Gå til innhold

Fryseforsøk🍀


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle skjønne damer❤️

Noen med erfaringer rundt fryseforsøk? 

Klaffet det? 

 

Anonymkode: f0366...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var gjennom fryseforsøk forrige forsøk, satt inn to embryo og vart gravid. Det ene egget festet seg, men endte dessverre i SA i uke 6-7. 

Hadde så ferskforsøk, 1 egg inn og er nå gravid i uke 13. Forhåpentligvis går det bra denne gangen. 

Har lest om mange som lykkes med fryseforsøk uten at det endte med SA. 

Lykke til med forsøket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, maxi25 skrev:

Var gjennom fryseforsøk forrige forsøk, satt inn to embryo og vart gravid. Det ene egget festet seg, men endte dessverre i SA i uke 6-7. 

Hadde så ferskforsøk, 1 egg inn og er nå gravid i uke 13. Forhåpentligvis går det bra denne gangen. 

Har lest om mange som lykkes med fryseforsøk uten at det endte med SA. 

Lykke til med forsøket.

Takk som svarer, og GRATULERER❤️🍀

Mange som mister tydeligvis🙈 

Går bare på plaster jeg da, og skal på ultralyd til mandagen, for å sjekke om det er klart for innsett. Mitt 1. Fryseforsøk, så er selvfølgelig veldig spent:)  

 

Anonymkode: f0366...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk som svarer, og GRATULERER❤️🍀

Mange som mister tydeligvis🙈 

Går bare på plaster jeg da, og skal på ultralyd til mandagen, for å sjekke om det er klart for innsett. Mitt 1. Fryseforsøk, så er selvfølgelig veldig spent:)  

 

Anonymkode: f0366...892

Takk :-)

Er ikke ofte man leser om de mest vellykka forsøka, så jeg ville ikke fokusert så mye på det negative. 

Prøv å være positiv, gå en times tid gåtur hver dag når du ruger og spis mye avokado. Det er mine beste tips. Jeg spiste avokado hver dag og gikk tur hver dag når jeg gjennomgikk fryseforsøk og nå sist ferskforsøk. Men det første forsøket jeg hadde der utfallet ble negativt gjor jeg ikke det. Kan være tilfeldig, men skader ikke å prøve.

Hva er grunne til at du må gjennomgå prøverør? Hos oss er det veldig veldig redusert spermkvalitet hos mannen. Han har såpass dårlig med sperm at vi har måtte fryse ned hans sperm flere ganger for å ha nok til forsøk. Er håp for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maxi25 skrev:

Takk :-)

Er ikke ofte man leser om de mest vellykka forsøka, så jeg ville ikke fokusert så mye på det negative. 

Prøv å være positiv, gå en times tid gåtur hver dag når du ruger og spis mye avokado. Det er mine beste tips. Jeg spiste avokado hver dag og gikk tur hver dag når jeg gjennomgikk fryseforsøk og nå sist ferskforsøk. Men det første forsøket jeg hadde der utfallet ble negativt gjor jeg ikke det. Kan være tilfeldig, men skader ikke å prøve.

Mens jeg ikke rørte avokado, lå pal på sofaen og var skikkelig pessimist under både fersk- og fryseforsøkene mine, og har i dag to barn (har aldri mistet) ;)

Anonymkode: 4cfdd...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mens jeg ikke rørte avokado, lå pal på sofaen og var skikkelig pessimist under både fersk- og fryseforsøkene mine, og har i dag to barn (har aldri mistet) ;)

Anonymkode: 4cfdd...4c0

Avokado skal visst hjelpe på eggkvalitet og gåturer gir bedre blodsirkulasjon. Som notert, mest sannsynelig tilfeldig at det ble slik hos meg, men igjen så skader det ikke å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, maxi25 skrev:

Takk :-)

Er ikke ofte man leser om de mest vellykka forsøka, så jeg ville ikke fokusert så mye på det negative. 

Prøv å være positiv, gå en times tid gåtur hver dag når du ruger og spis mye avokado. Det er mine beste tips. Jeg spiste avokado hver dag og gikk tur hver dag når jeg gjennomgikk fryseforsøk og nå sist ferskforsøk. Men det første forsøket jeg hadde der utfallet ble negativt gjor jeg ikke det. Kan være tilfeldig, men skader ikke å prøve.

Hva er grunne til at du må gjennomgå prøverør? Hos oss er det veldig veldig redusert spermkvalitet hos mannen. Han har såpass dårlig med sperm at vi har måtte fryse ned hans sperm flere ganger for å ha nok til forsøk. Er håp for alle. 

Det er meg som er "problemet"... Jeg hadde tette eggledere med væske i . Hadde et ferskforsøk før jeg fjernet dem. Det gikk dårlig:/  skal sies jeg var svært stresset, jobbet 16t dager i en hektisk  og fysisk jobb, og toppet det hele med en stor krangel med samboer. Eller...JEG tok veldig på vei... Dagen etterpå, begynte jeg å blø....  Men nå er disse egglederne fjernet, så da blir det fryseforsøk iløpet av uken, el neste. 

Er veldig spent da, for hadde oddsen litt imot oss sist .... Tar fridager etter innsett denne gangen, så skal jeg kjøpe avokado 😉 takk for tips altså;) 

Anonymkode: f0366...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens jeg ikke rørte avokado, lå pal på sofaen og var skikkelig pessimist under både fersk- og fryseforsøkene mine, og har i dag to barn (har aldri mistet) ;)

Anonymkode: 4cfdd...4c0

Lyktes du på fryseforsøk? 🍀❤️

Anonymkode: f0366...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger her med en liten eskimo på 5 uker ved siden av meg 😊 

Anonymkode: d70c6...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fryse alle mine egg pga overstimulering. Lykkes på første innsett med blastocyst, og er nå 22 uker på vei. Øå min klinikken gir de bedre ods for fryseforsøk med blastocyst enn ferskforsøk så jeg har absoludt troen på frys. Er noe med at kroppen da har mindre hormoner enn ferskforsøk som gir bedre sjangs sa de

Anonymkode: d71bc...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte fryse alle mine egg pga overstimulering. Lykkes på første innsett med blastocyst, og er nå 22 uker på vei. Øå min klinikken gir de bedre ods for fryseforsøk med blastocyst enn ferskforsøk så jeg har absoludt troen på frys. Er noe med at kroppen da har mindre hormoner enn ferskforsøk som gir bedre sjangs sa de

Anonymkode: d71bc...24b

Jeg håper dette er rett! Jeg skal ha innsett på torsdag etter totalfrys. Mitt 1. forsøk.

Fint å høre om de det har gått bra med også, det er ikke så ofte de sier noe! For de finnes nok! =) Lykke til, TS og AB!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha min 1. Innsett med totalfrys i neste syklus! Er kjempe spent! Vil gjerne følge deg her hvis du oppdaterer :) ønsker deg masse lykke til! 

Anonymkode: fd0d8...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i gang med fryseforsøk i neste måned veldi spent 😊😊ålreit å se å lese  at så mange har lykkes 😊😊👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å høre om solskinnshistoriene også❤️ jeg håper virkelig jeg er en av dem, og at dere er også selvfølgelig🍀 Kjenner det her tærer på , den prøvingen... 

Skal holde dere oppdatert alle sammen. Litt fint å høre litt omståa, når man selv skal igang med det😉 

LYKKE TIL, til oss🍀🍀🍀

Anonymkode: f0366...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på UL for å sjekke slimhinnene etter å ha vært stimulert av kun plaster.( estradot 100)

Alt så veldig bra ut, skal fortsette med plaster, og straks igang med Lutinus. 

Innsett blir til mandagen.... Da setter dem inn et 6 dager gammelt blastocyst. 

Ikke vet jeg så mye om dette, om dette er fordelaktig eller ulempe med.... 

Men hel uke med ny venting nå da. Er jo den som er verst....

Anonymkode: f0366...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere som har vert gjennom fryseforsøk eller er i gang med det lenge går dere på tabletter før dere skal inn te ul?lang tid går det frq dere begynner med medesin ca te innsett ?😊skal i gang i okt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, thwrbra85 skrev:

Hei dere som har vert gjennom fryseforsøk eller er i gang med det lenge går dere på tabletter før dere skal inn te ul?lang tid går det frq dere begynner med medesin ca te innsett ?😊skal i gang i okt 

Nå er det mitt første fryseforsøk, så har ikke veldig erfaring. Med hittil har jeg kun gått på plaster( estradot) 

gått på dette 12 dager, så er det 5 dager med lutinus før innsett og en stund fremover:)  14 dager ca fra medisinstart til innsett. Her tror jeg alt er avhengig av hvordan kroppen responderer på medisiner. Noen må gå litt lenger også.. 

Masse lykke til med forsøket i oktober🍀

Anonymkode: f0366...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom to fryseforsøk og  har fått to herlige gutter. (Begge stammer fra samme ferskuttak, så har hatt fantastisk uttelling på eskimoene mine :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...