Gå til innhold

Hva synes dere damer om menn som gamer?


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

6 timer siden, Jacklost skrev:

Og føler at om jeg treffer en dame så vil hun finne meg umoden pågrunn av alt dette 

Det er riktig. 

Anonymkode: 7f0a3...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vanskelig å svare på slike ting. Liker selv å spille, har spesielt et stort hjerte for eldre stuff. Samboer derimot spiller hvert bidige sekund, utover de han sover eller spiser. Så... selv elsker jeg å spille og ser det som et pluss i evt fremtidig partner, dersom i moderasjon? Såfremt det ikke viker for arbeidsmoral, ambisjoner og initiativ for øvrig:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver sterk interesse blir jeg skeptisk, for meg betyr det at det tar mye tid og penger da. Det gidder jeg ikke. Men litt gaming her og der bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: 626c8...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jacklost skrev:

Har det på PlayStation 3 som jeg har kjøpt på PS store for mellom 40-59, husker ikke helt :) Jeg spilte det nylig igjen med en kompis og dæven hvor vanskelig det er O: Hvordan forventa de at små barn skulle klare det når til og med en 32 åring og en 24 åring (Meg) knapt klarte det. Endte opp med å bruke koder for 99 ekstra liv :fnise:

Jeg har perioder. For eksempel i juli en gang så satt jeg flere timer hver dag i 8 dager og spilte final fantasy 9 :P Men den siste måneden har jeg knapt spilt noe TV spill utenom små spill på mobilen :)

Rayman var skitvanskelig! Herregud, så mange timer som har gått med på å runde det. Det siste levelet var helt hinsides! Husker jeg satt oppe en hel natt for å få det til! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litteratur er livsviktig ;) og det jeg bedriver innetiden med. Og god mat og drikke. Men litteratur er ingen inneaktivitet. Ikke mat og drikke heller. Det kan tas med ut eller nytes inne. 

Anonymkode: 24cac...b9b

Det samme kan jo sies om spill - det kan tas med ut eller nytes inne. Mobilspill og ipad spill har eksplodert i omfang i takt med den teknologiske utviklingen og folk liker muligheten til å "nyte det inne eller ute" som du sier om mat og litteratur. 

Og nei; Litteratur er ikke livsviktig - man trenger det ikke for å overleve ergo leser du for og underholde deg selv og ikke for og overleve. Man kan argumentere for at man lærer mer av å lese bøker og det kan forsåvidt være sant til en viss grad om du bare leser tungt fagstoff men om du skal utvikle kognitive ferdigheter; hukommelse, logisk forståelse og strategisk forståelse så er spill som går på hjernetrim, quiz, strategi, puzzles og oppgaveløsning overlegent. 

At man tillegger seg mer kunnskap ved å lese fagstoff enn og spille dataspill sier seg jo selv men vi mennesker er koblet slik at alt kan ikke dreie seg om jobb og fagstoff - vi trenger også koble av å la oss underholde enten det er en spennende roman, spill eller en god film. Antar at noen av bøkene du leser som du hevder er viktig for din overlevelse faller inn under kategorien "underholdning" ?

Isåfall hvorfor er skjønnlitteratur mer livsviktig uteaktivitet/underholdninger enn å sitte ute i sola å spille et hjernetrim spill på mobilen eller spille online sjakk på ipad'en? 

Jeg ser ikke logikken bak dette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer faktisk ann på hvor mange timer som blir brukt til det daglig. Er det flere timer hver dag, så takk for meg.

Jeg spilte en super Mario, Rayman og Crash Bandykot selv for noen år siden og det var skikkelig gøy.

De senere årene spiller jeg mye poker, men hedigvis ikke med ekte penger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, EvaLena skrev:

Kommer faktisk ann på hvor mange timer som blir brukt til det daglig. Er det flere timer hver dag, så takk for meg.

Jeg spilte en super Mario, Rayman og Crash Bandykot selv for noen år siden og det var skikkelig gøy.

De senere årene spiller jeg mye poker, men hedigvis ikke med ekte penger 😊

Crash Bandicoot! Oh, the memories! ❤️

Oga-boga! 😄

 

image.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det uaktuelt å være sammen med noen som ikke gamer. Det er og har alltid vært en hobby og fritidsinteresse for meg, så å være samboer med noen som ikke deler det, og attpåtil ser ned på det, er selvfølgelig oppskrift på katastrofe.

 

Jeg liker å ha noen å diskutere spill med på akkurat samme måte jeg diskuterer serier, filmer, bøker, nyheter, matoppskrifter og alt annet par snakker om. Jeg liker best spill av typen Zelda, Pokémon, Skyrim og pc-spill, typen foretrekker ps4. Noen ganger spiller vi co-op, som forøvrig er kjempegøy. Så for å svare på TS sitt spørsmål, jeg foretrekker menn som gamer langt over de som ikke gjør det :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Det samme kan jo sies om spill - det kan tas med ut eller nytes inne. Mobilspill og ipad spill har eksplodert i omfang i takt med den teknologiske utviklingen og folk liker muligheten til å "nyte det inne eller ute" som du sier om mat og litteratur. 

Og nei; Litteratur er ikke livsviktig - man trenger det ikke for å overleve ergo leser du for og underholde deg selv og ikke for og overleve. Man kan argumentere for at man lærer mer av å lese bøker og det kan forsåvidt være sant til en viss grad om du bare leser tungt fagstoff men om du skal utvikle kognitive ferdigheter; hukommelse, logisk forståelse og strategisk forståelse så er spill som går på hjernetrim, quiz, strategi, puzzles og oppgaveløsning overlegent. 

At man tillegger seg mer kunnskap ved å lese fagstoff enn og spille dataspill sier seg jo selv men vi mennesker er koblet slik at alt kan ikke dreie seg om jobb og fagstoff - vi trenger også koble av å la oss underholde enten det er en spennende roman, spill eller en god film. Antar at noen av bøkene du leser som du hevder er viktig for din overlevelse faller inn under kategorien "underholdning" ?

Isåfall hvorfor er skjønnlitteratur mer livsviktig uteaktivitet/underholdninger enn å sitte ute i sola å spille et hjernetrim spill på mobilen eller spille online sjakk på ipad'en? 

Jeg ser ikke logikken bak dette.

Jøsses så ømfintlige tær da. Jeg rakker ikke ned på gaming. Jeg har bare ingen interesse av det. Alt er totalt stikk motsatt av de verdier jeg ser etter. Men kjenner da flere damer som gamer, og har funnet seg en gamer. De trives og bra for de. 

Men det er en livsstil som er totalt annerledes enn min. En som ikke tiltrekker meg ;) 

Du skjønte også hva jeg mente med livsviktig ;) du fikk bare så ømme tær at du måtte sette vrangsiden til. 

Anonymkode: 24cac...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøsses så ømfintlige tær da. Jeg rakker ikke ned på gaming. Jeg har bare ingen interesse av det. Alt er totalt stikk motsatt av de verdier jeg ser etter. Men kjenner da flere damer som gamer, og har funnet seg en gamer. De trives og bra for de. 

Men det er en livsstil som er totalt annerledes enn min. En som ikke tiltrekker meg ;) 

Du skjønte også hva jeg mente med livsviktig ;) du fikk bare så ømme tær at du måtte sette vrangsiden til. 

Anonymkode: 24cac...b9b

Ømfintlige tær fordi jeg ber deg forklare de logiske bristene som du har servert? Skjerpings, legg av deg hersketeknikkene. 

Du sier at inneaktiviteter er uaktuelt for deg og at bøker for deg kan "nytes ute" - jeg kvitterer med at man kan gjøre det samme med spill på mobil og ipad. Så hva er forskjellen her når begge deler handler om underholdning?

Hvilke "verdier" representerer det om noen spiller et hjernetrim spill ute i skogen på mobilen sin siden du sier at "dette er verdier jeg ikke tiltrekkes av!" og hva slags "livsstil" representerer det? For meg høres det her veldig rart ut. Hjelp meg forstå hva du mener. 

Og hvilke "verdier" har man om man leser en bok ute under åpen himmel? Du må nesten forklare hva forskjellene her er og hva disse verdiene betyr i praksis. 

Er det virkelig slik at om du treffer drømmepartneren som innehaver masse gode kvaliteter ikke vil tiltrekke deg lenger om han drar frem et mobilspill når du tar frem boka når dere er ute i naturen fordi "dette representerer verdier og livsstil som jeg ikke tiltrekkes av!" ? :laugh: 

Endret av WubWub
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen

Eg synes det er eit pluss så lenge det ikkje er ekstreme mengder med speling og alt skal handle om det. Og så lenge døgnrytmen ikkje blir snudd pga. det. Eg trur generelt at viss ein har ein interesse som tek opp så mykje tid så blir ein mindre attraktiv av den grunn. 

Eine venninna mi har ein kjærast som nesten berre kjem seg vekk frå spel når han går på jobb. Det hadde eg aldri takla. 

Kjærasten min no er ikkje like spelinteressert som meg og det var eigentleg noko av det eg ville ha. Men eg elskar han likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, WubWub skrev:

Ømfintlige tær fordi jeg ber deg forklare de logiske bristene som du har servert? Skjerpings, legg av deg hersketeknikkene. 

Du sier at inneaktiviteter er uaktuelt for deg og at bøker for deg kan "nytes ute" - jeg kvitterer med at man kan gjøre det samme med spill på mobil og ipad. Så hva er forskjellen her når begge deler handler om underholdning?

Hvilke "verdier" representerer det om noen spiller et hjernetrim spill ute i skogen på mobilen sin siden du sier at "dette er verdier jeg ikke tiltrekkes av!" og hva slags "livsstil" representerer det? For meg høres det her veldig rart ut. Hjelp meg forstå hva du mener. 

Og hvilke "verdier" har man om man leser en bok ute under åpen himmel? Du må nesten forklare hva forskjellene her er og hva disse verdiene betyr i praksis. 

Er det virkelig slik at om du treffer drømmepartneren som innehaver masse gode kvaliteter ikke vil tiltrekke deg lenger om han drar frem et mobilspill når du tar frem boka når dere er ute i naturen fordi "dette representerer verdier og livsstil som jeg ikke tiltrekkes av!" ? :laugh: 

Hersketeknikk? Ro ned trusa nå WubWub ;) det er enkelte ting du ikke bør snakke så høyt om. 

Du må bare innse at gaming er ganske usexy i min verden. Om du føler dette som et personlig nederlag, så får det stå på din kappe. 

Om en fyr begynner å lete etter pockemons på Hardangervidda så hadde jeg håpa på tåka kom sigende så jeg lett kunne miste hele fyren. Men jeg antar at en gamer ikke ville synes jeg er spesielt sexy heller der jeg løper rundt i allværsjakke med muskuløse bein og trælete i henda. Og vet du - jeg synes ikke det gjør noe jeg. Vi er forskjellige og tiltrekkes av forskjellige ting. 

Anonymkode: 24cac...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst før jeg interesserte meg for han at han var veldig opptatt av gaming, ville jeg aldri blitt interessert. Hadde jeg fått vite det etter jeg var blitt interessert, er sjansen stor for at interessen ville dabbet. Hadde han utviklet en slik interesse i løpet av forholdet vårt, ville det vært mer akseptabelt - men innenfor rimelighetens grenser. 

Anonymkode: 5bf80...531

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk? Ro ned trusa nå WubWub ;) det er enkelte ting du ikke bør snakke så høyt om. 

Du må bare innse at gaming er ganske usexy i min verden. Om du føler dette som et personlig nederlag, så får det stå på din kappe. 

Om en fyr begynner å lete etter pockemons på Hardangervidda så hadde jeg håpa på tåka kom sigende så jeg lett kunne miste hele fyren. Men jeg antar at en gamer ikke ville synes jeg er spesielt sexy heller der jeg løper rundt i allværsjakke med muskuløse bein og trælete i henda. Og vet du - jeg synes ikke det gjør noe jeg. Vi er forskjellige og tiltrekkes av forskjellige ting. 

Anonymkode: 24cac...b9b

Hva har gaming med "sexy" eller "usexy" å gjøre? Er det sexy å lese en bok? I disse baner har jeg aldri tenkt før :laugh: Dette høres så fjernt ut fra min egne tankeprosesser at jeg blir rett og slett kjempe nysgjerrig. Jeg vurderer tiltrekning utifra utseendet, hvordan de behandler meg og mentale kvaliteter og ikke hva de liker underholdes av enten det er strikking, filmer, bøker , blogging eller spill vaner. Syntes det er litt rart å vurdere kompatibilitet på dette viset. Er det liksom disse kvalitetene som er viktigst for deg i valg av partner? Om de foretrekker litteratur eller hjernetrim spill?

Uansett; Hva om man gjør begge deler, ville graden av "sexyness" da bli nøytral - altså lik null?

Du håper at tåka og fjellet kommer og tar hele fyren som i utgangspunktet var drømmenmannen med masse gode kvaliteter - helt til han dro frem mobilen å spilte litt hjernetrim spill når dere skulle slappe av etter en lang gåtur på Hardangervidda. La oss si han spiller i 10 minutter å løser geometriske oppgaver som et helt. Der og da fordufter all "sexyness" og tiltrekning fra dine sine og du innser med en gang at han har "helt feil verdier og livsstil".

