AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Jeg har følt meg litt forvirra en stund. Av den årsak at menn jeg møter IRL ikke samsvarer med menn jeg opplever her og i kommentarfelt. Menn i det virkelige liv er lette å forholde seg til. Man ser fort om det er en man ikke kan stole på eller om han faktisk er en ok person. Det er lett å se hvem en vil ha i sitt liv på en eller annen måte. Dette er fine menn som får meg til å le daglig. Dette er menn, som ofte er veldig gode venner og som jeg kan ha lange og dype samtaler med. Dette er menn som innimellom blir min elsker og min kjære. Dette er menn som gir meg energi og glede og som jeg er sjeleglad for å ha i mitt liv. De er venner, familie, kollegaer, bekjente og til og med han hyggelige i butikken som alltid smiler og naboen min som alltid sier "ha en fin dag". Herlige ekte mennesker. Og så går jeg inn her og opplever menn med som er utrolig nedlatende mot damer. De stiller ikke spørsmål om hvorfor vi sier og gjør, som vi gjør. Nei de vil belære oss og fortelle oss hvordan vi er. Finnes det noe mer nedlatende? De antar vi er så lite oppegående at vi må belæres. Samtidig florerer det av kommentarer i blogger og avisoppslag etter de siste ukenes voldtektsfokus. Og jeg blir sjokkert over hva menn der kan finne på å si. Nå leste jeg at vi kvinner liker å bli seksuelt trakassert. Vi har bare ikke skjønt det. Men vi vil savne det om det opphører eller de som konsekvent påstår norske menn ikke voldtar på fest når dama er neddopa og borte vekk. Samme menn som hater innvandrere og benytter enhver anledning til å trekke frem hvor onde de er. Og ikke minst - samme menn som har henta seg en thai-kone. Det er så skremmende lite selvinnsikt der at jeg blir helt matt. Kan noen være så snill og fortelle meg at disse nettrollespill ikke er representative for de norske menn? Finnes det en slags statistikk som viser at nettroll kun er en ørliten del av Norges befolkning? Og før noen får hikke og sure oppstøt - det finnes ganske mange psykoskrudde kjærringer der ute også. De er helt klart av verste sort kaninkoker. Anonymkode: 7c84e...003 17
Lee Jones Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Om du ser det fra en manns perspektiv så er ståa mye likt med kvinner. Veldig hyggelige og greie IRL, men på nett er de helt annerledes. Jeg tror det er få, menn eller kvinner, som ikke er hyggelige og greie IRL. 5
Teethgrinding Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Ja, det finnes jenter som setter seg selv i uheldige situasjoner på nach. Ja, det er mannen som er problemet. Nei, alle menn er ikke voldtektsmenn. Mye rart sies i kommentarfelt, men ofte er det billig provokasjon det handler om. Hvis man er litt reflektert kan man se verdien av at folk får luftet sitt oppkast i offentligheten. Det er til å foretrekke fremfor at ting skal koke under lokk. I et demokratisk perspektiv; når ting ikke får lov til å bli sagt blir tingene bare verre. Det er tross alt bedre med en fri debatt enn et PK-ekkokammer. Sånn! There is hope in humanity still. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Det er lett og skyle på alle andre. Det er ofte det som er problemet. Du får kun 1 versjon av historien fra 1 part i en krangel. Så han/hun vil somregel aldri inrømme sine egne feil. Det kan være bevisst eller ikke. Om det ikke er bevisst kan det eskalere og partner blir værre. Det er og mye bitre kjerringer her som aldri kunne fått en mann om det sto om livet. Så alt de gjør er og kritisere. Anonymkode: 677e1...025 2
Gjest Perfem2 Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 (endret) . Endret 28. januar 2017 av XXVIII
