Gå til innhold

Jente, men ekstremt mye kroppshår (bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

. Få utredning av lege

- fortell legen at du sliter psykisk med dette

- få dekt av Nav

- Få igjen på skatten

Anonymkode: d5901...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å se at det finnes flere damer med lignende hårvekst der ute.. Er jo drømmedama utseendemessig det ! Ekte og sexy !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. august 2016 at 0.37, AnonymBruker skrev:

Kjære TS! Jeg har akkurat samme problemet som deg. Jeg er 100% norsk i tillegg, så jeg har lys, blek hud med mørke hår. Hårene mine er ikke tykke nok til at de kan tas med laser dessverre, jeg har sjekket det ut. Jeg har også på selve rumpa og hele kroppen generelt. Veiviseren min barberer jeg. Noe annet har jeg ikke turt å barbere nettopp fordi da er jeg dømt til å gjøre det resten av livet, og det blir verre. Jeg barberte hårene på armene mine i ungdomsårene, så det ble jo verre, men nå når jeg er voksen barberer jeg dem ikke lenger. Armene mine er derimot tatoverte da, så man ser ikke hårene så godt, med andre ord plager det meg ikke så mye. Jeg har spesielt mye på ryggen og korsryggen, en del på selve rumpa og mye på baksiden av lårene, som jeg barberer. 

Men kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg kjenner også jeg blir rasende på mange av kommentarene her, som er med på å bidra til kompleksene dine. Forbaska mennesker som ikke klarer å holde fingrene av tastaturet og som liker å tråkke på folk. Dere burde skamme dere. Er målet deres å hjelpe burde dere fortsatt skamme dere, for dere feiler, miserabelt. 

Spesielt dere som skriver at "nei, dette er ikke normalt". JO. Det er så normalt som man får det. Det er helt normalt at man har ulik mengde kroppshår på kroppen, da inkludert kvinner. Dere som påstår at dette ikke er normalt har ikke sett mange nakne kvinnekropper i deres liv. Dere hadde visst at alle er forskjellige og det trenger ikke bety at man har en sykdom fordi man av genetiske årsaker har mye kroppshår.  


Sjansen for at du får dekket laser er dessverre liten. Dessverre. Det handler ikke bare om at hårene skal være mørke, men de må være tykke nok også, og når du har så mye hår i så stort kvantum skal det uansett godt gjøres at staten tar regninga. Det er synd for både meg og deg, jeg har selv prøvd å fått det dekket men det skjer ikke. Man er uansett aldri garantert at hårene holder seg borte resten fra livet, med andre ord kan du gå gjennom flere laserbehandlinger og likevel få tilbake hårene om noen år. Er man ikke garantert at hårene holder seg borte ved bruk av profesjonell laser utført av fagfolk så er man ikke garantert langvarige resultater om man bruker sånne apparat som man kan få kjøpt også. Tenk på det. 

Jeg vil heller råde deg til å lære deg å leve med det. Jeg er en 28 år gammel kvinne, jeg husker når jeg var i tenårene så slet dette så utrolig mye på selvbildet mitt. Jeg slet også med andre problemer, jeg var veldig psykisk plaget og selvbildet mitt ble ikke bedre når jeg så hvor mye hår jeg hadde på kroppen i forhold til andre kvinner. Jeg har derimot erfart, sett og lært at det finnes drøssevis av kvinner med tilsvarende mengde kroppshår. Jeg og du er såvisst ikke alene. Selv om du kanskje ikke ser noen på byen med tilsvarende hårmengde på kroppen så betyr det ikke at du er den eneste som har så mye hår, for så og si alle som har såpass mye hår på kroppen, de dekker seg til. 

Jeg har hatt sex med mange menn og ingen har kommentert at jeg har mye hår. I forholdene (tidligere, når jeg var i begynnelsen av 20 årene) har jeg påpekt det selv og sagt at jeg skammer meg over det, men de har sagt at det gjør ingenting, de syns ikke det er så mye (her har jeg skjønt de lyver litt da men), og det har ikke hatt noen innvirkning på den seksuelle tenningen og det har aldri vært turn-off for noen. Men så har jeg rota meg borti skikkelige menn da og ikke de som skal peke ut hver eneste feil med dama og som er fisefine på det. Havner du til sengs med en guttunge som liker å prate dritt så får du sikkert høre det. Da er det synd om du skulle ta deg nær av det.

Jeg har sett bilder av mange kvinner med tilsvarende mengde hår på kroppen. Lest om mange kvinner som har problemet, alle har hatt ulik etnisitet. Det finnes mange av dem der ute. I yrket mitt har jeg også sett mange nakne mennesker, hva jeg jobber med er irrelevant, men jeg har sett kvinner med hårete kropp også. Mange av dem, faktisk. 

Jeg har lært meg å leve med det, og skammer meg ikke over det den dag i dag. Nei, jeg går ikke med topper med dyp utringing, jeg går ikke med kjoler som ikke dekker ryggen og jeg viser generelt lite hud. Men det går fint det, jeg føler meg bra for det om. Selvbildet mitt er derimot vanvittig bra og jeg sliter ikke med selvtilliten på lik linje med mange andre kvinner nå til dags, altfor mange sliter med selvtilliten sin og føler seg mindreverdige på grunn av slike bagateller som kroppshår. Jeg har jo følt det slik selv. 

Takk forøvrig for at du delte dette og skrev dette innlegget, det er nok veldig mange damer som ser bildene og tenker "jeg er ikke alene" og blir glade for det. Det kan bidra til at selvbildet økes for mange at man viser at alle er forskjellige! Å barbere leggene, armhulene og slike ting er jo normalt, resten er du dømt til å fortsette å vokse og barbere resten av livet om du tar det skrittet. Husk det før du finner på noe sånt eventuelt. Sender deg en stor klem, jeg kjenner så godt igjen følelsen, og skulle ønske du følte det slik jeg gjør nå. Det er en stor lettelse å akseptere seg selv og være fornøyd med seg selv. 

Anonymkode: 2f1fa...426

Det er en myte at hårene blir permanent verre om man barberer dem. De oppleves verre fordi håret er blitt kuttet rett av. Napper/vokser du håret vokser det helt normalt ut igjen, samme når håret dør og blir erstattet av et nytt.

At hårene blir permanent ødelagt av å barbere er ulogisk i grunnen. Hvordan kan barbering endre dna-et ditt?

Anonymkode: ddfaf...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 20.28, Mysticgirl skrev:

Jeg synes du var kjempefin TS. E r mange jenter som har mye hårvekst. Har ei venninne med masse hår på ryggen og ei som har bart og må barbere seg både der og på haka. Det er nok mye mer vanlig enn man tror, men folk er flinke å skjule hårveksten sin.

Har du mye hårvekst på kroppen?

Anonymkode: d8c29...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har like mye hår på kroppen som ts ☹ må barbere hele magen (ikke kun et par hårstrå under navlen..), på brystet kommer det en god del hårstrå, hele armene må barberes og henda, fringrene og låra. Alt er helt svart og tett hårvekst ☹

Anonymkode: 085bf...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har like mye hår på kroppen som ts ☹ må barbere hele magen (ikke kun et par hårstrå under navlen..), på brystet kommer det en god del hårstrå, hele armene må barberes og henda, fringrene og låra. Alt er helt svart og tett hårvekst ☹

Anonymkode: 085bf...a83

Unnskyld meg, men sitter her i beundring over hvor flott du må være om du lar alt gro fritt....😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter har noe lignende, og jeg må bare si at jeg synes det er utrolig pent og at det er trist at skjønnhetsidealene i samfunnet er som de er. 

Men jeg skjønner at dette kan være vanskelig siden de fleste kvinner går rundt temmelig hårløse. 

Laser dekkes ikke, men elektrolyse kan dekkes. Dessverre er det en dårlig og tidkrevende måte å fjerne kroppshår på. 

Jeg anbefaler deg å spare til å ta laser på egen hånd. Du kan også vokse i salong. 

Har du noen som kan bli med deg til legen, så det ikke blir så skummelt?

Anonymkode: 9f63f...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på hva legen vil tenke og sånt. De er vant til ALT og er der for å hjelpe.

 

Anonymkode: fa0d4...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...