Gå til innhold

Internett ødelegger menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ehm.. Jeg forstår heller ikke det, så gjerne opplys oss begge. Det er forøvrig masse menn også som er her for å diskutere og "ventilere" men de sprer ikke rasisme eller kvinnefiendtlig propaganda. 

 

 

Trenger du virkelig en forklaring på at det finnes et fåtall nettroll på nettet som du ikke møter ellers i hverdagen? Forøvrig latterlig at du forsøker å sette menn som er påståelige angående kvinner i samme bås som rasister og annet grums. Det eneste jeg reagerte på er at ts åpenbart er så vant til å bli lullet med av menn at hun generelt tilegner dette som en egenskap som ligger i menn, som at de er til for å gjøre henne glad, også blir hun forvirra når menn her inne ikke er like interessert i det. Håper og tror hun nettopp har forlatt redet og ikke helt har skjønt hvordan verden fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, Uffda skrev:

Trenger du virkelig en forklaring på at det finnes et fåtall nettroll på nettet som du ikke møter ellers i hverdagen? Forøvrig latterlig at du forsøker å sette menn som er påståelige angående kvinner i samme bås som rasister og annet grums. Det eneste jeg reagerte på er at ts åpenbart er så vant til å bli lullet med av menn at hun generelt tilegner dette som en egenskap som ligger i menn, som at de er til for å gjøre henne glad, også blir hun forvirra når menn her inne ikke er like interesseret i det. Håper og tror hun nettopp har forlatt redet og ikke helt har skjønt hvordan verden fungerer.

Haha... Ok 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cronosgjesten skrev:

Alle har en side man skjuler, som kan komme fram på nett. Jeg for min del, er sjokkert over mange kvinners dobbeltmoral. Jeg kjenner ingen IRL som forteller at de gjerne hopper til køys med en fyr fordi han var hot, men ble sammen med mannen sin, fordi han kanskje ikke var så hot, men hadde humor, trygghet, omsorgsevne etc. Det hadde kanskje ikke vært det klokeste.. Jeg hadde i alle fall takket for meg ganske fort, om det kom fram at jeg var trygghet, omsorg, potensiell familiefar, men ikke spesielt tennende. Til det hadde skuffelsen vært for stor. 

Likevel leser man her side opp og ned om han som var så kjekk, god i senga, men ustabil og kunne ikke leves med. At man ligger med menn som ikke betyr noe, fordi det er lettere å forholde seg til etc. Jeg har aldri hørt noe som dette IRL  

Dette har vel ikke med dobbeltmoral å gjøre, men hvor åpen man er ansikt til ansikt vs. på et anonymt nettforum. Dersom det var de samme kvinnene som oppfordret til ærlighet i virkeligheten, for så å gå på nett og fortelle sannheten, da hadde det vært dobbeltmoral.

Men nå er det jo sånn at selv om man observerer kvinner gjøre noe i det virkelige liv, og man observerer kvinner gjøre noe på nett, så er det jo ikke nødvendigvis de samme kvinnene. Det samme gjelder jo menn. Å si at kvinner/menn gjør sånt her, men sier sånt der det blir jo helt håpløst når man ikke vet om det er de samme. Man kan ikke holdes ansvarlig hva andre medlemmer av eget kjønn sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Haha... Ok 👍

Jeez, "Internett ødelegger menn" basert på at en liten knippe her inne er rasistiske og lite kvinnevennlige, når du kun er hennes snevre forestilling av menn som knuses, og du svarer meg sånn. Unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Uffda skrev:

Igjen forsøker du å overbevise deg selv om at verden er som din hverdag. Du er på et diskusjonsforum, folk er her for å diskutere/ventilere. Ingen bryr seg om hva som ellers foregår i livet ditt, og når du skjønner det så skjønner du hvorfor menn her ikke er sånn som de mennene du søker i virkeligheten. 

Nå tror jeg du skjøt deg selv i foten - med en kanon. Jeg prøver å forstå hvor du vil men alt jeg ser er at du innrømmer å være et troll, som bruker nettet for å få ut gruff. Er du et troll? 

Og så lurer jeg på hvorfor du tror jeg leter etter menn blant troll og sure kuker? Hvorfor skulle jeg ville gjøre det? Jeg har fine menn rundt meg i det virkelig liv jeg ;) 

Anonymkode: 7c84e...003

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, applestories skrev:

Dette har vel ikke med dobbeltmoral å gjøre, men hvor åpen man er ansikt til ansikt vs. på et anonymt nettforum. Dersom det var de samme kvinnene som oppfordret til ærlighet i virkeligheten, for så å gå på nett og fortelle sannheten, da hadde det vært dobbeltmoral.

Men nå er det jo sånn at selv om man observerer kvinner gjøre noe i det virkelige liv, og man observerer kvinner gjøre noe på nett, så er det jo ikke nødvendigvis de samme kvinnene. Det samme gjelder jo menn. Å si at kvinner/menn gjør sånt her, men sier sånt der det blir jo helt håpløst når man ikke vet om det er de samme. Man kan ikke holdes ansvarlig hva andre medlemmer av eget kjønn sier.

Du tok poenget mitt ☺️ Men jeg tror også at mennesker viser en side anonymt, som man ikke viser face to face. Jeg velger å ikke vise all min mistro til kvinner offentlig, og heller holde tilbake litt i hva jeg gir i evt forhold. På den måten har jeg alltid en hjertereserve som ikke kan knuses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg du skjøt deg selv i foten - med en kanon. Jeg prøver å forstå hvor du vil men alt jeg ser er at du innrømmer å være et troll, som bruker nettet for å få ut gruff. Er du et troll? 

Og så lurer jeg på hvorfor du tror jeg leter etter menn blant troll og sure kuker? Hvorfor skulle jeg ville gjøre det? Jeg har fine menn rundt meg i det virkelig liv jeg ;) 

Anonymkode: 7c84e...003

Du lurer jo åpenbart ikke på noen ting. Du er jo åpenbart bare ute etter å "ta igjen" fordi du er støtt av noe som er blitt sagt her inne. Igjen gjentar du det evinnelige gnellet om at mennene du omgir deg med er bedre enn mennene her inne, som om det skulle ha noen relevans for noe som helst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cronosgjesten skrev:

Du tok poenget mitt ☺️ Men jeg tror også at mennesker viser en side anonymt, som man ikke viser face to face. Jeg velger å ikke vise all min mistro til kvinner offentlig, og heller holde tilbake litt i hva jeg gir i evt forhold. På den måten har jeg alltid en hjertereserve som ikke kan knuses.

Ja du er en av de bite med mistro til kvinner. Hvorfor? Er du redde for damer? Er du redd for at vi kan kreve av deg? Redd for at vi ser tvers igjennom deg? Hvor kommer denne frykten fra? Har du vært mishandlet? 

Anonymkode: 7c84e...003

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er en av de bite med mistro til kvinner. Hvorfor? Er du redde for damer? Er du redd for at vi kan kreve av deg? Redd for at vi ser tvers igjennom deg? Hvor kommer denne frykten fra? Har du vært mishandlet? 

Anonymkode: 7c84e...003

Du kan ikke si at jeg er bitter ut fra ett, eller ti innlegg på et forum. Hadde jeg vært bitter, hadde jeg skyldt på noen, jeg gjør jo ikke det. Jeg tar simpelthen ansvar for meg selv ut fra mine observasjoner. Som alle fornuftige mennesker gjør. Jeg har ikke gitt opp noe. Jeg har bare en del av meg som bare er min, og jeg ikke gir til noen. 

For å svare på spørsmålene:

-Redd for damer? Nei, men jeg er med god grunn redd for hva damer kan gjøre med meg hvis jeg gir dem alt. Livserfaring. Med flere, som i utgangspunktet tilsynelatende ikke var like da vi møttes. 

-Hva er det du tenker på med krever? Noen mennesker er så ansvarlige at de ikke krever noe annet enn likeverd, kommunikasjon, like verdier i bunn, og trofasthet. Det trenger da ingen å frykte. Igjen, erfaringsmessig; Mange er sånn at jo mer de får, jo mer krever de. Alle rygger knekker under nok strå.

-Jeg er så transparent som en litt skitten frontrute, så man trenger ikke gi seg selv så mye applaus for å se tvers gjennom meg. 

-Her går du ut fra at det er en frykt. Min sunne (for meg) avstand/skepsis kommer fra egne erfaringer og observasjoner av mennesker rundt meg de siste tiårene. 

-Mishandlet er et spørsmål om ståsted. Jeg er ikke fysisk mishandlet av noen. Psykisk mishandling defineres av opplevelsen den enkelte har, og det er uinteressant om andre måtte definere det annerledes. 

