Gå til innhold

Må far få være med på fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kom inn på ca 12 side, du svarer ikke reelt til hva ts og vi andre skriver-du skriver ett par provokasjons innlegg,og når du for svar på de gidder du ikke svare(sikkert for du ikke kan argumentere mot oss) også kommer du inn noen dager etterpå,når tråden begynner å dø ut. Dette er 4 gangen du gjør dette.

Hva er du driver med?

Det virker som du håper på at vi skal gi seg, slik at du kan ha en stor diskutere med noen som ikke har fått med seg hva som har blitt skrevet av ts og oss, og slik at du kan ha den kranglen.

Anonymkode: 9af78...75d

Jeg synes faktisk @HarryDotter svarer ganske godt for seg. Som han sier, ts sin sak er egentlig ganske grei. Der tror jeg (slik jeg tolker det mellom all  kranglingen ) at de fleste av oss er relativt enige. (Noen unntak selvfølgelig ) Ts føler seg ikke komfortabel med å ha en mann hun ikke kjenner godt tilstede ved fødsel. Det må hun få velge, og jeg håper barnefar velger å respektere dette ønsket uten for mye motstand.  

Det som periodevis debatteres her er om mannen har rettigheter i det hele tatt. Jeg forstår menns ønske om å bli hørt og tatt på alvor i slike saker. I starten er mor den som er biologisk viktigst, ja. Men gode menn ønsker jo å ta del i alle aspekter rundt sitt barn. Fødsel også. Å være tilstede ved fødselen er noe av det største mannen min har opplevd. Men hadde jeg nektet han å være tilstede hadde han, antar noe såret og lei seg, selvfølgelig respektert mitt ønske. 

Lykke til med fødsel, ts. Og tiden etter.  Lykke til med samarbeidet,  og håper dere finner gode løsninger  som begge parter kan leve fint med :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, VirreVapp skrev:

Jeg synes faktisk @HarryDotter svarer ganske godt for seg. Som han sier, ts sin sak er egentlig ganske grei. Der tror jeg (slik jeg tolker det mellom all  kranglingen ) at de fleste av oss er relativt enige. (Noen unntak selvfølgelig ) Ts føler seg ikke komfortabel med å ha en mann hun ikke kjenner godt tilstede ved fødsel. Det må hun få velge, og jeg håper barnefar velger å respektere dette ønsket uten for mye motstand.  

Det som periodevis debatteres her er om mannen har rettigheter i det hele tatt. Jeg forstår menns ønske om å bli hørt og tatt på alvor i slike saker. I starten er mor den som er biologisk viktigst, ja. Men gode menn ønsker jo å ta del i alle aspekter rundt sitt barn. Fødsel også. Å være tilstede ved fødselen er noe av det største mannen min har opplevd. Men hadde jeg nektet han å være tilstede hadde han, antar noe såret og lei seg, selvfølgelig respektert mitt ønske. 

Lykke til med fødsel, ts. Og tiden etter.  Lykke til med samarbeidet,  og håper dere finner gode løsninger  som begge parter kan leve fint med :) 

Enig. Den som ikke klarer å argumentere skikkelig, er vel heller NN, som bare gjentar "les tråden." 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det skal være et tema å diskutere en gang. TS har hørt mannens ønske, de har snakket om det, hun vil heller ha med sin mor.  Ferdig.

Det er faktisk, på flere sykehus, begrenset hvor mange du får ha med deg på fødestuen. Og da er jo spørsmålet; skal man ha med en tilskuer, eller en støttespiller?

Jeg vet hva jeg hadde valgt, og det er nettopp det, den fødenes valg. Kommende far blir ikke ignorert av TS , men hun har lov å sette sitt ønske først her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 28, 2016 at 3.07, HarryDotter skrev:
Den Friday, August 26, 2016 at 3.41, HarryDotter skrev:

Million + til dette!

Bedrøvelig å se denne tråden og hvor utrolig lite far blir vurdert midt oppi dette. Likestilling skal det være, men å i det hele tatt tenke over om pappaen også har lyst å se sitt barn komme til verden, nei det bryr vi oss filla om!

Jada barnet husker ikke at far var med på fødselen, men jeg tror ikke barnet husker mor heller for å si det rett ut. Mor er der fordi hun føder barnet. Men som du sier så sant, så er far en av de to som skal bli forelder. Han har like stor rett til å få være tilstede når barnet hans kommer ut. Dersom mannen har vært en drittsekk under hele svangerskapet og behandlet dama råttent, forstår jeg at det ikke frister å ha han med under en så vond og stor opplevelse som en fødsel er, men dreier det seg om to personer som iallefall er venner selv om de ikke er sammen, så burde det være en selvfølge at han kan velge om han vil være med.

 

Jeg tror det er viktig for faren å være med helt fra barnet blir født! Om han ikke var gira på å bli pappa i utgangspunktet og kvinnen forlanger og forventer hans støtte i etterkant, så ville det være en J**** god ide å gi han sjansen til å se barnet sitt komme til verden iallefall. Er det EN ting som trolig kan skape ett farshjerte, så tror jeg det er DEN opplevelsen. Har ikke sett makan til holdninger ovenfor menn......Skuffende!

 

Her er det du skriver de bevingede ord, Dotter:

***Han har like stor rett til å være tilstede når barnet hans kommer ut.***

Enten har far en rettighet, og mor må bare legge seg ned og føde foran ham enten hun er trygg på ham eller ikke, eller så har mor siste ord og har rett til å nekte noens tilstedeværelse under fødsel. 

Dersom du bare uttrykte deg klønete, så er det greit å innrømme. I mellomtiden må vi jo anta at du mener det du skriver, og ergo har jeg svart deg ut i fra det.

De aller fleste kvinner ønsker å ha sin partner med på fødsel. Og en stor andel vil nok ikke greie tanken på å være så sårbar, redd, fysisk eksponert på ting som for mange oppleves skamfullt og ydmykende, og lide så mye foran en de ikke stoler 100% på og elsker, selv om de har hatt en prevensjonssvikt med en mann.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår når  folk sier at far har like stor rett til å være med.  

Like stor rett som mor ? Så hvis mor ikke vil ha med far ? Hvem har mest rettigheter da ? Mor kan jomikke velge om hun vil være med eller ikke,  hun har jo bare pent nødt til det . Så da er det ikke like rettigheter ? Da har far mer rett for han har like stor rett som mor ? Tror ikke det går ann å snakke om like rettigheter i dette tilfellet,  det forutsetter at begge kan bestemme om de vil være med eller  ikke og den valgfriheten har ikke mor naturligvis nok. 

Blir feil å dra inn kjønnskamp i dette, naturen er slik at mor føder . Ikke noe vi får gjort med det.  Skulle gladelig ha byttet og sittet på gangen.  

Anonymkode: ed139...446

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også @HarryDotter har hatt en del gode poeng. Før tråden tok helt av ble det jo sagt masse bra! Jeg har heller ikke født før og vet ikke om alle alternativene de ulike sykehusene tillater. Da er det ganske fint å få høre om andres erfaringer. For TS sin del så var det jo snakk om å finne noe som var OK for begge parter. For eksempel at far ventet et annet sted på sykehuset. Hvis han har det bra med det så er jo alles hensyn ivaretatt da. Far må jo ikke nødvendigvis være med, men han bør jo få lufte følelsene sine hele veien i svangerskapet han også.

Anonymkode: 0ad1b...f4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.8.2016 at 20.47, AnonymBruker skrev:

 

Enig.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 21.13, AnonymBruker skrev:

Alt for en diskusjon ikke sant ;)

Empati er en fin bil :tongue:

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 21.16, AnonymBruker skrev:

Og jeg kunne snu denne argumantsjon mot deg.

Det er ikke bare Mors ansvar om å ha ett godt samarbeid med far, men OGSÅ far,

Men du høres ut som knott som kun kan diskutere og ikke får med seg hva folk skriver/mener.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 21.31, AnonymBruker skrev:

Har du lest tråden?

Tydeligvis ikke.

Og det aller viktigste har du noen gang vært i fødsel?

Det er ikke prat om bare LITT ubehag, men JÆVLA MYE ubehag.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 21.32, AnonymBruker skrev:

Jævla mye smerter.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 21.52, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest tråden, og ts har tenkt å la faren være med, men bare ikke under selve fødselen. Men før og etter.

Og du har ikke tydeligvis aldri født ett barn.

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 23.31, AnonymBruker skrev:

Fra ts.

Jeg skal jo ikke hold han i hånden da. Ser for meg at jeg er veldig sårbar/har smerter/gråter/bæsjer på meg. Litt annerledes enn å ha sex synes jeg.

Ellers så er jeg enig å rådet ditt.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 23.40, AnonymBruker skrev:

Takk for at du poengterte noe som er totalt uvesentlig for diskusjonen :)

Jeg skal prøve huske på det, kanskje du kan gå igjennom alle mine innlegg og andres å rette på skrivefeilene våres?

Slik at vi virkelig lærer noe ikveld :laugh:

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 23.47, AnonymBruker skrev:

Du har jo tydeligvis tiden :)

So why not?

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 0.05, AnonymBruker skrev:

Uansett les tråden, det er ikke til å stikke under stolen at en fødsel er meget smertefull

Det handler om å legge til rette for en god opplevelse for den personen som faktisk skal gå gjennom en fødsel. Det kan være vanskelig og traumatisk,

jordmor, med bæsj, blod, gørr og det lille miraklet som sprenger seg fram gjennom underlivet hennes!

viljas innlegg

Hvis du synes det blir ubehagelig, så vil jeg råde deg til å la ham vente på gangen. Han kan komme inn når bsrnet ligger på brystet ditt. Før det, er du mest pasient

Grunnen til at jeg gir det rådet, er fordi hvis du er ukomfortabel eller utrygg med ham der, så vil du stresse mer, får mer stresshormoner i blodet, og det gjør mer vondt. Det er essensielt å slappe mest mulig av, finne roen og fokus for smertenes del.

Jeg vet ikke om du har født, men for meg så kjente jeg godt at riene røsket hardere når jeg ble litt stresset av en liten ting. Adrenalinet som pumpes ut fordriver endorfinene som hjelper deg å takle smerten. Det handler ikke om alvorlig stress for hjertets skyld, eller lett mentalt ubehag. Jeg snakker om konkret fysisk økt smerte. Jeg hadde ikke giddet ta på meg vondere fødsel for at far skal få være publikum.

Du kan lese litt mer om det her:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/fodselssmerter-1419953.ece

 

ts har tenkt å la faren være med, men bare ikke under selve fødselen

Men det er ikke prat bare litt ubehag å ha han tilstede som man burde å skjønne om man bruker fornuften, og som man kjenner igjen hvis man har født.

 

Jeg skal jo ikke hold han i hånden da. Ser for meg at jeg er veldig sårbar/har smerter/gråter/bæsjer på meg. Litt annerledes enn å ha sex synes jeg.

Men enig i det du skriver om å tenke på hva jeg skal si til barnet ja. 

Anonymkode: 397a7...a84

Nå skjer det jo gjerne litt mer enn å holde i hånda under en fødsel, da. Kan godt skjønne det er ukomfortabelt å ha med en mann man ikke er i et forhold med om man ligger i intense smerter, mister all kontroll, spjærer og bæsjer på seg (for å si det rett ut).

Jeg hadde nok likevel latt han om det var en jeg kjente godt og som gjerne ville være med. 

Anonymkode: 2facb...802

 

Marco. Du tok ikke poenget. Hun har lov til å gjøre akuratt som hun vil under fødsel. Det finnes til og med godt gifte koner som ikke ønsker å ha mannen der. Nettopp fordi noen stnes det er svært privat

Det er ikke snakk om at far ikke skal få være i livet til barnet. Det er snakk om han må få lov til å være i samme rom de tmene fødselen foregår. "Rett" bør ikke være viktigere enn å skape en situasjon der mor er komfortabel, noe som gir en tryggere fødsel for både mor og barn.

Anonymkode: 9de5a...467

Les sisi sist innlegg. noe av det-

Det nytter ikke å si at far bare skal holde seg ved hodeenden og ikke se noe ekkelt og intimt - det er IKKE en selvfølge at det blir sånn. Jeg og mannen var enige om at han bare skulle holde seg ved hodet mitt for han syns blod og fødsel er litt ekkelt. Vel, sånn ble det ikke, det ble en intens og rask fødsel, og plutselig ropte jordmor til mannen "du, kom hit, hold denne", og da sto han der, mellom beina mine. Morkaka så han også, ufrivillig. Jeg ble kommandert i mange ulike stillinger, det er litt dumt om den fødende vil nekte å stå på alle fire/henge over sengekanten fordi hun er ukomfortabel med hvem som er tilstede. Under min fødsel var det ingen som forsøkte å dekke til noe som helst for å si det sånn... Etter fødsel var det blod overalt, og det rant blod ned beina mine da jeg reiste meg. Så å si at bf ikke trenger å se noe ekkelt blir litt naivt - det er vanskelig å garantere det

Og jo bedre fødselsopplevelse, jo enklere for deg er det å møte far etterpå, og jo raskere vil du komme deg. 

 

 

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 1.32, AnonymBruker skrev:

 

 

Skjerp deg seriøst, TS HAR SAGT AT BARNEFAREN SKAL FÅ VÆRE MED BÅDE FØR OG ETTER FØDSEL.

Herregud så slitsom du er, du få lage deg enda en ny tråd om livet ditt, for denne tråden handler IKKE om deg!

Idiot.

 

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 1.45, AnonymBruker skrev:

Er du plutselig ab nå, det er ikke lov. Rapportert.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 1.46, AnonymBruker skrev:

Sorry, er så vant til at han holder på den måten, er selvsagt enig.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 24.8.2016 at 1.50, AnonymBruker skrev:

Du igjen, slutt opp avspore tråden.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 3.17, AnonymBruker skrev:

Gadd jeg i det hele tatt å lese det du skrev?

Nei.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 14.23, AnonymBruker skrev:

Og så hva er ditt poeng da?

Utenom at den brukeren som du mener kan ha født? 

Du har ikke vært særlig klar på hva du mener, uten om det...

Og hvordan jeg velger å svare har du ingenting med, og når det har blitt nevnt flere ganger at hun kan ikke ha vært i fødsel (og hun vært pålloget), og hun velger å ikke å svare, regner jeg fortsatt med at hun ikke har vært i fødsel.

Og hva mener du er så utrolig konstruktive med dine 2 innlegg??

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 14.26, AnonymBruker skrev:

 

Dont belive, og slutt opp med å dra din agenda in tråden, din egoist.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 14.29, AnonymBruker skrev:

Ja, og hvis du hadde giddi å lest, så har ALLE anbefalt det, OG TS har funnet ut at det er slik hun skal gjøre det!

Hun lar barnefaren være tilstede før og etter fødselen på sykehus! Jeg synes det er en jævla godt kompromis!

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 14.36, AnonymBruker skrev:

Og jeg lurer på har du vært i gjennom en fødsel?

Og hvor mange da? Og hvor lenge varte fødsel(ene)?

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 14.55, AnonymBruker skrev:

Jo det spiller faktisk litt rolle hvis du ikke har gjort det. Da har du ingen anelse hvordan er fødsel er både kroppsmessing/følesemessig-

Og du snakker om at vi er steile, sorry meg,men det sier selv utifra hva ts svarer at det kommer til å være en blanding av regler/samarbed/respekt mellom mor og far, og ta det som kommer. Hun tenker at faren skal få lov til å være med fødselstuen under riene, og når selve fødselen starter ønsker hun å kun ha moren sin med, også kommer faren inn rett etter fødselen.

Det er ikke egoistisk, og det har hun full lov til, og vi alle har sagt at hun må prate med far og jordmor, noe hun har sagt hun skal gjøre. Jeg synes at TS oppføres seg utrolig moden, voksent og respektfullt til barnefar, og prøver å inkludere han så my hun kan.

 Og enhver oppgående,voksen og moden mann ville tatt hensyn til dette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 15.27, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor tok du det opp da, bare det?  Ikke bare en gang,men to ganger?

En liten setning i ett innlegg som omhandlet mest om TS..

Dette siste innlegget handler det endelig om TS, og ikke meg..

Ta å fei får din egen dør.

 

 

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 16.43, AnonymBruker skrev:

Enig.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 16.57, AnonymBruker skrev:

Og det du skriver har ingenting med denne tråden å gjøre, foreslår at du leser tråden.

Noe mer kommer du ikke å få fra meg.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 17.20, AnonymBruker skrev:

Og det du skriver har ingenting med denne tråden å gjøre, foreslår at du leser tråden.

Noe mer kommer du ikke å få fra meg.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 20.31, AnonymBruker skrev:

Ts, les gjennom tråden og tiit på likes, det 50 pluss pluss på noen innlegg som mener at du selvsagt skal kunne velge selv :)

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 20.38, AnonymBruker skrev:

Faktisk 60 pluss likes :) Lykke til :)

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 0.18, AnonymBruker skrev:

Les tråden du.

Her er det ikke prat om nekte, og det er ikke bare mors ansvar å samarbeide,men også faren.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 0.47, AnonymBruker skrev:

Bare det du skriver,gjør at jeg mistenker sterkt at du ikke har lest tråden ja.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 0.52, AnonymBruker skrev:

Er vel heller du som må bevise noe her enn meg :)

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 1.14, AnonymBruker skrev:

Spiss kommentar?

Da er du litt hårsår, og hvorfor kan ikke du refere/sitere/kopiere innlegg til TS?

Det kan vel ikke være noe problem om du har lest tråden vel...

Hvis du absolutte vil diskutere det samme, ikke legg det ansvaret på meg.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 1.20, AnonymBruker skrev:

Gjør det som er rett for deg og barnet, det er det viktigste-ønsker du ikke å ha han i fødestuen skal han selvsagt ikke være der, han kan komme inn etter at du har sydd og fått dusjet,og prøvd å amme litt. lykke til :)

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 1.43, AnonymBruker skrev:

Cry me a river, han skal være med på sykehuset før og etter fødsel. Han har ett godt forhold med moren, og skal være med livet til barnet resten av livet fordi moren og faren ønsker å samarbeide sammen, Og tillegg han viser forståelse for at ts ønsker ikke at at han skal være tilstede under selve fødselen, men de har kommet fram tilsammen at han skal være med alt annet.

Ja stakkars mann.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 1.50, AnonymBruker skrev:

Og jeg kommer til å bli kverka for skrive dette, prøver å barnefaren å pushe på at han skal være med på selve fødselen (jordmor nekter slippe han inn hvis du ikke ønsker det,)hadde jeg vurdert sterkt å kontakte han noen timer inn i fødselen, eller rett etter at barnet har blitt født.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 25.8.2016 at 1.57, AnonymBruker skrev:

Da jeg kan tenke meg at han kommer til å legge mye press og stress som du ikke trenger før fødsel (lese innlegg om påvirkning av stress til de andre). Og når han ankommer sykehus slipper han selvsagt ikke inn under fødsel, sying, amming-men når du er klar!

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 3.55, AnonymBruker skrev:

du har virkelig missforstått.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 14.21, AnonymBruker skrev:

Enig.

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 14.27, AnonymBruker skrev:

Her er grunnen til at jeg ville deg om lese tråden,ALLE HAR BEDT TS OM Å SNAKKE OG KOMMUNISERE MED BARNEFAREN, INKLUDER MEG!!OG TS HAR SAGT AT HUN SKAL DET OG HUN PRATER MED BARNEFAREN FØR DENNNE TRÅDEN FØR VI ANBEFALTE DET.  HADDE DU LEST TRÅDEN HADDE DU VISST DET.

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 14.53, AnonymBruker skrev:

Det er enn 10 stk som er enig med meg om de ikke tror på at den personen har lest tråden, du skriver akkurat det samme.

Så jeg tror ikke jeg er å bærtur, når det er så mange med det samme inntrykket.

Og jeg er ferdig med å diskutere med deg, da jeg mistenker sterkt at du er den samme bruker,men nå skriver som ab.

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 19.06, AnonymBruker skrev:

Så du mener at den fødende skal gi beskjed til moren sin som da skal si det videre til barnefaren?

Eller hvordan ser du for deg det? Det er høres tungvint ut...

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 19.09, AnonymBruker skrev:

Siden kommunikasjon ikke bare er verbalt, mener du at mamma og mor, skal lage tegn/safe ord som de skal bruke i fødestuen, for at moren skal kunne skjønne at nå har ts fått nok, og nå må faren gå?

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 21.16, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du bare gi deg, det er begrenset hvor lenge man skal gidde å diskutere dette som appotil er en avsporing forhold til tråden.

Av respekt til TS, så gir værfall jeg meg..

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 26.8.2016 at 21.29, AnonymBruker skrev:

.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 14.03, AnonymBruker skrev:

Og du viser igjen at du ikke har lest tråden,lest fødsel historiene, og værtfall ikke født unger.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 17.08, AnonymBruker skrev:

Folk som kommer inn i tråden uten å lese,og kaller folk horer, at de ikke

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 17.20, AnonymBruker skrev:

Jesses crist viser om igjen om igjen at du ikke lest tråden, vi alle gitt de samme rådene som du, og det er ingen som fratar noen noe som helts, barnefaren skal sitte i gangen på sykehuset, hvis ts skullle ombestemme seg, tar det 30 sekunder å komme inn.

