Gå til innhold

De som går på NAV får ikke bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Depositum dekker ikke bare manglende leie, men kan også brukes til å betale for reparasjon dersom leietaker har ramponert boligen. 

NAV-garanti dekker kun manglende leie, dersom leietaker ødelegger inventaret får utleier ingenting på NAV-garantien.

Anonymkode: 77cb4...004

Nav-garanti dekker skade også, jo...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har leid ut til mange forskjellige personer opp gjennom åra. En eneste gang gikk vi i fella og "så NAVer'en an" (som folk her inne mener man bør), han så og hørtes så skikkelig ut, at. 

Det gikk vel en drøy måned, så var rommet herpa, politiet hadde vært på døra, og alle naboer klagde. NAV var forsåvidt flotte å forholde seg til, og vi fikk dekket skadene på boligen. Men ingen gidder jo et slikt styr, mail fram og tilbake, dokumentasjon, hyre inn folk til reparasjoner, osv, så ALDRI mer! Leier nå kun ut til unge studenter, har aldri hatt problemer med dem. 

 

Anonymkode: 445fb...b91

Sjekket dere denne personens referanser?

6 minutter siden, mann_86 skrev:

Ok, jeg trodde nav-garanti innebar det også.

Men uansett syns jeg folk bør se an personen som vil leie, og ikke dømme utifra hvor inntekten kommer fra. Jeg kan skjønne at sosialhjelp og ustabile inntekter kan være avskrekkende for noen, men det finnes da troverdige mennesker som prioriterer å spare til leieutgiftene og ikke bruker pengene på alt annet.

Dette handler mest av alt om fordommer.

Det gjør det. I alle fall her jeg bor.

Helt enig med deg! Som en annen sa, hva om denne studenten (som de ville leie ut til), havnet i bilulykke og ble ufør? Har hun endret personlighet? Blitt slemmere? Fordummede fordommer.

Anonymkode: 0163d...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personer på NAV er den moderen tid lepra pasienter kan det se ut som.

Virker ihvertfall slik når man ser hvordan folk snakker om dem.

Anonymkode: 53b53...d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fra tidlig  2014.

Her jeg bor dekker nav-garanti skader o.l. Da er vel spørsmålet om det er likt for hele landet, eller om det er forskjellig fra kommune til kommune. Når nav-garantien går ut, fornyes den. Dermed har man nav-garanti ut leieperioden.

"Hvis mulig bør du sørge for at husleien betales direkte til deg som leier ut, ikke til leietakeren." Det er som regel de som ikke klarer å styre økonomien sin som må få nav til å betale husleien....

 

Anonymkode: 0163d...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fra tidlig  2014.

Her jeg bor dekker nav-garanti skader o.l. Da er vel spørsmålet om det er likt for hele landet, eller om det er forskjellig fra kommune til kommune. Når nav-garantien går ut, fornyes den. Dermed har man nav-garanti ut leieperioden.

"Hvis mulig bør du sørge for at husleien betales direkte til deg som leier ut, ikke til leietakeren." Det er som regel de som ikke klarer å styre økonomien sin som må få nav til å betale husleien....

 

Anonymkode: 0163d...da2

Det er opp til den enkelte kommune hva NAV-garantien dekker, dessverre.

Anonymkode: 98536...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fra tidlig  2014.

Her jeg bor dekker nav-garanti skader o.l. Da er vel spørsmålet om det er likt for hele landet, eller om det er forskjellig fra kommune til kommune. Når nav-garantien går ut, fornyes den. Dermed har man nav-garanti ut leieperioden.

"Hvis mulig bør du sørge for at husleien betales direkte til deg som leier ut, ikke til leietakeren." Det er som regel de som ikke klarer å styre økonomien sin som må få nav til å betale husleien....

 

Anonymkode: 0163d...da2

Jeg vil tippe noen kommuner er greiere enn andre, ja. 

Anonymkode: 77cb4...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tippe noen kommuner er greiere enn andre, ja. 

Anonymkode: 77cb4...004

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er opp til den enkelte kommune hva NAV-garantien dekker, dessverre.

Anonymkode: 98536...5d7

Det er ille.:icon_frown: Jeg visste ikke dette. Da er det ikke rart at noen kan kvie seg, om den kommunen ikke dekker skader, slik som vanlig depositum gjør. Det burde være likt for hele landet!

Hvis det er slik at de som sliter med å finne sted å bo og nav i den gitte kommune ikke dekker skade, så synes jeg nav er pålagt å finne et trygt hjem asap!

Anonymkode: 0163d...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...