Gå til innhold

Er han redd for å bli avvist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i halvannet år. Jeg er fortsatt superforelsket, og når vi er sammen har vi det kjempefint. Problemet er han tar aldri kontakt! Det er det alltid jeg som gjør...

Jeg har lest flere tråder her inne som gjelder det samme. Rådene er som regel å vente med å ta kontakt. La han komme til meg. Men hva om man gjentatte ganger har prøvd dette uten suksess? Det kan ta alt fra noen dager til godt over en uke før han gir livstegn fra seg.

Det kjipt og slitsomt, men han er den perfekte mann utenom dette. Jeg stoler 100% på ham, og det er en sånn utrolig deilig følelse. Særlig når du har vært gjennom vonde forhold før.

Vi har hatt praten. Jeg har sagt jeg ønsker mer kontakt. Mer initiativ. Uten hell. Jeg spurte ganske tidlig hvorfor det var slik, og da sa han at han var redd for å bli avvist. Men nå har vi jo vært sammen i halvannet år?! Kan han fortsatt være redd for at jeg skal si nei eller avvise ham? Han må jo vite hvor glad jeg er i ham, det sier jeg jo til ham ofte! Eller er han bare lat? Trenger han bare mindre kontakt enn hva jeg trenger? Det skal sies at vi ikke treffes spesielt ofte. Gjennomsnittlig 1-2 ganger i uken. Jeg tar initiativet til disse treffene ca 95% av tilfellene. Hadde det vært opp til han tror jeg vi hadde treffes 1 gang i mnd.

Når vi er sammen er det åpenlyst at han fortsatt er glad i meg og forelsket i meg, så det er ikke derfor heller. Nå er jeg rett og slett bare litt rådvill...

Anonymkode: aa0fb...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor spør du oss når han har tydelig sagt det? Svaret er Ja, han er redd å bli avvist.

Anonymkode: 59398...400

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du oss når han har tydelig sagt det? Svaret er Ja, han er redd å bli avvist.

Anonymkode: 59398...400

 

Men vi har vært sammen i halvannet år!! Han vet jo at jeg er glad i ham og at jeg vil være sammen med ham, hvis ikke hadde jeg jo ikke vært det. Og å late som jeg ikke eksisterer ved å aldri ta kontakt gjør han jo ikke annet enn å skryve meg bort heller, og da blir jo faren for at jeg avviser ham til slutt fordi jeg er lei reell!

TS

Anonymkode: aa0fb...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men vi har vært sammen i halvannet år!! Han vet jo at jeg er glad i ham og at jeg vil være sammen med ham, hvis ikke hadde jeg jo ikke vært det. Og å late som jeg ikke eksisterer ved å aldri ta kontakt gjør han jo ikke annet enn å skryve meg bort heller, og da blir jo faren for at jeg avviser ham til slutt fordi jeg er lei reell!

TS

Anonymkode: aa0fb...ce1

Ja.. Men du må vel gjøre han mer trygg på deg og dere :) Ikke begynn å kritiser og mas, det fører dere ingen vei. Spør han hva som kan hjelpe.

Anonymkode: c02ee...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Hvor gammel er dere? Er han 14 så tror jeg kanskje han er redd for å bli avvist, er han 24 burde han være moden nok til å vite ut ifra det du skriver at han har ingen grunn til bekymring. Enten har han noe psykisk han må jobbe med, eeeeeller; han er ikke like ivrig på dette som du er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hvor gammel er dere? Er han 14 så tror jeg kanskje han er redd for å bli avvist, er han 24 burde han være moden nok til å vite ut ifra det du skriver at han har ingen grunn til bekymring. Enten har han noe psykisk han må jobbe med, eeeeeller; han er ikke like ivrig på dette som du er.. 

 

Vi er i midten av 20 årene begge to.

Anonymkode: aa0fb...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi har vært sammen i halvannet år!! Han vet jo at jeg er glad i ham og at jeg vil være sammen med ham, hvis ikke hadde jeg jo ikke vært det. Og å late som jeg ikke eksisterer ved å aldri ta kontakt gjør han jo ikke annet enn å skryve meg bort heller, og da blir jo faren for at jeg avviser ham til slutt fordi jeg er lei reell!