Og hvorfor er det moren som må gi seg? Hvorfor er det kun hennes ansvar å samarbeide? (Noen som hun allerede gjør)

Du klarer jo ikke svare, du bare gjentar deg,med ting som ikke vesentlig til hva som blir skrevet, det eneste du holdt på nå er å "krangle" med meg om ting som er en avsporing over noen dager, og når jeg sier at jeg gir meg pga respekt for TS, betyr at jeg tar hensyn til TS  slik at hun kan få svar på det hun lurer.

Du fortsetter imed at "hvorfor skal jeg gi meg fordi ikke er enig med deg" , vet du hva det er ikke alltid nøvendig vise at man skal ha rett, noen ganger er det fordel å ta hensyn til noen andre. Og det hensynet trumfer min nødvendighet på å har rett

 

Og nei jeg tror ikke noe på at du har født. 

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 17.22, AnonymBruker skrev:

Enig-

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 17.27, AnonymBruker skrev:

I am not even going to dignify with a answer to you.

Folk som går inn tråder å kaller andre folk horer, har jeg null respekt for.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 17.37, AnonymBruker skrev:

Så fint for deg da :)

En respektløs merr er du.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 17.44, AnonymBruker skrev:

det er ingen som fratar noen noe som helts, barnefaren skal sitte i gangen på sykehuset, hvis ts skullle ombestemme seg, tar det 30 sekunder å komme inn.

Og hvorfor er det moren som må gi seg? Hvorfor er det kun hennes ansvar å samarbeide? (Noen som hun allerede gjør)

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 17.58, AnonymBruker skrev:

Du er jo helt blåst.

Anonymkode: 9af78...75d

Til Anonymkode: 9af78...75d

Dette er dine første 50 innlegg i denne tråden, du tar saklighet og respekt for ulike meninger til et nytt nivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.8.2016 at 18.00, AnonymBruker skrev:

Eva Lenas?

Helt enig.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 18.44, AnonymBruker skrev:

Det jeg redigert jeg er helt enig i! Akkurat som alle i denne tråden! Inkludert TS!

Du må være stokk dum, du har ikke skjønt noe som helst.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 27.8.2016 at 19.22, AnonymBruker skrev:

 

Nå nesten 80 likes TS :)

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 2.20, AnonymBruker skrev:

Egoist, jeg synes synd på dama di (om du har en).

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 2.27, AnonymBruker skrev:

1b.jpg

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 2.30, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 2.40, AnonymBruker skrev:

I like måte, jeg svare deg ordenlig når du faktisk svarer reelt til det som har blitt skevet av og oss andre. En det pisset du kommer med,som viser at enten har du ikke lest tråden, ellers så kjeder du deg og kun vil krangle.

Empati er en fin bil. Ha en fin natt.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 2.41, AnonymBruker skrev:

#TS

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 3.12, AnonymBruker skrev:

 

Jeg svarer deg ordenlig når du faktisk svarer reelt til det som har blitt skrevet av TS og oss andre.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 3.25, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det, Jeg svarer deg ordenlig når du faktisk svarer reelt til det som har blitt skrevet av TS og oss andre.

Og jeg lurer på hvilken tråd du har lest (om du hele tatt har giddi lest).

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 3.32, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det, Jeg svarer deg ordenlig når du faktisk svarer reelt til det som har blitt skrevet av TS og oss andre.

Og jeg lurer på hvilken tråd du har lest (om du hele tatt har giddi lest).

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 14.00, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, det har blitt sagt gjennom hele tråden , jeg er ikke intressert i svare tilbake til en provokatør, og en kverulant som prøver å lage diskusjonen/krangle og ødelegge tråden, og lage tråden til noe helt annet enn det er.

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 14.01, AnonymBruker skrev:

Enig :)

Anonymkode: 9af78...75d

 

Den 28.8.2016 at 16.46, AnonymBruker skrev:

Ikke la henne ødelegge tråden, hun har kalt ts får å hore flere ganger. Og det hun skriver viser at hun er helt på bær og skjønner ingenting. Bare se på det absurde argumente på side 10.

 Overse henne.

Anonymkode: 9af78...75d

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kom inn på ca 12 side, du svarer ikke reelt til hva ts og vi andre skriver-du skriver ett par provokasjons innlegg,og når du for svar på de gidder du ikke svare(sikkert for du ikke kan argumentere mot oss) også kommer du inn noen dager etterpå,når tråden begynner å dø ut. Dette er 4 gangen du gjør dette.

Hva er du driver med?

Det virker som du håper på at vi skal gi seg, slik at du kan ha en stor diskutere med noen som ikke har fått med seg hva som har blitt skrevet av ts og oss, og slik at du kan ha den kranglen.

Anonymkode: 9af78...75d

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg har sagt til deg tidligere du får ikke noe mer ut av meg enn dette.

som en anne bruker skrev

"

Hvorfor er du inne i multiple innlegg om at far har rett til å være med på fødsel da, hvis du faktisk bare mener at mor bør prøve å strekke seg for å inkludere ham?

Ingen har sagt at far er generelt uønsket under fødsel. Ingen har sagt at fars følelser ikke betyr noe. 

Det alle med vett sier, er at den fødende har siste ordet i saken. Det er det vi debatterer, hvem skal ha det siste ordet når man ikke finner en løsning som funker for begge. ""

Det har blitt sagt gjennom hele tråden , jeg er ikke intressert i svare tilbake til en provokatør, og en kverulant som prøver å lage diskusjonen/krangle og ødelegge tråden, og lage tråden til noe helt annet enn det er "

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Du kom inn på ca 12 side, du svarer ikke reelt til hva ts og vi andre skriver-du skriver ett par provokasjons innlegg,og når du for svar på de gidder du ikke svare(sikkert for du ikke kan argumentere mot oss) også kommer du inn noen dager etterpå,når tråden begynner å dø ut. Dette er 4 gangen du gjør dette.

Hva er du driver med?

Det virker som du håper på at vi skal gi seg, slik at du kan ha en stor diskutere med noen som ikke har fått med seg hva som har blitt skrevet av ts og oss, og slik at du kan ha den kranglen.

Som jeg har sagt til deg tidligere du får ikke noe mer ut av meg enn dette.

som en anne bruker skrev

"

Hvorfor er du inne i multiple innlegg om at far har rett til å være med på fødsel da, hvis du faktisk bare mener at mor bør prøve å strekke seg for å inkludere ham?

Ingen har sagt at far er generelt uønsket under fødsel. Ingen har sagt at fars følelser ikke betyr noe. 

Det alle med vett sier, er at den fødende har siste ordet i saken. Det er det vi debatterer, hvem skal ha det siste ordet når man ikke finner en løsning som funker for begge. ""

Det har blitt sagt gjennom hele tråden , jeg er ikke intressert i svare tilbake til en provokatør, og en kverulant som prøver å lage diskusjonen/krangle og ødelegge tråden, og lage tråden til noe helt annet enn det er "

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Du kom inn på ca 12 side, du svarer ikke reelt til hva ts og vi andre skriver-du skriver ett par provokasjons innlegg,og når du for svar på de gidder du ikke svare(sikkert for du ikke kan argumentere mot oss) også kommer du inn noen dager etterpå,når tråden begynner å dø ut. Dette er 4 gangen du gjør dette.

Hva er du driver med?

Det virker som du håper på at vi skal gi seg, slik at du kan ha en stor diskutere med noen som ikke har fått med seg hva som har blitt skrevet av ts og oss, og slik at du kan ha den kranglen.

Som jeg har sagt til deg tidligere du får ikke noe mer ut av meg enn dette.

som en anne bruker skrev

"

Hvorfor er du inne i multiple innlegg om at far har rett til å være med på fødsel da, hvis du faktisk bare mener at mor bør prøve å strekke seg for å inkludere ham?

Ingen har sagt at far er generelt uønsket under fødsel. Ingen har sagt at fars følelser ikke betyr noe. 

Det alle med vett sier, er at den fødende har siste ordet i saken. Det er det vi debatterer, hvem skal ha det siste ordet når man ikke finner en løsning som funker for begge. ""

Det har blitt sagt gjennom hele tråden , jeg er ikke intressert i svare tilbake til en provokatør, og en kverulant som prøver å lage diskusjonen/krangle og ødelegge tråden, og lage tråden til noe helt annet enn det er "

Anonymkode: 9af78...75d

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

om jeg har sagt til deg tidligere du får ikke noe mer ut av meg enn dette.

som en anne bruker skrev

"

Hvorfor er du inne i multiple innlegg om at far har rett til å være med på fødsel da, hvis du faktisk bare mener at mor bør prøve å strekke seg for å inkludere ham?

Ingen har sagt at far er generelt uønsket under fødsel. Ingen har sagt at fars følelser ikke betyr noe. 

Det alle med vett sier, er at den fødende har siste ordet i saken. Det er det vi debatterer, hvem skal ha det siste ordet når man ikke finner en løsning som funker for begge. ""

Det har blitt sagt gjennom hele tråden , jeg er ikke intressert i svare tilbake til en provokatør, og en kverulant som prøver å lage diskusjonen/krangle og ødelegge tråden, og lage tråden til noe helt annet enn det er "

Du kom inn på ca 12 side, du svarer ikke reelt til hva ts og vi andre skriver-du skriver ett par provokasjons innlegg,og når du for svar på de gidder du ikke svare(sikkert for du ikke kan argumentere mot oss) også kommer du inn noen dager etterpå,når tråden begynner å dø ut. Dette er 4 gangen du gjør dette.

Hva er du driver med? Hvorfor svarer du kun noen FÅ utvalgte? Men ikke de med skikkelig harde argumentene.

Det virker som du håper på at vi skal gi seg, slik at du kan ha en stor diskutere med noen som ikke har fått med seg hva som har blitt skrevet av ts og oss, og slik at du kan ha den kranglen.

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke svart på noen av de,bare skrevet løse innlegg uten sitering, og sitert easy picckings som ikke engang er sitert til deg, du har ikke svar på noen av de som er sitert til deg, og derfor spør jeg:

Du kom inn på ca 12 side, du svarer ikke reelt til hva ts og vi andre skriver-du skriver ett par provokasjons innlegg,og når du for svar på de gidder du ikke svare(sikkert for du ikke kan argumentere mot oss) også kommer du inn noen dager etterpå,når tråden begynner å dø ut. Dette er 4 gangen du gjør dette.

Hva er du driver med? Hvorfor svarer du kun noen FÅ utvalgte? Men ikke de med skikkelig hard og gode  argumentene.

Det virker som du håper på at vi skal gi seg, slik at du kan ha en stor diskutere med noen som ikke har fått med seg hva som har blitt skrevet av ts og oss, og slik at du kan ha den kranglen

 

Anonymkode: 9af78...75d

...Og her er de siste 20. Du har altså spammet tråden med oppgulp uten like, 70 innlegg på 15 sider, hvorav mange er sitering av dine egne innlegg, eller rene kopier av de samme. Du kopierer fra andre brukeres innlegg i stedet for å sitere dem (du får det jo til med dine egne innlegg), slik at det er vanskelig å lese om det er du eller andre brukere som har skrevet teksten.

Du svarer frekt og uten substans. Først i innlegg på side 6 kommer du med noe som overhodet ligner på underbyggende argumenter. Så kan du jo bare lese litt over dine egne innlegg og se om de er så mye bedre enn innleggene til de du angriper og kaller med stygge ord.

Til TS, Det finnes mange innlegg i denne tråden som gir gode råd. De fra Anonymkode: 9af78...75d ville jeg sett glatt bort fra, da det ikke finnes noe substans i dennes innlegg.

Lykke til med fødselen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...Og her er de siste 20. Du har altså spammet tråden med oppgulp uten like, 70 innlegg på 15 sider, hvorav mange er sitering av dine egne innlegg, eller rene kopier av de samme. Du kopierer fra andre brukeres innlegg i stedet for å sitere dem (du får det jo til med dine egne innlegg), slik at det er vanskelig å lese om det er du eller andre brukere som har skrevet teksten.

Du svarer frekt og uten substans. Først i innlegg på side 6 kommer du med noe som overhodet ligner på underbyggende argumenter. Så kan du jo bare lese litt over dine egne innlegg og se om de er så mye bedre enn innleggene til de du angriper og kaller med stygge ord.

Til TS, Det finnes mange innlegg i denne tråden som gir gode råd. De fra Anonymkode: 9af78...75d ville jeg sett glatt bort fra, da det ikke finnes noe substans i dennes innlegg.

Lykke til med fødselen.

Takk for at du gikk igjennom tråden og postet nesten alle mine innlegg uten vise i hvilket sammenheng de var skrevet til :)

Og tanke at jeg har haugvis av likes,så er det tydeligvis flere som synes at mine (og selvsagt andres innlegg) har substans :)

Du er herved blokkert av meg, og det er ikke bare på grunnlag av denne tråden.

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
7 timer siden, Biloba skrev:

 

Her er det du skriver de bevingede ord, Dotter:

***Han har like stor rett til å være tilstede når barnet hans kommer ut.***

Enten har far en rettighet, og mor må bare legge seg ned og føde foran ham enten hun er trygg på ham eller ikke, eller så har mor siste ord og har rett til å nekte noens tilstedeværelse under fødsel. 

Dersom du bare uttrykte deg klønete, så er det greit å innrømme. I mellomtiden må vi jo anta at du mener det du skriver, og ergo har jeg svart deg ut i fra det.

De aller fleste kvinner ønsker å ha sin partner med på fødsel. Og en stor andel vil nok ikke greie tanken på å være så sårbar, redd, fysisk eksponert på ting som for mange oppleves skamfullt og ydmykende, og lide så mye foran en de ikke stoler 100% på og elsker, selv om de har hatt en prevensjonssvikt med en mann.

 

Selvfølgelig kan jeg ha uttalt meg klønete. Det innrømmer jeg glatt etter 30 poster hvor ting går litt i flyt i AB kode + +, mens jeg samtidig argumenterer med murvegger av noen kvinnfolk som anklager meg for meninger jeg ikke har. Det irriterer voldsomt! Og jeg legger jo merke til at flere her i tråden faktisk har oppfattet helt klart og tydelig hva jeg vil ha frem, så så fordømt vanskelig kan det vel ikke være å se et enkelt poeng? Jeg har svart til det kjedsommelige hvor langt jeg som person ønsker å ta hensyn til den fødende. Jeg har aldri sagt at jeg som mann skal kreve og overstyre. Der du ser "han har like stor rett" som i en illsint tverr mann som tvinger seg inn hos på fødestuen, mener jeg bare at "rett til" er at menn har rett til å bli hørt og tatt hensyn til selv i fødselsdiskusjonen.

-"Enten har far en rettighet, og mor må bare legge seg ned og føde foran ham enten hun er trygg på ham eller ikke, eller så har mor siste ord og har rett til å nekte noens tilstedeværelse under fødsel."-

Det er mye jeg som mann mener jeg har rettigheter til også, men dersom man som menneske er empatisk og smart, vil man ta med andre berørte, med i diskusjonen. Enten den personen har rett til noe eller ikke. Å lytte til den andre parten, og kanskje også forandre mening, selv om man har tatt en avgjørelse for sitt eget beste er noe jeg ser på som storsinnet og inkluderende. En slik holdning gjør iallefall meg mer knyttet til kjærsten og gir meg enda større respekt for henne. Gifta jeg har lest fra mange kvinner i denne tråden gjør bare at jeg får lyst å brekke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HarryDotter skrev:

samtidig argumenterer med murvegger av noen kvinnfolk som anklager meg for meninger jeg ikke har. Det irriterer voldsomt! . Gifta jeg har lest fra mange kvinner i denne tråden gjør bare at jeg får lyst å brekke meg!