Endret av Cronosgjesten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Får selv bakoversveis av visse menn på nettet,i kommentarfelt osv,men jeg har faktisk også møtt likesinnede irl. Og det er uten unntak menn med lav intelligens,uten evne til å reflektere,uten særlig kunnskap,og,som ofte besitter en viss bitterhet. De jeg har møtt er 50 pluss,og livet har kanskje ikke blitt om de ønsket og håpet på? De er ofte single,eller har,som nevnt her damer fra Thailand. Når jeg skriver dette,så vil jeg sikkert bli bekyldt for å stigmatiserer,men det er nå min erfaring og den deler jeg. Det er ikke mange av de yngre menn jeg har møtt som deler slike holdninger! Jeg får bakoversveis fordi jeg blir målløs av hvor dumme enelte er i stand til å være,og det kunne vært skremmende om det ikke var for at de tross alt ikke er i flertall akkurat.

Irl møter jeg forøvrig,som deg Ts absolutt flest av det mer oppegående slaget! Skal ikke utelukke at noen bare oppfører seg som det blir forventet av dem,og at de "får ut"eder og galle og dumhet på nett,men ærlig talt tror jeg de er i absolutt fåtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ehm.. Jeg forstår heller ikke det, så gjerne opplys oss begge. Det er forøvrig masse menn også som er her for å diskutere og "ventilere" men de sprer ikke rasisme eller kvinnefiendtlig propaganda. 

 

Det er lov til å reagere på utsagn på nett som åpenlyst er hatefulle, og jo; såklart blir man overraska og sjokkert, når man ser at det er så mye av det. 

Men det er jo de samme brukerene som går igjen på f.eks VG.no sine FB kommentarfelt hver gang. Trådstarter skriver "menn", ikke en "liten gruppe menn". Det er det samme som de brukerene på KG som skriver bitre meldinger er akkurat de samme hver gang.

Anonymkode: e2efb...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NotNaomi skrev:

Får selv bakoversveis av visse menn på nettet,i kommentarfelt osv,men jeg har faktisk også møtt likesinnede irl. Og det er uten unntak menn med lav intelligens,uten evne til å reflektere,uten særlig kunnskap,og,som ofte besitter en viss bitterhet. De jeg har møtt er 50 pluss,og livet har kanskje ikke blitt om de ønsket og håpet på? De er ofte single,eller har,som nevnt her damer fra Thailand. Når jeg skriver dette,så vil jeg sikkert bli bekyldt for å stigmatiserer,men det er nå min erfaring og den deler jeg. Det er ikke mange av de yngre menn jeg har møtt som deler slike holdninger! Jeg får bakoversveis fordi jeg blir målløs av hvor dumme enelte er i stand til å være,og det kunne vært skremmende om det ikke var for at de tross alt ikke er i flertall akkurat.

Irl møter jeg forøvrig,som deg Ts absolutt flest av det mer oppegående slaget! Skal ikke utelukke at noen bare oppfører seg som det blir forventet av dem,og at de "får ut"eder og galle og dumhet på nett,men ærlig talt tror jeg de er i absolutt fåtall.

Det kan jo være det samme på Mann.no at noen skriver det om deg etter å ha møtt deg? Ser du også har litt fordommer mot menn som har kvinner fra Thailand. Er de annenrangs?

Anonymkode: e2efb...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Du kan ikke si at jeg er bitter ut fra ett, eller ti innlegg på et forum. Hadde jeg vært bitter, hadde jeg skyldt på noen, jeg gjør jo ikke det. Jeg tar simpelthen ansvar for meg selv ut fra mine observasjoner. Som alle fornuftige mennesker gjør. Jeg har ikke gitt opp noe. Jeg har bare en del av meg som bare er min, og jeg ikke gir til noen. 

Jeg ville jo tro at bitterhet kom av mistro. Eller misoppfattelse. My bad. Se bort ifra ordet bitter i det innlegget. Kan du da svare på spørsmålet? Hvorfor har du mistro til damer? 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har mistro til enkelte menn. Gjerne en viss type mann. Bitter på de er jeg også. Men det er fordi jeg var dum og stolte på de, og de missbrukte denne tilliten til å få en slags syk makt over meg. Alt gjaldt å bryte meg ned for så å kunne styre meg etter eget forgodtbefinnende. Jeg var naiv og dum. Men denne mistroen gjelder kun et utvalg menn og ikke alle. Jeg ser jo at det er forskjell på menn ;)  