TS

Anonymkode: aa0fb...ce1

Ja, du gjentar og gjentar deg selv her...hva hjelper det å utbryte slike ting som;

"Jamen vi har jo vært sammen i halvannet år!!" når du allerede har sagt det i HI?

Lær deg å sette ord på ting, ta det opp med rette vedkommende, så blir alt så mye enklere :) 

Anonymkode: 59398...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten gå til ham, og spørre hva som skal til for at han blir tryggere på DEG og dermed tar mer kontakt. Han er den eneste som kan hjelpe deg med dette. 

Endret av kattepusen
skrivefeilendring
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kattepusen skrev:

Du må nesten gå til ham, og spørre hva som ska til for at han blir tryggere på DEG og dermed tar med kontakt. Han er den eneste som kan hjelpe deg med dette. 

Nettopp!

Anonymkode: 59398...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i midten av 20 årene begge to.

Anonymkode: aa0fb...ce1

Ok. Var det han som beilet deg eller motsatt? Har han få eller mange venner? Har han andre tegn som gjør at du tenker at han virkelig er så sårbar? Ærlig talt tror jeg han bruker dette som unnskyldning, og er rett og slett ikke så gira som du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ok. Var det han som beilet deg eller motsatt? Har han få eller mange venner? Har han andre tegn som gjør at du tenker at han virkelig er så sårbar? Ærlig talt tror jeg han bruker dette som unnskyldning, og er rett og slett ikke så gira som du er. 

Er det helt utenkelig for deg at han er redd? :) 

Anonymkode: 59398...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det helt utenkelig for deg at han er redd? :) 

Anonymkode: 59398...400

Jeg kjenner jo han ikke, så utenkelig, nei. Urealistisk: ja. Om man er skikkelig forrelska og følelsen er gjengjeldt vil man være med personen hele tiden. Om den andre personen ber om mer kontakt og man dropper det, er oddsen større for avvisning, ikke mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ok. Var det han som beilet deg eller motsatt? Har han få eller mange venner? Har han andre tegn som gjør at du tenker at han virkelig er så sårbar? Ærlig talt tror jeg han bruker dette som unnskyldning, og er rett og slett ikke så gira som du er. 

 

Det var jeg som sjekket opp han. Og han har mange venner som han henger med, men vet ikke om det er han eller de som tar initiativ til å finne på ting sammen.

Jeg vet han er litt usikker på seg selv, men jeg er flink med bekreftelse når vi er sammen. Jeg sier støtt og stadig at jeg er glad i ham og at jeg syns han er veldig kjekk. Det har jeg vært siden starten.

 

28 minutter siden, kattepusen skrev:

Du må nesten gå til ham, og spørre hva som skal til for at han blir tryggere på DEG og dermed tar mer kontakt. Han er den eneste som kan hjelpe deg med dette. 

 

Jeg er redd for å virke masete da vi har hatt samtalen. Jeg tror ikke han vet hva som skal til selv engang.

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det helt utenkelig for deg at han er redd? :) 

Anonymkode: 59398...400

 

For meg er det ikke utenkelig. Jeg blir jo "redd" jeg og når det kan gå så lang tid mellom hver gang vi prates. Redd han skal være lei eller at han ikke tenker på meg. Men ser jo at når vi er sammen så er ikke det tilfellet i det hele tatt. Blir frustrert, men er kanskje rett og slett fordi han ikke har særlig mye selvtillitt?

Anonymkode: aa0fb...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som sjekket opp han. Og han har mange venner som han henger med, men vet ikke om det er han eller de som tar initiativ til å finne på ting sammen.

Jeg vet han er litt usikker på seg selv, men jeg er flink med bekreftelse når vi er sammen. Jeg sier støtt og stadig at jeg er glad i ham og at jeg syns han er veldig kjekk. Det har jeg vært siden starten.

 

Jeg er redd for å virke masete da vi har hatt samtalen. Jeg tror ikke han vet hva som skal til selv engang.

