Gå til innhold

Hvor mange grønnsaker er det vanlig å ikke like?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og følger du linken står det at agurk er frukt, men omtales som grønsak.

Anonymkode: ef00e...311

Om det omtales som grønnsak, så er det en grønnsak. Frukt er den biologiske betegnelsen.

Anonymkode: 53318...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig syns det er veldig rart å ikke like så mange grønnsaker. Jeg liker alle jeg har smakt, og tror det skal mye til for å være så kresen på grønnsaker.

Anonymkode: 7af1a...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig ikke komme på en grønnsak jeg ikke liker. Jeg er kresen på hvordan aubergine er tilberedt, men utover det... ingen aversjoner. Hadde sett rart på en voksen mann som var sånn om jeg serverte middag og kanskje følt at jeg var sammen med en tiåring.

Anonymkode: 5853b...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Maximillian Cohen skrev:

Wiki opp sopp: "Studiet av sopp (mykologi) var tidligere en del av botanikken, men ses i dag på som en selvstendig gren av biologien – ikke minst fordi sopp er nærmere beslektet med dyr enn med plante"
SNL om sopp:  Sopp, også kalt Mycota og Fungi er et rike av organismer som mangler klorofyll (bladgrønt) og er avhengige av organisk næring. Men til forskjell fra dyr har de utvendig, ikke innvendig fordøyelse.

Wiki om korn: " Korn er frukt fra gressarter som dyrkes for å kunne benyttes som føde for mennesker og dyr."
SNL om mais (korn): "
Mais, ettårig gress med margfylt strå, ofte 2–4 m høyt og flere centimeter tykt. "

 

Anonymkode: 24b40...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wiki opp sopp: "Studiet av sopp (mykologi) var tidligere en del av botanikken, men ses i dag på som en selvstendig gren av biologien – ikke minst fordi sopp er nærmere beslektet med dyr enn med plante"
SNL om sopp:  Sopp, også kalt Mycota og Fungi er et rike av organismer som mangler klorofyll (bladgrønt) og er avhengige av organisk næring. Men til forskjell fra dyr har de utvendig, ikke innvendig fordøyelse.

Wiki om korn: " Korn er frukt fra gressarter som dyrkes for å kunne benyttes som føde for mennesker og dyr."
SNL om mais (korn): "
Mais, ettårig gress med margfylt strå, ofte 2–4 m høyt og flere centimeter tykt. "

 

Anonymkode: 24b40...4d3

Og dette forandrer saken?

Det er ingen som har vært i tvil om definisjonen på verken sopp eller korn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...