Gå til innhold

Hot mess trener som en dame!


Hot mess

Anbefalte innlegg

Oh, hell ja! :bolledeig::hoppendeglad:

 

Styrkeøkt i går, helt fin, med variasjoner av samme program som vanlig, uten noen vektbelastning i annet enn skulderpress- der greide jeg 3 x 10 med 12 kg (12 kg i hver hånd), og tre perfekte sett, og det har ikke gått like greit i det siste. Generelt har jeg stagnert litt, og har spist for lite og hatt for lite struktur og fokus til at jeg kunne regne med annet. Nå i det siste har jeg fått til helkroppsøkter annenhver dag igjen, med tung kondisjon på "hviledagene", slik det skal være, og hvis jeg kan holde på det nå, så vil nok resultatene komme.

 

Viktigere enn 5 kg ekstra i markløft er dog at, YESSS, jeg banka mine egne sperrer, kvinnet meg opp, og dro på prøvetime på byens kampsportsenter i kveld (kickboksing). Det var både litt skummelt først (jeg måtte bruke google maps for å i det hele tatt finne stedet, og kjente selvsagt ingen), og da jeg kom dit var det jo sånn, ehh, hva gjør jeg med meg selv nå, hvor er garderobene, og OMFG, det er mye folk her, og alle andre kjenner hverandre? Og under selve timen følte jeg meg jo som en dust langt oftere enn jeg følte at jeg fikk noe til, jeg har jo ikke gjort noe sånt før, og dette var jo ikke leke-kickboksing av aerobictimesorten heller, dette var ordentlig kampsport!

 

Noen Brækhus in the making I am not, men når jeg får teknikken inn, og slutter å si unnskyld når jeg treffer folk det er meningen jeg skal treffe, eller treffer puta jeg skal treffe, så kan dette bli bra! Og jeg sier "når", for dette kommer jeg nok til å fortsette med. Super kondisjonstrening, fin måte å bli kjent med folk på etterhvert (jeg trener jo på et "damegym" der klientellet er veldig, det er damer, det er ordentlige damer, det er streit og fint, og alle er hyggelige, men det skader ikke med avveksling fra det treningsmiljøet heller), og veldig bra måte å trene på uten at du merker så godt at du trener (fra sjette km og utover på en tredemølle begynner jeg å bli enten homocidal eller suicidal).

 

Og et litt mindre strigla og mer mannsdominert miljø enn jeg vanligvis henger i, som likevel ikke føltes for macho eller på noen måte ikke inkluderende, var fint. Når man skal drife tøff, veldig fysisk og veldig konfronterende trening der komfortsonen er det første som ryker, intimsonen det neste, er det selvsagt viktig at selve miljøet føles komfortabelt og omgivelsene trygge, selv om de er uvante.

Merkes det at jeg er positivt ovverrasket, og også stolt over å ha pushet meg selv nok til å finne det ut? For i fall noen var i tvil, det er jeg.:lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Heh, jeg fikk i farta varsel om at noen hadde likt innlegg i denne dagboka nå, så noen må ha lest her i dag, og kom på at jeg ikke bare har glemt å oppdatere den, men glemt å si at jeg vel egentlig har gitt denne opp. Ikke gitt opp treninga, den går bedre enn på lenge, og jeg har hatt en ganske fin progresjon siden sist jeg oppdaterte her, og i tillegg fått kampsport inn som ny treningsform og ny lidenskap, i tillegg til å holde på de tre til fire fullkroppsøktene med styrketrening og hverdagscardio med hund etc (selv med piggsko er løping utendørs nå ikke noe jeg får meg til å legge sjela i å gjennomføre mer enn sjeldent).

Jeg har fulgt opp en logg et annet sted litt halvveis (denne har jo ikke blitt fulgt opp overhodet), men med mindre det er sånn vanvittig interesse for at jeg skal tvinge meg til å loggføre her også, så holder jeg meg nok foreløpig til å, som før, logge styrketrening i Jefit, logge all aktivitet + søvn med Polar-pulsklokka, logge matinntak i software på macen, og fortsette å gjøre det jeg skal, selv om jeg ikke loggfører at jeg gjør det. ;)

Ikke noe poeng i å slette denne, kan hende jeg tar den opp igjen senere, men jeg kan kanskje fjerne direktelink til den i signaturen min, for akkurat her, i denne dagboka, skjer det ingenting, og det kommer neppe til å endre seg med det første.

Men målet fremover er først og fremst å holde på det jeg gjør selv om det er advent og tilbud på julemarsipan overalt, nå som diett og trening funker så godt, gir jeg ikke slipp på den trenden uten kamp! Om jeg tar noen dager med marsipanspising og begrenset trening de dagene midt i jula når det virkelig er høytid og treningssenteret uansett ikke er åpent, kommer jeg ikke til å klandre meg selv for det, men frem til da, kjører jeg på!

Den som likte innleggene her inne i kveld, takk for oppmuntring, og påminnelse om at jeg har glemt at denne fantes. :biggrin:

Endret av Hot mess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2016 den 0.20, jabx skrev:

Har du noe progress pix?

Det innlegget der så jeg først nå at jeg heller ikke har fått med meg, men, ja, jeg har bilder som viser fremgangen, selv om jeg ikke har noe særlig med før-bilder som ikke bare er vanlige bilder tatt av meg, ikke formbilder, jeg skulle jo ikke gjennom noen dramatisk vektnedgang eller gå fra utrent til bodyfitnessutøver. Utover i prosessen det siste året har jeg tatt faktiske formbilder av typen der man ser muskeldefinsjon og endringer, og de har jeg lagret til eget bruk.

Men, det du egentlig vel spurte om er vel om jeg har formbilder av kroppen min jeg vil legge ut her, og nei, det skjer ikke. ;) Om jeg så har blitt så stolt over fremgang jeg selv ikke så for meg skulle bli såpass dramatisk og gå så fort som det gikk, så har de blitt brukt for å sende via snapchat til venner, og lagret på imacen som referanse for min egen del. Uansett hva slags form jeg skulle få kroppen min i, ever, er det ikke min greie å vise kroppen frem på nettet, selv om bildene ikke skulle kunne identifisere meg. ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Du hadde jo en logg du! 

Jeg er heller ikke så fan av å legge ut masse bilder på nettet.. Dog så har jeg noen som fra bulken og skal ta nye når dietten er ferdig, men velger nok bildene med omhu, da jeg har opplevd feil type oppmerksomhet tidligere, som jeg ikke ble så glad for ;)

Dumt du ikke skal logge videre, men hvis du ikke trives med denne loggen, så er jo det opp til deg! 

Jeg bruker loggen kun til å se fremgang, da jeg aldri hadde skrevet ned mål eller hvilken vekt jeg ligger på i øvelsene, så for min del, så fungerer den bra til at jeg har mye info liggende. For det er utrolig hvor fort jeg glemmer hvor jeg var på det ene og det andre... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...