Anonymkode: 7c84e...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville jo tro at bitterhet kom av mistro. Eller misoppfattelse. My bad. Se bort ifra ordet bitter i det innlegget. Kan du da svare på spørsmålet? Hvorfor har du mistro til damer? 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har mistro til enkelte menn. Gjerne en viss type mann. Bitter på de er jeg også. Men det er fordi jeg var dum og stolte på de, og de missbrukte denne tilliten til å få en slags syk makt over meg. Alt gjaldt å bryte meg ned for så å kunne styre meg etter eget forgodtbefinnende. Jeg var naiv og dum. Men denne mistroen gjelder kun et utvalg menn og ikke alle. Jeg ser jo at det er forskjell på menn ;)  

Anonymkode: 7c84e...003

Jeg svarte litt mer på mitt opprinnelige innlegg. Vi skrev sikkert samtidig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være det samme på Mann.no at noen skriver det om deg etter å ha møtt deg? Ser du også har litt fordommer mot menn som har kvinner fra Thailand. Er de annenrangs?

Anonymkode: e2efb...2c3

Jeg understreket at det var min erfaring,og ikke nødvendigvis sannheten,ikke sant? Jeg deler min erfaring. Det er ikke fordommer mot menn som har Thailandske damer,jeg tror selvfølgelig det er mange ok menn blant dem. Det er også de motsatte,det er vel ikke noen grunn til å se bort fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange "hyggelige og greie" mennesker som har meninger og holdninger som er helt ute på viddene. Så lenge man ikke snakker om det tema, så vil man fortsette å oppfatte en person som "hyggelig og grei"

Anonymkode: 7e9bc...f07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Du tok poenget mitt ☺️ Men jeg tror også at mennesker viser en side anonymt, som man ikke viser face to face. Jeg velger å ikke vise all min mistro til kvinner offentlig, og heller holde tilbake litt i hva jeg gir i evt forhold. På den måten har jeg alltid en hjertereserve som ikke kan knuses.

Min erfaring er at folk stort sett er de samme på nett som når man møter dem. Jeg kan nok være mer pratsom på nett, selv når jeg ikke er anonym, men jeg er jo meg selv. Det er klart at der er personlige ting jeg kan skive anonymt men som du vil ikke vil få vite om vi møttes, men jeg tror ikke de fleste klarer å skjule store deler av personligheten på nett.

Jeg holder også veldig tilbake i forhold og jeg deler aldri minne innerste tanker. Jeg klarer ikke å åpne meg på den måte. Men for meg handler det ikke om å ikke bli såret, det blir jeg uansett. Hjertet kan knuses, men jeg tror ikke det vises så godt for jeg kan ikke innrømme for noen at jeg virkelig liker dem. Det handler ikke om at jeg ikke stoler på menn eller kvinner.... eller kanskje det egentlig gjør det. Jeg tror at ingen vil såre meg, og derfor ikke forteller hele sannheten. Og så møter jeg på menn som er på samme måten selv, og det blir jo helt håpløst :fnise:

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, applestories skrev:

Min erfaring er at folk stort sett er de samme på nett som når man møter dem. Jeg kan nok være mer pratsom på nett, selv når jeg ikke er anonym, men jeg er jo meg selv. Det er klart at der er personlige ting jeg kan skive anonymt men som du vil ikke vil få vite om vi møttes, men jeg tror ikke de fleste klarer å skjule store deler av personligheten på nett.

Jeg holder også veldig tilbake i forhold og jeg deler aldri minne innerste tanker. Jeg klarer ikke å åpne meg på den måte. Men for meg handler det ikke om å ikke bli såret, det blir jeg uansett. Hjertet kan knuses, men jeg tror ikke det vises så godt for jeg kan ikke innrømme for noen at jeg virkelig liker dem. Det handler ikke om at jeg ikke stoler på menn eller kvinner.... eller kanskje det egentlig gjør det. Jeg tror at ingen vil såre meg, og derfor ikke forteller hele sannheten. Og så møter jeg på menn som er på samme måten selv, og det blir jo helt håpløst :fnise:

Men har du møtt mange fra nettet i det virkelige liv?

Er det ikke sannsynlig at de opprettholder personaen sin når de møter deg? For min del, er det at jeg har tenkt i etterkant, observert hva de gjorde med livet sitt osv. Jeg er ikke "spesielt" noen ting. Ikke kjekk, smart, rik, har mye status osv. Jeg har sett exer gjøre akkurat det samme som beskrives anonymt på dette forumet. Dvs at neste person de ble involvert i, var dritkjekk, eller hadde høy sosial status osv. Ikke en, men flere ganger. Det som kanskje var felles for mange, bortsett fra én, var at de nok ikke kunne tilby den samme forutsigbarheten (som også kalles "trygghet") som meg. Jeg har sett venners ekser gå for menn med tydelig høyere status, lønn, ytre attraktivitet. Dette er jo ikke noe jeg finner på. Det kan jo selvsagt være tilfeldigheter, men så mange tilfeldigheter bare i min omkrets?

Jeg føler ikke bitterhet, eller på andre måter noe i nærheten av negative følelser i forhold til dette, men har skjønt at det er ikke noen andre som passer på deg. Det må man gjøre selv. Hvis jeg ikke hadde erfart det, hadde jeg jo heller ikke følt behovet for det. Det er derfor jeg blir litt oppgitt over de som skriker "bitterpikk" hver gang en mann tar grep i forhold til egen livserfaring, og hvordan resten av livet skal bli. Det er jo ikke noe annet enn å være skeptisk til menn fordi man har datet 4-5 stykker som bare var ute etter en ting. Man endrer litt på mønster og forhåpninger for ikke å bli skuffet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har følt meg litt forvirra en stund. Av den årsak at menn jeg møter IRL ikke samsvarer med menn jeg opplever her og i kommentarfelt. 

Menn i det virkelige liv er lette å forholde seg til. Man ser fort om det er en man ikke kan stole på eller om han faktisk er en ok person. Det er lett å se hvem en vil ha i sitt liv på en eller annen måte. Dette er fine menn som får meg til å le daglig. Dette er menn, som ofte er veldig gode venner og som jeg kan ha lange og dype samtaler med. Dette er menn som innimellom blir min elsker og min kjære. Dette er menn som gir meg energi og glede og som jeg er sjeleglad for å ha i mitt liv. De er venner, familie, kollegaer, bekjente og til og med han hyggelige i butikken som alltid smiler og naboen min som alltid sier "ha en fin dag". Herlige ekte mennesker. 

Og så går jeg inn her og opplever menn med som er utrolig nedlatende mot damer. De stiller ikke spørsmål om hvorfor vi sier og gjør, som vi gjør. Nei de vil belære oss og fortelle oss hvordan vi er. Finnes det noe mer nedlatende? De antar vi er så lite oppegående at vi må belæres. 

Samtidig florerer det av kommentarer i blogger og avisoppslag etter de siste ukenes voldtektsfokus. Og jeg blir sjokkert over hva menn der kan finne på å si. Nå leste jeg at vi kvinner liker å bli seksuelt trakassert. Vi har bare ikke skjønt det. Men vi vil savne det om det opphører :P eller de som konsekvent påstår norske menn ikke voldtar på fest når dama er neddopa og borte vekk. Samme menn som hater innvandrere og benytter enhver anledning til å trekke frem hvor onde de er. Og ikke minst - samme menn som har henta seg en thai-kone. Det er så skremmende lite selvinnsikt der at jeg blir helt matt.

Kan noen være så snill og fortelle meg at disse nettrollespill ikke er representative for de norske menn? Finnes det en slags statistikk som viser at nettroll kun er en ørliten del av Norges befolkning?

Og før noen får hikke og sure oppstøt - det finnes ganske mange psykoskrudde kjærringer der ute også. De er helt klart av verste sort kaninkoker. 

Anonymkode: 7c84e...003

Internett ødelegger mennesker generelt. Du ser det ikke så godt fordi du er blind for dårlig oppførsel blandt dine egne, men kvinner er også helt ræva på nettet. Iht til den gjengse nettkvinne så er en mann bare en emosjonelt avstumpet voldtektsmaskin som også kan dresseres til å bli bankautomat.

 

Internett bare viser oss hvordan folk er innerst inne. Det er som en usynlig hud hvor bæsj, involler og allt sammen er åpent presentert.

Anonymkode: 9b42e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være det samme på Mann.no at noen skriver det om deg etter å ha møtt deg? Ser du også har litt fordommer mot menn som har kvinner fra Thailand. Er de annenrangs?

Anonymkode: e2efb...2c3

Så klart de er det.

Kvinner som TS er gjerne fra middelklassen og later som om de progressive samtidig som de har et utilslørt hat for hvite arbeiderklassemenn

 

Anonymkode: 9b42e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...