Gå til innhold

Til dere som har prøvd Wild Yam.


Gjest Theakri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

43 minutter siden, Theakri skrev:

Har siden etter el tatt Wild Yam. var det noen av dere som ble meget trøtte av det? Jeg er så trøtt uansett hvor mye jeg sover..

Hvor mange dpo er du?

Anonymkode: 238ac...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte wild yam og merket ingenting. Var den måneden det klaffet, men jeg råder det ikke bort som noen mirakelkur, det kan (og var trolig) tilfeldig. Bare meg som var villig til å prøve det meste, inkludert å krysse fingre, og se etter stjerneskudd :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg brukte wild yam og merket ingenting. Var den måneden det klaffet, men jeg råder det ikke bort som noen mirakelkur, det kan (og var trolig) tilfeldig. Bare meg som var villig til å prøve det meste, inkludert å krysse fingre, og se etter stjerneskudd :)

 

så glad på dine vegner <3 noen har faktisk hatt meget god nytte av wild yam!
Er bare så utrolig trøtt, har til og med når jeg har vært på trening så har jeg sovnet nesten. hehe, mulig dette er en bivirkning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Theakri skrev:

7 dpo i dag..

Sikker på at du ikke er mye trøtt pga et tidlig graviditet symptom? :) 

vil vite om hvordan det går denne prøveperioden ved bruk av wild yam hos deg, hvis du vil oppdatere her :) 

Anonymkode: 238ac...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du ikke er mye trøtt pga et tidlig graviditet symptom? :) 

vil vite om hvordan det går denne prøveperioden ved bruk av wild yam hos deg, hvis du vil oppdatere her :) 

Anonymkode: 238ac...193

Det kan være. men har prøvd så lenge nå, så jeg tror det ikke før jeg ser det! :fnise: Har hatt litt vondt i magen de siste to dagene akkurat som mensmurringer. men jeg har jo vanligvis pms en uke før tanta kommer så det er ikke noe uvanlig.. så kan være et pms symptom også at jeg er trøtt, men kan ikke hugse å vært så trøtt de andre mndene.. 

Jeg skal oppdatere her! venter tanta ca 20-21 sep, så blir spennende dager fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Theakri skrev:

Det kan være. men har prøvd så lenge nå, så jeg tror det ikke før jeg ser det! :fnise: Har hatt litt vondt i magen de siste to dagene akkurat som mensmurringer. men jeg har jo vanligvis pms en uke før tanta kommer så det er ikke noe uvanlig.. så kan være et pms symptom også at jeg er trøtt, men kan ikke hugse å vært så trøtt de andre mndene.. 

Jeg skal oppdatere her! venter tanta ca 20-21 sep, så blir spennende dager fremover :) 

jeg krysser fingrene for at spiren sitter hos deg denne mnd! Hadde vært morsomt om det hadde skjedd nå som du prøver ut wild yam! Og hvis du har prøvd lenge så er det iallefall vellfortjent! Lykke til! :) 

Anonymkode: 238ac...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ny Bruker skrev:

Jeg merket ingenting. Trøtthet kan ha noe å gjøre med kortere lysdager?

ja tror det er noe sånt jeg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si at wild yam ikke funket på meg. 9 dpo og blendahvit test. de ømme puppene er borte og trøttheten har gitt seg litt.. ingenting som funker på meg tydligvis, nå blir det å vente på tante rød nok en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Theakri skrev:

Kan vel si at wild yam ikke funket på meg. 9 dpo og blendahvit test. de ømme puppene er borte og trøttheten har gitt seg litt.. ingenting som funker på meg tydligvis, nå blir det å vente på tante rød nok en gang :) 

Ikke gi opp håpet enda, du er jo bare på dpo 9☺️ Jeg har hatt blednahvite streker frem til i dag 12/13 dpo og i dag ser jeg en ultrasvak, nesten usynlig strek!

Anonymkode: 6ee7e...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi opp håpet enda, du er jo bare på dpo 9☺️ Jeg har hatt blednahvite streker frem til i dag 12/13 dpo og i dag ser jeg en ultrasvak, nesten usynlig strek!

Anonymkode: 6ee7e...043

ååååååh, gir deg et stille med utrolig glad gratulerer!! så gøøøøøy!! :laugh::laugh::laugh:

Jaa, men leser jo meg grønn over alt.står feks en plass at om du ikke tester positivt 9 dpo, så har du hatt el senere enn du trodde.. er så mye som får deg til å gi opp.. Men skal teste igjen på søndag tenker jeg, bare for gøy :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Theakri skrev:

ååååååh, gir deg et stille med utrolig glad gratulerer!! så gøøøøøy!! :laugh::laugh::laugh:

Jaa, men leser jo meg grønn over alt.står feks en plass at om du ikke tester positivt 9 dpo, så har du hatt el senere enn du trodde.. er så mye som får deg til å gi opp.. Men skal teste igjen på søndag tenker jeg, bare for gøy :) 

9 dpo var nå tidlig, men hørt at den bør vise positiv 12 dpo om man vet nøyaktig når man har El. Uansett egget kan gå i dvale også. Jeg har testet positiv 5 dager før, men også ved IKM tidliger. Jeg tørr ikke tro at vi har fått det til denne syklusen helt enda, siden streken nesten er usynlig. EL testen var negativ. Uansett jeg må ut å kjøpe inn flere tester🙈☺️ Jeg har følgt med deg her inne og jeg heier på deg👏🏻😀 Ps: tørr ikke si takk...

Anonymkode: 6ee7e...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

9 dpo var nå tidlig, men hørt at den bør vise positiv 12 dpo om man vet nøyaktig når man har El. Uansett egget kan gå i dvale også. Jeg har testet positiv 5 dager før, men også ved IKM tidliger. Jeg tørr ikke tro at vi har fått det til denne syklusen helt enda, siden streken nesten er usynlig. EL testen var negativ. Uansett jeg må ut å kjøpe inn flere tester🙈☺️ Jeg har følgt med deg her inne og jeg heier på deg👏🏻😀 Ps: tørr ikke si takk...

Anonymkode: 6ee7e...043

Ja, så tenker jeg tester søndag, da er jeg 12 dpo og da er det 2 dager til mens. 
Vi får håpe at den streken din bare blir sterkere og sterkere, det hadde vært helt fantastisk! :laugh: og ikke heng deg for mye opp i denne EL testen, er tross alt gr tester som er tingen :D Tusen takk for at du heier på meg! men nå er det jeg som heier på deg:fnise::gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Theakri skrev:

Ja, så tenker jeg tester søndag, da er jeg 12 dpo og da er det 2 dager til mens. 
Vi får håpe at den streken din bare blir sterkere og sterkere, det hadde vært helt fantastisk! :laugh: og ikke heng deg for mye opp i denne EL testen, er tross alt gr tester som er tingen :D Tusen takk for at du heier på meg! men nå er det jeg som heier på deg:fnise::gravid:

Tusen takk, du er så skjønn☺️ Venter i spenning!👏🏻

Anonymkode: 6ee7e...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Theakri skrev:

ååååååh, gir deg et stille med utrolig glad gratulerer!! så gøøøøøy!! :laugh::laugh::laugh:

Jaa, men leser jo meg grønn over alt.står feks en plass at om du ikke tester positivt 9 dpo, så har du hatt el senere enn du trodde.. er så mye som får deg til å gi opp.. Men skal teste igjen på søndag tenker jeg, bare for gøy :) 

Ikke tro alt du leser :) Jeg ble gravid vha ivf og vet nøyaktig når befruktningen skjedde, og testet negativt 9 dpo.

Se også f.eks disse linkene. De er basert på hva brukerne av appene/sidene har rapportert, ikke "ordentlige" vitenskaplige studier, men de gir deg nok likevel en pekepinn:

http://www.fertilityfriend.com/Faqs/When-can-I-expect-a-positive-HPT-if-I-am-pregnant.html

http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg er inne på vitenskaplige studier, har jeg ikke sett en eneste studie som har støttet oppunder at wild yam øker fruktbarheten, så dette hadde jeg ikke giddet å sløse bort pengene på om jeg var deg. Den eneste referansen til vitenskaplige studier jeg har sett, er en utført av det amerikanske kreftforbundet. Den konkluderer med at wild yam ikke får kroppen til å produsere ekstra progesteron slik stoffet ofte markedsføres, og at det ikke har noen påvirkning på fertiliteten.

Bivirkninger og eventuelle skadelige virkninger på deg og fosteret (om du blir gravid på wild yam) er heller ikke undersøkt, så jeg ville holdt meg langt unna. Naturlig er ikke det samme som bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miore skrev:

Mens jeg er inne på vitenskaplige studier, har jeg ikke sett en eneste studie som har støttet oppunder at wild yam øker fruktbarheten, så dette hadde jeg ikke giddet å sløse bort pengene på om jeg var deg. Den eneste referansen til vitenskaplige studier jeg har sett, er en utført av det amerikanske kreftforbundet. Den konkluderer med at wild yam ikke får kroppen til å produsere ekstra progesteron slik stoffet ofte markedsføres, og at det ikke har noen påvirkning på fertiliteten.

Bivirkninger og eventuelle skadelige virkninger på deg og fosteret (om du blir gravid på wild yam) er heller ikke undersøkt, så jeg ville holdt meg langt unna. Naturlig er ikke det samme som bra ;)

Takk for de lenkene du sendte! Har jo skjønt at man ikke skal tro på alt man leser. men i følge den statistikken du sendte på link så står det jo at over 50% får positiv 9 dpo. Får bare håpe at jeg er en av de 49,4% som ikke får det. hehe :) Grunnen til at jeg prøvde wild yam denne mnd var rett og slett fordi jeg tenkte det var verdt et forsøk. Tok også bidronning gele. men igjen så tror jeg ikke at dette har hjulpet meg denne mnd. Jeg føler ikke at noe er annerledes på kroppen denne mnd uten at jeg kanskje har vært overstadig trøtt i noen dager. Men har lest litt rundt (igjen) og sett at det er mange som ikke har hatt noen effekt av wild yam, MEN at det har hjulpet dem med pms smerter, og hvis det viser seg å hjelpe mot det med meg også så blir jeg mer enn fornøyd :) tusen takk for at du tar deg bry til å svare en litt frustrert kvinne i nød:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...