Gå til innhold

Kjærester på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skiftet status på facebook. For min den har jeg fått fred for en del masete mannfolk og jeg synst det er koselig at andre kan se hvem som er min kjæreste/samboer.

Anonymkode: 5db44...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, mjauritz skrev:

Det er ingen datingside, nei, men jeg (og som mange andre jeg kjenner) går gjerne ut ifra om personen er singel / i et forhold via nettopp Facebook. Hvis det opprettes ett arrangement og en gjeng blir invitert på fest så har jeg opplevd at mine single venner har sjekket litt på hvem som er singel og hvem som ikke er. Godt å vite på forhånd.

Å stå som singel når man er i et forhold er faktisk å lyve. Akkurat som at jeg skal ha at jeg studerer medisin, mens jeg egentlig jobber i kassa på Rema :) 

Å stå som singel dersom man er i forhold er jeg enig i at er dumt. Men når man ikke har noen status kan man ikke bare gå ut i fra at folk er single, da får man heller spørre. Å drive å snoke på forhånd for å finne single er vel heller ikke noe voksne mennesker driver med. 

Anonymkode: 55f86...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at man offentlig proklamerer på fb at nå er vi kjærester, er for å oppnå oppmerksomhet/likes/status/skryt. Finnes ingen andre grunner, noe som for så vidt er greit, hvis det er your cup of tea, men ikke prøv å dekke det bak andre argumenter. Har man ikke samme oppmerksomhetsbehov/trang til bekreftelse, så går man enkelt og greit inn og fjerner sin singel status.

For øvrig: Det finnes ingenting som er mer latterlig enn par, gjerne nyforelskede, som holder kosesamtaler på fb. Enkelte sitter faktisk ved siden av hverandre i sofaen og skriver kliss til hverandre på fb, og tror de er søte og morsomme, og at andre bryr seg! Jeg tenker umiddelbart at her har vi ikke med de mest oppegående menneskene å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Eneste grunnen til at man offentlig proklamerer på fb at nå er vi kjærester, er for å oppnå oppmerksomhet/likes/status/skryt. Finnes ingen andre grunner, noe som for så vidt er greit, hvis det er your cup of tea, men ikke prøv å dekke det bak andre argumenter. Har man ikke samme oppmerksomhetsbehov/trang til bekreftelse, så går man enkelt og greit inn og fjerner sin singel status.

For øvrig: Det finnes ingenting som er mer latterlig enn par, gjerne nyforelskede, som holder kosesamtaler på fb. Enkelte sitter faktisk ved siden av hverandre i sofaen og skriver kliss til hverandre på fb, og tror de er søte og morsomme, og at andre bryr seg! Jeg tenker umiddelbart at her har vi ikke med de mest oppegående menneskene å gjøre.

Eller - som flere har vært inne på i tråden - å holde kåte hannkatter på avstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Eneste grunnen til at man offentlig proklamerer på fb at nå er vi kjærester, er for å oppnå oppmerksomhet/likes/status/skryt. Finnes ingen andre grunner, noe som for så vidt er greit, hvis det er your cup of tea, men ikke prøv å dekke det bak andre argumenter. Har man ikke samme oppmerksomhetsbehov/trang til bekreftelse, så går man enkelt og greit inn og fjerner sin singel status.

For øvrig: Det finnes ingenting som er mer latterlig enn par, gjerne nyforelskede, som holder kosesamtaler på fb. Enkelte sitter faktisk ved siden av hverandre i sofaen og skriver kliss til hverandre på fb, og tror de er søte og morsomme, og at andre bryr seg! Jeg tenker umiddelbart at her har vi ikke med de mest oppegående menneskene å gjøre.

TAKK!

Der oppsummerte du ganske greit hva jeg tenker om temaet. 

Anonymkode: d90ea...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Petra75 skrev:

Eller - som flere har vært inne på i tråden - å holde kåte hannkatter på avstand.

Da vil jeg påstå at an er i FEIL grupper på fb.. om kåte mannfolk er et så stort problem på et sosialt nettverk! :P
Det er ikke som om de kan søke opp etter A/S/L og finne dere! 
Jeg har hatt 2 som har tatt kontakt for sex, begge fant meg i en skjult BDSM gruppe jeg var med i for å få informasjon.. Løsningen: Jeg forlot gruppen, og sa fra til de som drev den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, kattepusen skrev:

Da vil jeg påstå at an er i FEIL grupper på fb.. om kåte mannfolk er et så stort problem på et sosialt nettverk! :P
Det er ikke som om de kan søke opp etter A/S/L og finne dere! 
Jeg har hatt 2 som har tatt kontakt for sex, begge fant meg i en skjult BDSM gruppe jeg var med i for å få informasjon.. Løsningen: Jeg forlot gruppen, og sa fra til de som drev den. 

Som sagt tidligere - dette kan for eksempel være gamle flammer, som jeg ikke har all verdens kontakt med, men som plutselig kommer på at de har lyst på litt. Jeg har heller ikke sagt at det "er et så stort problem". Jeg sier at det er et argument for å ha sivilstatus på Facebook. Så slipper man misforståelser.

Jeg er ikke medlem i noen grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Petra75 skrev:

Som sagt tidligere - dette kan for eksempel være gamle flammer, som jeg ikke har all verdens kontakt med, men som plutselig kommer på at de har lyst på litt. Jeg har heller ikke sagt at det "er et så stort problem". Jeg sier at det er et argument for å ha sivilstatus på Facebook. Så slipper man misforståelser.

Jeg er ikke medlem i noen grupper.

Jeg er helt enig med deg. De som ikke opplever FB som en sjekkeside/dateside, neivel. Men å anta at eneste grunnen til at man ønsker å stå som opptatt er at man vil ha mer oppmerksomhet, eller at man er med i lysskye grupper, er bare helt feil.

For veldig mange, særlig kvinner, så kan det være nyttig å si fra at man er opptatt/uinteressert. FB er i endring som resten av verden. Jeg har som regel en ny venneforespørsel fra fremmed mann hver gang jeg er innom (bruker ikke FB så mye da). Før gikk det mye i lange kjærlighetsbrev, før FB gjorde endringer i innboksen. En del av dette er spam eller scam, men enkelte bor på andre siden av kloden og benytter muligheten til å sjekke opp norske kvinner. Skal man da legge skylden på norske kvinner fordi vi har offentlig profilbilde? Nei. Skal jeg drive og shame andre som ikke markerer tydelig at de er gift? Nei. Eller de som gjør det? Nei. Folk må få gjøre det de vil, og man må slutte å kaste skam på alle som opplever andre ting, velger andre ting, gjør andre ting enn en selv.

At man er med i BDSM-gruppe burde ikke gi andre rett til å tro at man er mer løssluppen eller interessert i sex. På samme måte som at det at man er med i en vegetarianergruppe ikke betyr at man har lyst til å se bilder av mishandlede og døde dyr hver gang man logger inn. Verden er full av idioter, FB er full av idioter, man må få lov å skjerme seg på den måten man selv finner best, uten å bli stemplet som nærtagende, oppmerksomhetssyk eller andre ting.

Anonymkode: d5c5f...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER

 

 

Jeg mener ikke at man MÅ ha det på facebook eller noe slik for å ha det sagt. Men vi er så offentlig ellers, med å tagge hverandre i bilder, sjekke inn steder sammen, legge ut bilder av hva vi gjør, osv, at det ville være unaturlig å ikke være i forhold - egentlig. 

Dvs. Vi sto begge som singel tidligere, og har begge fjernet det. Så nå står det ingenting. Men vi er begge i 30 årene, veldig aktiv på facebook begge to, liker og kommenterer på hverandre osv. Ingenting sukkersøtt osv, men type sjekker oss inn på peppes og skriver at vi tar LørdagsPizzaen her i kveld, eller hvis en av oss legger ut noe bilde så kan vi skrive ett kompliment eller noe hyggelig, men egentlig på lik linje som vennskap. På samme måte som jeg skriver til venninner at de er pene på profilbilde, eller liker hvis de legger ut bilder av katta. Så gjør jeg det samme med han. 

Anonymkode: 27662...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS HER

 

 

Anonymkode: 27662...f4d

:laugh:

Var ikke meningen å kaste skam på oppmerksomhetssyke mennesker heller altså. Slå dere løs!

Anonymkode: d5c5f...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Å drive å snoke på forhånd for å finne single er vel heller ikke noe voksne mennesker driver med. 

Anonymkode: 55f86...8c6

Hvilken verden lever du i?

Narnia?

Anonymkode: 3eae1...ac0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, mjauritz skrev:

Det er helt greit, men jeg har til gode å få et godt argument til å ikke ha det på facebook :)

At man vil ha ting privat - vel, hvorfor har man da Facebook i det hele tatt? Er det hemmelig at du er i et forhold? Er du flau over partner?

Du har fått utallige GODE argumenter i denne tråden. 

Anonymkode: d3b74...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...