger å leve livet uten 1 partner .:ball:

Jeg trenger ikke en partner, da jeg synes og bo alene er helt ok. For meg det aller beste valget.

Har du virkelig  så stort problem med og respektere de som tar det valget og være singel ? Stakkars deg, sier nå jeg. Da er det ikke meg det er noe galt med. Jeg respekterer de som ønsket en partner og barn. Så lenge jeg får leve med mitt valg.

Nå ser jeg klarere en noen gang, hvordan dagens samfunn er.:) Og hvorfor jeg har tatt mine egne valg, som ikke er og leve som jeg gjør.:P Er vel det, at jeg står opp for hvem jeg er. Og stoler nok på meg selv, til og takle og bo alene, og leve alene.

Er glad jeg tok mitt eget valg, om hvilken veg jeg ønsker å gå.

Endret av CKT
Tilføyelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, CKT skrev:

Hva er gal? I noens hode er det og hilse hei. Galskap.

Hva skal jeg si, som var i storbyen i går. På en liten kaffe. Fullt var det og.  Så kom en litt eldre dame og lurte på om og få sette seg. Bare sett deg du sa jeg. Hyggelig med selskap

 Ble sittende en stund og prate.  Visste seg vi hadde felles kjente. En koselig stund. 

Følte jeg ga damen en hyggelig stund på kaffe.

For ukjente er det sikkert galskap.  For meg er det helt naturlig og snakke slik med totalt ukjente.  

Slik er nå bare jeg.

Det er da helt normalt? :klo:

Å slå av en prat med folk på kafé, mener jeg? Hyggelig gjort av deg å tilby plass, og alle gjør nok ikke alltid det,,men det er da ikke akkurat "galskap". Hadde du nakendansa på bordet, derimot...

 

Anonymkode: 17232...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CKT skrev:

Det er vel da man er 100 % trygg  på seg selv.  Når man velger å leve livet uten 1 partner .:ball:

Jeg trenger ikke en partner, da jeg synes og bo alene er helt ok. For meg det aller beste valget.

Har du virkelig  så stort problem med og respektere de som tar det valget og være singel ? Stakkars deg, sier nå jeg. Da er det ikke meg det er noe galt med. Jeg respekterer de som ønsket en partner og barn. Så lenge jeg får leve med mitt valg.

Nå ser jeg klarere en noen gang, hvordan dagens samfunn er.:) Og hvorfor jeg har tatt mine egne valg, som ikke er og leve som jeg gjør.:P Er vel det, at jeg står opp for hvem jeg er. Og stoler nok på meg selv, til og takle og bo alene, og leve alene.

Er glad jeg tok mitt eget valg, om hvilken veg jeg ønsker å gå.

Jeg skjønner ikke hva du mener. Er singel og bor alene jeg også, det er liksom ikke noen bragd å klare seg alene? Tror de fleste av oss klarer det. Har flere venner som er single, og flere som lever i parforhold, og har aldri vært noe problem med mangel på respekt noen veier.

Selvfølgelig er singelverden og parverden litt forskjellige steder, og det kan sikkert hende at lykkelige parfolk synes litt synd på meg som er singel. Til gjengjeld synes jo jeg synd på de ULykkelige parfolka. Så.....

Jeg skjønner ikke helt problemet.

Minner meg litt om en jeg kjenner som har en del utfordringer i livet. Veldig til å framheve hvor annerledes han er og at han velger sin egen vei og ikke er A4. Egentlig er han jo ikke så uvanlig han heller, men.... :) Det virker som en forsvarsmekanisme. 

Anonymkode: 17232...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CKT skrev:

Hva er gal? I noens hode er det og hilse hei. Galskap.

Hva skal jeg si, som var i storbyen i går. På en liten kaffe. Fullt var det og.  Så kom en litt eldre dame og lurte på om og få sette seg. Bare sett deg du sa jeg. Hyggelig med selskap

 Ble sittende en stund og prate.  Visste seg vi hadde felles kjente. En koselig stund. 

Følte jeg ga damen en hyggelig stund på kaffe.

For ukjente er det sikkert galskap.  For meg er det helt naturlig og snakke slik med totalt ukjente.  

Slik er nå bare jeg.

Et veldig godt eksempel på en helt vanlig A4-situasjon med vanlig høflighet og vennlighet mellom fremmede :) 

Anonymkode: 765df...096

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som påstår at man er gal fordi man velger å være singel. Og man er fortsatt A4 til tross for det valget. Ikke er det uvanlig å snakke med mennesker ute på cafe heller. Man er ikke gal da. Og man er fortsatt A4. 

Men man er ingen sunn sjel om man skylder på et helt kjønn fordi man ikke takler livet. Man er et utskudd om man forfølger et kjønn (eller en folkegruppe) fordi man ikke klarer å forholde seg til de. Og sånt ser man mye av her inne. 

Anonymkode: a23ff...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener. Er singel og bor alene jeg også, det er liksom ikke noen bragd å klare seg alene? Tror de fleste av oss klarer det. Har flere venner som er single, og flere som lever i parforhold, og har aldri vært noe problem med mangel på respekt noen veier.

Selvfølgelig er singelverden og parverden litt forskjellige steder, og det kan sikkert hende at lykkelige parfolk synes litt synd på meg som er singel. Til gjengjeld synes jo jeg synd på de ULykkelige parfolka. Så.....

Jeg skjønner ikke helt problemet.

Minner meg litt om en jeg kjenner som har en del utfordringer i livet. Veldig til å framheve hvor annerledes han er og at han velger sin egen vei og ikke er A4. Egentlig er han jo ikke så uvanlig han heller, men.... :) Det virker som en forsvarsmekanisme. 

Anonymkode: 17232...f81

Ja var det jeg og lurte på hva som var problemet. For fikk en kommentar, der jeg mulig missforsto hva vedkommende mente, jeg tolket den kommentaren som spydig, for at jeg er singel lengre opp her. Grunnen til at jeg tar opp dette problemet, så er det folk som ser ned på oss som er singel, men også ser på oss som en trussel, ihvertfall om du er i stand til og stå på egne ben, mot alle odds, Jeg får det inntrykket av at vi mennesker ikke er bygd til og være singel.  Synes det er helt greit av din mannlige venn, at han fremhever at han ikke tenker og er som alle andre. jeg liker orginale mennesker. Og hvorfor tror du det er forsvar vi holder på med?  Vi forteller folk at vi lever veldig godt, selv om vi tar våre egne valg i livet. det er jo ikke synd på oss. Vi er kanskje enda lykkeligere singel, en og være i et forhold, der vi hadde følt oss klemt, og overkjørt fra en partner. noe jeg forøvrig har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et veldig godt eksempel på en helt vanlig A4-situasjon med vanlig høflighet og vennlighet mellom fremmede :) 

Anonymkode: 765df...096

For mange er ikke dette A4, for mange er redde for og snakke med fremmede, noe jeg kan forstå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt normalt? :klo:

Å slå av en prat med folk på kafé, mener jeg? Hyggelig gjort av deg å tilby plass, og alle gjør nok ikke alltid det,,men det er da ikke akkurat "galskap". Hadde du nakendansa på bordet, derimot...

 

Anonymkode: 17232...f81

Vært gøy og dansa på bordet, men kanskje ikke helt naken. Da hadde jeg blitt kasta ut. Kaffen var god, så jeg satt og kosa meg.

Som du sier , ikke alle tenker likt. Og ikke alle snakker med totalt ukjente, de er redde. :)

Så det går ikke an og sammenligne mennesker, mener nå jeg. Eller sette folk i en bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, CKT skrev:

Ja var det jeg og lurte på hva som var problemet. For fikk en kommentar, der jeg mulig missforsto hva vedkommende mente, jeg tolket den kommentaren som spydig, for at jeg er singel lengre opp her. Grunnen til at jeg tar opp dette problemet, så er det folk som ser ned på oss som er singel, men også ser på oss som en trussel, ihvertfall om du er i stand til og stå på egne ben, mot alle odds, Jeg får det inntrykket av at vi mennesker ikke er bygd til og være singel.  Synes det er helt greit av din mannlige venn, at han fremhever at han ikke tenker og er som alle andre. jeg liker orginale mennesker. Og hvorfor tror du det er forsvar vi holder på med?  Vi forteller folk at vi lever veldig godt, selv om vi tar våre egne valg i livet. det er jo ikke synd på oss. Vi er kanskje enda lykkeligere singel, en og være i et forhold, der vi hadde følt oss klemt, og overkjørt fra en partner. noe jeg forøvrig har prøvd.

Jeg vet at det er et forsvar, fordi jeg har brukt samme taktikk selv (men på helt andre ting). Vanskelig å uttrykke dette godt, men om man mener at alle andre er så veldig A4, er det kanskje fordi man er blind for eller ikke vet nok om folk? Alle som er gift og har barn og hus og jobb -det kan se likt ut på overflaten, men wow! så ulike folk er! Det er fort gjort å undervurdere et tilsynelatende A4-liv som kjedelig og konformt.

Anonymkode: 17232...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CKT skrev:

For mange er ikke dette A4, for mange er redde for og snakke med fremmede, noe jeg kan forstå. 

 

Og mange er uinteresserte i å snakke med fremmede. 

Og "god nok" for hvem i samfunnet? Ingen bryr seg... Så lenge man ikke snylter.

Anonymkode: ce9d4...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CKT skrev:

For mange er ikke dette A4, for mange er redde for og snakke med fremmede, noe jeg kan forstå. 

 

Hvis folk er redde for å prate med en eldre dame på en folksom kafé har de virkelig store problemer. Tror DET er langt fra A4.

Anonymkode: 17232...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og mange er uinteresserte i å snakke med fremmede. 

Og "god nok" for hvem i samfunnet? Ingen bryr seg... Så lenge man ikke snylter.

Anonymkode: ce9d4...367

Det er det som er et problem for meg. En gang jeg var i byen, så drev de med restaurering av en bygning, så det sto opp stillas og opphøyd  fortau.  der var det en noe eldre dame som falt utenfor en kafe. Tror du noen av de i nærheten stoppet og hjalp damen? Inne i kafeen, satt de bare og skulte på meg, som stoppet for og hjelpe henne på føttene, for hun hadde slått seg i ansiktet også. Og ja uvitenhet, redsel for og bry seg? Hvorfor hjelper ikke folk , når de kommer ut for noe? Jeg blir lei meg, når jeg opplever slik oppførsel av mennesker. Ihvertfall, når de kikker stygt på en som stopper og hjelper. Ikke så rart man blir usikker. Jeg ble også noe forbannet, fikk så jæklare lyst og gå inn og si meningen min til de som satt der og skulte stygt på meg, for at jeg hjalp en dame som falt . Angrer nesten på at jeg ikke gjorde akkurat det.

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...