Gå til innhold

Fikk for lite for noe jeg solgte, er det vanlig å gjøre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter ikke pruting når man lurer selgeren.

Anonymkode: d69ea...828

Men det skriver heller ikke @Peter007. Han påpeker bare at det er vanlig (som i andre tilfeller) å forsøke en ytterligere runde med pruting før transaksjonen gjennomføres. Altså man avtaler en pris pr mob/epost/whatever og avtaler tid for transaksjon. Da har selger normalt stoppet salget overfor andre interesserte og kjøper prøver seg med en ny pruterunde før varen og pengene bytter hender. Ved budrunde er dette direkte ufint, men ikke uvanlig ved normalt salg. Det var selvsagt ikke pruting som skjedde i TS sitt tilfelle, men det har heller ingen påstått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra frekk oppførsel å betale mindre enn avtalt, spesielt når det dreier seg om en budrunde og hun har sikret seg varen ved å si seg villig til å betale en bestemt sum! Jeg ville sagt ifra til de ansvarlige på gruppen, om ikke for å få pengene tilbake, i hvertfall for å sørge for at de får det med seg hvis det viser seg at denne damen har et "mønster" med å stjele budrunder på denne måten. 

Endret av Kattugla
Skriveleif: siktet --> sikret
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg solgte et bord på en kjøp og salg gruppe på Facebook.

Det var en budrunde mellom to damer. De bydde hverandre opp, og siste bud endte på 1700,- 
Jeg fikk det med meg, og svarte at budet var akseptert og hun skulle hente dagen etter.

Jeg var ikke hjemme når hun skulle hente bordet, men samboeren min var, så han tok imot pengene.

Når jeg kommer hjem ser jeg at hun bare har gitt 1500,-, selv om siste bud sto på 1700,- (jeg vet det, for jeg sa at jeg uansett ikke kom til å selge under den summen).

Jeg vet at samboeren ikke har tatt 200,- for vi har felles økonomi og han har ingenting å vinne på det, siden det var begge sitt bord og pengene for bordet ble brukt til å kjøpe et nytt ett. Jeg vet også at han har nok av penger på konto, så det er virkelig ingen grunn til at han skulle ha tatt de.

Når jeg går inn på Facebook for å si ifra så ser jeg at hun har blokkert meg. Jeg går via samboer sin profil på kjøp og salg gruppa og ser at hun har kommentaren om budet på 1700,- sånn at det kun ser ut som det ble akseptert på 1500,-. 

Skrev til hun fra samboer sin profil, men hun var rask å blokkere der også.

Det er bare 200,- så det er ikke noe krise, men jeg syntes bare det er så ufattelig frekt og respektløst!! Sa ifra til admin i gruppa, men hun kunne ikke gjøre noe da jeg ikke hadde noe bevis for at budrunden endte på 1700,- selv om jeg vet den gjorde det, og hvorfor ellers skulle hun blokkere meg???

Jeg kommer ikke til å gjøre noe videre med saken, men herregud!! Er det vanlig?! Siste gangen jeg ikke printscreener budet!

Anonymkode: 62447...c46

Jeg hadde reagert på at hun blokkerte deg midt oppi en budrunde. Det er jo ganske dårlig gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kattugla skrev:

Det er bra frekk oppførsel å betale mindre enn avtalt, spesielt når det dreier seg om en budrunde og hun har siktet seg varen ved å si seg villig til å betale en bestemt sum! Jeg ville sagt ifra til de ansvarlige på gruppen, om ikke for å få pengene tilbake, i hvertfall for å sørge for at de får det med seg hvis det viser seg at denne damen har et "mønster" med å stjele budrunder på denne måten. 

Ja @Kattugla - helt enig med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, strawberry skrev:

Samboeren din burde vært mer obs, han valgte å ta imot 1500 og gi bordet til henne for det. At han ikke fulgte mer med, har du vel deg selv og han å skylde på for. 

Joda, han kunne sikkert ha passet bedre på. Vi har solgt/kjøpt en del brukt, men aldri vært borti dette før. Jeg har selv opplevd å gi en 200,- lapp for mye, men har da vært RASK med å sende melding, beklage og vippse resterende.

Men jeg vil si at jeg ikke har meg selv i å skylde på når det kommer til dette. Det er ikke min feil at folk er såpass uærlige, og at han tok det imot og ikke telte over når han fikk en seddelbunke. 

Klart vi skal være mer obs til neste gang, men jeg ble bare så forfjamset av at det går ann! 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg tviler på historien din, men burde ikke den andre kvinnens bud fortsatt stå som siste bud dersom møkka-kjøperen har slettet sin kommentar med bud på 1700kr?? Regner ikke med at samme kvinnen har bydd 1500kr og så 1700kr uten motbud fra annen part. Så da kan du vel få andre byderen til å bekrefte for admin at hun ikke har mottatt bordet tross høyest bud (1500kr/1600kr) eller tilbud om å kjøpe den for xxxx.pris? Ingen er vel interessert i å ha en tjuvrand i gruppa, så regner med at det ikke skal bli noe problem med å få hun til å bekrefte:)

 

Anonymkode: ab8fe...ed7

Ja, det går nok ann! :) Dessverre har kjøper slettet hele budrunde kommentarene, og jeg kan rett og slett ikke huske for - og etternavn.

Jeg syntes også det er spesielt dårlig mot hun som faktisk bydde 1500,-! Det er jo da hun som har rett på bordet til den prisen, ikke frekkasen som bare gå 1500,-!

10 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg hadde reagert på at hun blokkerte deg midt oppi en budrunde. Det er jo ganske dårlig gjort.

Nei, jeg merket først at jeg var blokkert rett etter bordet var hentet.. :( 

Ååh, jeg blir bare så oppgitt! Så sleipt gjort! Ikke at 200,- er den største summen, men bare måten det blir gjort på er så himla ufin! :frustrert: Fader altså!

Anonymkode: 62447...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Joda, han kunne sikkert ha passet bedre på. Vi har solgt/kjøpt en del brukt, men aldri vært borti dette før. Jeg har selv opplevd å gi en 200,- lapp for mye, men har da vært RASK med å sende melding, beklage og vippse resterende.

Men jeg vil si at jeg ikke har meg selv i å skylde på når det kommer til dette. Det er ikke min feil at folk er såpass uærlige, og at han tok det imot og ikke telte over når han fikk en seddelbunke. 

Klart vi skal være mer obs til neste gang, men jeg ble bare så forfjamset av at det går ann! 

Ja, det går nok ann! :) Dessverre har kjøper slettet hele budrunde kommentarene, og jeg kan rett og slett ikke huske for - og etternavn.

Jeg syntes også det er spesielt dårlig mot hun som faktisk bydde 1500,-! Det er jo da hun som har rett på bordet til den prisen, ikke frekkasen som bare gå 1500,-!

Nei, jeg merket først at jeg var blokkert rett etter bordet var hentet.. :( 

Ååh, jeg blir bare så oppgitt! Så sleipt gjort! Ikke at 200,- er den største summen, men bare måten det blir gjort på er så himla ufin! :frustrert: Fader altså!

Anonymkode: 62447...c46

FOR LITE!

(rettet uthevet)

Anonymkode: 62447...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...