Gå til innhold

Hvordan rekker folk å gjøre alt de gjør på fritida?


Gjest The girl next door

Anbefalte innlegg

Gjest The girl next door

Hei, 

Tenkte jeg skulle spørre dere brukere her innpå med noe jeg sliter med selv. Vi har jo alle 24 timer til rådighet, men jeg syns at "alle andre" får gjort så mye mer i hverdagen enn jeg! 

Jeg syns at alle andre trener mye, går fjell- og skogsturer, har sett alle mulige tv-serier med alle sesonger og alle filmer, leser ut både den ene tjukke boka etter den andre, drar på kafé med venner, rydder og vasker boligen, lager mat, har kvalitetstid med kjæresten og har att på til tid til å drive med den ene og andre hobbyen. 

Hvordan har folk tid til dette? Hvordan ser din "timeplan" ut? Kanskje jeg kan få noen tips til hvordan strukturere min fritid , hvertfall i starten. 

På forhånd takk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør alle alt dette? Hele tiden? 

Er det ikke slik at hver enkelt gjør noe, slik at det fra ditt perspektiv virker som om andre gjør så mye? Husk at andre er mer enn en person. 

Men ulike mennesker har ulik kapasitet. Noen rekker å gjøre mye, men det skjer bestandig på bekostning av noe. 

Men den største tidstyven er jo smarttelefon og annen skjermbasert underholdning. 

Hvis jeg brukte litt mindre tid på KG, tenk på hvor mye annet jeg fikk gjort ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, The girl next door skrev:

Hei, 

Tenkte jeg skulle spørre dere brukere her innpå med noe jeg sliter med selv. Vi har jo alle 24 timer til rådighet, men jeg syns at "alle andre" får gjort så mye mer i hverdagen enn jeg! 

Jeg syns at alle andre trener mye, går fjell- og skogsturer, har sett alle mulige tv-serier med alle sesonger og alle filmer, leser ut både den ene tjukke boka etter den andre, drar på kafé med venner, rydder og vasker boligen, lager mat, har kvalitetstid med kjæresten og har att på til tid til å drive med den ene og andre hobbyen. 

Hvordan har folk tid til dette? Hvordan ser din "timeplan" ut? Kanskje jeg kan få noen tips til hvordan strukturere min fritid , hvertfall i starten. 

På forhånd takk. :) 

Jøss ALLE? Jeg gjør bare det jeg har lyst og ork til. Og mye av det du nevner er ikke på min gjøre liste

 Så ALLE gjør nok ikke det.

Personlig så gjør jeg kun det som gir meg energi og glede. Og står ikke på hode for og rekke alt andre gjør. For og virke effektiv og perfekt i andres øyne.

Og timeplanen til andre kjenner jeg ikke til. Ikke bryr jeg meg heller.

Ta vare på deg selv du. Ikke bruk energi på hva andre gjør. Det gjør ikke deg lykkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, alle har 24 timer i døgnet. Tiden er der den, så spørs det bare hva vi bruker den til. Stan nevner mobil og andre skjermer. Tenk at for hver time du bruker her er en god treningsøkt, badet vasket for helgen, en god middag laget, osv. Hvis dette er noe du ønsker mer enn en time med nettaviser, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva du bruker dine 24 timer til? Det er litt lettere å gi råd når man vet åssen dagen din ser ut :) når er jeg i mammapermisjon så dagene ser litt annerledes ut enn før, men jeg får nå tid til ganske mye for det.

Anonymkode: 15adb...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enten eller. 

Jeg kan ha en dag hvor jeg bare ligger på sofaen og trykker på "next episode" og får sett mye av en serie eller får med meg en ny film. Også har jeg dager hvor jeg sitter og vier hele dagen min til studier og kun sitter på ræva foran pulten. Også har jeg noen dager hvor jeg vasker, steller med kroppen, trener og har me-time. Og noen dager hvor jeg prioriterer vennene mine og er sosial. Eller så deler jeg opp ting og gjør litt her og litt der. Jeg gjør ikke "alt" på en og samme dag, jeg bryter det opp i løpet av uken, eller så setter jeg av dager til enkelte gjøremål hvor jeg vier tiden min til hovedsakelig det jeg føler er viktig. Jeg tviler sterkt på at det er noen som trener fem timer hver dag, så går hjem og vasker hele huset, leser ut krig og fred, tar et kveldsskift på jobb og baker boller når de kommer hjem. Vel, de finnes selvsagt, men de er sjeldne. Også må du også huske på at det er folk som informerer om alle fullførte gjøremål på fb, og da sitter andre folk og kikker på newsfeeden og tenker "pokker heller, hvordan får han/hun det til??" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...