Gå til innhold

Dere som har vært gravide tidligere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når fikk dere den første positive testen? Eventuelt testet dere negativt dagene før? Jeg er 10 DPO i dag og fikk blendahvit test, selv om jeg innerst inne føler løpet er kjørt denne gangen også håper jeg i det lengste at jeg har testet for tidlig.

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet svaakt positiv 12dpo. Mye tråder om dette på forumet. Alle produserer ulike mengder hcg slik at folk får positive svar forskjellige tidspunkt. Prøv igjen om et par dager eller prøv helst å vent til IKM

Anonymkode: 1ae1e...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet svaakt positiv 12dpo. Mye tråder om dette på forumet. Alle produserer ulike mengder hcg slik at folk får positive svar forskjellige tidspunkt. Prøv igjen om et par dager eller prøv helst å vent til IKM

Anonymkode: 1ae1e...564

Takk for svar. Vet det står en del om når folk har testet positivt, men tenkte høre med dere så bruker formuet nå og om dere hadde negativ test før positiv☺️

Jeg har barn fra før og den eneste jeg kan huske er at jeg den ene gangen testet positiv 5 dager før Ikm. Ellers husker jeg ikke de andre gangene eller når jeg hadde Ma.

Jeg har kun en test igjen, så skal prøve å la være å teste før eventuelt etter IKM på fredag. 

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ingenting da jeg prøvde å bli gravid sist, men jeg testet positivt 12-13 dpo (testet ikke noe før det), og da var streken litt svak. Ikke like sterk som kontrollstreken, så det er uansett håp for deg :-)

Anonymkode: 7db0c...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testet ingenting da jeg prøvde å bli gravid sist, men jeg testet positivt 12-13 dpo (testet ikke noe før det), og da var streken litt svak. Ikke like sterk som kontrollstreken, så det er uansett håp for deg :-)

Anonymkode: 7db0c...a8c

Takk for svar og takk for det☺️ Når TR kommer mnd etter mnd så blir man litt pesimistisk. Jeg må bare kutte ut denne testingen i forkant av IKM. Blir bare så skuffet gang på gang.

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og takk for det☺️ Når TR kommer mnd etter mnd så blir man litt pesimistisk. Jeg må bare kutte ut denne testingen i forkant av IKM. Blir bare så skuffet gang på gang.

Anonymkode: 42e18...951

Skjønner det er lett å bli skuffet, men når man vil bli gravid er det vanskelig å holde seg med testingen :-) Er i samme situasjon nå, må bare klare å styre meg, hehe. Har hørt at kroppen bruker noen dager på å produsere HCG, så egget kan jo ha festet seg alt fra 5-10 dager etter e.l, så det er ikke sikkert at løpet er kjørt enda. 

Anonymkode: 7db0c...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det ene barnet testet jeg negativt på fredagen, da jeg skulle dykke, noe en ikke skal gjøre når en er gravid. På mandag var testen positiv, gitt. Da testet jeg fordi brystene var blitt så ømme på søndagen, og jeg hadde testemani etter flere års prøving. 
Mener jeg var rett over 5 uker da jeg fikk positiv test. 5+2 eller noe. Uregelmessig mens, så vanskelig å si.

Det samme skjedde med sistemann nå. Vi skulle ha innflytningsfest, så jeg testet i forveien, bare for å være sikker. Fredag: negativ. Tirsdag, hvor kvalmen fra søndagsmorgenen enda ikke hadde gitt seg: positiv.
Mener jeg var 4+3/4/5 uker på vei da jeg fikk positiv test, men hadde uregelmessig mens da også.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært prøvere, men en dag er det nok deres tur også. Etter ett år med prøving, kan dere få utredning. Vi var prøvere i 5 år på det meste (var prøvere i minst ett år med alle barna, og flere ganger fikk jeg Pergotime (dobbel kur) for å stimulere eggløsning), men de årene inkluderer også en MA og en MA/BO. 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, lunamuna skrev:

Med det ene barnet testet jeg negativt på fredagen, da jeg skulle dykke, noe en ikke skal gjøre når en er gravid. På mandag var testen positiv, gitt. Da testet jeg fordi brystene var blitt så ømme på søndagen, og jeg hadde testemani etter flere års prøving. 
Mener jeg var rett over 5 uker da jeg fikk positiv test. 5+2 eller noe. Uregelmessig mens, så vanskelig å si.

Det samme skjedde med sistemann nå. Vi skulle ha innflytningsfest, så jeg testet i forveien, bare for å være sikker. Fredag: negativ. Tirsdag, hvor kvalmen fra søndagsmorgenen enda ikke hadde gitt seg: positiv.
Mener jeg var 4+3/4/5 uker på vei da jeg fikk positiv test, men hadde uregelmessig mens da også.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært prøvere, men en dag er det nok deres tur også. Etter ett år med prøving, kan dere få utredning. Vi var prøvere i 5 år på det meste (var prøvere i minst ett år med alle barna, og flere ganger fikk jeg Pergotime (dobbel kur) for å stimulere eggløsning), men de årene inkluderer også en MA og en MA/BO. 

Lykke til =)

Tusen takk for at du deler din historie. Jeg har hatt en lettere utredning hos Husken og mannen har tatt sædprøve og vi fikk beskjed om at alt såg normalt ut og han anbefalte oss prøve i et halvt år til før eventuelt mer utredning. Vi har desverre ikke så god tid pga alderen min, så det stresser nok meg litt pga den. Jeg har tidligere blitt gravid i 1/2 pp men med en annen mann. Håper det klaffer snart for oss også☺️

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det er lett å bli skuffet, men når man vil bli gravid er det vanskelig å holde seg med testingen :-) Er i samme situasjon nå, må bare klare å styre meg, hehe. Har hørt at kroppen bruker noen dager på å produsere HCG, så egget kan jo ha festet seg alt fra 5-10 dager etter e.l, så det er ikke sikkert at løpet er kjørt enda. 

Anonymkode: 7db0c...a8c

Godt å kunne ha et forum som dette når man prøver. Takk for svar. Masse lykke til med testingen når den dagen kommer hos deg☺️ Jeg vet ikke hvorfor, men pga blendahvit test i dag forventer jeg at mensen kommer som vanlig på fredag.

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er det du er? Kan godt være negativ test nå, men positiv mot helgen ☺ lykke til!

Anonymkode: 1ae1e...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er det du er? Kan godt være negativ test nå, men positiv mot helgen ☺ lykke til!

Anonymkode: 1ae1e...564

 

Tusen takk. Jeg blir 37 tidlig neste år..

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere prøvd lenge? Mange damer som blir gravide godt over 40 årene 😊

Anonymkode: 1ae1e...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere prøvd lenge? Mange damer som blir gravide godt over 40 årene 😊

Anonymkode: 1ae1e...564

Takk jeg vet det og håper seff at løpet ikke er kjørt helt enda. Fikk beskjed av Hausken at ut i fra det han kunne se på ultralyden, hadde jeg mange gode år igjen enda. Ikke at han anbefalte meg å vente og det kan plutselig gå fort nedover med alderen. Vi har kun prøvd i et halvt år, så det er ikke lenge. Vi har veldig lyst på 2 barn så vi har ikke så god tid uansett, men får vi et barn er vi uansett veldig takknemelig for det. Jeg stresser nok mest pga alderen min og pga jeg ble raskt gravid tidligere☺️

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra forumet her så tar det forskjellig tid med forskjellige partnere, og gjennomsnittet i prøvetid virker å ligge på ca 1 år. Det som pleier å hjelpe mest er å stresse ned å ikke "prøve" så Hart.  Første gang jeg ble gravid så ble jeg det ikke før jeg sluttet å prøve hehe

Anonymkode: 1ae1e...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut ifra forumet her så tar det forskjellig tid med forskjellige partnere, og gjennomsnittet i prøvetid virker å ligge på ca 1 år. Det som pleier å hjelpe mest er å stresse ned å ikke "prøve" så Hart.  Første gang jeg ble gravid så ble jeg det ikke før jeg sluttet å prøve hehe

Anonymkode: 1ae1e...564

Ja hører de sier det, jeg stresset like med tankene når jeg prøvde å bli gravid med barna jeg allerede har😜😬Enklere sagt enn gjort☺️ Uansett ja det er en ny mann og jeg er noen år eldre☺️ 

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut ifra forumet her så tar det forskjellig tid med forskjellige partnere, og gjennomsnittet i prøvetid virker å ligge på ca 1 år. Det som pleier å hjelpe mest er å stresse ned å ikke "prøve" så Hart.  Første gang jeg ble gravid så ble jeg det ikke før jeg sluttet å prøve hehe

Anonymkode: 1ae1e...564

Nå er det nok mange av oss som slappet av og ikke var stresset i starten, men ble det da vi så en solid trend med negative tester da;-) Gjett om jeg var stresset på mitt tredje prøverør, og det var da det til slutt gikk bra for oss.

Første graviditet: Positiv på morgenurin dag 12 dpo, testet ikke tidligere. 

Andre graviditet: Positiv på utvannet kveldsurin dag 11 dpo, testet ikke tidligere.

Begge gangene var streken svak så tidlig, men såpass at en tidligere test sannsynlig hadde vært svak positiv også. 

Det er fortsatt håp, men litt mindre enn før testen. Min erfaring er at å teste for tidlig kan strekke skuffelsen over flere dager enn nødvendig. Jeg blir også lettere nedfor de siste dagene før mens, og takler det mye bedre ved ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Biloba skrev:

Nå er det nok mange av oss som slappet av og ikke var stresset i starten, men ble det da vi så en solid trend med negative tester da;-) Gjett om jeg var stresset på mitt tredje prøverør, og det var da det til slutt gikk bra for oss.

Første graviditet: Positiv på morgenurin dag 12 dpo, testet ikke tidligere. 

Andre graviditet: Positiv på utvannet kveldsurin dag 11 dpo, testet ikke tidligere.

Begge gangene var streken svak så tidlig, men såpass at en tidligere test sannsynlig hadde vært svak positiv også. 

Det er fortsatt håp, men litt mindre enn før testen. Min erfaring er at å teste for tidlig kan strekke skuffelsen over flere dager enn nødvendig. Jeg blir også lettere nedfor de siste dagene før mens, og takler det mye bedre ved ikm.

Takk for at du deler. Det er ikke bra dette her, for ja jeg depper hver eneste mnd dagene før ikm pga negativ test i forkant😜 Plutselig får nok vi en positiv test vi også. Vi har fått time til utrdedning på sykehuset i februar så det hjelper litt på med tanke på stresset, men håper så klart på en positiv test før den tid.

Anonymkode: 42e18...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...