.

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 2.14, HarryDotter skrev:

Så støtten vil dere ha? Dere bare ønsker dere retten til å stenge ute faren dersom dere ikke liker ham godt nok etter 9måneder, som den dagen man fritt valgte å pule sammen??  For det er ikke privat nok til at de lot være?

 

.

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonder Woman
Den 28.8.2016 at 2.13, HarryDotter skrev:

Hva tror du en far vil savne da, dersom han intenst ønsker å se og ha barnet sitt så mye som mulig i etterkant av fødselen, og moren nekter han det? Hvorfor skal han miste retten til å få oppleve dette, fordi moren bestemmer seg for at han ikke er verdt det?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.8.2016 at 20.46, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner hva du mener. Det bare føles så ubehagelig å ha ha der. Vil helst bare ha med mamma. Men kanskje han kan vente på gangen og komme inn rette etter fødsel. 

Anonymkode: 397a7...a84

.

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 24.8.2016 at 21.20, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om at far ikke skal få være i livet til barnet. Det er snakk om han må få lov til å være i samme rom de tmene fødselen foregår. "Rett" bør ikke være viktigere enn å skape en situasjon der mor er komfortabel, noe som gir en tryggere fødsel for både mor og barn.

Anonymkode: 9de5a...467

Den 24.8.2016 at 20.49, Marion1985 skrev:

Kanskje han ikke ønsker å være i rommet selv, da er jo saken veldig grei :) Skjønner at du synes det kan være ubehagelig når dere ikke er sammen. Hva om han er på sykehuset om han vil, men venter ute i gangen til fødselen er over? Så kan han få hilse på babyen ganske raskt, men du slipper å ha han i rommet mens det står på :) Så kan heller moren din være i rommet hos deg under selve fødselen?

 

Den 24.8.2016 at 21.03, AnonymBruker skrev:

Det er fullstendig absurd å trekke inn likestilling blant kjønnene når det gjelder svangerskap og fødsel. Her er det helt klart noen biologiske forskjeller som man selvsagt ikke kan se bort ifra. Dersom rollene var byttet om og det var en mann som skulle bringe frem barnet og omstendighetene var de samme hadde jeg ment nøyaktig det samme. Dette har for min del ingenting med likestilling å gjøre. Det handler om å legge til rette for en god opplevelse for den personen som faktisk skal gå gjennom en fødsel. Det kan være vanskelig og traumatisk, og å skrike ut: "Det er mitt barn også!!!" er fryktelig usympatisk og hensynsløst i mine øyne. 

Anonymkode: 0d828...254

 

Den 24.8.2016 at 21.06, ViljaH skrev:

Han kan vente på gangen og likevel møte barnet helt nyfødt og våt i håret. Være med på veiing og lengdemåling, holde for første gang rett på bar overkropp. Mye fin bonding der.

Klipping av navlestreng er oppskrytt, intet tap. Han kan jo evt. komme inn å gjøre det om det er viktig for ham. De kan bli enige om f.eks sålenge hun har rier, så skal hun få jobbe i fred. Når barnet kommer ut, stopper riene, barnet blir lagt opp til mor, far kan komme inn. Eventuelt kan TS si at hun vil gjøre ferdig morkake og stell av underliv før jordmor henter far. Og be jordmor vente med annet babystell til far kommer. Det er ingenting som haster da, alle er slitne og går i slow motion.

 

Den 24.8.2016 at 21.16, AnonymBruker skrev:

Og jeg kunne snu denne argumantsjon mot deg.

Det er ikke bare Mors ansvar om å ha ett godt samarbeid med far, men OGSÅ far,

.

Anonymkode: 9af78...75d

Det er ikke snakk om at far ikke skal få være i livet til barnet. Det er snakk om han må få lov til å være i samme rom de tmene fødselen foregår. "Rett" bør ikke være viktigere enn å skape en situasjon der mor er komfortabel, noe som gir en tryggere fødsel for både mor og barn

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HarryDotter skrev:

Gikk jeg glipp av noe her nå?

Du nei, men WW gikk glipp av ab knappen :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 21.37, AnonymBruker skrev:

Men han er i tilfelle ikke er der for mor sin trygghet - de har jo ingen nær relasjon, så hans funksjon vil jo være tilstedeværelse for babyen og ikke for henne. Logisk følge av dette er at det er "det som skjer der nede" han er der for, og demed bør se og ha fokus på? Han bør jo være på samme side av sjermbrettet som jordmor, med bæsj, blod, gørr og det lille miraklet som sprenger seg fram gjennom underlivet hennes! Det er jo der hans interesse ligger! 

Anonymkode: 12d90...ea7

 

Den 24.8.2016 at 21.52, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest tråden, og ts har tenkt å la faren være med, men bare ikke under selve fødselen. Men før og etter.

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

Den 24.8.2016 at 22.18, Brukerano skrev:

Det flere måter å ha han tilstede på. Du kan si at du ønsker at han er der, men at du kanskje sender han ut på gangen om det blir for ukomfortabelt. Dette er noe han burde respektere. Jeg tenker det viktigste er at du har det bra, kan hende du hadde ønsket han. 

En annen ting, faren min var der når jeg ble født, har aldri tenkt noe spesielt på det, nå har han heller aldri vært der spessielt i livet mitt, men tviler det er noen som faktisk bryr seg om hvem som var der når dem ble født... 

,

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...