AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #61 Skrevet 5. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo ikke skjønt essensen av å ha litt tæl selv. Tro meg - alle blir lei av hele tiden å bestemme hva du skal spise, når du skal spise, hva du skal se på TV osv. Det er kun småting men etter hvert vil det bygge seg opp til å bli et stort problem. Damene vil ant prøve å sparke deg bak og alt du sa sier er "care" og "ok". Det er jo ingen ting der. Inger engasjement. Ingen ønsker. Bare tomt. Dette kan jeg garantere deg er en grunn for at du mister damer. Anonymkode: 7c84e...003 Dersom man aldri engasjerer seg i noen som helst ting kan jeg forstå det, men det er jo litt meningsløst å kreve engasjement i en del av dagliglivets problemstillinger som hvilken avis man kjøper eller hva man skal se på tv. Valgmulighetene i den gata er uansett så kjedelige (og derfor meningsløse) at utfallet rett ikke spiller noen rolle. Om vi har fisk til middag i dag, og wok i morgen eller motsatt er en totalt uinteressant problemstilling og har ingen konsekvenser den ene eller andre veien. Hodeløs fokus på detaljer uten formål og (hvertfall en liten, personlig intern) konsekvensanalyse er totalt uinteressant. Om en bare har kjedelige/uinteressante alternativer i et gitt utfallsrom så spiller hva man velger ingen rolle. Skal en kvinne engasjere meg må hun tre ut av det dagligdagse domenet og fokusere på f. eks. reisemål, mål i arbeidslivet eller musikksmak. Da kommer også engasjementet. Anonymkode: f8007...8ca
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #62 Skrevet 5. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man aldri engasjerer seg i noen som helst ting kan jeg forstå det, men det er jo litt meningsløst å kreve engasjement i en del av dagliglivets problemstillinger som hvilken avis man kjøper eller hva man skal se på tv. Valgmulighetene i den gata er uansett så kjedelige (og derfor meningsløse) at utfallet rett ikke spiller noen rolle. Om vi har fisk til middag i dag, og wok i morgen eller motsatt er en totalt uinteressant problemstilling og har ingen konsekvenser den ene eller andre veien. Hodeløs fokus på detaljer uten formål og (hvertfall en liten, personlig intern) konsekvensanalyse er totalt uinteressant. Om en bare har kjedelige/uinteressante alternativer i et gitt utfallsrom så spiller hva man velger ingen rolle. Skal en kvinne engasjere meg må hun tre ut av det dagligdagse domenet og fokusere på f. eks. reisemål, mål i arbeidslivet eller musikksmak. Da kommer også engasjementet. Anonymkode: f8007...8ca Åherregud gimegstyrke!! Koster det virkelig så mye og si "idag tar vi pizza til middag". Det er dritt kjedelig å bestemme slikt dag ut og dag inn. En bagatell ja. Men når man sitter alene med dette ansvaret ovenfor både seg selv og en annen person, så blir man sliten og lei. Alltid tenke "hva ønsker han egentlig?" Å ta større valg er jo en selvfølge at man gjør sammen. Men det har jo ingen ting med om han er tiltaksløs i hverdagen eller ei. Sånt gjør man jo. Uansett. Alltid. Tro meg. Ingen dame orker så tiltaksløse menn. Anonymkode: 7c84e...003 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #63 Skrevet 5. september 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åherregud gimegstyrke!! Koster det virkelig så mye og si "idag tar vi pizza til middag". Det er dritt kjedelig å bestemme slikt dag ut og dag inn. En bagatell ja. Men når man sitter alene med dette ansvaret ovenfor både seg selv og en annen person, så blir man sliten og lei. Alltid tenke "hva ønsker han egentlig?" Å ta større valg er jo en selvfølge at man gjør sammen. Men det har jo ingen ting med om han er tiltaksløs i hverdagen eller ei. Sånt gjør man jo. Uansett. Alltid. Tro meg. Ingen dame orker så tiltaksløse menn. Anonymkode: 7c84e...003 Nei, det koster ikke mye, men dersom det er du som har dagens middag, så trenger han jo ikke foreslå det. Dersom du føler du tynges ned av det ansvaret så har du ikke hatt mye ansvar i livet, beklager, men det er hvertfall sånn det høres ut. Anonymkode: f8007...8ca
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #64 Skrevet 5. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det koster ikke mye, men dersom det er du som har dagens middag, så trenger han jo ikke foreslå det. Dersom du føler du tynges ned av det ansvaret så har du ikke hatt mye ansvar i livet, beklager, men det er hvertfall sånn det høres ut. Anonymkode: f8007...8ca Omvendt. Om man er med en mann som aldri klarer å ta ansvar for hva man skal ha til middag, så er det jo han som ikke har hatt, eller tatt, noe ansvar. Jeg tar ansvar for min egen middag hver dag jeg. Men når jeg har vært i et forhold så hadde begge to like mye ansvar. Mannfolka har vært helt klare på at de har egne meninger og tanker. Anonymkode: 7c84e...003 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #65 Skrevet 5. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Omvendt. Om man er med en mann som aldri klarer å ta ansvar for hva man skal ha til middag, så er det jo han som ikke har hatt, eller tatt, noe ansvar. Jeg tar ansvar for min egen middag hver dag jeg. Men når jeg har vært i et forhold så hadde begge to like mye ansvar. Mannfolka har vært helt klare på at de har egne meninger og tanker. Anonymkode: 7c84e...003 Nei, jeg ser jo den, men det blir jo egentlig en litt annen problemstilling - manglende initiativ til å starte en prosess/eie en problemstilling (som f. eks. å lage middag). Da får du bare be han lage middag i morgen, og han velger da hva dere skal ha. Mitt poeng var at valgmulighetene kan være trivielle når det er du som eier prosessen, sett fra hans ståsted, hvis det dreier seg om enkle ting som om man skal ha fisk eller kylling til middag i dag. Og trivielle valgmuligheter trigger gjerne ingen interesse. Anonymkode: f8007...8ca
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #66 Skrevet 5. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ser jo den, men det blir jo egentlig en litt annen problemstilling - manglende initiativ til å starte en prosess/eie en problemstilling (som f. eks. å lage middag). Da får du bare be han lage middag i morgen, og han velger da hva dere skal ha. Mitt poeng var at valgmulighetene kan være trivielle når det er du som eier prosessen, sett fra hans ståsted, hvis det dreier seg om enkle ting som om man skal ha fisk eller kylling til middag i dag. Og trivielle valgmuligheter trigger gjerne ingen interesse. Anonymkode: f8007...8ca Men jeg vil jo ikke eie den prosessen alene. Ikke når man er to. Ergo droppa jeg siste date. Han ville jo ikke si hva han likte eller ønsket. Bare "vi gjør som du vil". Tafatte greier. Synd for han var en fin fyr ellers. Men veldig diltete. Anonymkode: 7c84e...003 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #67 Skrevet 5. september 2016 Det å kreve at en mann hele tiden skal ta initiativ til masse bare fordi han har utovertiss er et innslag av gammeldagse patriarkalske normer, som setter menn i en liten kvinne-definert kasse. Jeg mener, eksen min hadde problemer med å bestemme hvor vi skulle spise, men jeg klarte fortsatt å sette pris på henne som person. Anonymkode: 9b42e...88b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #68 Skrevet 5. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg vil jo ikke eie den prosessen alene. Ikke når man er to. Ergo droppa jeg siste date. Han ville jo ikke si hva han likte eller ønsket. Bare "vi gjør som du vil". Tafatte greier. Synd for han var en fin fyr ellers. Men veldig diltete. Anonymkode: 7c84e...003 Nei, jeg skjønner det. Samtidig er det ikke alle menn som er så interessert i matlaging, og da kan det hende du får en fyr som bare dilter med. At man er litt sjenert på date, betyr ikke at man ikke har noen interesser eller meninger. Gi det litt tid, og de fleste vil åpne seg. Anonymkode: f8007...8ca
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #69 Skrevet 5. september 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å kreve at en mann hele tiden skal ta initiativ til masse bare fordi han har utovertiss er et innslag av gammeldagse patriarkalske normer, som setter menn i en liten kvinne-definert kasse. Jeg mener, eksen min hadde problemer med å bestemme hvor vi skulle spise, men jeg klarte fortsatt å sette pris på henne som person. Anonymkode: 9b42e...88b Men hallo. En gyllen middelvei gosj. Hvorfor skal alt det trivielle bare havne hos en person?? Og slike ting havner stort sett majoriteten på dama. Greit at han også løfter en finger i ny og ne og ikke blir en slapp diltefjant. Anonymkode: 7c84e...003 3
Cronosgjesten Skrevet 5. september 2016 #70 Skrevet 5. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har jo ikke skjønt essensen av å ha litt tæl selv. Tro meg - alle blir lei av hele tiden å bestemme hva du skal spise, når du skal spise, hva du skal se på TV osv. Det er kun småting men etter hvert vil det bygge seg opp til å bli et stort problem. Damene vil ant prøve å sparke deg bak og alt du sa sier er "care" og "ok". Det er jo ingen ting der. Inger engasjement. Ingen ønsker. Bare tomt. Dette kan jeg garantere deg er en grunn for at du mister damer. Anonymkode: 7c84e...003 Du misforstår 😄 Hvis jeg har lyst på fisk, lager jeg fisk, og informerer om at det blir fisk. Det er helt unødvendig å diskutere i det vide og brede om hva man skal ha til middag hvis begge tar ansvar. Hvis jeg har lyst til å se en film, foreslår jeg at vi går og ser xxx, hvis hun en annen gang har lyst til å se yyy, ser vi den. Man går da ikke på kino, og diskuterer i billettluka hva man skal se. Hvis hun foreslår å se nyhetene, går jeg ut fra at det er noe hun vil få med seg. Hvis jeg vil se noe annet på en annen kanal, kan jeg ta det opp. Skjønner du? Det er ikke care, det er voksen oppførsel på bakgrunn av sunn fornuft. Hvis jeg skulle si det motsatte bare for å gi motstand, er jeg jo ikke noe annet enn en kverulant, og det er ganske avtennende. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #71 Skrevet 5. september 2016 1 minutt siden, Cronosgjesten skrev: Hvis jeg skulle si det motsatte bare for å gi motstand, er jeg jo ikke noe annet enn en kverulant, og det er ganske avtennende. Personen det er snakk om tenner sannsynligvis på sånne små gammeldagse maskuline gester, men hun er for umoden til å kommunisere sine egne behov. Resultatet blir da en slags håpløs gjettelek som mannen ikke har noen premisser for å vinne, og hvor hun uungåelig kommer til å bli skuffet. Anonymkode: 9b42e...88b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #72 Skrevet 5. september 2016 14 minutter siden, Cronosgjesten skrev: Du misforstår 😄 Hvis jeg har lyst på fisk, lager jeg fisk, og informerer om at det blir fisk. Det er helt unødvendig å diskutere i det vide og brede om hva man skal ha til middag hvis begge tar ansvar. Hvis jeg har lyst til å se en film, foreslår jeg at vi går og ser xxx, hvis hun en annen gang har lyst til å se yyy, ser vi den. Man går da ikke på kino, og diskuterer i billettluka hva man skal se. Hvis hun foreslår å se nyhetene, går jeg ut fra at det er noe hun vil få med seg. Hvis jeg vil se noe annet på en annen kanal, kan jeg ta det opp. Skjønner du? Det er ikke care, det er voksen oppførsel på bakgrunn av sunn fornuft. Hvis jeg skulle si det motsatte bare for å gi motstand, er jeg jo ikke noe annet enn en kverulant, og det er ganske avtennende. Da uttrykket du deg dårlig. Men ja det er sånn det skal være. Det er jo så enkelt. Men når han aldri sier noe sånt, bare "vi gjør som du vil" så skjønner du vel at jeg blir lei Anonymkode: 7c84e...003
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #73 Skrevet 5. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personen det er snakk om tenner sannsynligvis på sånne små gammeldagse maskuline gester, men hun er for umoden til å kommunisere sine egne behov. Resultatet blir da en slags håpløs gjettelek som mannen ikke har noen premisser for å vinne, og hvor hun uungåelig kommer til å bli skuffet. Anonymkode: 9b42e...88b Noen ganger skulle jeg ønske det var IQ-sperre på KG Anonymkode: 7c84e...003
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #74 Skrevet 5. september 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger skulle jeg ønske det var IQ-sperre på KG Anonymkode: 7c84e...003 Du vet jeg har rett, men du skammer deg over det, derfor vil du hverken innrømme det ovenfor deg selv eller andre Anonymkode: 9b42e...88b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #75 Skrevet 5. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vet jeg har rett, men du skammer deg over det, derfor vil du hverken innrømme det ovenfor deg selv eller andre Anonymkode: 9b42e...88b Å forvente at mannen er såpass oppegående at han kan ta egne valg er vel ikke det samme som at han må gjette seg frem til hva han kanskje liker men like teit er han uansett. Jeg synes rett og slett det var komisk å lese ditt innlegg. Anonymkode: 7c84e...003 1
Gjest PetterPanne Skrevet 5. september 2016 #76 Skrevet 5. september 2016 (endret) snip Endret 22. november 2016 av PetterPanne
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #77 Skrevet 6. september 2016 3 timer siden, PetterPanne skrev: TS: Du tar feil. Internett frigjør menn og gjør de bedre over tid. I dagens samfunn er det kvinner og sosiale normer som dikterer hva som skal kunne sies, og hva som er tilgjengelig informasjon i diskusjoner og samtaler. På nett derimot får menn og kvinner lov til å dele sine meninger, og dermed kan menn komme borti svar de ellers ikke får tak i. Det som skjer er at mange menn da plutselig får tilgang til informasjon de ikke hadde tilgjengelig tidligere. I og med at mye av det de leser fører til sinne, så gir det jo utslag i at de fremstår som bitre og kjipe. Når denne fasen er over, og man har akseptert tingenes tilstand, så faller alt til ro. Da har man opplyste menn som vet bedre enn om de ikke hadde hatt internett. Men skjønner jo godt at kvinner føler mye av det som blir sagt er "kvinnefientlig" og bittert - mye av det som blir sagt og skrevet setter jo ikke dere i et godt lys. Hvorfor disse tingene blir skrevet kan dere jo fint reflektere over selv. Bare å se på hvem som skriver det så får du svaret ditt. Anonymkode: 8c7f3...435
Gjest PetterPanne Skrevet 6. september 2016 #78 Skrevet 6. september 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare å se på hvem som skriver det så får du svaret ditt. Anonymkode: 8c7f3...435 ? Slike holdninger og uttalelser disse mennene kommer med, kan da ikke bare komme fra løse lufta. Når stadig flere menn deler denne meningen, så burde vel kvinner prøve å se hvorfor disse holdningene oppstår, eller?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #79 Skrevet 6. september 2016 Godt forsøk Petter Panne Anonymkode: 7c84e...003
Gjest PetterPanne Skrevet 6. september 2016 #80 Skrevet 6. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt forsøk Petter Panne Anonymkode: 7c84e...003 ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå