Gå til innhold

Hot mess trener som en dame!


Hot mess

Anbefalte innlegg

Vel, nå har jeg forsøkt meg på treningsdagbok/loggbok over hele internettet (ok, bare lavkarbo.no og fitnessbloggen, men det er jo faktisk ikke så mange flere steder å drive med slikt på norsk, og å fortsette å lete for å finne et forum der jeg, om jeg så må skrive fransk, føler at at jeg og innholdet i loggboka passer 100% inn, vel, det gidder jeg ikke.

 

Men, lavkarbo.no-forumet var definitivt ikke min scene, siden det var heller lite fokus på trening der overhodet, og jeg spiser noe man til nød kan kalle liberal lavkarbo, og har ikke særlig mye fett jeg trenger å bli kvitt, og jeg følte egentlig at journalen min ikke passa særlig godt inn med profilen det forumet har, og jeg fikk dermed heller ikke særlig mye tilbakemeldinger eller innspill utover «Så sprek du er, a!». Noe som er kjempehyggelig å få høre, og jeg er forsåvidt enig i det- jeg er ganske sprek. :P Men, det ble ikke så stimulerende etterhvert, målet med å loggføre trening og fremgang var ikke først og fremst for å få skryte. :biggrin:

 

Fitnessbloggen er et sted jeg føler meg litt mindre malplassert, men der er de nesten litt for dedikerte og seriøse angående trening, og selv om jeg aldri har vært det minste laidback på området, så har jeg brukt noen år på å bli voksen og forsone meg med at å få bikinikroppen jeg hadde da jeg var 22, nok ikke er oppnåelig, og at å prøve å nå dit vil kreve en manisk fokus og dedikasjon, og siden jeg omsider er sånn ca. over spiseforstyrrelsene jeg har dyrket hele mitt voksne liv, tipper jeg at det ikke ville gå så veldig bra på noen måte hvis jeg forsøkte meg på bikinifitness-kropp. Jeg har jo oppdaget at jeg er ekstremt god på å sulte meg selv og gjøre trening til noe helt vilt usunt, og drive meg selv fra vettet mens jeg holder på, så...jeg trenger en mer folkelig approach til fitness-greiene. Sånn, det Kristine Weber driver med nå til dags er jeg veldig fan av, fit, men ikke fanatisk.

 

Så, velkommen til det vi kan sikte mot skal bli en gylden middelvei – det må gå an å si nei til taco og godterier utover til spesielle anledninger, trene styrke målrettet, drive med så mye cardio jeg har lyst til (og det er ganske mye), uten å bikke over i lett forstyrret, og gjøre forferdelige ting man ikke kan ta tilbake, som å helle funlight i kesam og spise det. :P

Og, overskriften er selvsagt et sleivspark til den der "damer bør trene som menn". Hvis jeg trener hardt, strukturert og målbevisst, og løfter tunge ting, så trener jeg ikke som en mann. Jeg trener som en person som har forstått at å drive på sånn er kjempesmart for å få resultater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med treningen, jeg håper du oppnår akkurat det du ønsker med den ;)

Og velkommen med dagbok her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Lykke til med treningen, jeg håper du oppnår akkurat det du ønsker med den ;)

Og velkommen med dagbok her!

Takk! Om jeg ikke synes dagboka mi passer inn her, så får jeg nesten bare innse at jeg burde holde kjeft, eller starte en blogg. Det må da være plass til enda en trenings/kostholdsblogg på nettet fortsatt? En liten en? :P

 

Jeg var opprinnelig litt usikker på om styrketrening var noe folk drev mye med her inne, men jeg har skjønt at det faktisk er en del her som er rimelig opptatt av det. Og, @Cyrus og @Uchiha Madbrah har jo banet vei her og gjort det veldig akseptert på Kvinneguiden med både styrke, posering, og seriøs bromance. :biggrin:

 

Og, jeg vet ikke om jeg kommer til å oppnå det jeg ønsker med dagboka, den er mer tidsfordriv, men jeg planlegger å oppnå det jeg ønsker ved hjelp av trening, mat og manglende evne til å gi opp. :biggrin:

Endret av Hot mess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Cyrus skrev:

Jeg har trua på deg! Get those gainz guuurl!

Håh! Når KG selverklærte ekspert på dette har trua, så skal dette gå! Nå har jo du backet opp det selverklærte ekspert-imaget med såpass mye kunnskap at du jo begynner å bli etablert som ekspert blant andre også. :biggrin:

Men gains drøyer jeg med til jeg for alvor kan kle meg i så mange lag at 5, eller 20, kg ekstra ikke synes. Det er sånn ca. en måned igjen her oppe der jeg kan gå rundt og sørge for at folk ser at jeg har gjort en solid innsats siste året (og ekstremt solid siste halvåret), så ikke så mye som carbface før jeg har utnyttet det for alt det er verdt! :biggrin:

 

(Blir vanvittig deilig å gå litt opp i kalorinivå om en stund, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling, jeg driver stort sett bare med løping, men jeg har trua på at man kan få til det man vil med trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Hot mess skrev:

Håh! Når KG selverklærte ekspert på dette har trua, så skal dette gå! Nå har jo du backet opp det selverklærte ekspert-imaget med såpass mye kunnskap at du jo begynner å bli etablert som ekspert blant andre også. :biggrin:

Men gains drøyer jeg med til jeg for alvor kan kle meg i så mange lag at 5, eller 20, kg ekstra ikke synes. Det er sånn ca. en måned igjen her oppe der jeg kan gå rundt og sørge for at folk ser at jeg har gjort en solid innsats siste året (og ekstremt solid siste halvåret), så ikke så mye som carbface før jeg har utnyttet det for alt det er verdt! :biggrin:

 

(Blir vanvittig deilig å gå litt opp i kalorinivå om en stund, da).

#smallerbytheday #winteriscomingsoyoubetterbulkthefuckup 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Jeg har ikke peiling, jeg driver stort sett bare med løping, men jeg har trua på at man kan få til det man vil med trening ;)

At du driver med løping betyr jo ikke at du ikke har peiling, bare at styrketrening ikke er din greie, så du har kanskje ikke så mye peilig på akkurat det, spesifikt. Sånne holdninger med "tren rett eller la være" er det teiteste jeg hører. Om man holder seg i form, på en måte man trives med, og man får ut det man vil ha av det man gjør, så kan ingen si noe på at du ikke trener styrke. Slik jeg lar være å mase på folk jeg kjenner som kunne tatt meg i en bicepscurl, men ikke kan løpe tyve meter, om at hjertet deres lider og at de må trene cardio, fordi, reasons.

Jeg har mange år som "bare løper" bak meg selv (løp og annen cardio-trening), og selv om jeg ikke har fått løpt mye i sommer (beinhinnebetennelse jeg forsøker å ikke gjøre verre), har jeg logget sånn 60-100 km i uka med fjelltur og rask gange i lysløype og slikt. Jeg trives med begge deler, men hva andre fortrekker, har jeg ikke noe med.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cyrus skrev:

#smallerbytheday #winteriscomingsoyoubetterbulkthefuckup 😄

Duh, det blir snart mørkt 24/7 her oppe, og hvis jeg finner en måte å gjøre joggebukser og dunjakke akseptabelt antrekk for å omgås andre, selv i profesjonnelle situtuasjoner, så kan jeg egentlig komme unna med hva som helst frem til april 2017. Jeg skal nok få lagt på meg litt, nok til å gi musklene mat, men ikke så mye at klærne mine ikke passer. :biggrin:#jegboritromsøtrorduseriøstlittfetthjelper?

 

Forresten første gang jeg har hatt som bevisst mål å gå litt, kontrollert, opp i vekt. Når jeg har lagt på meg tidligere, har det vært, ehh. Et uhell. Og jeg har kjapt sørget for å bli kvitt ekstra kilo. Nå skal jeg faktisk tørre å se helt normal ut for alle andre enn meg (for de kiloene som kommer på i vinter, er det bare jeg som ser), men vite at jeg øker litt i vekt, og at jeg får igjen for det til våren. :) Ganske ny og befriende holdning for en gammel anorektiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, frisk start på denne treningsdagboka, den blir neppe oppdatert i nærheten av så ofte mesteparten av tiden. Men, å misjonere om hvor bra styrketrening faktisk funker, selv for oss vanlige dødelige som har bikket 30, og bare kjører helkropp annenhver dag, og ikke legger så mye innsats i det utover det, førte i kveld til at noen på forumet sende pm for å spørre litt mer. Og jeg forteller jo gjerne, jeg er jo litt nyfrelst evangelist, så når noen vil ha info om styrketrening og hvorfor det, vel, ikke endra livet mitt, men har endra kroppen min mye, så legger jeg ut!

Det var imidlertid først da jeg innså at jeg mangler bilder, sånn, både før-bilder (for jeg var jo ikke schvær, det var jo ikke sånn "starten på livsstilsendring", og jeg så jo ikke for meg at å bare legge til styrke, og gjøre det seriøst, ville utgjøre så stor forskjell. Og definitivt ikke være så synlig.

Så nå måtte jeg forsøke å finne bilder der man i alle fall ser "etter", men jeg tar jo ikke så mye fleksebilder på gymmen ("ikke mye" =ingen), eller i speilet hjemme. Så jeg måtte forsøke å finne en selfie fra i sommer der jeg gikk i singlet, sånn, "her er armer/skuldre, i alle fall!". :fnise:

 

Jeg skjønner jo nå at jeg må begynne å ta flatterende selfies, snarest, før gainsene noen her maser om dekker over muskeldefinisjonen. Evnt. kan jeg få en av de fyrene på gymmet til å bilder, en av de som ser ut som om de er der 50% for å trene, 20% for å sprade rundt og vise seg frem, og 30% for å glo på damene der som om de har tenkt å spise oss hele.

 

Jeg skjønner også at når man sender bilder til folk for å vise frem musklene sine på kveldstid, så bør det strengt tatt være til en hott fyr. Note to self, få tatt selfies, finne hott fyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nok introduksjon og planlegging av flexe-selfies, siden jeg hadde den den siste av 12 PT-timer søndag, må jeg nå bare holde fokus og sørge for at jeg fortsetter i helt riktig retning, i bra nok tempo. Nå har jeg ikke hatt oppfølging av PT mer enn maks et par ganger i uka (helt i begynnelsen, da jeg måtte lære alt, jeg tok mitt livs første markløft like over påske, liksom), og oftest mer sporadisk, vi har mest holdt øye med at det gikk rett vei, at teknikke er spikra, og jeg har jo økt i vektbelastning mellom PT-timene på egenhånd når jeg har kjent at det ikke ble tungt nok. Det er ikke akkurat noen grunn til at jeg ikke skulle få til å fortsette det jeg er i gang med nå.

SIden jeg har to fullkroppsprogram (hovedprogram og et alternativt for å gi meg litt avveksling), og kan kjøre dem i månedsvis til, trenger jeg ikke tenke på å endre på så mye. Programmene vi først satte opp har vi bare tweaket på når det kommer til vektbelastning ("prøv deg frem " ble til spesifikk vekt, som har blitt økt, og økt igjen), og så har jeg forsøkt å  skulke frontbøy så mange ganger at PT-en og jeg fant ut at vi kanskje nøyer oss med knebøy inntil videre (frontbøy fikk jeg bare ikke til, og kvelte omtrent meg selv hver gang jeg forsøkte, så 20 min av en økt gikk fort med til å bare banne og streve med den øvelsen der, ikke trene.). Jeg tipper at jeg har noen tiår med styrketrening foran meg, og nok får tid senere til å eventuelt lære meg frontbøy, uten å nesten ta livet av meg i forsøket.

Tipper at den største utfordringen de neste månedene blir å opprettholde aktivitetsnivå/cardio, siden september i Tromsø er farlig nært skikkelig vinterføre/klima. Siden jeg omtrent har overtatt hunden til huseieren min, må jeg ut, men å få til 50-100 km i uka utendørs, slik trenden har vært siden i vår, er nok å sikte litt høyt. Men, siden jeg uansett skal opp i et kalorinntak som, minus det jeg forbrenner,  nok ender 3-500 kcal over der jeg har lagt meg i sommer, kan jeg jo faktisk gjøre det så enkelt som å spise det samme og bevege meg mindre. Om hunden godtar den løsningen, får vi se,jeg ender nok heller med å bare anskaffe mer ull og nye piggsko og rase rundt i snøen fordi jeg lar meg manupulere av en hund.

 

Programmene for styrkeøktene fremover: (minimum 2 ganger i uka, og det må være et unntak, helst 3-4. En hviledag i mellom hver styrkeøkt, mest cardio på dager jeg ikke trener styrke.

HOVEDPROGRAM.PNG

alternativtprogram.png

Endret av Hot mess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Nå ser jeg at siden de programmene ble laget har jeg økt til 65 kg markløft, 40 kg nedtrekk, 75 kg i knebøy, 65 i sittende roing, 40 kg i benkpress, og kjører skulderpress 3 x 10 med 12 kiloshantler i hver hånd nå. Noe av det kuleste med styrke er at man kan måle fremgang på en så nøyaktig måte. Og at jeg løfter godt over kroppsvekta mi i markløft og knebøy er jeg ikke direkte misfornøyd med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått å lese dagboken din!! Utrolig bra økning du har hatt!! Godt jobba!! Nå skal jeg også legge meg i selen 👍💪🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trening skrev:

Rått å lese dagboken din!! Utrolig bra økning du har hatt!! Godt jobba!! Nå skal jeg også legge meg i selen 👍💪🏻

Heh, jeg har faktisk sproadisk loggføring fra disse seks månedene også (selv om jeg ikke tok bilder, journalførte jeg hva jeg gjorde og hvorvidt det funka, sånn for å ha kontroll. Hvis du faktisk finner dette så motiverende, og har for mye fritid, skal jeg ordne oppsummering av første halvåret da Hot mess forsøkte å bli en Fit, hot mess. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det cardio, som jeg har tolket så kreativt at jeg bare har hengt med hund i lysløypa til vi nærma oss ti km, og nå tripper jeg rundt stua mens jeg venter på hentemelding fra posten. Jeg er 75& sikker på at jeg trengte den tightsen, og 100% sikker på at den var så kul at jeg måtte ha den.

71133_ICANIWILL_Kurbits_tights_women_-_Red_orange_1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kul dagbok! Og tights! Og imponerende styrke! For en som bare trener hjemme (men trener veldig hard cardio/tabata og så styrke med de vektene jeg har tilgang til) er det dritimponerende å se sånne tall! I dag hadde jeg manualer med 9 kg på det tyngste, lissom..Blir alltid så imponert over de treningsdagbøkene her inne som beskriver så tung styrke - og kommer med litt fisletall i min, men det jeg gjør funker på et vis likevel! :)

Du skriver innmari morsomt og kult, og jeg håper du fortsetter å logge her, for dette vil jeg lese! Høres kaldt ut med været og mørket du har foran deg..jeg som syns det er altfor mørkt om vinteren her i Oslo har alltid sett med beundring på folk i nord som holder ut! 

Igjen - kul dagbok! Og fint med dagbøker fra noen som ikke er 22 (jeg er 35) og trener hardt! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trening skrev:

Ja takk til oppsummering, og ja, den tightsen var sykt kul!!😊😊👍👍

Den tightsen var utsolgt i str M (og de der er litt små i størrelsen, midt mellom M og S, som er min perfekte størrelse i sånt), og da de fikk inn en på lager i M, hev jeg meg over visakortet og sørget for å få kjøpt den før den ble borte for godt. I følge beskrivelsen er det et "tradisjonelt svensk mønster", jeg aner ikke hva de mener med det, men printet er søtt, og passformen på det merket er SÅ god.

2 timer siden, Rainbow skrev:

Så kul dagbok! Og tights! Og imponerende styrke! For en som bare trener hjemme (men trener veldig hard cardio/tabata og så styrke med de vektene jeg har tilgang til) er det dritimponerende å se sånne tall! I dag hadde jeg manualer med 9 kg på det tyngste, lissom..Blir alltid så imponert over de treningsdagbøkene her inne som beskriver så tung styrke - og kommer med litt fisletall i min, men det jeg gjør funker på et vis likevel! :)

Du skriver innmari morsomt og kult, og jeg håper du fortsetter å logge her, for dette vil jeg lese! Høres kaldt ut med været og mørket du har foran deg..jeg som syns det er altfor mørkt om vinteren her i Oslo har alltid sett med beundring på folk i nord som holder ut! 

Igjen - kul dagbok! Og fint med dagbøker fra noen som ikke er 22 (jeg er 35) og trener hardt! :nigo: 

TAKK!  Jeg har smuglest din dagbok også, bare ikke rukkket å legge igjen spor etter meg. Det er du som driver med hest, sant? Når jeg skal huske hvem som er hvem her inne, må jeg bare finne noe å forbinde med brukeren, og synes å huske at det var en annen hestejente her!

