Gå til innhold

Må far få være med på fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sjørøveren
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far vil gjerne være med på hele fødselen. Jeg håper vi finner et kompromiss som vi begge er komfortable med. Heldigvis har han forståelse for at jeg vil ha med mamma. Men han holder fast ved at han vil være med på alt. Det kjenner jeg at kan bli for mye. Har søstre og venninner som har mistet seg selv helt under fødsel, og sagt de styggeste ting til mennene sine. Føler det er lettere å være med mamma da, enn med en jeg ikke har er så nært forhold til. Så glad for at mamma skal være med! Takk for mange gode råd! 

Anonymkode: 397a7...a84

Han vil være med på alt for barnet sin del. For han er faren. Er vel ikke så vanskelig å forstå! Dere hadde tross alt sex sammen og lager barn sammen. Du synes det blir for mye? Vær glad for at barnefaren er sånn! Hadde det vert bedre med en som vil være med på minst mulig eller ingenting? Tviler på det. Kun bedre for de som vil ha ungen sin i fred. Ingen oppegående kvinner vil det. Med mindre faren er livsfarlig. 

Jeg skjønner meg ikke på kvinner. Enten klager de på at menna er for lite med ellers klager de på at han er for mye med.. 

5 timer siden, Mmmwhatever skrev:

Hersketeknikk much?  😂 Biter ikke på meg... Da går jeg ut fra at jeg ikke har gått glipp av innlegg fra TS som tilsier at bf er en skikkelig drittsekk, og at du når du skriver "les tråden" tenker på synsing og meninger fra andre/deg selv om menn og deres forhold til deres eget barn. Noe jeg ikke ser på som interessant. 

Jeg har ikke sagt at TS skal ha med bf på fødestua for enhver pris. Men det er faktisk en like stor dag for pappaen som det er for mammaen. Og det er verdt å tenke på de neste 18 årene. 

Du må være enig med denne hønseflokken i alt de sier. Kan ikke ha egne meninger. For da blir de sure og kommer med hersketeknikker. De vil ha siste ordet xD Ignorer å stå på din mening! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, palamina skrev:

Jeg syns du virker veldig åpen for barnefars ønsker og vil det beste for alle. Det er jo kjempepositivt, men pass på så du ikke mister stemmen din. 

Personlig hadde jeg blitt provosert dersom en barnefar jeg ikke var i et nært og intimt forhold med hadde kommet med krav eller iherdig ønske om å få være med på hele fødselen. Det høres for meg helt absurd ut, og ikke lite frekt faktisk. Det vitner om at han ikke helt har peiling på hvordan det kan oppleves å føde for en kvinne og hva som foregår under veis. På en fødsel har man med sine nærmeste som man er 100% avslappet rundt på et intimt plan. Å skulle måtte forholde seg til et menneske man bare har hatt sex med og ikke føler seg virkelig nær på andre måter er så feil som det kan bli. Aldri i verden om jeg hadde taklet eller godtatt noe sånt.

Enig.

 

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ber alle som ikke skriver nøyaktig det du ønsker om å lese tråden.  Folk KAN ha ulike meninger, komme med ulike råd  enn deg, det betyr ikke at det er dårlig. Flere skriver at ts bør snakke med bf, og det avfeies med "les tråden du". Mulig jeg også har oversett dette i alt snikksnakket utenom, men har ts skrevet om hun har diskutert dette med bf? Vil han i det hele tatt være tilstede? Situasjonen er sannsynligvis ikke hverdagskost for han heller, så for alt jeg vet er det mer enn godt nok å komme inn etter at barnet er født. 

Ja, det ER mor som bestemmer hvem som skal være tilstede. Hun skal slippe å føle seg ukomfortabel, utover en fødsel i seg selv selvsagt,  og skal få legge premissene selv. Men  en prat og litt åpen kommunikasjon vil sannsynligvis bedre deres samarbeid på sikt. Noe som gagner barnet. 

Anonymkode: 826af...56e

Her er grunnen til at jeg ville deg om lese tråden,ALLE HAR BEDT TS OM Å SNAKKE OG KOMMUNISERE MED BARNEFAREN, INKLUDER MEG!!OG TS HAR SAGT AT HUN SKAL DET OG HUN PRATER MED BARNEFAREN FØR DENNNE TRÅDEN FØR VI ANBEFALTE DET.  HADDE DU LEST TRÅDEN HADDE DU VISST DET.

 

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Her er grunnen til at jeg ville deg om lese tråden,ALLE HAR BEDT TS OM Å SNAKKE OG KOMMUNISERE MED BARNEFAREN, INKLUDER MEG!!OG TS HAR SAGT AT HUN SKAL DET OG HUN PRATER MED BARNEFAREN FØR DENNNE TRÅDEN FØR VI ANBEFALTE DET.  HADDE DU LEST TRÅDEN HADDE DU VISST DET.

 

Anonymkode: 9af78...75d

"bedt

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er grunnen til at jeg ville deg om lese tråden,ALLE HAR BEDT TS OM Å SNAKKE OG KOMMUNISERE MED BARNEFAREN, INKLUDER MEG!!OG TS HAR SAGT AT HUN SKAL DET OG HUN PRATER MED BARNEFAREN FØR DENNNE TRÅDEN FØR VI ANBEFALTE DET.  HADDE DU LEST TRÅDEN HADDE DU VISST DET.

