Superlammet Skrevet 29. november 2004 #81 Del Skrevet 29. november 2004 HEhe, du kan godt dra gud inn i dette men da, som du sier, diskuterer vi på et litt annet plan ja. Jeg skjønner veldig godt hva du mener, at egoisme ligger bak alt. Og ja, jeg kan være til dels enig med deg, men så lenge det kommer andre følelser inn i bildet når en handling blir utført er dette følelser som beskrives av noe annet enn egoisme. Egoismen ligger kanskje til grunn for at handlingen skal bli utført, men i det den utføres og i ettertid har egoismen opphørt og en ny følelse erstattet egoismen. Litt krøkkete forklart, men håper du forstår hva jeg mener. Jeg sier ikke at dette er det korrekte, og vil ikke påstå at du har rett, men dette er hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 6. desember 2004 #82 Del Skrevet 6. desember 2004 jeg elsker kjøtt. jeg skal jakte på kjøtt selv en dag, ikke for kjøttets skyld, men for naturopplevelsen. det er en naturlig ting å spise kjøtt, like naturlig som når en ku spiser gress. Hvorfor ikke like gjerne gå en skogtur? hvis det kun er for naturopplevelsen? Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om hovespørsmålet, jeg er ikke spesielt glad i slakt av dyr på noen som helst måte. Men jeg vil heller ikke bli oppfattet som en som mener-alle-må-gjøre-som-meg-for-det-er-jeg-som-er-rett-type,for det er jeg ikke. Jeg respekterer at andre velger å spise kjøtt, selv om min mening er at drap av dyr for egen nytelse er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå