Gå til innhold

Internett ødelegger menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, PetterPanne skrev:

?

Slike holdninger og uttalelser disse mennene kommer med, kan da ikke bare komme fra løse lufta. Når stadig flere menn deler denne meningen, så burde vel kvinner prøve å se hvorfor disse holdningene oppstår, eller?

Det er nettopp dette som er slitsomt. Kvinner er vandt til å bli tilrettelagt for på den ene siden, og undervurdert på den andre. Enten er de for selvgode eller bedømt for svake. Vi menn får liksom ikke noe ekstra, men vi blir heller ikke undervurdert. Vi må trå til og fikse ting selv. Mange kvinner forventer en slags applaus når de klarer å betale regningene sine selv. Jeg tror mye av bitterheten man kan lese i en del av mennenes svar på KG egentlig bunner i følelser av urettferdighet. Så kan man godt si at det er mye urettferdighet kvinner også må kjenne på (feminisme finnes for gode grunner). Det er uansett en forklaring. Det er alltid en årsak til ting. De fleste menn er ikke gærninger som misliker kvinner uten grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 4.9.2016 at 12.08, Cronosgjesten skrev:

Alle har en side man skjuler, som kan komme fram på nett. Jeg for min del, er sjokkert over mange kvinners dobbeltmoral. Jeg kjenner ingen IRL som forteller at de gjerne hopper til køys med en fyr fordi han var hot, men ble sammen med mannen sin, fordi han kanskje ikke var så hot, men hadde humor, trygghet, omsorgsevne etc. Det hadde kanskje ikke vært det klokeste.. Jeg hadde i alle fall takket for meg ganske fort, om det kom fram at jeg var trygghet, omsorg, potensiell familiefar, men ikke spesielt tennende. Til det hadde skuffelsen vært for stor. 

Likevel leser man her side opp og ned om han som var så kjekk, god i senga, men ustabil og kunne ikke leves med. At man ligger med menn som ikke betyr noe, fordi det er lettere å forholde seg til etc. Jeg har aldri hørt noe som dette IRL  

Mange kvinner? Du har ikke tenkt på at det kanskje ikke er så mange,og at slike tråder tiltrekker seg en viss type mennesker?

Dette har nok skjedd ja. Benekter ikke det,men jeg sitter ikke og tror at menn er sånn som endel her inne bare fordi jeg har lest at flere har skrevet noe i en tråd. Jeg tror faktisk at de fleste menn er gode menn.

Tror også at om man har en oppfatning om andre så tiltrekkes man slike tråder og henger seg opp i innlegg som "beviser" dette,og dermed så blir man overbevist om at slik er det.

Anonymkode: ae32e...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Arcturus skrev:

Det er nettopp dette som er slitsomt. Kvinner er vandt til å bli tilrettelagt for på den ene siden, og undervurdert på den andre. Enten er de for selvgode eller bedømt for svake. Vi menn får liksom ikke noe ekstra, men vi blir heller ikke undervurdert. Vi må trå til og fikse ting selv. Mange kvinner forventer en slags applaus når de klarer å betale regningene sine selv. Jeg tror mye av bitterheten man kan lese i en del av mennenes svar på KG egentlig bunner i følelser av urettferdighet. Så kan man godt si at det er mye urettferdighet kvinner også må kjenne på (feminisme finnes for gode grunner). Det er uansett en forklaring. Det er alltid en årsak til ting. De fleste menn er ikke gærninger som misliker kvinner uten grunn. 

Ja,men for å bli hørt så tror jeg ikke hat er veien å gå. Opplever ofte at slike menn er vanskelige å diskutere med.

Samtidig så opplever jeg at endel kvinner ikke ønsker å høre på disse mennene,og at mange kvinner har holdninger til menn som er problematiske.

Men ja jeg har også observert at det er et økende antall menn på internett som opplever frustrasjon,og jeg tror ikke det er uten grunn nei.

Anonymkode: ae32e...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Arcturus skrev:

Det er nettopp dette som er slitsomt. Kvinner er vandt til å bli tilrettelagt for på den ene siden, og undervurdert på den andre. Enten er de for selvgode eller bedømt for svake. Vi menn får liksom ikke noe ekstra, men vi blir heller ikke undervurdert. Vi må trå til og fikse ting selv. Mange kvinner forventer en slags applaus når de klarer å betale regningene sine selv. Jeg tror mye av bitterheten man kan lese i en del av mennenes svar på KG egentlig bunner i følelser av urettferdighet. Så kan man godt si at det er mye urettferdighet kvinner også må kjenne på (feminisme finnes for gode grunner). Det er uansett en forklaring. Det er alltid en årsak til ting. De fleste menn er ikke gærninger som misliker kvinner uten grunn. 

Kødder du? Har du så lite baller at du må føle deg overlegne andre for å føle deg bra? 

At noen menn er sosialt tilbakestående får gå på deres egen kappe. De er ikke vårt ansvar. Jeg er drittlei av surkuker som må finne en hver anledning til å skylle på oss for sin egen elendighet. Nei du - ditt liv er DITT ansvar. Spesielt når de er så trangsynte som dette her. 

Ta tak i deg selv. Lær deg de forskjellige sosiale kodene. Prøv å forstå hva som driver et menneske og husk at du ikke er representativ for massen. Du er en av de skakkjørte som har mista litt grepet men du kan fint snu om dette for å havne på rett kjøl igjen. 

Anonymkode: 7c84e...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, September 04, 2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Hææ? Hahaha tror du jeg vil ha et nettroll? 

Og når begynte nettroll og kg's bitterpikker å diskutere? For dem er det kun en sannhet og det er den de har laget oppi sitt hode. En "sannhet" de må messe om til alle der ute som en dårlig predikant. 