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 15 minutter siden, Arcturus skrev: Ja, det finnes jenter som setter seg selv i uheldige situasjoner på nach. Ja, det er mannen som er problemet. Nei, alle menn er ikke voldtektsmenn. Mye rart sies i kommentarfelt, men ofte er det billig provokasjon det handler om. Hvis man er litt reflektert kan man se verdien av at folk får luftet sitt oppkast i offentligheten. Det er til å foretrekke fremfor at ting skal koke under lokk. I et demokratisk perspektiv; når ting ikke får lov til å bli sagt blir tingene bare verre. Det er tross alt bedre med en fri debatt enn et PK-ekkokammer. Sånn! There is hope in humanity still. Sant jeg skal få installert er troll-filter 2 minutter siden, XXVIII skrev: Slike debatter tiltrekker ofte også slike mennesker spesielt, ettersom de via kommentarfelter og forum får en arena der de i motsetning til ellers føler at de kan bli hørt. Jeg har også på følelsen om at mange lever sitt sosiale liv via Internett. Det er jo litt trist på deres vegne. Anonymkode: 7c84e...003
Cronosgjesten Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 (endret) Alle har en side man skjuler, som kan komme fram på nett. Jeg for min del, er sjokkert over mange kvinners dobbeltmoral. Jeg kjenner ingen IRL som forteller at de gjerne hopper til køys med en fyr fordi han var hot, men ble sammen med mannen sin, fordi han kanskje ikke var så hot, men hadde humor, trygghet, omsorgsevne etc. Det hadde kanskje ikke vært det klokeste.. Jeg hadde i alle fall takket for meg ganske fort, om det kom fram at jeg var trygghet, omsorg, potensiell familiefar, men ikke spesielt tennende. Til det hadde skuffelsen vært for stor. Likevel leser man her side opp og ned om han som var så kjekk, god i senga, men ustabil og kunne ikke leves med. At man ligger med menn som ikke betyr noe, fordi det er lettere å forholde seg til etc. Jeg har aldri hørt noe som dette IRL Endret 4. september 2016 av Cronosgjesten 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har følt meg litt forvirra en stund. Av den årsak at menn jeg møter IRL ikke samsvarer med menn jeg opplever her og i kommentarfelt. Menn i det virkelige liv er lette å forholde seg til. Man ser fort om det er en man ikke kan stole på eller om han faktisk er en ok person. Det er lett å se hvem en vil ha i sitt liv på en eller annen måte. Dette er fine menn som får meg til å le daglig. Dette er menn, som ofte er veldig gode venner og som jeg kan ha lange og dype samtaler med. Dette er menn som innimellom blir min elsker og min kjære. Dette er menn som gir meg energi og glede og som jeg er sjeleglad for å ha i mitt liv. De er venner, familie, kollegaer, bekjente og til og med han hyggelige i butikken som alltid smiler og naboen min som alltid sier "ha en fin dag". Herlige ekte mennesker. Og så går jeg inn her og opplever menn med som er utrolig nedlatende mot damer. De stiller ikke spørsmål om hvorfor vi sier og gjør, som vi gjør. Nei de vil belære oss og fortelle oss hvordan vi er. Finnes det noe mer nedlatende? De antar vi er så lite oppegående at vi må belæres. Samtidig florerer det av kommentarer i blogger og avisoppslag etter de siste ukenes voldtektsfokus. Og jeg blir sjokkert over hva menn der kan finne på å si. Nå leste jeg at vi kvinner liker å bli seksuelt trakassert. Vi har bare ikke skjønt det. Men vi vil savne det om det opphører eller de som konsekvent påstår norske menn ikke voldtar på fest når dama er neddopa og borte vekk. Samme menn som hater innvandrere og benytter enhver anledning til å trekke frem hvor onde de er. Og ikke minst - samme menn som har henta seg en thai-kone. Det er så skremmende lite selvinnsikt der at jeg blir helt matt. Kan noen være så snill og fortelle meg at disse nettrollespill ikke er representative for de norske menn? Finnes det en slags statistikk som viser at nettroll kun er en ørliten del av Norges befolkning? Og før noen får hikke og sure oppstøt - det finnes ganske mange psykoskrudde kjærringer der ute også. De er helt klart av verste sort kaninkoker. Anonymkode: 7c84e...003 Kan noen kvinner si til meg at ikke alle kvinner er som på KG? Same shit. Det er 7 milliarder mennesker på denne jorden og alle er forskjellige. Men om du tror at alle mennene som du har så mange dype samtaler med kun er ute etter den dype samtalen og ikke noe mer så tar du feil. Anonymkode: e2efb...