Men kan han berge seg inn ved å f.eks dra frem en bok (som du har forhånds godkjent som "sexy nok") å lese den i 10 minutter etterpå? Da går det jo opp i opp. Det ville jo blitt som om mobilspill hendelsen ikke hadde skjedd eller ville skaden allerede vært gjort og du kunne aldri respektert han som menneske igjen pga "verdiene" han utviste.

Hadde vært fint om du kunne svare på det jeg spurte om men. Hva slags "verdier" har man om man spiller hjernetrim spill eller sjakk på mobilen ute i naturen og hva slags "verdier" har man om man heller leser en bok? Hva er forskjellene her? Hva slags verdier har man om man liker begge deler?

Dine antagelser om gamere er uansett feil. De er forskjellige mennesker med forskjellige personligheter, utseender og preferanser akkurat som alle andre i verden. De er ikke homogen gruppe. Selv Erna Solberg , Jens Stoltenberg og Trine Grei Grande er gamere (de spiller på mobilen av og til) men de passer kanskje ikke inn i gamer stereotypen din? Fakta er at majoriteten av mennesker i vesten idag spiller spill av og til og du kan banne på at det er mange av de som liker fjellet, naturen og er både grove og muskuløse akkurat som deg. 

Som sagt litt rart at du skulle ønske at fjellet tok drømmemannen med alle de kvaliteter du setter pris på, bare fordi han kobler av med hjernetrim av og til. Er ting virkelig så rigid og svart hvitt her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe turn off i det hele tatt. Er glad i å spille selv og hvis jeg går lei så kan jeg bare finne på noe med venniner mens han spiller, greit med litt tid fra hverandre også til tider så absolutt ikke noe turn off. Dessuten er jeg Pokemon nerd selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du skriver sterk interesse blir jeg skeptisk, for meg betyr det at det tar mye tid og penger da. Det gidder jeg ikke. Men litt gaming her og der bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: 626c8...2b0

Ikke penger fordi jeg allerede har kjøpt alle de gode gamle spillene jeg ville ha :biggrin: Med tid går det i perioder. Om jeg noen gang får meg en kjæreste så kan jeg mer enn gjerne være med ut på turer osv, spilling er bare noe jeg gjør som fritidsaktivit hvis jeg ikke har noe annet å gjøre :) Eller altså jeg elsker å spille og nyter det men hadde taklet å spille mindre om jeg fikk en kjæreste som ville det slik :)

4 timer siden, Luxor skrev:

Rayman var skitvanskelig! Herregud, så mange timer som har gått med på å runde det. Det siste levelet var helt hinsides! Husker jeg satt oppe en hel natt for å få det til! :P

Hun opera dama i verdensrommet var verst O: 

3 timer siden, Luxor skrev:

Crash Bandicoot! Oh, the memories! ❤️

Oga-boga! 😄

 

image.jpeg

Gleder meg sykt til de skal remake de 3 originale spillene til PS4 :D

3 timer siden, Aisu skrev:

For meg er det uaktuelt å være sammen med noen som ikke gamer. Det er og har alltid vært en hobby og fritidsinteresse for meg, så å være samboer med noen som ikke deler det, og attpåtil ser ned på det, er selvfølgelig oppskrift på katastrofe.

 

Jeg liker å ha noen å diskutere spill med på akkurat samme måte jeg diskuterer serier, filmer, bøker, nyheter, matoppskrifter og alt annet par snakker om. Jeg liker best spill av typen Zelda, Pokémon, Skyrim og pc-spill, typen foretrekker ps4. Noen ganger spiller vi co-op, som forøvrig er kjempegøy. Så for å svare på TS sitt spørsmål, jeg foretrekker menn som gamer langt over de som ikke gjør det :)

Du høres ut som en hyggelig person å være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over at dette ikke er rettet til menn, men som en liten kvalifisert digresjon, så er ikke mitt inntrykk som mann at kvinner flest setter pris på menn som gamer i særlig grad. Jeg hadde hvertfall betydelig mer hell med kvinner etter at jeg sluttet å game (var ikke fordi jeg ville sjekke opp kvinner jeg sluttet altså, men ble ganske enkelt lei siden jeg gamet mer da jeg var yngre. Nå når jeg jobber en del med teknologi gidder jeg ikke å spille på hjemmebane i tillegg).

Tror det er mange myter og halvsannheter der ute rundt dette med gaming. Det sies jo at menn som gamer spiller hele tiden, noe jeg ikke helt kan se stemmer. Du har en del som trekker opp snittet, de fleste greier å moderere seg, selv om jeg dessverre også kjenner enkelte som har spilt bort mye av livet sitt. 

 

Anonymkode: b1607...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...