Gå til innhold

Tinder date som unnlot å fortelle ting.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Tinder date for noen dager siden med en gutt jeg hadde snakket med på Tinder i ca en uke. Jeg merket fort at det var to ting han hadde unnlatt å fortelle meg: Siden han så litt utlandsk ut så spurte jeg han om dette på Tinder. Han var norsk, svarte han. Dette var(og er) veldig viktig for meg fordi jeg vil ha en norsk gutt. På daten derimot forteller han meg at han er halvt pakistansk.

Før jeg møtte han spurte jeg også om han leier eller eier, han svarte at han leide. På daten derimot forteller han at han bor gratis hos moren sin. Dette er en mann på nesten 30 år!

Hadde jeg visst dette på forhånd så hadde jeg aldri gått ut med han.

Vi er begge arbeidsledige, han på dagpenger og jeg på arbeidsavklaring. Jeg fortalte at jeg får 11.000 og han fortalte at han får 14.000. Og han bor gratis hjemme og uten bil. Var det rart at jeg da stusset da han gladelig lot meg ta regningen på restauranten vi var? 

Syntes dette var en veldig negativ første erfaring med Tinder. Har dere opplevd lignende? 

Anonymkode: 6bd00...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han halvt Pakistansk og halvt Norsk? Og født i Norge?

Anonymkode: 51c02...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, har møtt mange som bor hos familien sin. Vet faktisk om seks stykker når jeg tenker meg om...Feiler dem ingenting :P De synes selv at det er drit flaut og kjedelig, men det er dessverre helt normalt i disse dager. Mennesker slår jo opp i hytt og pine og hva gjør man da? Da må man bo noen måneder hos familien, spesielt hvis man må flytte fra tidligere bosted, i mellomtiden går man på Tinder for å drukne kjærlighetssorg.

Men for all del, kan hende han har bodd hos moren sin i en evighet og er en bedrager.

Anonymkode: e3252...bff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge arbeidsledige, han på dagpenger og jeg på arbeidsavklaring. Jeg fortalte at jeg får 11.000 og han fortalte at han får 14.000. Og han bor gratis hjemme og uten bil. Var det rart at jeg da stusset da han gladelig lot meg ta regningen på restauranten vi var? 

Syntes dette var en veldig negativ første erfaring med Tinder. Har dere opplevd lignende? 

Anonymkode: 6bd00...aab

Dette ser ut som dating-konsepter for den "lavere økonomiske gruppen" på tinder. Begge er tapere og begge lurer hverandre.

Lykke til!

Anonymkode: 386b3...a3d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det mange som bor hjemme lengre for å spare opp nok kapital for å komme inn på boligmarkedet. Han her kan være supersmart økonomisk. Og han er jo norsk han her. 

Og du sutrer over at han er arbeidsledig og så er du det selv :P hva pokker forventer du da? Eier du en diger leilighet kanskje? Spart opp hele startkapitalen selv? 

Anonymkode: f034e...3d5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt turn off at han er så gammel og bor hjemme, er arbeidsløs og ikke betaler husleie :P 

Skjønner ikke helt viktigheten med at han er 100% hvit, da. Men hver sin smak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det mange som bor hjemme lengre for å spare opp nok kapital for å komme inn på boligmarkedet. Han her kan være supersmart økonomisk. Og han er jo norsk han her. 

Og du sutrer over at han er arbeidsledig og så er du det selv :P hva pokker forventer du da? Eier du en diger leilighet kanskje? Spart opp hele startkapitalen selv? 

Anonymkode: f034e...3d5

Mennesker som går på AAP er ikke arbeidsledige, de kan ikke jobbe. Om de vil jobbe så kan de ikke jobbe. Jeg gikk på AAP i to år pga et trafikkuhell. Mennesker på AAP er mennesker som gjerne er i skole/arbeid som deg og andre. Det kunne like gjerne vært deg som havnet på AAP en stund fordi du ble utsatt for noe. Mennesker på AAP er også de som skal ut i arbeid og skole igjen, det er en midlertidlig støtte.

Ikke for å henge meg opp i detaljer altså :P Måtte bare ;) 

Anonymkode: e3252...bff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det mange som bor hjemme lengre for å spare opp nok kapital for å komme inn på boligmarkedet. Han her kan være supersmart økonomisk. Og han er jo norsk han her. 

Og du sutrer over at han er arbeidsledig og så er du det selv :P hva pokker forventer du da? Eier du en diger leilighet kanskje? Spart opp hele startkapitalen selv? 

Anonymkode: f034e...3d5

Hei! At han er arbeidsledig bryr jeg meg overhodet ikke om, men syntes det var rart at han lot meg ta regningen når jeg sitter med lavere inntekt og utgifter, mens han har høyre stønad og bor gratis, var det jeg mente.

TS.

Anonymkode: 6bd00...aab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ser ut som dating-konsepter for den "lavere økonomiske gruppen" på tinder. Begge er tapere og begge lurer hverandre.

Lykke til!

Anonymkode: 386b3...a3d

Ja, jeg er taper fordi jeg er syk og det gjelder også alle andre nordmenn som er arbeidsledige idag. Synd vi ikke alle er like perfekte og vellykkede som deg, :)

ts. 

Anonymkode: 6bd00...aab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er taper fordi jeg er syk og det gjelder også alle andre nordmenn som er arbeidsledige idag. Synd vi ikke alle er like perfekte og vellykkede som deg, :)

ts. 

Anonymkode: 6bd00...aab

Men allikevel forventer du en perfekt mann? 

