Gå til innhold

Menn som gamer/spiller


KittenOfDoom

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Kraula skrev:

Synes du det er en forskjell dersom han heller setter seg ned og ser en film etter barna er lagt? Eller om han ser en fotballkamp? 

Hvorfor skal han sette seg ned å se en film mens dama fyker rundt og gjør husarbeid og forbereder for neste dag? Kan han ikke hjelpe til? Så kan de heller se en film sammen når alt er gjort? (går dobbelt så fort om man er to) :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Critics who treat 'adult' as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence. And in childhood and adolescence they are, in moderation, healthy symptoms. Young things ought to want to grow. But to carry on into middle life or even into early manhood this concern about being adult is a mark of really arrested development. When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”

― C.S. Lewis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.8.2016 at 12.35, AnonymBruker skrev:

Tull, du kjenner ingen som har sagt det.
Gaming sammen med studier hjelper, gaming alene gjør ingenting.

Ikke sitt her å lyg, INGEN har påstått det.

Anonymkode: 41ae4...dca

Jo, jeg kjenner mange som har påstått det. De fleste av vennene mine på videregående var gutter. Disse guttene var smarte og trengte egentlig ikke å lese for å oppnå gode karakterer, de gamet istedenfor. Mye fravær fikk de fordi de gamet gjerne natten lang og ikke orket å møte opp på skolen dagen etterpå.
Når de begynte på universitetet begynte det å gå dårlig fordi de ikke klarte å lære pensum siden all tiden på videregående ble brukt til gaming istedenfor å jobbe med studieteknikker. 

Ikke anklag folk for å lyve, det er ikke pent. 

Anonymkode: 7c1a3...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med dette temaet (eksen gamet en god del) er at det er en hobby som fort tar veldig mye tid. På meg virket det som eksen ble helt oppslukt og ikke klarte å runde av. Han kunne sitte langt utover natta, og det gikk utover jobben (han forsov seg endel), andre gjøremål som han droppet fordi han ikke fikk tid og ikke minst forholdet. Tidsbruken på gamingen var helt ute av kontroll. Han ble så opphengt i spillene at han prioriterte det fremfor andre og mye viktigere ting. Det opplevde jeg som egoistisk og umodent. 

For meg hadde det vært uaktuelt å gå inn i et nytt forhold med noen som gamet i en slik skala som eksen gjorde. 

Er veldig glad for at mannen min ikke har denne interessen. 

Anonymkode: 80326...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven jeg er glad jeg har store planer om å lære mine unger gleden av brettspill og consoll gaming :) Sammen med annen aktivitet selvsagt, men de skal få lære at gaming ikke er fælt/barnslig/bare noe geeks gjør.. :D 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av og til tar barna all tid og energi ja. 

Når ungene er lagt, gjøres husarbeid, forberedelser til dagen etter, kanskje en halvtime med TV før man er så utslitt at man må sove. Sånn er hverdagen. Aldri om jeg hadde orka å hatt en mann som satte seg til å game istedenfor å bidra med ungene og husarbeidet. Forvokste tenåringer som har misforstått en hel del.

Anonymkode: 3e98b...931

Såklart vil det være sånn av og til ja, at absolutt hele dagen går med, men der du skisserer har man jo faktisk en halvtime til fritid mot slutten :) Poenget for mange er jo at de får energi av spillinga, så de kan være supereffektive på feks å hjelpe til med husarbeid, for så å belønne seg selv med å spille en halvtime-times tid. Eller spille litt på ettermiddagen mens ungene leker med annet. Akkurat som andre kunne satt seg ned med en bok når det er dødtid innimellom. Spilling er jo ikke noe man gjør istedenfor husarbeid og å være med barn hvis man er oppegående og ålreit, selv om noen menn kanskje må fortelles at noe må gjøres (tror ikke det bare gjelder gamere ut ifra hva jeg leser på forumer :P). Men spilling er det mange gjør når man skal gi seg selv velfortjent egentid, og det fine er jo at det lettere lar seg kombinere med husarbeid og å følge med på barna enn hobbier som ikke er hjemme, og siden man ikke alltid trenger å spille så lenge av gangen (spiller man feks hearthstone eller overwatch kan man stykke opp spillinga veldig og bare spille litt mens pastaen koker eller rett før man legger seg :)).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Coronas skrev:

