Gå til innhold

Trenger litt hjelp med en stikkeoppskrift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke denne lua, men jeg er ganske ny med oppskrifter og blir helt forvirra av alle forkortelsene. Dessuten strikker jeg med en str 3, ikke 2,5, så jeg lurer på om noen av dere strikkeproffene mener at det har noe å si? Jeg skal strikke til en ganske nyfødt baby, så det blir den minste størrelsen, vil det da si 108 masker utifra den oppskriften der? 

Jeg har strikket sånn jordbærlue før, men da etter en dritenkel oppskrift jeg hadde klippet ut av et blad, så den hadde ikke sånne merkelige forkortelser.

Anonymkode: c20f7...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest woman in black

Det stemmer at du skal legge opp 108 masker i minste str. Minste str er 1-3 måneder, så den kan nok bli litt stor til nyfødt. Jeg ville strikket på pinne 2,5. Strikker du med pinne 3 vil den bli større enn den skal være☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, woman in black skrev:

Det stemmer at du skal legge opp 108 masker i minste str. Minste str er 1-3 måneder, så den kan nok bli litt stor til nyfødt. Jeg ville strikket på pinne 2,5. Strikker du med pinne 3 vil den bli større enn den skal være☺️

Tusen takk for svar :) jeg fikk bare utdelt en 3'er av damen i garnbutikken, jeg så det ikke før jeg kom hjem. Babyen er egentlig ikke helt nyfødt lenger (6 uker), så hun kommer nok til å vokse inn i den :) 

Anonymkode: c20f7...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...