Gå til innhold

Går psykologi bachelor, vil inn på profesjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På NTNU i år var kravet 64,5 poeng. Med 4 språkpoeng/realfagspoeng og 6er i alle fag, så ville hun fortsatt ikke kommet inn. Har hun et ønske om å komme inn innen et par år, så man hun nærmest ha 6er i alle fag. Kan godt hende dette er middels lett hvis hun er villig til å betale Bjørknes for eksamensrettet undervisning. Hvis ikke, så kan det være vanskelig. Man kan være uheldig med oppgaven man trekker på muntlig eksamen, få en kjip og streng sensor, osv. En potensiell 6er blir til en 5er, og sånn går årene, men gir man seg selv allverden med tid så kan vel det meste betraktes som "lett".

Anonymkode: 4a687...b58

TS har allerede 4 alderspoeng. Om to år vil hun få enda 4 alderspoeng. Dersom hun fullfører dette året på NTNU vil hun også få 2 tilleggspoeng. Dette utgjør 10 tilleggspoeng. Dersom hun i tillegg har 4 realfags-/språkpoeng trenger hun bare 5,05 i rent karaktersnitt. Hun trenger faktisk ikke så mange 6'ere som du langer ut om. 

Anonymkode: 18d4c...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for flere innvendinger. :)
Jeg har råd til å ta opp fag, og tenker da i utgangspunktet å gjøre det på Sonans. Jeg vet godt at det ikke er en selvfølge å få 6 i alle fag, det er noe man må jobbe hardt med. Slet mye med migrene på VGS som gjorde at det gikk utover karakterer, men dette er ikke noe som jeg plages med i dag, så jeg har tro på at det vil gå greiere når jeg tar opp fag. Jeg har ei heller ingen realfag fra før siden jeg gikk yrkesfag + påbygg, men tenker å ta noen hvertfall, og det blir vel noen ekstrapoeng også. 

Tenker fortsatt endel på hvordan jeg skal gripe det an (fortsette på bachelor vs. slutte, når ta opp fag osv). Vil ikke gjøre noen forhastede konklusjoner, så setter veldig pris på denne tråden som får meg til å tenke over ting. :) 

Anonymkode: 28cd7...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...