Hvorfor skal han sette seg ned å se en film mens dama fyker rundt og gjør husarbeid og forbereder for neste dag? Kan han ikke hjelpe til? Så kan de heller se en film sammen når alt er gjort? (går dobbelt så fort om man er to) :vetikke:

Nå tok jeg for gitt at det var ferdig, ingen sier at dama skal gjøre alt. Poenget mitt er fortsatt det samme. Er det så jævla ille? Ikke alle liker å se samme type film heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest svarene i tråden nå, så føler jeg at det er ganske mange sterke fordommer rundt gaming. Burde jeg kanskje brukt et annet begrep enn "gaming"? "Gaming" virker å være ensbetydende med å være helt besatt av spill, spille mange timer hver dag (pluss hele helgen), neglisere alt av jobb, husarbeid og sosiale relasjoner utenom spillverdenen... Synes som sagt at det er litt leit, da vi som spiller/har spilt vet jo at dette ikke er tilfelle (selv om alle har hørt om et skrekkeksempel). 

Hele greia minner meg litt om alle fordommene folk hadde mot mannfolk som trente aktivt styrke for noen år siden. De drev liksom sikkert med bol alle sammen og var obsessed med muskler, spraytan, proteinpulver og tunfisk. Det var umulig å ha en type som holdt på sånn, da de garantert tilbrakte mange timer på gymmet hver eneste dag, og det var en farlig hobby som ødela forhold. Liksom. :P :fnise: Og nå er styrketrening ganske stuerent, det er i hvert fall mitt inntrykk... Håper det bedrer seg for gaming også i fremtiden :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Coronas skrev:

Hvorfor skal han sette seg ned å se en film mens dama fyker rundt og gjør husarbeid og forbereder for neste dag? Kan han ikke hjelpe til? Så kan de heller se en film sammen når alt er gjort? (går dobbelt så fort om man er to) :vetikke:

Eller eventuelt at han setter seg ned med et spill og hun med film når alt for dagen er gjort? Eller omvendt, hun setter seg ned med spill og han film alt ettersom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WubWub skrev:

Eller eventuelt at han setter seg ned med et spill og hun med film når alt for dagen er gjort? Eller omvendt, hun setter seg ned med spill og han film alt ettersom.

Da er jeg enig. Men jeg forstod det som at hun føyk rundt og gjorde forberedelser til dagen etter mens mannen satt og spilte mens hun gjorde alt. Jeg for min del hadde heller prioritert sengekos....... Hver sin smak ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 23.8.2016 den 17.58, Kristiansand123 skrev:

Det er så turtoff med gamere..... 

Mer turnoff med damer som bare tenker på nye klær, sminke osv..

Anonymkode: 18867...4c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer turnoff med damer som bare tenker på nye klær, sminke osv..

Anonymkode: 18867...4c4

Da får du finne deg en mannlig gamerkjæreste da. WIN-WIN. 

Anonymkode: 3e98b...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV-spill er morsommere og mer intellektuelt stimulerende enn det fasadelivet som kvinner (som ofte ser ned på gamere) strever etter. Ikke tro at din virkelighetsflukt er bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2016 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Mer turnoff med damer som bare tenker på nye klær, sminke osv..

Anonymkode: 18867...4c4

Så bra at alle mennesker er forskjellige, da :herremann:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min gamer, men han klarer å tilpasse hvor mye tid han bruker på det. Han gamer nesten aldri når jeg er hjemme, og når han først setter seg ned for å spille, klarer han å begrense det til maks 2 timer, slik at han får gjort andre ting også.

Har derimot også vært i et forhold med en som gamer, men som ikke hadde sjans til å styre seg. Han gamet dag og natt, det gikk utover andre plikter og ikke minst forholdet. Det ble et så stort problem, og en så stor "turnoff" at jeg rett og slett måtte gå.

Så, klaret man å begrense gamingen, er det helt ok. Klarer man ikke det, er det dealbreaker for min del.

Anonymkode: 5c8a3...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2016 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Da får du finne deg en mannlig gamerkjæreste da. WIN-WIN. 

Anonymkode: 3e98b...931

Og ellers er alt bare bra?

Anonymkode: 18867...4c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...