Gå til innhold

Koster det seriøst så mye å skifte pære på bilen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På div. biler må lamper demonteres eller løsnes fra hjulbuedeksel-området.

Mazdaen kan ha Xenon lys, derfor det koster litt totalt ferdigskiftet, med deler arbeid og mva.

Forøvrig - Kom innom en kunde på dropp-inn med Mazda 2. Skulle skifte en Halogen nærlyspære - Tenkte at det var greit nok, gav jobben til mekanikeren og satt meg på kontoret igjen. Minuttene gikk og jeg ble utålmodig, samtidlig som kunden også.

Gikk inn for å se og plutselig ser jeg ene dekket er av, hjulbuedekselet og halve støtfangeren samt sikringsboksen og batteriet.....

Forklarte det til kunden og han ble forbauset også - Liten bil, mye jobb. Da hadde det gått 40 minutter.

Så måtte jeg tenke på pris - Ringte Mazda foran kunden og de skulle ha 1900.- ferdig skiftet. Vi ble enige på 1400 kroner.  500 spart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 11.9.2016 at 0.44, Flexxxy skrev:

På div. biler må lamper demonteres eller løsnes fra hjulbuedeksel-området.

Mazdaen kan ha Xenon lys, derfor det koster litt totalt ferdigskiftet, med deler arbeid og mva.

Forøvrig - Kom innom en kunde på dropp-inn med Mazda 2. Skulle skifte en Halogen nærlyspære - Tenkte at det var greit nok, gav jobben til mekanikeren og satt meg på kontoret igjen. Minuttene gikk og jeg ble utålmodig, samtidlig som kunden også.

Gikk inn for å se og plutselig ser jeg ene dekket er av, hjulbuedekselet og halve støtfangeren samt sikringsboksen og batteriet.....

Forklarte det til kunden og han ble forbauset også - Liten bil, mye jobb. Da hadde det gått 40 minutter.

Så måtte jeg tenke på pris - Ringte Mazda foran kunden og de skulle ha 1900.- ferdig skiftet. Vi ble enige på 1400 kroner.  500 spart. :)

Hadde det ikke vært enklere å levere bilen til en kikkhulls-kirurg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke byttet på min, men var med mamma når hun skulle bytte på sin Alfa Romeo Guilietta.

Var innom deres verksted (altså de som fører Alfa Romeo), og de byttet den på 15 min, og det kostet under 300,-. Hun måtte kun betale for selve pæren + bittelitt ekstra.

Husker det fordi vi ble så overrasket over prisen. 3000,- høres ganske ekstremt ut egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har betalt under tusenlappen for skifte av pære har halogenpærer. En halogenpære får dere for rundt 50 kroner. Dere som betaler langt mer har vesentlig bedre xenonpærer. En halogenpære (uten jobben) kan koste flere tusen. Mazdaen til OP har sikkert kjørt med de xenonpærene siden 2009, så det har vært ganske lav avskrivning hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...