 

Anonymkode: 9af78...75d

Sorry, skjønner ikke hva du prøver å si. Det forsvinner i all roping. Og "hun prater med barnefaren før denne tråden før vi anbefalte det". Forsår ikke helt hva du prøver å få frem her. At hun hadde pratet med han kom ikke frem før helt på slutten. Overså det, og rettet opp i det. Men resten av innlegget står. Man MÅ kunne være uenige uten å få slengt les tråden,  bevis sånn og sånn etc.  Det er så slitsomt. Meningene dine forsvinner i behovet for å ha rett, og å rakke med på andre. 

Jeg forstår fars ønske godt. Men det skal selvsagt ikke trumfe mors behov og trygghet. 

Anonymkode: 826af...56e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, skjønner ikke hva du prøver å si. Det forsvinner i all roping. Og "hun prater med barnefaren før denne tråden før vi anbefalte det". Forsår ikke helt hva du prøver å få frem her. At hun hadde pratet med han kom ikke frem før helt på slutten. Overså det, og rettet opp i det. Men resten av innlegget står. Man MÅ kunne være uenige uten å få slengt les tråden,  bevis sånn og sånn etc.  Det er så slitsomt. Meningene dine forsvinner i behovet for å ha rett, og å rakke med på andre. 

Jeg forstår fars ønske godt. Men det skal selvsagt ikke trumfe mors behov og trygghet. 

Anonymkode: 826af...56e

Det er enn 10 stk som er enig med meg om de ikke tror på at den personen har lest tråden, du skriver akkurat det samme.

Så jeg tror ikke jeg er å bærtur, når det er så mange med det samme inntrykket.

Og jeg er ferdig med å diskutere med deg, da jeg mistenker sterkt at du er den samme bruker,men nå skriver som ab.

 

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Silfen skrev:

Men du visste ikke det på forhånd. Det er jo derfor jeg sier at hun kan bruke moren som stemmen sin. Kommunikasjon er ikke kun verbal. 

Min mor er normalt empatisk, ikke tankeleser. For meg hadde det ikke vært en løsning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Biloba skrev:

Min mor er normalt empatisk, ikke tankeleser. For meg hadde det ikke vært en løsning.

Hvordan klarer du å si i fra om noe er galt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette, samt avsporinger. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Silfen skrev:

Hvordan klarer du å si i fra om noe er galt da?

Så du mener at den fødende skal gi beskjed til moren sin som da skal si det videre til barnefaren?

Eller hvordan ser du for deg det? Det er høres tungvint ut...

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at den fødende skal gi beskjed til moren sin som da skal si det videre til barnefaren?

Eller hvordan ser du for deg det? Det er høres tungvint ut...

Anonymkode: 9af78...75d

Kjenner man en person godt nok så trenger man ikke si noenting som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Silfen skrev:

Hvordan klarer du å si i fra om noe er galt da?

Siden kommunikasjon ikke bare er verbalt, mener du at mamma og mor, skal lage tegn/safe ord som de skal bruke i fødestuen, for at moren skal kunne skjønne at nå har ts fått nok, og nå må faren gå?

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor kvinner som ikke engang vil ha faren til barnet velger å bære det frem engang.

Anonymkode: a04ea...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor kvinner som ikke engang vil ha faren til barnet velger å bære det frem engang.

Anonymkode: a04ea...d36

Det å ønske å bære frem et barn man allerede har inni seg, og et ønske om en relasjon til en barnefar er vel to forskjellige ønsker? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Puny skrev:

Det å ønske å bære frem et barn man allerede har inni seg, og et ønske om en relasjon til en barnefar er vel to forskjellige ønsker? 

Går an å tenke litt, men var vel siste sjanse sikkert. Kommer ellers flere man kan få barn med under stabile forhold.

Anonymkode: a04ea...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går an å tenke litt, men var vel siste sjanse sikkert. Kommer ellers flere man kan få barn med under stabile forhold.

Anonymkode: a04ea...d36

Hvorfor er det hennes ansvar å 'tenke litt'?

Anonymkode: 5b397...2f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er enn 10 stk som er enig med meg om de ikke tror på at den personen har lest tråden, du skriver akkurat det samme.

Så jeg tror ikke jeg er å bærtur, når det er så mange med det samme inntrykket.

Og jeg er ferdig med å diskutere med deg, da jeg mistenker sterkt at du er den samme bruker,men nå skriver som ab.

 

Anonymkode: 9af78...75d

Da mistenker du feil. I det hele tatt antar du veldig mye i denne tråden, og prøver å kvele debatten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Da mistenker du feil. I det hele tatt antar du veldig mye i denne tråden, og prøver å kvele debatten. 

Kan ikke du bare gi deg, det er begrenset hvor lenge man skal gidde å diskutere dette som appotil er en avsporing forhold til tråden.

Av respekt til TS, så gir værfall jeg meg..

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du bare gi deg, det er begrenset hvor lenge man skal gidde å diskutere dette som appotil er en avsporing forhold til tråden.

Av respekt til TS, så gir værfall jeg meg..

Anonymkode: 9af78...75d

Jeg skal gi meg bare fordi jeg ikke er enig med deg? Det er du som sporer av tråden. Jeg kom med min mening og mine råd til TS, som ikke var bastante på noe vis mtp hva hun skulle gjøre, men jeg oppfordret henne til å tenke på bf og samarbeidet videre, samt at det faktisk også er hans barn. At du er uenig i at dette også burde tas med i betraktningen før TS bestemmer seg, er uvesentlig. 

På et diskusjonsforum må man klare å tolerere at andre har en annen mening enn en selv, spesielt når meningen uttrykkes på en saklig og grei måte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn BTW, du har faktisk diskutert med to ulike personer. Jeg har ikke vært anon i denne tråden.

Endret av Mmmwhatever
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...