AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #1 Del Skrevet 27. august 2016 Bilen min sto parkert langs veien, i en liten lomme så det er god plass til to biler som passerer hverandre og ble skrapet og bulket opp på den ene støtfangeren. Det er blitt lakkskader, en liten bulk og en skjevhet i støtfangeren. Sjåføren som gjorde dette kom på døren og sa i fra, men jeg har aldri opplevd bilskader, så jeg vet ikke hva som er protokoll. Jeg har lyst til å ta det på forsikringen, men jeg har ikke lyst på dyrere forsikring. Vi har ikke skrevet skademelding ennå, men det har jeg tenkt å få gjort det i morgen. Det er også sånn at den som kjørte på bilen min, har også kjørt på moren min på samme vei - på høylys dag på en rett strekning.. Moren min anmeldte ikke påkjørselen i vinter da hun ble forslått og skremt, men hun fikk ikke noen store skader. Og vi hadde vel alle trodd at denne personen ikke kom til å kjøre bil noe mer, men nei.. Jeg har helt tiltro til at skadene på bilen min blir dekket på enten via forsikring eller privat, men det plager meg at denne personen kjører bil fremdeles. Hvem kan jeg melde fra til slik at denne personen i det minste blir sjekket ifht syn eller skikkethet som sjåfør? Anonymkode: 37742...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #2 Del Skrevet 27. august 2016 Skaden må dekkes av forsikringen til han som kjørte på deg. Du er helt uten skyld her, og dette skal ikke påvirke betingelsene på din forsikring. Angående det at mennesket sannsynligvis ikke er egnet til å være sjåfør lenger kan dere forsøke å gi beskjed til politiet eller fylkesmannen. Jeg snakker ikke om anmeldelse, bare om en melding om at dette mennesket bør få sjekket sin egnethet som sjåfør, med bakgrunn i disse to hendelsene. Vet ikke om det hjelper, men det er verdt et forsøk. Anonymkode: 830af...4a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #3 Del Skrevet 27. august 2016 Det er fastlegene som har ansvar for helsekravet til førerkort. Politiet vurderer om en person har opptrått uansvarlig og ikke burde beholde førerkortet. Hadde anmeldt, og så får det bli opp til politiet om episoden var et hendelig uhell eller ikke, og så må de evt melde videre til fastlegen eller fylkeslegen. Om personen er svaksynt, så har han garantert ikke førerkort. De som per definisjon er svaksynte får aldri lov å ta førerkort. Jeg er optiker, og absolutt alle som er inne til kontroll hos meg blir vurdert om de ser bra nok til å kjøre bil. Om noen ikke fyller kravene så får de vite det på timen, og det blir journalført. Har meldeplikt til fylkeslegen om noen ikke følger kravene til syn. Fra 1. oktober kommer det nye regler til førerkort, og kravene blir (heldigvis) enda strengere. Anonymkode: bd0ae...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #4 Del Skrevet 27. august 2016 Du må omgående få skrevet skademelding. Det bør alltid gjøres før den som skader og den skadde forlater hverandre. Etter at skademelding er skrevet kontakter du forsikringsselskapet og sender inn skademeldingen. Deretter går du på verksted med bilen og taksert skaden. Skademeldingsskjema ligger på nettet men det er best å fylle ut på papir og få den andre til å signere. Du skal og ha skademeldingsskjem i bilmappen din i bilen. Anonymkode: 9cb00...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveenka Skrevet 27. august 2016 #5 Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Det var godt å høre at jeg ikke får dyrere forsikring av dette. Jeg har ikke mulighet til å få skrevet skademelding i dag, men jeg skal få det gjort i morgen. Personen som har kjørt på bilen min og moren min er en pensjonist, så jeg tror problemet med synet er kommet etter hvert. Men det er uansett fortvilende at denne personen kjører bil fremdeles, det er mange små barn som går til skolen langs veien her og det er ikke ok at denne personen kjører bil når h*n verken ser folk eller parkerte biler. Det er jeg som er TS forøvrig Endret 27. august 2016 av Reveenka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #6 Del Skrevet 7. september 2016 En person jeg kjenner sovnet/besvimte bak rattet 2 ganger på 1 år. Etter første tilfellet så trodde jeg det var mulig å få tilbake sertifikatet med god oppfølging og vurdering fra lege. Etter andre tilfellet så ble jeg veldig overrasket over at personen fikk tilbake lappen. Heldigvis har denne personen ikke kjøpt seg noen ny bil ennå. Det er ikke rart at det skjer ulykker når dette er nivået. Anonymkode: 8657b...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå