Gå til innhold

kristen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, eg er ein veldi religiøs person og eg gjorde eit løfte med gud om at eg ikkje gjer til eg for meg ein kjerest som eg er veldi glad i da skulle eg og familien min leve eit langt og lykkelig liv, men problemet var at eg vart så fristet så eg gjor det og eg angrer veldi på at eg gjorde det og no er eg redd at eg og familien min ikkje kommar til å leve eit langt og lykkelig liv HJEELP

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg lagde eit løfte til gud og eg braut det :icon_frown: kva skal eg gjøre kommer eg til å bli straffet?? eg er veldi religiøs person.

 

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, linsejesus skrev:

Hvorfor skulle Gud ville straffe deg?

for eg braut løfte til han

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

for eg braut løfte til han

Anonymkode: 466ac...f31

Jeg tror ikke du skal være redd for det. Hvis du er kristen kan du lese hva som skjedde med Peter da han fornektet Jesus tre ganger. Jeg tviler på at du har gjort noe verre enn som så.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan han liksom tilgi meg

Anonymkode: 466ac...f31

Det har han allerede gjort.

2 Kor 5:19
fordi Gud i Kristus forlikte verden med sig selv, så han ikke tilregner dem deres overtredelser

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud tilgir ikkje sant, men eg veit også at vi ikkje skal bryte eit løfte til gud og det er litt vanskelig å vite om eg er tilgitt eller ikkje:icon_frown:

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, linsejesus skrev:

Det har han allerede gjort.

2 Kor 5:19
fordi Gud i Kristus forlikte verden med sig selv, så han ikke tilregner dem deres overtredelser

korleis eg skal vite om han har det. unnskyld vist eg maser det er bare at eg tar dette veldi serriøst

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

gud tilgir ikkje sant, men eg veit også at vi ikkje skal bryte eit løfte til gud og det er litt vanskelig å vite om eg er tilgitt eller ikkje:icon_frown:

Anonymkode: 466ac...f31

Du blir tilgitt dersom du ber om tilgivelse. Men hvorfor lovte du Gud at du ikke skulle få deg en kjæreste (dersom jeg forstår HI rett?) ? Gud har ingenting i mot kjærlighet, kjærligheten er jo størst av alt! Det er derfor ingenting galt i å ha kjæreste. 

Anonymkode: bdea7...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

korleis eg skal vite om han har det. unnskyld vist eg maser det er bare at eg tar dette veldi serriøst

Anonymkode: 466ac...f31

Du får spørre en prest dersom du ikke forstår dette helt, kanskje presten kan forklare deg litt bedre. 

Anonymkode: bdea7...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir tilgitt dersom du ber om tilgivelse. Men hvorfor lovte du Gud at du ikke skulle få deg en kjæreste (dersom jeg forstår HI rett?) ? Gud har ingenting i mot kjærlighet, kjærligheten er jo størst av alt! Det er derfor ingenting galt i å ha kjæreste. 

Anonymkode: bdea7...28a

nei nei, det var ikkje det eg lovte han det eg lovte han var at det var noko eg ikkje skulle gjer til eg fann ein kjerest som både elsker meg og eg elsker han

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir tilgitt dersom du ber om tilgivelse. Men hvorfor lovte du Gud at du ikke skulle få deg en kjæreste (dersom jeg forstår HI rett?) ? Gud har ingenting i mot kjærlighet, kjærligheten er jo størst av alt! Det er derfor ingenting galt i å ha kjæreste. 

Anonymkode: bdea7...28a

så eg har blitt tilgitt

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jo håp og tilgivelse grunnleggende i kristendommen, så du kan ta det helt med ro og leve slik ungdom skal leve

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

korleis eg skal vite om han har det. unnskyld vist eg maser det er bare at eg tar dette veldi serriøst

Anonymkode: 466ac...f31

Om du tror Paulus fortalte sannheten om Gud så er det ganske åpenbart at du ikke har noe å frykte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

nei nei, det var ikkje det eg lovte han det eg lovte han var at det var noko eg ikkje skulle gjer til eg fann ein kjerest som både elsker meg og eg elsker han

Anonymkode: 466ac...f31

Hva var det du ikke skulle gjøre da? Ha sex? 

Uansett så vil ikke Gud straffe deg på noe vis. Og så er ikke det slik at du må gi løfter til Gud for at han skal gi deg gode ting. Ikke gi løfter til Gud, for du vet ikke om du kan holde dem. Bare gjør gode ting for andre så vil Gud gjøre gode ting for deg. 

Luk 11,9-13: Be, så skal de få. Leit, så skal de finna. Bank på, så skal det latast opp for dykk. For kvar den som bed, han får; og den som leitar, han finn, og den som bankar på, skal det latast opp for. Eller kven av dykk gjev son sin ein stein når han bed om brød, eller ein orm når han bed om fisk? Når då de som er vonde, veit å gje borna dykkar gode gåver, kor mykje meir skal ikkje då Far dykkar i himmelen gje gode gåver til dei som ber han! 

Anonymkode: bdea7...28a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det eg lovte gud va at vist eg klarte å holde løfte mitt så skulle eg og familien min leve eit langt og trykt liv ,kommar dette fortsatt til å sje. kansje dere synest de hørest dumt ut men eg er ein person som blir fort redd

Anonymkode: 466ac...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...