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som går på AAP er ikke arbeidsledige, de kan ikke jobbe. Om de vil jobbe så kan de ikke jobbe. Jeg gikk på AAP i to år pga et trafikkuhell. Mennesker på AAP er mennesker som gjerne er i skole/arbeid som deg og andre. Det kunne like gjerne vært deg som havnet på AAP en stund fordi du ble utsatt for noe. Mennesker på AAP er også de som skal ut i arbeid og skole igjen, det er en midlertidlig støtte.

Ikke for å henge meg opp i detaljer altså :P Måtte bare ;) 

Anonymkode: e3252...bff

Jeg vet veldig godt hva AAP er ;) og man er fortsatt like mye arbeidsledige AAP eller ei. 

Anonymkode: f034e...3d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gift og har vært med partneren min i 7 år. Men er det virkelig normalt å diskutere inntekt/stønad på første date??

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men allikevel forventer du en perfekt mann? 

 

Jeg vet veldig godt hva AAP er ;) og man er fortsatt like mye arbeidsledige AAP eller ei. 

Anonymkode: f034e...3d5

Nå er du bare kverulerende. Forventer jeg en "perfekt" mann fordi jeg vil at han skal være norsk og ikke bo hjemme når han er nærmere 30? 

Anonymkode: 6bd00...aab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! At han er arbeidsledig bryr jeg meg overhodet ikke om, men syntes det var rart at han lot meg ta regningen når jeg sitter med lavere inntekt og utgifter, mens han har høyre stønad og bor gratis, var det jeg mente.

TS.

Anonymkode: 6bd00...aab

Ba han deg om å ta regningen? Hvorfor delte du ikke?

Anonymkode: cba8e...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er du bare kverulerende. Forventer jeg en "perfekt" mann fordi jeg vil at han skal være norsk og ikke bo hjemme når han er nærmere 30? 

Anonymkode: 6bd00...aab

Han er jo norsk. Og pga dagens boligsituasjon så er det mange som bor hjemme lengre for å spare opp nok til å komme seg inn på boligmarkedet. Synes akkurat de to tingene der var veldig fordomsfullt av deg. 

Anonymkode: f034e...3d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men allikevel forventer du en perfekt mann? 

 

Jeg vet veldig godt hva AAP er ;) og man er fortsatt like mye arbeidsledige AAP eller ei. 

Anonymkode: f034e...3d5

Wikipedia: Arbeidsledig

Arbeidsledighet eller arbeidsløshet oppstår når det er et større tilbud av arbeidskraft enn det som etterspørres.

Det vil si at det er personer som søker arbeid til de vanlige lønnssatsene, men som ikke oppnår å bli sysselsatt på det åpne arbeidsmarkedet.

Arbeidsledighet innebærer også at mennesker som faktisk ønsker å arbeide (og som er arbeidsfør), ikke kan arbeide med det de er kvalifisert til.

Wikipedia: Arbeidsavklaringspenger

Arbeidsavklaringspenger (AAP) er en rettighetsytelse fra folketrygden som ble innført 1. mars 2010 til erstatning for de tre ytelsene yrkesrettet attføring, rehabiliteringspenger og tidsbegrenset uførestønad.

Arbeidsavklaringspenger skal sikre arbeidstakere inntekt i perioder de som medlemmer av folketrygden er uten inntekt på grunn av sykdom eller skade og har behov for bistand for å komme i arbeid. Bistanden kan bestå av arbeidsrettede tiltak, medisinsk behandling eller annen oppfølging fra NAV.

Personer som har fått arbeidsevnen nedsatt med minst halvparten på grunn av sykdom eller skade har rett til AAP. Det sentrale er ikke hvor mye helsen i seg selv er svekket, men i hvilken grad det påvirker mulighetene til å være i inntektsgivende arbeid.

- Er man arbeidsledig så er man på jakt etter jobb. Går man på AAP kan man ikke jobbe.

Anonymkode: 67f4f...699

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vet du hva? Han var ikke det du forventet og du vet det ikke vil funke, vet du hva man gjør da? Man legger det fra seg og går videre. 

Det skjer folk som dater heeeeeele tiden. 

Ingen her inne kan gjøre ham helnorsk, eller få han til å flytte hjemmefra og spandere middagen på deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enting er dagpengene og at han bor hjemme. Men når det starter ned løgn så er vel ikke dette noe du vill bygge videre på. Ærlighet varer lengst.

Anonymkode: 70311...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 9/9/2016 at 19.59, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde Tinder date for noen dager siden med en gutt jeg hadde snakket med på Tinder i ca en uke. Jeg merket fort at det var to ting han hadde unnlatt å fortelle meg: Siden han så litt utlandsk ut så spurte jeg han om dette på Tinder. Han var norsk, svarte han. Dette var(og er) veldig viktig for meg fordi jeg vil ha en norsk gutt. På daten derimot forteller han meg at han er halvt pakistansk.

Før jeg møtte han spurte jeg også om han leier eller eier, han svarte at han leide. På daten derimot forteller han at han bor gratis hos moren sin. Dette er en mann på nesten 30 år!

Hadde jeg visst dette på forhånd så hadde jeg aldri gått ut med han.

Vi er begge arbeidsledige, han på dagpenger og jeg på arbeidsavklaring. Jeg fortalte at jeg får 11.000 og han fortalte at han får 14.000. Og han bor gratis hjemme og uten bil. Var det rart at jeg da stusset da han gladelig lot meg ta regningen på restauranten vi var? 

Syntes dette var en veldig negativ første erfaring med Tinder. Har dere opplevd lignende? 

Anonymkode: 6bd00...aab

Du forventer at han skal eie egen leilighet, mens du selv er arbeidsledig? Wow. For et merkelig spørsmål å komme med, eier du eller leier du?

Anonymkode: 51276...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...