Gå til innhold

Kjæresten nekter meg å gå tur med hunden..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ann Christin skrev:

Har du sett sånne små saker på 5 kg bli sinna eller? Forskjellen er at de kan man bare løfte ut av slosskampen dermed virker det ikke like voldsomt. Hadde man hatt tempramentet til småhunder på store hunder hadde de alle vært forbudt pga fare for liv!

Det er irrelevant for min bekymring, mindre hunder kan man dra vekk. Veldig bekymringsfullt å vite at folk går rundt med store hunder som kan slite seg løs når de er så aggressive. Ingen sier at store hunder flest er snille heller? Men bare sammenligner med små, sinte hunder, som om det gjør saken bedre.. Kanskje hundehold egentlig burde forbys bortsett fra i særskilte tilfeller der man har brukshund.

Anonymkode: 359d3...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er irrelevant for min bekymring, mindre hunder kan man dra vekk. Veldig bekymringsfullt å vite at folk går rundt med store hunder som kan slite seg løs når de er så aggressive. Ingen sier at store hunder flest er snille heller? Men bare sammenligner med små, sinte hunder, som om det gjør saken bedre.. Kanskje hundehold egentlig burde forbys bortsett fra i særskilte tilfeller der man har brukshund.

Anonymkode: 359d3...b52

Jo mindre de er jo, jo mer aggresive og sure pleier de være, det gjelder både i hesteverden og hundeverden (som er de to jeg har med å gjøre). At hunder krangler skjer med alle, samme om de er store eller små. Og igjen gir de fleste hunder seg rimelig raskt om de har psyken i orden. Min eldste har barka sammen flere ganger pga knuffing, men gir seg så fort det blir gitt beskjed, og kun en gang har jeg måttet skille hunder (liten gneldrete sak som beit seg fast i min og nektet å slippe, gikk en tur til legevakta der da min ga faen, men den lille gikk over til å bite meg rimelig kraftig).

 

Hundehold burde ikke forbys, men psyke og oppførsel burde være en større del i oppdrettsplaner enn det allerede er. Må legges til at alle gangene min har havnet i slosskamper har det vært små pelsdotter som har flydd på mine, og de svarer såklart. Bare å gå ut det og prøve å dra til en fyr og se om han tar igjen eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...