AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #21 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Barn samvær skal IKKE legges opp som en avlastning for mor. Barnets samvær er for å lære far bedre å kjenne. Anonymkode: f0e9a...b3b Det spiller vel egentlig ingen rolle hva mor eller far gjør når barna er hos den andre. De er uansett verken avlastere eller barnevakter. De er foreldre for egne barn og da vil jeg tro at tid sammen med barna, uansett hva den andre gjør, må være et gode Anonymkode: 7aea5...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #22 Skrevet 4. september 2016 1 minutt siden, Peter007 skrev: HEHE fant du ikke noe mer å hakke på enn en formulering kan det være Rett skal være rett når man kommer med en påstand Anonymkode: 7aea5...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #23 Skrevet 4. september 2016 24 minutter siden, Peter007 skrev: Når en elev i løpet av et skoleår har hatt fravær på 12 dager, melder kontaktlærer fra til rektor. Rektor/adm. og kontaktlærer/team vurderer om det er grunn til bekymring og evt. hva som ligger til grunn for fraværet. (Innvilget permisjon inngår ikke i dette fraværet) Skolen tar kontakt med hjemmet for å finne ut hva som skal til og hvordan man kan tilrettelegge slik at eleven får mindre fravær. Skolen skal dokumentere henvendelser. For elever som har hatt et fravær på 12 dager eller mer et skoleår, følger skolen særlig med på fravær i kommende skoleår. http://docplayer.me/5870747-Behandling-av-ugyldig-fravaer-i-grunnskolen-i-oslo.html Det må søkes permisjon, ikke bare ta barna ut av skolen. Det er skoleplikt i Norge. For det første gjelder kilden din Oslo kommune. For det andre er det ikke snakk om ugyldig fravær i denne tråden, ref din egen kilde. HVA ER UGYLDIG FRAVÆR?Følgende betegnes som ugyldig fravær:fravær som ikke begrunnes avforesattefravær som er av lengre varighet enn det skolen etter søknad har gitt eleven permisjon for.Opplæringslovens bestemmelse om maksimal permisjonstid på to uker (ti skoledager) er ufravikelig.Se eget rundskriv om permisjon fra opplæringen Min utheving. Så igjen, kan du vise til en kilde på at å ta fri en fredag i måneden til samvær med far ikke er tillatt? Er så lei av folk som skal påstå ting som ikke stemmer. I din egen link står det tydelig at det er lov å søke permisjon inntil ti skoledager pr år. Dette står også i opplæringsloven. Anonymkode: c8a06...488 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #24 Skrevet 4. september 2016 Er det virkelig så lukrativt å ha barn? Som fattig student så lager jeg gjerne et barn eller to, hvis det betyr masse penger i kassa, slik at jeg kan droppe deltidsjobben og reise på ferie og bo for meg selv i flotte leiligheter mens jeg studerer. Beklager avsporing. Anonymkode: 08ba4...d8f
Peter007 Skrevet 4. september 2016 #25 Skrevet 4. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første gjelder kilden din Oslo kommune. For det andre er det ikke snakk om ugyldig fravær i denne tråden, ref din egen kilde. HVA ER UGYLDIG FRAVÆR?Følgende betegnes som ugyldig fravær:fravær som ikke begrunnes avforesattefravær som er av lengre varighet enn det skolen etter søknad har gitt eleven permisjon for.Opplæringslovens bestemmelse om maksimal permisjonstid på to uker (ti skoledager) er ufravikelig.Se eget rundskriv om permisjon fra opplæringen Min utheving. Så igjen, kan du vise til en kilde på at å ta fri en fredag i måneden til samvær med far ikke er tillatt? Er så lei av folk som skal påstå ting som ikke stemmer. I din egen link står det tydelig at det er lov å søke permisjon inntil ti skoledager pr år. Dette står også i opplæringsloven. Anonymkode: c8a06...488 Ja en må søke, ikke ta ut. Jeg har nå skrevet dette. Det skal innvilges om en kan reise. Jeg har ikke benektet dette. Det er din formulering som støtter TS. som ikke var presis i begynnelsen som har ført til denne diskusjonen. Et annet moment er om far er intr.i dette. han er tross alt på jobb. 1
Peter007 Skrevet 4. september 2016 #26 Skrevet 4. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så lukrativt å ha barn? Som fattig student så lager jeg gjerne et barn eller to, hvis det betyr masse penger i kassa, slik at jeg kan droppe deltidsjobben og reise på ferie og bo for meg selv i flotte leiligheter mens jeg studerer. Beklager avsporing. Anonymkode: 08ba4...d8f For noen uten inntekt og utdanning er det faktisk en måte å få seg gratis utdanning uten studielån, om en er litt oppgående. Det er viktig å få barn med en pliktoppfyllende mann med god inntekt. Det er viktig at far bor så langt unna at samvær ikke er mulig. At du selv bor billig i bolig du leier av familie med bostøtte. Du får en del stønader under studier. Men en liten ekstrajobb som ikke er skattepliktig kan du komme godt ut av dette. Faktisk 25000 netto om du får 4000 kr. i barnebidrag på et lite barn.
Gjest Sugemerke Skrevet 4. september 2016 #27 Skrevet 4. september 2016 32 minutter siden, Peter007 skrev: HEHE fant du ikke noe mer å hakke på enn en formulering kan det være Det handler ikke om formulering. Man har rett til å undervise barna i hjemmet, ingen barn må på skolen i Norge. Slik sett kan barnet i denne tråden helt sikkert få i stand en ordning der det har hjemmeundervisning en dag per måned.
Peter007 Skrevet 4. september 2016 #28 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, Sugemerke skrev: Det handler ikke om formulering. Man har rett til å undervise barna i hjemmet, ingen barn må på skolen i Norge. Slik sett kan barnet i denne tråden helt sikkert få i stand en ordning der det har hjemmeundervisning en dag per måned. Mens de er til samvær hos far, HAHA. Nå avsporer du.
Gjest Sugemerke Skrevet 4. september 2016 #29 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, Peter007 skrev: Mens de er til samvær hos far, HAHA. Nå avsporer du. Nei, det gjør jeg ikke på noen måte. Heldigvis setter ikke du premissene for tråden, men trådstarter.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #30 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilke forhold i denne tråden mener du er "ikke greie" for barn? Tror du at jeg eller du sitter på et fasitvsar vedrørende det? Jeg svarte på en kommentar som hevdet at dette hadde ikke trådstarter noe med. Min påstand er at mange ser ting som ikke er heldige for barn, men er for feig til å reagere. Samfunnet trenger at vi bryr oss. Det verste som kan skje er at vi blir et samfunn hvor man bare skal bry seg om sin egen business, vi trenger at folk reagerer og ser rundt seg. Alt kan være greit i dette tilfelle, det kan også være problemer vedrørende dette. Fint at trådstarter bryr seg om omgivelsene. Anonymkode: d14c2...93e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #31 Skrevet 4. september 2016 15 minutter siden, Peter007 skrev: Ja en må søke, ikke ta ut. Jeg har nå skrevet dette. Det skal innvilges om en kan reise. Jeg har ikke benektet dette. Det er din formulering som støtter TS. som ikke var presis i begynnelsen som har ført til denne diskusjonen. Et annet moment er om far er intr.i dette. han er tross alt på jobb. Nå pirker du. "Søknad" på endagsfravær foregår ved å sende melding til lærer, gjerne dagen før. Og for å minne om hva jeg svarte på. Du skrev dette: 1 time siden, Peter007 skrev: Når det gjelder samarbeid er det vel ikke så ille galt? Dette når far har barnet uten om samvær pga.avlasting for mor. Dette forteller sitt om hvilken føyelig dott han er. Nå er vel dette over pga. skolegang på barn og ny jobb for far. Jeg har ikke giddet dullet og latt meg utnytte slik av denne damen som er mor her. At mor før penger nok til alt du beskriver er vel betegnende det lettfeldig systemet spesielt om mor bor billig. Det er ikke tillatt å ta barna ut av skolen pga.det du beskriver.Ugyldig gyldig fravær og dårlige signaler til barna. (Det kan tenkes far flyttet for å slippe unna mor?) Det ER tillatt å ta permisjon av slik grunn, hvis lærer mener det er greit (noe de så og si alltid gjør i barneskolen så lenge barna henger med faglig). Det regnes heller ikke som ugyldig fravær om foresatte har sendt melding om det. Ikke kom med uttalelser som ikke stemmer. Anonymkode: c8a06...488
Peter007 Skrevet 4. september 2016 #32 Skrevet 4. september 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå pirker du. "Søknad" på endagsfravær foregår ved å sende melding til lærer, gjerne dagen før. Og for å minne om hva jeg svarte på. Du skrev dette: Det ER tillatt å ta permisjon av slik grunn, hvis lærer mener det er greit (noe de så og si alltid gjør i barneskolen så lenge barna henger med faglig). Det regnes heller ikke som ugyldig fravær om foresatte har sendt melding om det. Ikke kom med uttalelser som ikke stemmer. Anonymkode: c8a06...488 Permisjon inntil tre dager i Osloskolen kan gis av lærer. her er det snakk om fast i 12 mnd. en gang. Så her må nok rektor på banen. En lærer skal ikke mene så mye om dette.Bare følge regelverket. En annen ting er om far kan ta seg fri. At han evt.kan koste på seg en mnd.uten betaling. At han gidder være en dott mot denne moren er et mysterium. Det å skrive til KG adelen her er å skrive til ei kjærring som ikke ser skogen for bare trær. Endret 4. september 2016 av Peter007 2
Zienna Skrevet 4. september 2016 #33 Skrevet 4. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke du har noe med å legge deg opp i saken, for å være ærlig. Dette er jo ikke din sak. Anonymkode: 3fdde...563 KG på sitt morsomste! Skriver man om egne problemstillinger. så er man straks for privat og/eller den lille info man har gitt i andre tråder blir dratt inn i debatten (uten å være av betydning for temaet). Er det tanker man gjør seg om andres situasjon, så legger man seg opp i andres saker. Og alltid kommer slike kommentarer fra "Anonym" ! 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #34 Skrevet 4. september 2016 38 minutter siden, Peter007 skrev: Mens de er til samvær hos far, HAHA. Nå avsporer du. Vil tro at far vil, på lik linje med mor, klare å undervise barna og en oppegående far vil kunne klare det bra. Ikke alle samværsfedre er tivoli-fedre, men har også et ønske om å gjøre hverdagsting. Anonymkode: 7aea5...b7e
Zienna Skrevet 4. september 2016 #35 Skrevet 4. september 2016 Nei, mor gjør ikke rett i dette. Man kan sikkert søke om fri fra skolen for barnet, men bør man? Jeg mener nei. Det er viktig at barn følger skolen og tidlig lærer at dit skal man hver ukedag (om man da ikke er syk). Du har ikke skrevet noe om hva slags samværsavtale foreldrene har. Jeg kjenner mange foreldre som har èn avtale på papiret, (f.eks. vanlig samvær annen hver helg), men hvor far har barnet hos seg langt oftere. Far tør ikke å ta saken opp og få en samværsavtale som stemmer med realiteten i frykt for at mor da "straffer" ham med å innskrenke samværet (til den formelle avtalen). Det er uærlig, uetisk og urettferdig, men dessverre finnes det foreldre der ute som vil ha både i pose og sekk. Vet ikke om dette gjelder denne faren, men ut i fra hva du skriver, ser jeg ikke bort fra det. 2
Fillifjong Skrevet 4. september 2016 #36 Skrevet 4. september 2016 11 dager fravær i tillegg til sykdom, lege, tannlege og annet som kan komme på er mye fravær. Til sammen er det over to hele uker hvert år. Når er læringen på skolen liksom høy nok til at ordningen må opphøre? 5. klasse? 7. klasse? 8. klasse? Nå har barnet begynt på skole, da må barnets hverdag innrettes deretter. Om foreldrene bor for langt fra hverandre er det der de må gjøre endringen. En av de viktigste faktorene for barns skolegang er foreldrenes holdning til skolen. Å ta barnet ut for lange ferier og langhelger og begrunne det med at de ikke går glipp av noe viktig likevel, vil til syvende og sist bare gå utover barnet. Det er flere fag som kun er på en dag i uka, feks fredag. Da vil fraværet fra det faget bli høyt (11 av 38 dager), og barnet går selvfølgelig glipp av masse. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #37 Skrevet 4. september 2016 De fleste skoler vil slett ikke ha noen problemer med at barnet er borte en dag her måned, så lenge skolearbeid følges opp. Jeg har et barn som er borte fire dager pr måned i 7-8 av årets måneder og barnet får med plan for hva de skal gjøre den uka, som far følger opp. Alternativet ville vært at barnet bare så far 6 ganger i året. Dersom det hadde vært for min del, ville jeg helst at barnet skulle vært mindre borte fra skolen, men det er altså for barnets del. Anonymkode: 3e638...294
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #38 Skrevet 4. september 2016 hvorfor er det alltid, jeg har en venn.. Anonymkode: ad3fa...e1f
xinnia Skrevet 4. september 2016 #39 Skrevet 4. september 2016 2 timer siden, Peter007 skrev: Permisjon inntil tre dager i Osloskolen kan gis av lærer. her er det snakk om fast i 12 mnd. en gang. Så her må nok rektor på banen. En lærer skal ikke mene så mye om dette.Bare følge regelverket. En annen ting er om far kan ta seg fri. At han evt.kan koste på seg en mnd.uten betaling. At han gidder være en dott mot denne moren er et mysterium. Det å skrive til KG adelen her er å skrive til ei kjærring som ikke ser skogen for bare trær. Helt enig- er jo en skikkelig dott av en mann som gidder å ha samvær med sine barn.. Og for ett grusomt kvinnemennske mor må være- som forsøker å legge ting til rette slik at de ( altså far og barn) skal få mer tid sammen.. Dette er bare så horribelt som det kan blir... håper virkelig TS at du ringer barnevernet imorgen tidlig!! Beklager- men denne tråden ble bare for dum for meg..!!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #40 Skrevet 5. september 2016 12 timer siden, Peter007 skrev: Når en elev i løpet av et skoleår har hatt fravær på 12 dager, melder kontaktlærer fra til rektor. Rektor/adm. og kontaktlærer/team vurderer om det er grunn til bekymring og evt. hva som ligger til grunn for fraværet. (Innvilget permisjon inngår ikke i dette fraværet) Skolen tar kontakt med hjemmet for å finne ut hva som skal til og hvordan man kan tilrettelegge slik at eleven får mindre fravær. Skolen skal dokumentere henvendelser. For elever som har hatt et fravær på 12 dager eller mer et skoleår, følger skolen særlig med på fravær i kommende skoleår. http://docplayer.me/5870747-Behandling-av-ugyldig-fravaer-i-grunnskolen-i-oslo.html Det må søkes permisjon, ikke bare ta barna ut av skolen. Det er skoleplikt i Norge. En dag i mnd blir ikke 12 dager. Anonymkode: 5536c...1b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå