Gå til innhold

åhh.. har så lyst til å ha en sang fra meg til min kjære....


Huldra

Anbefalte innlegg

men har ikke peiling på hvordan jeg skal gripe akkurat dette an. Går jo selvfølgelig an å kjøpe på nettet... men det kosta jo nesten 500 kr! :(

Det finnes ingen snille og dikteglade jenter her som kan gjøre det gratis eller billigere??

Klem fra Huldra, som jo gjerne vil ha noen sanger i sangheftet sitt hun også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk ikke så vanskelig å dikte sang som man skulle tro. Og det lureste hadde vært om du selv hadde klart å knote ned noen linjer på en sang, så kan vi her på KG rette opp litt og hjelpe deg videre med sangen om du skulle ønske det. Synes det er kjempegøy å hjelpe til med slike sanger, selvom jeg ikke har så greie på det egentlig. Men sang klarer man alltids å lage, og det er jo litt koselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hva med å finne en melodi du syns er lett å synge. Sett deg så ned og forsøk å skrive ned deres historie.. Det tar tid men det blir utrolig flott og personlig om man skriver sangen selv...

Jeg brukte" Blåbærturen" av Alf Preussen og skrev 5 vers på den. Den ble utrolig godt mottatt og min kjære brudgom ble så rørt at han gråt!!! Det var verdt all tenkingen og slitet med sangen!!

Bare prøv- du kan mer enn du selv tror!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har funnet melodien du vil bruke, kan det være lurt å skrive ned alt du vil ha med i sangen. Og når du begynner å skrive, finner du ut hvor du skal plassere tingene for at det skal passe.

Det tar nok tid, men blir helt sikkert bra :wink:

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes du skal prøve å gjøre det selv jeg. det blir mye mer personlig, det er da du best får frem hva du føler. Jeg strevde litt selv til å begynne med, og begynte å dikte på flere ulike melodier før jeg fant en som passet godt. Jeg endte til slutt opp med "jeg er en liten teddybjørn" Den gjør at sluttordene delvis må rime på hverandre, men det gikk greit. Sangen tillater ellers nokså lange setninger, noe som er nokså praktisk da man får sagt det som en vil si, uten å nesten måtte avbryte midt i en setning, hvis du skjønner hva jeg mener. :-?

Jeg bestemte meg for et vers om bryllupsdagen, et om foreldrene våre, et om broren min og til slutt to om min elskede mann og hvordan vi møtes. Jeg synes selv det blir riktig så flott, mangler det siste verset, men regner med det skal gå greit nå når jeg er godt igang. Prøv deg frem! Har du fått skrevet et vers, så går de andre som en lek! Lykke til!

Klem Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan sende deg min sang viss du vil så kanskje du får nokre idear, send meg i tilfelle ein mail hit: Mail-adresse slettet. Den står i profilen - moderator

Eg såg også mørkt på å skrive sang til min kjære ( har aldri gjort noko sånt før), men når eg fann ein melodi eg kunne skrive til så gjekk det ganske raskt. Tok ikkje meg lang tid å skrible ned ting eg ville ha med, og flette dei inni sangen.

Første utkastet blei jo med mange halve sanger, nokre ord som ikkje passa, og rare setninger. Men det var ikkje så innvikla å rette på dei etterpå. No synest eg sjølv at eg har fått ein veldig fin og romantisk sang, men veldig lang fordi eg ikkje klarte å kutte ut så mykje av det eg hadde skreve *ler*

Min tilkommande mann fekk lov til å lese den forrige dagen (slik at han ikkje skal bryte heilt sammen på bryllupsdagen... slik at han er forberedt på den), og han blei nok litt våt i augene, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...