Og takk, igjen! Jeg liker å skrive, og har strengt tatt en bachelorgrad i et yrke der å skrive er mye av greia, men siden de har lagt ned media-Norge omtrent nå, må jeg få utløp for det andre steder. Hvis ikke absolutt alle hadde en blogg, ville jeg nok puslet med en slik, men markedet for blogger er litt mettet. Sånn mettet som man føler seg etter julemiddagen. :P

At du trener hjemme vil jo si at du ikke kan løfte så tungt som på senter uten risiko for skader, med mindre du har et komplett gym hjemme, men at du har selvdisiplin til å ta det hjemme er beundrngsverdig i seg selv! Noen spesiell grunn til at du ikke har avansert til senter enda? Jeg husker nemlig at jeg leste i en bok av Martin Norum (stryrketreningsfagbokforfatteren for dummies) at om en greier å lefte stanga med vekter man skal bruke i knebøy over hodet, er den for lett. Det var da jeg innså at jeg ikke gadd mer styrktrening i sal, jeg vil ha maks effekt for innsatsen jeg gjør, jeg er litt storforlangende! :rolleyes:

I begynnelsen vurderte jeg å ha noe utstyr hjemme for å trene styrke i snøstormer (altså, hver dag i Tromsø i fire måneder :laugh:),  men alt jeg er avhengig av krever så mye plass at jeg isåfall måtte hevet ut møblene fra leiligheten. Og katten. Og meg selv. Jeg vurderer en sånn pull-up bar til å henge i en dørkarm enda, da, spesielt siden en sånn tar liten plass, og pull-ups er min nye favorittøvelse (jeg greier ikke en eneste repitisjon på egenhånd enda, og det skal jeg få fikset på!) Og etter å ha økt fra husmormanualer til de machogutta bruker på kort tid, tror jeg det var lurt å ikke kjøpe tre par rosa manualer for så å "vokse fra dem.

 

Og, YAY, til flere voksne damer! Ikke at det er noe galt med å være 22, det er bare litt irriterende å ikke være 22 lenger selv! :fnise: Da jeg var 22 trengte jeg ikke gjøre stort mer enn å stå opp hver dag for å få definert mage.  Og siden enkelte her inne tror at man bare kan gi opp trening og hamstre grandiosa i det man tipper 30, er det godt at vi er flere for å motbevise det. :P

Og "fisletall", du banker fortsatt både de som sitter på sofaen OG de som jogger sakte og ikke trener styrke. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at du har smuglest! :) Stemmer at jeg driver med hest! Eller, jeg driver mye mer med hund, for hesten min er veldig gammel og heltidspensjonist, så jeg er bare i stallen for å møkke hver dag + ta henne inn om kvelden, fôre og pusse litt. Har ikke ridd på over et år, og det begynner og bli lenge siden sist jeg for eksempel galopperte. Hund er derimot en veldig stor del av livet mitt, med engasjement i fire sporter/aktiviteter. Det gjør at jeg tidvis føler jeg ikke er nok sammen med hesten min, men det begrenser seg hvor mye jeg kan gjøre uansett..! Driver du aktivt med hest?

Jeg jobber også med skriving, er journalist, selv om jeg strengt tatt begynte å jobbe og aldri fikk noen grad. Men nå jobber jeg mer med kommunikasjon, for som du sier er jo medie-Norge på vei mot nedleggelse. Ikke akkurat jobbene det finnes flest av.

Hmmm, for min del er det ikke å avansere å begynne på senter, egentlig, for jeg føler meg ikke hjemme på senter. Før om åra (sånn da jeg var 25-ish og innimellom før det) var jeg støttemedlem på senter, men jeg var der så sjelden og fikk det liksom ikke til, ble ukomfertabel med at det var så mye folk der og følte at jeg ikke ante hva jeg holdt på med. Da var jeg overvektig og hadde ekstremt dårlig kondis også, så det hjalp ikke akkurat, men jeg likte det aldri. Og jeg får fortsatt den "gi-opp-følelsen" om jeg går inn på et senter nå. Så rent bortsett fra at jeg ikke har nok utstyr til å trene skikkelig tung styrke har jeg en del - manualer jeg kan gjøre tyngre ved å skru på flere skiver, pullup-bar jeg kan feste i døra, strikk jeg kan bruke som pull-up-erstatter, bånd jeg kan ta rundt leggene, agility-ladder osv. Jeg trives veldig godt med å trene hjemme til videoer. Men det må være til videoer. Jeg er veldig dårlig til å sette sammen noe selv, og når jeg på for eksempel hotell har tilgang til styrkerom blir jeg helt noob igjen og aner ikke hva jeg skal gjøre. Veldig glad i å følge programmer som er designa av trenere og eksperter, følge videoer som er lagt til den spesifikke dagen av en spesifikk grunn osv. Og det har gitt resultater.

Og når det er veldig harde videoer, som denne (reklame for Insanity Max 30) så blir jeg definitivt godt nok trent av det. Elsker å stå opp halv sju og så ta meg skikkelig skikkelig ut på treningen foran tven. Og her ligger faktisk en av videoene fra det programmet i sin helhet, det har jeg aldri sett før. Jeg har ikke så god plass, men de fleste videoene krever omtrent bare 1 meter i hver retning- knapt det. Og nå skal vi snart flytte, så da får vi et helt treningsrom, da blir det mye ustyr, da! :nigo: 

Hehe, jeg hadde ikke definert mage da jeg var 22, da var jeg lat og tynnfeit, haha! Jeg har mye bedre kropp nå enn jeg noengang har hatt, men det var lettere å holde seg slank om 22-åring, da!

Betryggende at selv du som er SÅ godt trent har trøbbel med pullups! Gleder meg til å fortsette å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.9.2016 at 9.35, Rainbow skrev:

Så kult at du har smuglest! :) Stemmer at jeg driver med hest! Eller, jeg driver mye mer med hund, for hesten min er veldig gammel og heltidspensjonist, så jeg er bare i stallen for å møkke hver dag + ta henne inn om kvelden, fôre og pusse litt. Har ikke ridd på over et år, og det begynner og bli lenge siden sist jeg for eksempel galopperte. Hund er derimot en veldig stor del av livet mitt, med engasjement i fire sporter/aktiviteter. Det gjør at jeg tidvis føler jeg ikke er nok sammen med hesten min, men det begrenser seg hvor mye jeg kan gjøre uansett..! Driver du aktivt med hest?

Jeg jobber også med skriving, er journalist, selv om jeg strengt tatt begynte å jobbe og aldri fikk noen grad. Men nå jobber jeg mer med kommunikasjon, for som du sier er jo medie-Norge på vei mot nedleggelse. Ikke akkurat jobbene det finnes flest av.

Hmmm, for min del er det ikke å avansere å begynne på senter, egentlig, for jeg føler meg ikke hjemme på senter. Før om åra (sånn da jeg var 25-ish og innimellom før det) var jeg støttemedlem på senter, men jeg var der så sjelden og fikk det liksom ikke til, ble ukomfertabel med at det var så mye folk der og følte at jeg ikke ante hva jeg holdt på med. Da var jeg overvektig og hadde ekstremt dårlig kondis også, så det hjalp ikke akkurat, men jeg likte det aldri. Og jeg får fortsatt den "gi-opp-følelsen" om jeg går inn på et senter nå. Så rent bortsett fra at jeg ikke har nok utstyr til å trene skikkelig tung styrke har jeg en del - manualer jeg kan gjøre tyngre ved å skru på flere skiver, pullup-bar jeg kan feste i døra, strikk jeg kan bruke som pull-up-erstatter, bånd jeg kan ta rundt leggene, agility-ladder osv. Jeg trives veldig godt med å trene hjemme til videoer. Men det må være til videoer. Jeg er veldig dårlig til å sette sammen noe selv, og når jeg på for eksempel hotell har tilgang til styrkerom blir jeg helt noob igjen og aner ikke hva jeg skal gjøre. Veldig glad i å følge programmer som er designa av trenere og eksperter, følge videoer som er lagt til den spesifikke dagen av en spesifikk grunn osv. Og det har gitt resultater.

Og når det er veldig harde videoer, som denne (reklame for Insanity Max 30) så blir jeg definitivt godt nok trent av det. Elsker å stå opp halv sju og så ta meg skikkelig skikkelig ut på treningen foran tven. Og her ligger faktisk en av videoene fra det programmet i sin helhet, det har jeg aldri sett før. Jeg har ikke så god plass, men de fleste videoene krever omtrent bare 1 meter i hver retning- knapt det. Og nå skal vi snart flytte, så da får vi et helt treningsrom, da blir det mye ustyr, da! :nigo: 

Hehe, jeg hadde ikke definert mage da jeg var 22, da var jeg lat og tynnfeit, haha! Jeg har mye bedre kropp nå enn jeg noengang har hatt, men det var lettere å holde seg slank om 22-åring, da!

Betryggende at selv du som er SÅ godt trent har trøbbel med pullups! Gleder meg til å fortsette å følge deg!

Heh, det er så gøy å bli omtalt som noen som er SÅ godt trent, selv om jeg føler at det kanskje ikke stemmer helt!

 

Driver ikke med hest nå, selv om det virkelig er en sport som jeg føler gir meg det mye - men å drive med det som voksen, når man bor i by, er dyrt og noe man må ofre mye annet for. Drev aktivt med sprangridning (og noe dressur) fra jeg var barn til slutten av tenårene, men ja. En gang hestejente, alltid hestejente! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...