Men heldigvis er de menn jeg har rundt meg i livet glade for både vennskap og diskusjoner. Flotte reelle og ekte menn <3 de gir meg håp også :) 

Anonymkode: 7c84e...003

Disse flotte mennene som du sier er de samme viser sin forakt på nettet. Ikke la deg lure.. De fleste mennesker er fine og høflige i IRL. På nett derimot..

Anonymkode: 567bd...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse flotte mennene som du sier er de samme viser sin forakt på nettet. Ikke la deg lure.. De fleste mennesker er fine og høflige i IRL. På nett derimot..

Anonymkode: 567bd...7dc

Hvordan vet du det? Snakker du om deg selv nå?

Anonymkode: 88e0e...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? Snakker du om deg selv nå?

Anonymkode: 88e0e...e09

Nei, men de fleste har skjulte sider er det jeg prøver å si, som selv ikke kone/mann vet om. Dette gjelder de fleste mennesker. Ikke kom å si at du er så jævlig perfekt at du sier ja og amen til alt og er enig i alt heller. På nett er folk mere direkte for å få frem hva de mener, og da settes ting på spissen for å lufte frustrasjonen sin. I min verden er kvinner noen gærne skapninger som hater menn, akkurat som kvinner mener det samme om menn. Slutt å syt, dere er ikke noe bedre selv. 

Anonymkode: 567bd...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse flotte mennene som du sier er de samme viser sin forakt på nettet. Ikke la deg lure.. De fleste mennesker er fine og høflige i IRL. På nett derimot..

Anonymkode: 567bd...7dc

Dette er nok sant. Kanskje ikke alle er direkte uhøflige, men kommer med meningene sine i en annen grad. Jeg tror ikke noen av kvinnene som kjenner meg, kjenner til de innerste tankene jeg gjør meg av og til.

At jeg lurer på hva som rører seg i hodet på de som knuller rundt. At jeg blir en kombinasjon av å føle meg som en taper, som bare har hatt sex med kjærestene mine, til at jeg tenker at jeg er glad jeg ikke er i forhold med dem, for hvordan i all verden skulle jeg, med noen-og-tyve år med vaniljesex bak meg, drømme om å tilfredsstille noen som var sånn? Til at jeg tenker at kjønnsdriften tydeligvis trumfer alt, når man hopper til køys med folk man ikke kjenner, eller folk man ikke liker noe særlig, men bare er kåt på.

Det er en verden jeg ikke kan orientere meg i, og jeg derfor finner skremmende. Det det hele bunner ut i, er nok at jeg er redd for å være den man kan "roe ned" med, men som på grunn av manglende erfaring og kunnskap man ikke forblir sammen med. Så får jeg hjertet mitt knust igjen. Det er årsaken til at, som jeg tidligere beskrev, holder en del av hjertet mitt helt for meg selv, og aldri går 100% inn lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de fleste har skjulte sider er det jeg prøver å si, som selv ikke kone/mann vet om. Dette gjelder de fleste mennesker. Ikke kom å si at du er så jævlig perfekt at du sier ja og amen til alt og er enig i alt heller. På nett er folk mere direkte for å få frem hva de mener, og da settes ting på spissen for å lufte frustrasjonen sin. I min verden er kvinner noen gærne skapninger som hater menn, akkurat som kvinner mener det samme om menn. Slutt å syt, dere er ikke noe bedre selv. 

Anonymkode: 567bd...7dc

Ikke hater jeg menn og ikke syter jeg. Men takk for svar.

Var meg som var AB, ja.

Endret av pantertante
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
På 6.9.2016 den 11.42, Arcturus skrev:

Det er nettopp dette som er slitsomt. Kvinner er vandt til å bli tilrettelagt for på den ene siden, og undervurdert på den andre. Enten er de for selvgode eller bedømt for svake. Vi menn får liksom ikke noe ekstra, men vi blir heller ikke undervurdert. Vi må trå til og fikse ting selv. Mange kvinner forventer en slags applaus når de klarer å betale regningene sine selv. Jeg tror mye av bitterheten man kan lese i en del av mennenes svar på KG egentlig bunner i følelser av urettferdighet. Så kan man godt si at det er mye urettferdighet kvinner også må kjenne på (feminisme finnes for gode grunner). Det er uansett en forklaring. Det er alltid en årsak til ting. De fleste menn er ikke gærninger som misliker kvinner uten grunn. 

snip

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du? Har du så lite baller at du må føle deg overlegne andre for å føle deg bra? 

At noen menn er sosialt tilbakestående får gå på deres egen kappe. De er ikke vårt ansvar. Jeg er drittlei av surkuker som må finne en hver anledning til å skylle på oss for sin egen elendighet. Nei du - ditt liv er DITT ansvar. Spesielt når de er så trangsynte som dette her. 

Ta tak i deg selv. Lær deg de forskjellige sosiale kodene. Prøv å forstå hva som driver et menneske og husk at du ikke er representativ for massen. Du er en av de skakkjørte som har mista litt grepet men du kan fint snu om dette for å havne på rett kjøl igjen. 

Anonymkode: 7c84e...003

Øøøøh, fikk du det ut av innlegget til Arcturus? Det var jo ikke akkurat en pekefinger mot kvinner, men heller en erkjennelse av at begge kjønn har sine utfordringer. 

Jeg syntes generelt du lager mye problemer ut av en mann som i dine øyne var for tafatt med å si hva han ønsket til middag ;)

Anonymkode: f8007...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh Gunnar er så sykt teit altså! Han ville ikke engang banke seg på brystet og bruse med fjæra når vi diskuterer om vi skal ha fiskepanetter eller toro meksikansk gryte til middag

Anonymkode: 9b42e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...