Gå til innhold

ventetid prøverør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Er det noen som kan fortelle meg om denne prosessen? Jeg og mannen min bor i Oslo-området, og jeg har hørt at det er kortere ventetid i feks. Porsgrunn. Tror det er 8mnd ventetid i Oslo. Er det mange ganger ut og inn av sykehuset? 

Gi meg gjerne tips om hva vi burde gjøre. Oslo, betyr kortere vei men lengre ventetid. Porsgrunn, betyr lengre vei (2t), men kortere ventetid. Ja, som dere skjønner så er det derfor jeg lurer litt på selve prosessen og hvor mange kjøreturer det evt blir frem og tilbake. Lurer også hva som gjøres med tanke på jobb og evt sykemelding. Forteller dere det til sjefen?

Til info, vi er begge 32 år og har vært prøvere i 1,5år.

Skal levere søknaden i morgen :) 

 

Anonymkode: dd7a0...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke startet helt ordentlig, men slik det ser ut for oss så er det 5-6 ganger vi må møte på sykehuset. 

1: forsamtale

2: ultralyd for å se at utvikingen går som den skal.

3: uttak

4:innsett

5: ultralyd dersom det har gått bra😊

Dersom møte 2 viser at det trengs litt mer stimulering blir det et til om noen dager for å se at det er klart, og det blir da totalt 6 møter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i Porsgrunn. Vi var inne til første konsultasjon to uker etter søknaden ble sendt. Vi satt oss på ringeliste. Var ferdig utredet på forhånd. Inne til inseminering allerede 1 1/2 uke etter første samtale. Vet ikke om vi bare var veldig heldige  

Vi har ca 2 1/2 times kjøretid, og har derfor lokal gynekolog som følger opp alt som ikke må gjøres på klinikken, f.eks. innvendig UL for å se hvor nærme EL jeg er. Planlegging av behandling kan ofte gjøres per telefon. Uthenting og innsetting må gjøres på klinikken (to separate dager). Det samme med eventuelle sædprøver tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...