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Tror ofte det er de samme personene man ser igjen og igjen. At de ikke er mange som driver på slike, men de som gjør, er veldig aktiv. Anonymkode: 510c3...af8 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ofte det er de samme personene man ser igjen og igjen. At de ikke er mange som driver på slike, men de som gjør, er veldig aktiv. Anonymkode: 510c3...af8 Antagelig. Har en bekjent som er litt på krigsstien mot troll. Hen kjenner igjen flere gjengangere. Noen sitter jo der dagen lang og kommenterer alt VG og Dagbladet legger ut. Og uansett sak, så klarer de å vinkle det til at alle innvandrere (de glemmer at kona deres er fra Thailand) er grusomme mennesker og at alle damer er like mye verdt som ei ku på bås. Anonymkode: 7c84e...003 4
Gjest Minesveiper Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Tror ikke det er internett som ødelegger dem, men heller det at de ikke finner sin/en plass i dagens samfunn. Det skaper mye bitterhet som spys ut på nettet.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, Minesveiper skrev: Tror ikke det er internett som ødelegger dem, men heller det at de ikke finner sin/en plass i dagens samfunn. Det skaper mye bitterhet som spys ut på nettet. Det kalles ansvarsfraskrivelse. I stede for å ta tak i seg selv, godta sin situasjon og gjøre det beste ut av det, så skylder de på alle andre. Bra karaktertrekk Anonymkode: 7c84e...003 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, XXVIII skrev: Slike debatter tiltrekker ofte også slike mennesker spesielt, ettersom de via kommentarfelter og forum får en arena der de i motsetning til ellers føler at de kan bli hørt. 5 minutter siden, Minesveiper skrev: Tror ikke det er internett som ødelegger dem, men heller det at de ikke finner sin/en plass i dagens samfunn. Det skaper mye bitterhet som spys ut på nettet. Ja. jeg tror enkelte brukere har installert en sirene på dataen sin, så hver gang ordet "innvandrer" blir nevnt uler denne sirena og blinker rødt. Så benker de seg foran dataen med colaen og ostepoppen sin, og copy-paster en rekke velvalgte gloser fra document.no eller andre innvandringskritiske kilder de har, som er deres bibel, over i kommentarfeltet. De fremstår kanskje som mange men er heldigvis få. (Blokkering er en fin ting) Når det gjelder menn som fortsatt sørger over at kvinner fikk stemmerett, så er de nok noen sosiale utskudd som sliter med bitterhet og usikkerhet, ettersom kvinner er så dumme at de ikke har forstått at der i stresslessen foran pc'n sitter jo han, Guds gave til kvinnen, men de har bare ikke intelligens nok til å forstå det selv. Enda han kan by på både cola, ostepop og Internett livsvisdom...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Ja. jeg tror enkelte brukere har installert en sirene på dataen sin, så hver gang ordet "innvandrer" blir nevnt uler denne sirena og blinker rødt. Så benker de seg foran dataen med colaen og ostepoppen sin, og copy-paster en rekke velvalgte gloser fra document.no eller andre innvandringskritiske kilder de har, som er deres bibel, over i kommentarfeltet. De fremstår kanskje som mange men er heldigvis få. (Blokkering er en fin ting) Når det gjelder menn som fortsatt sørger over at kvinner fikk stemmerett, så er de nok noen sosiale utskudd som sliter med bitterhet og usikkerhet, ettersom kvinner er så dumme at de ikke har forstått at der i stresslessen foran pc'n sitter jo han, Guds gave til kvinnen, men de har bare ikke intelligens nok til å forstå det selv. Enda han kan by på både cola, ostepop og Internett livsvisdom... Ja og han har jo så klart gått på Livets Harde Skole og har derfor kompetanse nok i bøtter og spann på å uttale seg Han har også vært på Granca et par ganger, og i Phuket for å hente seg kone, og er derfor verdensvant må vite. Anonymkode: 7c84e...003 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja og han har jo så klart gått på Livets Harde Skole og har derfor kompetanse nok i bøtter og spann på å uttale seg Han har også vært på Granca et par ganger, og i Phuket for å hente seg kone, og er derfor verdensvant må vite. Anonymkode: 7c84e...003 ..og liten tiss. Anonymkode: 0a80c...70f 1