 

For meg er det ikke utenkelig. Jeg blir jo "redd" jeg og når det kan gå så lang tid mellom hver gang vi prates. Redd han skal være lei eller at han ikke tenker på meg. Men ser jo at når vi er sammen så er ikke det tilfellet i det hele tatt. Blir frustrert, men er kanskje rett og slett fordi han ikke har særlig mye selvtillitt?

Anonymkode: aa0fb...ce1

Har tanken på at han ikke er så ivrig på dette forholdet som du er, noensinne slått deg? (Sorry om det høres stygt ut, men du ignorerer liksom den delen og "tviholder" på at han er så redd og sårbar.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Har tanken på at han ikke er så ivrig på dette forholdet som du er, noensinne slått deg? (Sorry om det høres stygt ut, men du ignorerer liksom den delen og "tviholder" på at han er så redd og sårbar.. 

 

Ja den har slått meg, men hver gang vi treffes fjerner han all tvil. Jeg vet han er forelsket i meg. Jeg vet han er glad i meg. Med litt alkohol i blodet blir han kjempekosen og akkurat passe "klengete". Da er han også flink til å fortelle meg hvor glad i han er i meg. Han er bare veldig sjenert / tilbakeholden til vanlig.

Anonymkode: aa0fb...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for å virke masete da vi har hatt samtalen. Jeg tror ikke han vet hva som skal til selv engang.

Anonymkode: aa0fb...ce1

Da har dere mer en et problem i dette forholdet. 
Man skal aldri være redd for å ta opp noe som bekymrer en, det er viktig å kunne prate åpent og ærlig sammen. 
Om han ikke vet hva som skal til for å bli mer trygg på deg, bør han kanskje ta en prat med en psykolog, for å finne ut hvor problemet starter henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg kjenner jo han ikke, så utenkelig, nei. Urealistisk: ja. Om man er skikkelig forrelska og følelsen er gjengjeldt vil man være med personen hele tiden. Om den andre personen ber om mer kontakt og man dropper det, er oddsen større for avvisning, ikke mindre.

Nei nei nei, dette er en urealistisk misoppfatning. Vi er forskjellige på hvordan vi oppfører oss når vi er forelsket, kan hende han er brent. 

Er han brent, ts? Har han kjærlighetssorg, blitt åra det siste året`? Dere må finne ut av hva som er grunnen til at han er redd for avvisning og trekker seg bort. Virker ikke som at han våger å investere og satse.

Om han bare leker med deg og henger med deg bare fordi du tar initiativ, men ellers ikke bryr seg, så er det jo bare mega kjedelig oppførsel.

Anonymkode: c02ee...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei, dette er en urealistisk misoppfatning. Vi er forskjellige på hvordan vi oppfører oss når vi er forelsket, kan hende han er brent. 

Er han brent, ts? Har han kjærlighetssorg, blitt åra det siste året`? Dere må finne ut av hva som er grunnen til at han er redd for avvisning og trekker seg bort. Virker ikke som at han våger å investere og satse.

Om han bare leker med deg og henger med deg bare fordi du tar initiativ, men ellers ikke bryr seg, så er det jo bare mega kjedelig oppførsel.

Anonymkode: c02ee...147

Helt enig. Er slitsomt med mennesker som bare antar at alle er som de selv!

Anonymkode: 59398...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Er slitsomt med mennesker som bare antar at alle er som de selv!

Anonymkode: 59398...400

Ja. Synes det skaper så mange kjipe misoppfatninger, uten at jeg tror det er meningen. Men... -

Litt som at jeg skulle sagt at hvis man er på`an så må man nesten være stalkere, avhengige og kontrollerende. Alt som er av det motsatt er uinteressert med dårlige intensjoner. 

Mens sannheten er at det finnes MANGE forskjellige mellomledd.

Anonymkode: c02ee...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Synes det skaper så mange kjipe misoppfatninger, uten at jeg tror det er meningen. Men... -

Litt som at jeg skulle sagt at hvis man er på`an så må man nesten være stalkere, avhengige og kontrollerende. Alt som er av det motsatt er uinteressert med dårlige intensjoner. 

Mens sannheten er at det finnes MANGE forskjellige mellomledd.

Anonymkode: c02ee...147

Nettopp!

Anonymkode: 59398...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...