Gå til innhold

Mishandling eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksen sender fortsatt meldinger på Facebook da (bursdag, valentines og nyttår), selv om jeg har blokkert han og sluttet å svare for 3 år siden. Litt vanskelig å glemme han da.

Hvis du har blokkert han kan han ikke sende meldinger i det hele tatt, han kan ikke se profilen din og du kan ikke se hans. Jeg tror du må ha slettet han som venn, men ikke blokkert han?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si jeg brenner løk som skulle være tilbehør til middagen. Dette er i mitt hode en uakseptabel feil at jeg gjør. Da fokuserer jeg på at løken er ødelagt, og det "bobler" litt i hodet.

Dette kan være fordi du har blitt straffet for å gjøre feil før, og frykten for å bli straffet gjør at du reagerer sånn nå også, selv om du er trygg. Man er ikke født som perfeksjonist, man blir det fordi man blir utsatt for et press om å være perfekt, og man lærer at feil er ikke "lov". Alle gjør feil, det er slik vi lærer. Det er ikke feil å gjøre feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 mastergrader? Hvor lenge har han studert da? Høres rart ut å være student så lenge og att på til så ubesluttsom at man gang på gang må skifte studie etter en mastergrad liksom.

Anonymkode: 894c5...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

3 mastergrader? Hvor lenge har han studert da? Høres rart ut å være student så lenge og att på til så ubesluttsom at man gang på gang må skifte studie etter en mastergrad liksom.

Anonymkode: 894c5...805

4 år. Matematikk, fysikk og læreryrket. Sist vi snakket jobbet han med en til og vurderte å ta to til. Han liker bare å høre at han er flink, og liker å være student.

Anonymkode: 3445e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart mishandling. Du og katten bør anmelde han/sende inn bekymring til politiet. Du og katten trenger all mulig trygghet og støtte fremover, dere fortjener det aller beste en god stund frem. Ta vare på dere selv <3

Anonymkode: 2a539...24d

Du og katten bør anmelde han <3

Anonymkode: 12fd3...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen din er mentalt syk, og derfor ikke lastes for sine handlinger.

Men du er frisk og kan lastes for at du ikke kommer deg vekk fra han.

Anonymkode: bc5c9...1c9

Hvordan vet du det? har du møtt han  ? det er jo bare personligheten hans.

Anonymkode: e9a67...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva vold/mishandling er. Så til info:  http://www.hamar-krisesenter.no/Hvaervold/tabid/4332/Default.aspx

Du har ellers liten forståelse for mennesker og hvor komplekse vi er, men det er nok vanskeligere å lese seg til en bedre forståelse der.

Ts. Gratulerer med at du kom deg vekk fra en som mishandlet deg. Jeg støtter tanken på at du bør søke hjelp slik at du får bearbedet hva som har skjedd bedre. Du kan starte hos fastlegen om du har en du er komfortabel med. Lykke til uansett.

Anonymkode: 7705a...76a

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg anbefale deg å sjekke kommunen sitt lavterskeltilbud. Det er gratis. Jeg var i alle fall veldig heldig og fikk god hjelp da jeg slet etter et forhold med mye psykisk mishandling.

Nettvenner som forstår er nok også bra, men noen ganger så kan man få behov for å snakke om ting flere ganger. Det kan bli slitsomt for venner :) Fortsatt lykke til.

Anonymkode: 7705a...76a

Synes du skal høre på denne personen, trådstarter :) 

Anonymkode: 12fd3...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? har du møtt han  ? det er jo bare personligheten hans.

Anonymkode: e9a67...0dc

Er det noe annet en personligheten som kan være mentalt syk?

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 år. Matematikk, fysikk og læreryrket. Sist vi snakket jobbet han med en til og vurderte å ta to til. Han liker bare å høre at han er flink, og liker å være student.

Anonymkode: 3445e...ac6

Du får ingen mastergrad på fire år. En mastergrad er fem års utdanning, vanligvis bestående av en treårig bachelorgrad og en toårig mastergrad etterpå. Jeg tviler på at noen blir tatt opp til masterstudier i matematikk og fysikk uten å ha bachelorgrad i både matematikk og fysikk. Den fireårige allmennlærerutdanningen gir heller ingen mastergrad, men man kan ta et toårig masterstudium etterpå. Du kan trygt gå ut fra at han der eksen din har løyet deg full om utdanningen sin.

Anonymkode: 0254a...c46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ingen mastergrad på fire år. En mastergrad er fem års utdanning, vanligvis bestående av en treårig bachelorgrad og en toårig mastergrad etterpå. Jeg tviler på at noen blir tatt opp til masterstudier i matematikk og fysikk uten å ha bachelorgrad i både matematikk og fysikk. Den fireårige allmennlærerutdanningen gir heller ingen mastergrad, men man kan ta et toårig masterstudium etterpå. Du kan trygt gå ut fra at han der eksen din har løyet deg full om utdanningen sin.

Anonymkode: 0254a...c46

Men jeg har jo sett papirene hans. Skulle kopiere opp til han, slik som han skulle ha med på jobbintervju. Han hadde jo så klart bachelor gradene, men de blir da vel trivielle når du skaffer deg mastergrader. Men det tok han visst på to år. Bare å søke på eksamen det liksom.

For dere som sier at jeg bør annmelde han: Jeg har jo ingen bevis. Det er jo flere år siden. Bare mistenker det da katten ble så sky, første dag alene med eksen. Kan være noen besøkende som har vært slem med han også. Sier ikke dette for å forsvare eksen, men blir feil å anmelde noen på med så tynt grunnlag. Hadde jeg vært sikker så hadde jeg jo gjort det. Han satte aldri en finger på katten når jeg var tilstede (ikke en gang for kos).

-TS

Anonymkode: 3445e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ta deg en prat med fastlegen din. Mange av dem er kloke mennesker som kan henvise deg til noen som er dekket av folketrygden, og se om du har noen du stoler ordentlig på som du kan "tømme" deg litt mot. Jeg tror du hadde hatt godt av å få snakket med en profesjonell. Hør med legen om det fins noen lavterskeltilbud i kommunen. Av og til kan også familievernkontoret hjelpe til, spesielt om du merker at det preger forholdet ditt til din nye kjæreste. Det er jo "familien" din deg også. Godt å høre at du kom deg bort, for det du forteller høres ut som et veldig usunt forhold for deg, og jeg synes mishandling er et greit ord å bruke om det. Det høres ut som eksen din har en uoppdaget diagnose. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har jo sett papirene hans. Skulle kopiere opp til han, slik som han skulle ha med på jobbintervju. Han hadde jo så klart bachelor gradene, men de blir da vel trivielle når du skaffer deg mastergrader. Men det tok han visst på to år. Bare å søke på eksamen det liksom.

For dere som sier at jeg bør annmelde han: Jeg har jo ingen bevis. Det er jo flere år siden. Bare mistenker det da katten ble så sky, første dag alene med eksen. Kan være noen besøkende som har vært slem med han også. Sier ikke dette for å forsvare eksen, men blir feil å anmelde noen på med så tynt grunnlag. Hadde jeg vært sikker så hadde jeg jo gjort det. Han satte aldri en finger på katten når jeg var tilstede (ikke en gang for kos).

-TS

Anonymkode: 3445e...ac6

Vel, mer enn nok til å anmelde jo. Å stenge katten inn i skap, plutselig sky overfor fyren med alskens sykelige regler for katten (og deg)- tyder på null empati. Forstår det var vanskelig å gjøre noe der og da, du var lullet inn i hans destruktive nett. Han løy (surprise!)om utdanning sin også , skulle ikke forundre meg om det stoppet etter ungdomsskolen. 

Og du burde forstå  at om så, å komme seg gjennom høyere utdannelse har NADA med å gjøre med om man er en bra og snill person!l

Anonymkode: 21fcc...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 2.46, AnonymBruker skrev:

Helt klart mishandling. Du og katten bør anmelde han/sende inn bekymring til politiet. Du og katten trenger all mulig trygghet og støtte fremover, dere fortjener det aller beste en god stund frem. Ta vare på dere selv <3

Anonymkode: 2a539...24d

Hvordan skal en katt kunne anmelde et overgrep? Tror ikke politiet forstår mjauingen dens og den kan heller ikke skrive under på anmeldelsen

Anonymkode: 82234...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, mer enn nok til å anmelde jo. Å stenge katten inn i skap, plutselig sky overfor fyren med alskens sykelige regler for katten (og deg)- tyder på null empati. Forstår det var vanskelig å gjøre noe der og da, du var lullet inn i hans destruktive nett. Han løy (surprise!)om utdanning sin også , skulle ikke forundre meg om det stoppet etter ungdomsskolen. 

Og du burde forstå  at om så, å komme seg gjennom høyere utdannelse har NADA med å gjøre med om man er en bra og snill person!l

Anonymkode: 21fcc...83e

Jeg forstår at høy utdannelse ikke har noe med det moralske kompasset å gjøre. Har aldri påstått at dette gjorde han til en god mann eller at dette var et viktig punkt for meg for den saks skyld. Mulig han har laget på tiden han har brukt, men når det blir brukt som hovedargument for at en som er arbeidsledig kan få lån i banken når han var 25 (jeg var med), og når han får den første og eneste jobben han søkte på som lærer på høyskolen (når han var 26) så må han vel ha -noen- papirer på det?

Katten ble sky overfor alle. Ikke bare meg og eksen. Hva tror du politiet sier om du ringer og sier "hei, typen min stengte katten inni skapet og har en masse syke regler til den. Dette er dyremishandling!". De hadde jo ledd. (Sier ikke at det ikke er det) Slike ting bryr ikke politiet seg om. Det er årlig hundrevis av katter i området som blir torturert til de dør på grusomme måter og først nå vurderer de dyrepoliti fordi de vanlige politiet har ikke tid til slikt.

Jeg går med på at denne mannen hadde et alvorlig problem med empati, blandt annet, men det har autister også, ikke bare psykopater. Leste meg opp og ned om det der på den tiden, og var det jeg unnskyldte det med. Han hadde hanske mange symptomer som tydet på det, nektet så klart å teste seg da.

Nå høres det ut som om jeg forsvarer han, men synes det blir litt ekstremt å anmelde noen 5 år etterpå liksom, Og for noe som det ikke finnes bevis på, som kan ha andre forklaringer. Kunne godt annmeldt han for stalking, for det VET jeg han har gjort tidligere og igjen med hun han hadde etter meg. Men det er også noe politiet ikke tar noe seriøst, og der har jeg heller ikke noe bevis uansett. Synes bare ikke at folk skal straffes for noe de -kanskje- har gjort. De skal fortjene den straffen de får.

-TS

Anonymkode: 3445e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...