Gå til innhold

Beste og verste i prøveperioden!


Planken

Anbefalte innlegg

Hei! 

Hva har vært/er det beste og det verste med deres prøveperioder? 

Vi er inne i 7 prøvemåned, uten hell enda. 

Det beste har vært at jeg i det siste har begynt å bli veldig takknemlig for hverdagen vi har i dag, uten barn. For hverdagen er fantastisk, uten barn og uten alt et barn fører med seg. Selv om ønsket om barn er stort, må det vel være greit å sette pris på livet uten også - før barna kommer? 😁 

Det verste har vært bekymringene over at det ikke har gått til nå, selvom vi enda ikke har prøvd så lenge at det skulle tilsi at det ikke går eller er noe i veien med en av oss. Vi er unge og friske begge to - så logikken  tilsier jo at dette vil gå helt fint. Men det er jo ikke alltid logikkens skjønnhet seirer, særlig de sene kveldene med fritt tankespinn 😊 

Vil gjerne høre andres erfaringer! 

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Vi har prøvd i ett år - 14 prøveperioder, og da er det godt med en påminnelse om at det er noe bra i denne tida også!

Det beste for oss tror jeg er at vi har blitt bedre kjent, snakket mer åpent om ønsker og drømmer og oppdaget at vi klarer å være en veldig god støtte for hverandre når ting er litt tøft. Og dette med å nyte livet uten barn, jeg er helt enig! Men jeg bytter det villig vekk.

Det verste er skuffelsen når en skjønner at det ikke har gått denne gangen heller, kombinert med bekymringen for at det aldri skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Illy skrev:

Hei :)

Vi har prøvd i ett år - 14 prøveperioder, og da er det godt med en påminnelse om at det er noe bra i denne tida også!

Det beste for oss tror jeg er at vi har blitt bedre kjent, snakket mer åpent om ønsker og drømmer og oppdaget at vi klarer å være en veldig god støtte for hverandre når ting er litt tøft. Og dette med å nyte livet uten barn, jeg er helt enig! Men jeg bytter det villig vekk.

Det verste er skuffelsen når en skjønner at det ikke har gått denne gangen heller, kombinert med bekymringen for at det aldri skal gå.

Så fint at dere har blitt bedre kjent! Og nå når du nevner det, har vi det jo veldig likt vi også. Så mange gode samtaler om temaer vi tidligere har tenkt at ikke blir aktuelt før "om enda en god stund". 

Vi bytter det også naturlig nok bort villig, ellers hadde vi ikke satt i gang prosessen enda ❤ 

LYKKE TIL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å slippe prevensjon og vi har mye interessant samleie siste året. Hehe, blitt gode på kjappiser. Og hverdager får seg jo ofte et løft med en runde i høyet. 

Og så har vi også et veldig fint barnløs liv. Er på fester, sosiale og det siste halvåret har jeg fokusert mye på trening for å føle at jeg har en viss kontroll over kroppen min.

Har også blitt flinkere til å ikke være så kontrollfrik. Får jo ikke styrt dette uansett.

Det kjipe er jo selvfølgelig skuffelsen som kommer hver måned og tankene om "hva hvis jeg aldri blir gravid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er drømmen om å få barn sammen og det sterke forholdet vi har. Det verste er skuffelsen over TR og negativ test måned etter måned, men vi gir aldri opp og har stor tro på at vi får det til en dag.

Anonymkode: 59a8c...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...