Uffda Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 Du lever i en boble om du blir overasket over at folk på et diskusjonsforum faktisk ikke er her for å ønske deg en fin dag, men for å diskutere. Se på det som en smak av hva du vil oppleve etterhvert som alderen innhenter deg og menn ikke lenger er like av å få deg til å le. Høres kanskje krast ut, men du har en jævlig snever oppfatning av menn om du opplever den dagligdagse kurtisen og dårlige forsøk på å komme ut av vennesonen som standarden for hvordan menn er rundt kvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #17 Skrevet 4. september 2016 14 minutter siden, Uffda skrev: Du lever i en boble om du blir overasket over at folk på et diskusjonsforum faktisk ikke er her for å ønske deg en fin dag, men for å diskutere. Se på det som en smak av hva du vil oppleve etterhvert som alderen innhenter deg og menn ikke lenger er like av å få deg til å le. Høres kanskje krast ut, men du har en jævlig snever oppfatning av menn om du opplever den dagligdagse kurtisen og dårlige forsøk på å komme ut av vennesonen som standarden for hvordan menn er rundt kvinner. Hææ? Hahaha tror du jeg vil ha et nettroll? Og når begynte nettroll og kg's bitterpikker å diskutere? For dem er det kun en sannhet og det er den de har laget oppi sitt hode. En "sannhet" de må messe om til alle der ute som en dårlig predikant. Men heldigvis er de menn jeg har rundt meg i livet glade for både vennskap og diskusjoner. Flotte reelle og ekte menn <3 de gir meg håp også Anonymkode: 7c84e...003 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #18 Skrevet 4. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hææ? Hahaha tror du jeg vil ha et nettroll? Og når begynte nettroll og kg's bitterpikker å diskutere? For dem er det kun en sannhet og det er den de har laget oppi sitt hode. En "sannhet" de må messe om til alle der ute som en dårlig predikant. Men heldigvis er de menn jeg har rundt meg i livet glade for både vennskap og diskusjoner. Flotte reelle og ekte menn <3 de gir meg håp også Anonymkode: 7c84e...003 Som 95 % av alle norske menn er. Hvorfor henger du deg opp i noen få som går igjen på nettet? Anonymkode: e2efb...2c3 1
Uffda Skrevet 4. september 2016 #19 Skrevet 4. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hææ? Hahaha tror du jeg vil ha et nettroll? Og når begynte nettroll og kg's bitterpikker å diskutere? For dem er det kun en sannhet og det er den de har laget oppi sitt hode. En "sannhet" de må messe om til alle der ute som en dårlig predikant. Men heldigvis er de menn jeg har rundt meg i livet glade for både vennskap og diskusjoner. Flotte reelle og ekte menn <3 de gir meg håp også Anonymkode: 7c84e...003 Igjen forsøker du å overbevise deg selv om at verden er som din hverdag. Du er på et diskusjonsforum, folk er her for å diskutere/ventilere. Ingen bryr seg om hva som ellers foregår i livet ditt, og når du skjønner det så skjønner du hvorfor menn her ikke er sånn som de mennene du søker i virkeligheten.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. september 2016 #20 Skrevet 4. september 2016 2 minutter siden, Uffda skrev: Igjen forsøker du å overbevise deg selv om at verden er som din hverdag. Du er på et diskusjonsforum, folk er her for å diskutere/ventilere. Ingen bryr seg om hva som ellers foregår i livet ditt, og når du skjønner det så skjønner du hvorfor menn her ikke er sånn som de mennene du søker i virkeligheten. Ehm.. Jeg forstår heller ikke det, så gjerne opplys oss begge. Det er forøvrig masse menn også som er her for å diskutere og "ventilere" men de sprer ikke rasisme eller kvinnefiendtlig propaganda. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som 95 % av alle norske menn er. Hvorfor henger du deg opp i noen få som går igjen på nettet? Anonymkode: e2efb...2c3 Det er lov til å reagere på utsagn på nett som åpenlyst er hatefulle, og jo; såklart blir man overraska og sjokkert, når man ser at det er så mye av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå